Telecom News - הישג לחשיפת Telecom News: עובדי משרד התקשורת יקבלו שכרם שהולן

הישג לחשיפת Telecom News: עובדי משרד התקשורת יקבלו שכרם שהולן

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הישג לחשיפת Telecom News: עובדי משרד התקשורת יקבלו שכרם שהולן
הישג נוסף בשרשרת חשיפות אתר Telecom News: גם מבלי להודות בכך בפומבי, משרד התקשורת והאוצר יחזירו אלפי ש"ח לכל אחד מעובדי משרד התקשורת, ששכרו הולן חודשים רבים, בעקבות נפילת סעיף "שכר העידוד" בשכר, עקב "השינוי הארגוני" הכושל, שנעשה במשרד.
מאת: אבי וייס, 4.12.17, 07:34אביבית מסנבך

"אור השמש הוא המטהר הטוב ביותר, ואור המנורה הוא השוטר היעיל ביותר", כך מצוטט לואי דמביץ ברנדייס, שופט בית המשפט העליון של ארצות הברית. באומרו כך, התווה את עקרון השקיפות במערכות הציבוריות כתרופה לשחיתות. דברים אלה, שנאמרו על ידו ב-1914, נכונים שבעתיים גם היום. 

החשיפה שלנו, שפורסמה תחת הכותרת: "כאוס והתעמרות בשכר העובדים במשרד התקשורת (שפוחדים להתלונן)" הובילה למעשה מהיר וחיובי הראוי לציון לשבח, של סמנכ"לית בכירה למנהל ומשאבי אנוש של משרד התקשורת, אביבית מסבנד, (בתמונה משמאל), שמתקנת בכך את העוול, שנגרם לחלק נכבד מעובדי משרד התקשורת, שפחדו להתלונן על הלנת שכרם, שמקורה בנפילת סעיף "שכר העידוד" בשכרם החודשי, בגלל תהליכי "השינוי הארגוני" הכושל, שנערך במשרד התקשורת.

לכן, שלחתי להנהלת משרד התקשורת את השאלה הדחופה הבאה:
בהמשך לכתבה כאן, אודה להתייחסות לפסקה הבאה:
בעקבות חשיפת Telecom News משרד התקשורת יחזיר אלפי ש"ח לעובדיו.
בעקבות החשיפה שלנו לגבי הלנת השכר של עובדי משרד התקשורת המתבצעת ע"י הנהלת המשרד החל מהשינוי הארגוני (שנכנס לתוקפו בסוף  - 2016 ותחילת 2017), פתחה הסמנכ"לית למינהל החדשה של המשרד, אביבית מסבנד, בחקירה מול האוצר, שאישרה את ממצאי החשיפה שלנו במלואם: משרד התקשורת מלין (בחשאי!) את שכרם של עובדי המשרד, החל מחודש מרץ 2017.
יש לציין, שבאותה תקופה שימשה כסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש במשרד, תמי לשם (ומימון שמילה שימש כמשנה למנכ"ל). כך, שאין להטיל אשם בסמנכ"לית החדשה, שמיד הורתה לשלם את מלוא שכר העובדים - רטרואקטיבית.
חשיפת הלנת השכר של עובדי משרד התקשורת והעובדה, שההלנה מתרחשת מזה חודשים ארוכים, הפכה לשיחת היום בקרב העובדים, שרבים מהם הביעו כעס רב על התנהלותה של תמי לשם, תוך תקווה, שמחליפתה אכן תמשיך ותתקן את הליקויים, שהותירה אחריה.
כעס רב גם מופנה מצד העובדים לוועד העובדים הקודם, שנתן יד לשינוי הארגוני שכאמור, לא רק שלא הביא לשיפור בתנאי השכר של העובדים (או בשירות לציבור), אלא שימש אצטלה לפגיעה בשכרם של העובדים, באמצעות קיצוץ ב"שכר העידוד" לו הם זכאים כדין".


תגובה לא קיבלנו, ככל שנקבל נעדכן בהשמילה מימוןתאם. אין מה להיות במתח, משרד התקשורת לא מגיב לשאלותינו בנושאים, שבהם המשרד נחשף בערוותו ובקלונו. זאת, כי שמילה מימון, (בתמונה משמאל), בדיוק כמו קודמו בתפקיד (שלמה פילבר), "לא סופר איש ממטר". 

הסיום המוצלח של חשיפה זו והחזר הכסף לעובדי המשרד, נובעים ומגיעים בהמשך למספר חשיפות שלנו סביב הטיפול הכושל ביותר שהיה במשרד התקשורת עד היום, לגבי שכר העובדים ותנאי עבודתם, פרשיות המפורטות (למתעניינים) בכתבות הבאות:  יצויין, שבגלל התפקוד הלקוי של צמרת משרד התקשורת וועד העובדים הקודם, העובדים לא קבלו שום תוספת או פיצוי על ה"שינוי הארגוני" שבוצע, מה שמקובל לבצע בכל משרדי הממשלה, במקרים דומים. הראנו וכמה פעמים בחשיפות שלנו, כיצד צמרת משרד התקשורת דואגת קודם כל לכיס של עצמה ולקידום ולהטבות הנלוות של עצמה, והלנת שכר של העובדים מן השורה בכלל לא מעניינת את ראשי משרד התקשורת. יתרה מכך, מאז ששמילה מימון (כחלק מהשינוי הארגוני הכושל) התקדם וכעת הוא גם מנכ"ל בפועל של המשרד, הכאוס וההתעמרות בעובדים (וגם בשוק התקשורת) - המריאו לשחקים.

הבעייה הספציפית הקיימת כאן, שבמקרה של משרד התקשורת הישראלי, כל דבר נעשה בחשאי, כמיטב המסורת של צמרת משרד התקשורת (עד שזה נחשף בחקירות פליליות....), מבלי לשתף את העובדים, תוך הכנסת יד לכיסו של כל עובד ולקיחת סכומי כסף משמעותיים, שלא כדין. העובדה, שהנהלת המשרד, כמו גם משרד האוצר ונציבות שירות המדינה, קידמו "שינוי אירגוני" במשרד התקשורת מבלי להבטיח תחילה, שלא תיפגע משכורת העובדים (ואולי אף היה מקום שהיא תעלה) וישופר השירות לציבור ותפקוד המשרד, מצביעה על זלזול מוחלט בעובדים ורמיסת כל כללי התנהגות מקובלים במערכת יחסי עבודה. וחמור מכך - העובדה, שהשינוי הארגוני, שכאמור הביא לפגיעה בשכרם של עובדים, נעשה בגיבוי ועד העובדים הקודם, מחייב את הסתדרות עובדי המדינה (ואף את בית הדין לעבודה) לבחון לעומק את אחריות הוועד הקודם למהלך, כולל נקיטת צעדים אישיים נגד מי שכשל, בין אם קיבל גמול אישי מההנהלה ובין אם לא (סוגייה, שגם היא מצריכה חקירה עצמאית, לאור חשיפת המחדל המתמשך והבלתי נסבל הזה).
 



 
 
Bookmark and Share