Telecom News - הסטארטאפ MyHeritage הציג ארכיון בקשות לאזרחות של דור מייסדי המדינה

הסטארטאפ MyHeritage הציג ארכיון בקשות לאזרחות של דור מייסדי המדינה

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> הסטארטאפ MyHeritage הציג ארכיון בקשות לאזרחות של דור מייסדי המדינה
הסטארטאפ MyHeritage הציג ארכיון עם בקשות לאזרחות של דור מייסדי המדינה
מאת: מערכת Telecom News, 28.12.17, 16:31שמעון פרס
 
נחשף מאגר חדש המכיל 67 אלף בקשות להתאזרחות בפלשתינה מתקופת המנדט הבריטי. אוסף היסטורי זה של דור המייסדים מאפשר הצצה לתוך אחד הפרקים המשמעותיים ביותר בתולדות ישראל.
 
נחשף מאגר חדש המכיל 67 אלף בקשות להתאזרחות בפלשתינה מתקופת המנדט הבריטי. מדובר בפרויקט של הסטארטאפ הישראלי מבני עטרות MyHeritage, שמתמחה בפיתוח כלים לבניית אילנות יוחסין, חקר שורשים ואיתור קרובי משפחה, בשיתוף פעולה עם ארכיון המדינה. בין מבקשי ההתאזרחות ישנם עולים שהפכו לימים לאנשי מפתח במדינה הצעירה.
 
בין הבקשות אפשר למצוא את תיק ההתאזרחות של נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס. שנקרא בזמן עלייתו שמעון פרסקי וכולל מסמכים חתומים בכתב ידו בהם הצהיר, שהוא עוסק בחקלאות וביקש לעברת את שמו משימל לשמעון. היוצר דן בן אמוץ הוסיף לתיק בקשה בכתב ידו להחיש את מהלך האזרחות. וחתן פרס ישראל לתקשורת, דב יודקובסקי, קיבל המלצה מיהודה מוזס על נייר רשמי של העיתון.
 
אוסף היסטורי זה של דור המייסדים מאפשר הצצה לתוך אחד הפרקים המשמעותיים ביותר בתולדות מדינת ישראל. רבים ממבקשי ההתאזרחות היו יהודים, שהצליחו לחמוק ברגע האחרון מציפורני הנאצים, בטרם נגזר גורלם של יהודי אירופה, וכן ניצולים שהגיעו ארצה לאחר השואה. לצדם מופיעים במאגר מבקשי ההתאזרחות יהודים ממדינות ערב ומשאר קצוות תבל, אשר הגיעו לארץ ישראל כדי להגשים את חלומם הציוני, וכן יהודים, שנולדו בארץ ישראל.
  
ריכוז בקשות ההתאזרחות של יהודים בין השנים 1947-1937 הוא אחד ממאגרי המסמכים הדרמטיים והחשובים ביותר בהיסטוריה של ישראל והעם היהודי. אוסף הבקשות מכיל 206 אלף שמות ומידע עשיר נוסף כמו מקומות ותאריכי לידה.
 
מאחר שלצד פרטיו האישיים של כל מגיש בקשה להתאזרחות נוסף מידע מפורט גם על בני משפחתו הקרובה וכן 2 ממליצים, שתמכו בבקשתו והעניקו חסותם על מבקשי התאזרחות הבאים ארצה. בין הממליצים דמויות בולטות בהיסטוריה של ישראל, בהם ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר, השר לשעבר שלמה הלל, השחקנית חנה רובינא, הסופר יהודה בורלא, וכן דוד פלורנטין ממייסדי התנועה הציונית בסלוניקי.
 
המאגר הוא פרי שיתוף פעולה של MyHeritage עם ארכיון המדינה, שעתיד להנות מן האינדקס המפורט למסמכים, שבנה הסטארטאפ. המאגר אינו שלם כיוון שלדברי ארכיון המדינה תיקים רבים לא שרדו.
 
כל בקשת התאזרחות משלטון המנדט הבריטי כוללת בדרך כלל כ 20-15-  דפים סרוקים של טפסים, חתומים בכתב ידם של מבקשי ההתאזרחות, נימוקי הבקשה להיכנס ארצה במקרים מסוימים, ולרוב תמונה של מבקשי ההתאזרחות ולעיתים גם של בני משפחתם. בשנה האחרונה עמלו עובדי הסטארטאפ על יצירת אינדקס דו-לשוני המנגיש בצורה הטובה ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר את התעודות ההיסטוריות למשתמשים.
 
גלעד יפת, מנכ"ל ומייסד MyHeritage : "לאחר עבודה יסודית של דיגיטציה ומפתוח, אנו שמחים להנגיש  את אחד האוספים המשמעותיים ביותר של רשומות היסטוריות בתולדות המדינה. רבים מתושבי המדינה כיום וכן יהודים ברחבי העולם, שיש להם קרובים בישראל, יוכלו למצוא במאגר זה מסמכים ותמונות של בני משפחתם האהובים, למצוא פרטים חדשים ומפתיעים אודותיהם ולהתרגש מהגילויים".
 
המאגר זמין – כאן. (יש 14 ימי ניסיון בחינם).
 
 
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share