Telecom News - טכנולוגיית המידע ככלי המרכזי ביצירת השינוי בעולם העסקי

טכנולוגיית המידע ככלי המרכזי ביצירת השינוי בעולם העסקי

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> טכנולוגיית המידע ככלי המרכזי ביצירת השינוי בעולם העסקי
טכנולוגיית המידע ככלי המרכזי ביצירת השינוי בעולם העסקי
מאת: מוטי סדובסקי, 28.11.17, 18:45מוטי סדובסקי

כמה מהר צריכים הארגונים לצאת למסע הדיגיטלי?

העולם משתנה כל העת והחברות נדרשות להמציא את עצמן כל העת מחדש. קצב השינוי גובר, ואם בעבר מהפכות ארכו מאות שנים, הרי שהיום מדובר לעיתים בשנים בודדות והארגונים צריכים להשתנות תוך כדי תנועה ומהר.

בארגז הכלים, שעומד לרשותו של המנכ"ל ביצירת השינוי, נוכל למצוא לצד נושאים כגון שיפור איכות משאבי האנוש, שינויים בתהליכי העבודה ורגולציה מכתיבה מהלכים, גם את כלי טכנולוגיות המידע החדשניים. אין ספק, שהכלי החזק והזמין ביותר בארגז לביצוע השינוי הוא "כלי טכנולוגיות המידע".

במסגרת המהפכה הדיגיטלית, שהארגונים והאנושות כולה עוברים, אנו מוצפים ב-Buzzwords (זמזומילה בעברית) טכנולוגיים כגון Block Chain, Internet of Things, Big Data Analytics, Machine Learning וגם Deep Learning, מיחשוב קוגניטיבי (התנהגותי), Artificial Intelligence , "מיחשוב ענן", אבטחה בסייבר ועוד.

העולם מוצף בחדשנות טכנולוגית. הטכנולוגיה היום בשלה ליישום ומתמודדת עם מספר אתגרים, שהמרכזי שבהם הוא חוסר המודעות של מנהלים עסקיים ליכולות הטכנולוגיה ליצור הזדמנויות עסקיות חדשות וליישם מודלים עסקיים חדשים, שיצרו תנופה עסקית, יגדילו את ההכנסות וישפרו את שורת הרווח.

עולם הרפואה עומד לפני שינוי, שעיקרו רפואה מונעת ומהבית. עולם התחבורה יעבור לכלים אוטונומיים.

התעשייה תהיה הרבה יותר אוטומטית, חכמה ורובוטית. הערים והבתים יהפכו לחכמים, ירוקים ודיגיטליים. רובוטים יכנסו לשימוש בצבא בתפקידים מסוכנים ויחליפו חלקית את החיילים.

העולם הפיננסי עובר שינוי תוך בחינת טכנולוגית ה-Block Chain, שתאפשר עשיית עסקיים ברשת ללא תיווך ובצורה מאובטחת.
קודאק, שיצרה את השינוי מהפילם לצילום הדיגיטלי, לא השכילה ליישם את השינוי בעצמה, בעוד ש-,Netflix שהבינה את ההזדמנות של השימוש ברשת, הראתה אבק למתחרותיה כגון בלוקבסטר.

המתחרות של אתמול, הן כבר לא אלו של מחר, וחברה לייצור צעצועים צריכה היום לראות ביצרני מדפסות התלת מימד את מתחרה העתיד.

אז כמה מהר צריכים הארגונים לצאת למסע הדיגיטלי?
כדי להצליח ביישום השינוי הנדרש בעולם העסקי המודרני, הארגונים צריכים לנוע ומהר. כמה מהר? יותר מהר מהמתחרים, כי מי שיגיע ראשון ליכולת ליישם מודלים עסקיים חדשים וחדשניים ולתת לקוחות שירות חדש לפני המתחרים, יזכה בנתח הגדול של העוגה.
הדרך לחדשנות המבוססת על טכנולוגית המידע הדיגיטלית רוויה אתגרים. אבל באופן מפתיע רובם דווקא אינם בתחום הטכנולוגי.

הטכנולוגיה בשלה ומוכנה ליישום, ועל המדף נוכל למצוא מוצרים ויכולות רבים גם של חברות קניינות וגם של עולם ה-,Open Source שיותר אינו "מילה גסה". מוצרי ה-Open Source איכותיים וראויים לשימוש בארגונים גדולים כקטנים.

האתגרים האמתיים מצויים דווקא ביכולת האנושית ליישם שינויים, באיכות המידע המצוי בארגונים ובניהול השינוי. מומלץ בפרויקטי המידע החדשניים לחשוב ולתכנן בגדול את המהלכים, אך בהחלט ליישם אותם בצעדים קטנים, שאינם בהכרח מאוד יקרים, ושיביאו לתוצאות מהירות כאן ועכשיו.

ועוד טיפ קטן: מנהל בכיר אצלו עבדתי נהג לומר לנו ש- "You can be as good as your people". תבחרו את הטובים ביותר והם יובילו אתכם להצלחה.

"לא הזן החזק הוא זה ששורד, וגם לא זה היותר אינטליגנטי, אלא זה המסוגל לקבל וליישם את השינוי". צ'רלס דארוין (1809-1882).
 
מאת: מוטי סדובסקי, נובמבר 2017.
חבר נשיאות הלשכה לטכנולוגיות המידע ומנהל חברת הייעוץ האסטרטגי DCS
https://www.sysnan.co.il/
 



 
 
Bookmark and Share