Telecom News - תחזית האיומים על החיים הדיגיטליים ל-2018

תחזית האיומים על החיים הדיגיטליים ל-2018

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> תחזית האיומים על החיים הדיגיטליים ל-2018
תחזית האיומים על החיים הדיגיטליים ל-2018
מאת: מערכת Telecom News, 6.12.17, 15:10קספרסקי

מהם האיומים המשמעותיים, שיהיה להם השלכות על החיים הדיגיטליים של כל אחד מאיתנו ב-2018? בין האיומים: חורי אבטחה ברכב המקושר, מתקפה על קוצבי לב, על כריית מטבעות קריפטוגרפים, על טכנולוגיות של עיר חכמה ועוד. איך בכל זאת ניתן להישאר בטוחים ברשת?

בבית הממוצע יש כיום 3 מחשבים מחוברים לרשת ו-4 מכשירים ניידים חכמים. הנתון מסתדר היטב עם העובדה, ש-86% מאיתנו נכנסים לאינטרנט כמה פעמים במהלך היום, וזה עוד מחוץ לעבודה. צ'אט, קניות, בנקאות, משחקים מקוונים, האזנה למוזיקה, הזמנת חופשות וניהול הבית החכם. הדבר האחרון, שאנו חושבים עליו כשאנו נכנסים לאינטרנט, הוא הסיכון של מתקפות סייבר.

בכל שנה בוחנים מומחי מעבדת קספרסקי את איומי הסייבר המרכזיים עימם צפויים להתמודד עסקים וצרכנים במהלך 12 החודשים הבאים, בהתבסס על המגמות, שנראו במהלך השנה. ב-2018, הוחלט לבחון מה  הם האיומים המשמעותיים, שיש להם השלכות על החיים הדיגיטליים של כל אחד מאיתנו. אז מה יהיו כיווני ההאקרים ב-2018?

חורי אבטחה ברכב המקושר
מוקדם יותר השנה,  הראו חוקרים כיצד פריצה לרכב יכולה להשבית את כל מאפייני הבטיחות, כולל כרית האוויר. התקפות כאלו הופכות קלות יותר לביצוע ככל שרכבים מקושרים מכילים יותר ויותר רכיבים, שניתן לגשת אליהם באופן דיגיטלי. לדוגמא: מכשירים ניידים יכולים להתחבר למערכת head unit דרך בלוטות', כאשר בבלוטות' נתגלו לאחרונה 8 פרצות תוכנה חמורות. האקר צריך להשתמש רק בפרצה אחת כדי לקבל גישה למערכות הרכב ולבצע משם התקפות נוספות. בחלק מהרכבים יש קישוריות WiFi או סלולר, וכמעט כל רכב חדש מגיע עם חיבור USB, שבכולם אפשר להשתמש כדי להעביר קוד נגוע למערכות הרכב.

כבר הוכח, גם ע"י חוקרים חיצוניים וגם עפ"י מחקרים של החברה, שהמעבר של נתונים בין מערכות פנימיות ברכב הוא נקודה פגיעה להתערבות חיצונית. בהינתן העובדה, שתעשיית הרכב מתכננת את מחזורי הפיתוח שנים קדימה, ניתן להניח, שבעיות האבטחה, שדווח עליהן, לא תתוקנה במכוניות מקושרות, שיצאו לשוק ב-2018. רוב המכוניות האלה תוכננו לפני שאבטחת סייבר בכלל הפכה לבעיה בתעשיית הרכב. עם זאת, צופים, שרכבים, שיצאו מקו הייצור לאחר מכן, עשויים להכיל מאפייני אבטחת סייבר ולכן יהיו בטוחים יותר.

אפליקציות רכב פגיעות
רוב יצרני הרכבים מציעים כעת אפליקציות, שנועדו להקל על חיי הנהגים -לאתר את הרכב, לנעול אותו, לבדוק לחץ בצמיגים, לשלוח בקשה לסיוע, לקבוע שירות תחזוקה ועוד. חוקרים כבר הראו, שישנן אפליקציות, שניתן לפרוץ כדי להשתלט על רכב. ייתכן וב-2018 נראה את האפליקציה הנגועה הראשונה, שתאפשר לתוקפים לשלוט ברכב או לרגל אחר מסלול הנסיעה שלו. בידי חוקרי החברה יש כבר עדויות לכך, שכבר קיים ביקוש בדארקנט לנתונים הנדרשים כדי לאמת חיבור עם אפליקציות של רכבים. ככל שמספר הרכבים המקושרים יגדל, המגמה תהפוך למשמעותית יותר.

פערי אבטחה במכשירים רפואיים לבישים ובשתלים
ב-2018 צפויים לפעול כ-19 מיליון מכשירים רפואיים לבישים, כגון משאבות אינסולין, קוצבי לב, מכשירי ניטור ועוד. גידול מהיקף של 12.8 מיליון מכשירים כאלה כיום. חברות כבר מפרסמות אזהרות לגבי פערי אבטחה, מתוך ידיעה, שבתרחישי קיצון האקרים יוכלו לחבל במכשירים כאלה, לגרום להם לספק מנה קטלנית של תרופה או לגרום לתקלה אחרת. איום זה יופיע ב-2018 וימשיך לצמוח מעבר לה.

תוכנות כופר. עדיין בכל מקום
המגפה הגלובלית של תוכנות הכופר לא מראה סימני האטה. הנתונים מראים, שקצת פחות ממיליון משתמשים הותקפו בתוכנות כופר ב-2017, רק מעט פחות מ-2016, אבל המספר הריאלי של קורבנות המתקפות ב-2017 יהיה ככל הנראה גבוה בהרבה. למשל, רק ספירת הנפגעים של WannaCry יכולה לעבור את ה-700,000. לצד הזמינות ברשת של כלים להפצת קוד זדוני, התוקפים גילו, שנעילה או הצפנה של נתונים ומכשירים היא דרך יעילה לקלה להרוויח כסף, כולל נתונים ומכשירים בחברות גדולות, בתי חולים ורשתות של ערים חכמות . ב-2018 אנו צפויים לראות את המשך המגמה.

קוד זדוני במכשירי אנדרואיד
אנו חיים בעולם של ניידות, וההאקרים חיזקו את היכולות שלהם בתחום הזה. ב-2017 ראינו קוד זדוני לאנדרואיד "מרעיל" אפליקציות להזמנת מלונות, שירותי מוניות ושיתוף נסיעות, תוך מיקוד בתשלומים ניידים (ב-SMS ו-WAP). התוקפים גם השתמשו בטכניקות חדשות כדי לעקוף מנגנוני אבטחה של מערכות הפעלה. ב-2018 אנו מצפים לראות חדשנות גדולה אף יותר בתחום זה.

כורים של מטבעות קריפטוגרפים
מטבעות קריפטוגרפיים הופכים לפופולריים יותר. כך, שמומחים צופים, שהאקרים יפנו מאמצים לעבר אנשים הרוצים חלק בבהלה לזהב החדש. ב-2018, נראה יותר אנשים כורים מטבעות קריפטוגרפיים במחשבי העבודה שלהם. במקביל, נראה גם יותר התקפות, שנועדו לגנוב מטבעות קריפטוגרפיים ממשתמשים, או להתקין כלים נסתרים לכריית מטבעות, גם על מכשירים ניידים. מחקר של החברה מראה, שמספר האנשים שנפגעו מהתקפות כאלו ב- 2017, כבר חצה את רף 2 המיליון. במקביל, אם הדבר ינוהל כראוי ויתבצע בהסכמת המשתמש, כריית מטבעות קריפטוגרפיים מסוג מסוים יכולה גם להפוך לדרך חוקית להרוויח מאתרים או אפליקציות.

משתלטים על מכשירים מרושתים ליצירת בוטנטים גדולים
הנתבים הביתיים שלכם, מצלמות רשת מרושתות,  מקררים, טלוויזיות חכמות וגם תרמוסטטים חכמים הם דבר נהדר, אבל סביר להניח, שהם מלאים בבעיות תוכנה. כך, שבהיעדר סיסמא חזקה, האקרים יכולים לצרף אותם בקלות לרשת זומבים ענקית (בוטנט). הבוטנט הידוע לשמצה Mirai כמעט ושבר את האינטרנט ב-2016, כשהוא מורכב בעיקר ממצלמות CCTV ומדפסות מרושתות. ב-2017 חשפו חוקרים תוקפים, ששיפרו את הכלים של Mirai. בוטנטים נוספים, שהוכיחו עצמם ככלי יעיל להפעלת מתקפות מניעת שירות, עלולים להופיע במהלך 2018.

משתלטים על האינטרנט של הדברים IoT לצורך מתקפות רחבות
אם מדברים על טכנולוגיות של עיר חכמה כמו מצלמות CCTV, מה יקרה אם הייתה מתבצע מתקפה על מערכת התאורה של עיר, שגורמת למשל להחשכה מוחלטת? במהלך השנה הקרובה, טכנולוגיות של ערים חכמות, כגון בקרת תנועה, תאורה, מצלמות מהירות, תחבורה ציבורית ואספקת חשמל, וכן תשתיות של בקרה אווירית, תהפוכנה למטרה מבוקשת יותר בקרב האקרים.

אז איך בכל זאת ניתן להישאר בטוחים ברשת?
עשו שימוש במאפייני האבטחה המגיעים עם המכשירים שלכם: קבעו סיסמא חזקה ועל תדלגו על עדכוני תוכנה. לא רק בטלפונים ובמחשבים, אלא בכל דבר המחובר לרשת.
 
היו בררנים בעת בחירת מכשיר חכם. שאלו את עצמכם: האם באמת נדרש חיבור לרשת? אם התשובה היא כן, אז בדקו היטב את המכשיר טרום רכישה, וודאו שאתם יכולים לשנות את סיסמאות האבטחה שלהם.
 
התקינו רק אפליקציות ממקורות מוכרים כגון Google Play, שנוצרו ע"י מפתחים, שצברו מוניטין.
 
אחרון, אבל לא פחות חשוב, שקלו תוספת אבטחה למכשיר באמצעות תוכנת אבטחה ייעודית.
 
מידע נוסף- כאן.
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share