Telecom News - שוב Fake News מתוצרת מנכ"ל משרד התקשורת המסתער על קבוצת בזק

שוב Fake News מתוצרת מנכ"ל משרד התקשורת המסתער על קבוצת בזק

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> שוב Fake News מתוצרת מנכ"ל משרד התקשורת המסתער על קבוצת בזק
שמילה מימון (המנכ"ל בפועל) חזר לתחביב הישן והמוכר שלו: הטלת קנסות מפוברקים על חברות קבוצת בזק. לפני כשבועיים זה היה על בזק בינלאומי. הפעם הטיל על פלאפון קנס על הפרת סעיף לא ברור בנסיבות מסתוריות. ניתוח של עוד "אפליה באכיפה" מקוממת. עדכונים בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 19.12.17, 08:00שמילה מימון

לא עברו 3 שבועות מאז ה-Fake News הקודם של קנס על בזק-בינלאומי (כמנותח בהרחבה כאן), ושוב שמילה מימון (בתמונה משמאל) חוזר "להכות" בקבוצת בזק, הפעם בפלאפון, כפי שפרסמנו כאן.

נדמה לי, שכמו נפוליאון, הוא מסתער על רוסיה באמצע החורף, בלי להבין שבכך הוא "מקרב את קיצו", במו ידיו. 

ההודעה על הקנס הטרי הזה, הייתה לכאורה "איזון" לקנס זהה לחלוטין ומאותה סיבה בדיוק, ששמילה מימון הטיל ב-18.8.16 על סלקום (כאן, ההודעה לתקשורת יצאה אז באיחור רב - כאן, ניתוח הסיבות להטלת הקנס על סלקום - כאן), מסמך שמשום מה עלה לאתר משרד התקשורת החדש (כאן) עם תאריך מפוברק של 5.9.17. המדובר בקנס, שהוטל על ידו על סלקום, כמובן בתקופה שהמנכ"ל היה שלמה פילבר... ושמילה "עבד" אז באינטנסיביות בהכנת הרקע המתאים, שביצע עם שותפותיו דאז, כדי להתמנות במכרז למשנה למנכ"ל... "התרגילים" הללו הצליחו לו. סלקום ערערה בזמנו על הקנס הגדול (יחסית), שהוטל עליה במסגרת "עתירה מנהלית" (שהוסתרה בזמנו מהציבור), אבל הפסידה בבית המשפט (סלקום מחקה את העתירה שלה ב-7.12.17). זה היה די צפוי: כש"קליקת הפרקליטים" "מכשירה כל שרץ" - אין הרבה סיכוי לנצח את המשרד בבית המשפט המחוזי. 

כעת, שמילה מימון הוא המנכ"ל בפועל ואין לו שום בעיה לעסוק בתחביב הרגיל והישן שלו: להציק לקבוצת בזק ולעזור "למקורבים לצלחת", במיוחד, שכרגע הקבוצה הזו (בזק) נמצאת "על הקרשים". כך, שוק התקשורת הישראלי ימשיך בשקיעה שלו מול העולם הנאור, בזמן שהצמרת הכי בכירה במשרד, עסוקה בפברוק עבירות שלא היו ולא נבראו. 

לכן, שלחתי את השאלות הבאות בדחיפות להנהלת משרד התקשורת:
"היכן ההודעה המקורית באתר משרד התקשורת?
איזה סעיף הפרה פלאפון?
האם הקנס הוטל על פלאפון ע"י שמילה מימון בתור סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה, או בתור מנכ"ל בפועל של משרד התקשורת?
בהמשך לנאמר בהודעה לציבור, כמה לקוחות התלוננו באותה תקופה, שנבדקה כנגד פלאפון, ותלונותיהם נמצאו צודקות בנושא המוזכר ("אספקת שירות בלי בקשה מפורשת של הלקוח"), מול מתלוננים בנושאים זהים או מאוד דומים כנגד חברות הסלולר האחרות ושגם תלונותיהם נמצאו מצודקות?"

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. אין מה להיות במתח, אין סיכוי שאקבל תגובה, כי שמילה מימון "לא סופר איש ממטר". גם לא אותנו...

הסבר למה השאלות הללו נשאלו, אפשר למצוא בכתבה הקודמת על ה-Fake News של שמילה מימון, אודות הקנס על בזק בינלאומי.

לפי מיטב ידיעתי, הטענות, שמעלה כעת שמילה מימון כנגד פלאפון, התרחשו בתחילת 2015, וכבר זכו לטיפול מלא ופתרון מלא, כבר אז. למה הוא שלף זאת כעת בסוף 2017? האם אכן מדובר בתלונות חדשות? למה הוא לא פרסם את מספר המתלוננים החדשים ומועדי תלונותיהם? (גם מול תלונות דומות באותה תקופה נגד חברות סלולר אחרות?) זה די ברור, שיטת ה-Fake News היא שיטת עבודה מוכרת אצלו.

גם סמיכות הזמנים בין סיום ההליכים לגבי סלקום (משיכת העתירה על ידה) לגבי הקנס הזהה מסיבה זהה, שהוטל עליה (כמתואר בתחילת הכתבה), לבין הקנס הטרי הנוכחי על פלאפון - פשוט "זועקת לשמיים". העובדה היא, שמשרד התקשורת לא רצה שתדעו, שסלקום משכה את עתירתה בנושא זה בדיוק ב-7.12.17. מנכ"ל המשרד בפועל הפר בכך (ולא בפעם הראשונה) את חוק התקשורת סעיף 37א16(ד). התחמון הזה יותר מדי שקוף. 

למה שר התקשורת איוב קרא נותן לכאוס הזה גיבוי? זה גם לא ברור. 

אגב, את חברת פלאפון שאלתי: "מה תגובת פלאפון על הודעת שמילה מימון מהיום בדבר "עיצום כספי" על פלאפון?". אולם בפלאפון הודיעוני, שהם לא מגיבים כרגע על ההודעה הזו. די ברור למה...

עדכון 19.12.17, 20:00: ההודעה לעיתונות (שחסרה פרטים רבים) עלתה לאתר משרד התקשורת (כאן), אולם ההודעה עצמה בחתימת שמילה מימון, על הקנס ופרטיו, כנדרש בחוק התקשורת, טרם עלתה לאתר. 

עדכון 2.1.17: רק ביום 1.1.18 (עם תאריך של המסמך 31.12.17) עלה לאתר משרד התקשורת (כאן) המסמך הנכון של הטלת הקנס ע"י שמילה מימון על פלאפון. למה לקח למשרד התקשורת כל כך הרבה זמן לבצע את מה שנדרש מהמשרד לבצע על פי חוק? זה לא ברור. כנראה החשיפה כאן אילצה את המשרד לבצע את הפרסום הזה. גם אחרי פרסום המסמך הזה, עדיין רוב פרטי המקרה לא ברורים ובראשם: מי וכמה התלוננו ומתי כנגד פלאפון ותלונותיהם נמצאו מוצדקות. ללא הפרטים החשובים הללו, כל העניין הזה נראה כפברוק אחד ענק מבית היוצר של שמילה מימון

עדכון 7.2.18: הודעת משרד התקשורת שפורסמה היום: עתירה מנהלית - 62912-01-18 פלאפון נגד משרד התקשורת
חברת פלאפון תקשורת בע"מ הגישה ביום 28 בינואר 2018 עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים (עת"מ 62912-01-18) כנגד החלטת מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל) מיום 14 בדצמבר 2017 .מדובר בהחלטה להטיל על החברה עיצום כספי עקב אספקת שירות בלא קבלת בקשה מפורשת של המנוי בניגוד להוראות סעיף 58.6 לרישיון הכללי למתן שירותי רט"ן של החברה.
Disklike



 
 
Bookmark and Share