Telecom News - שלוש תחזיות ל-DevSecOps ב-2018

שלוש תחזיות ל-DevSecOps ב-2018

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> שלוש תחזיות ל-DevSecOps ב-2018
שלוש תחזיות ל-DevSecOps ב- 2018
מאת: אמיר ג'רבי, 2.1.18, 12:23אמיר ג'רבי

2018 תביא עמה את תחילתם של שינויים רציניים עבור DevSecOps (שילוב של אבטחת מידע בתהליכי (DevOps בארגון.
 
תחזיות טכנולוגיה - תאהב אותן או תשנא אותן, הן כבר מסורת בלתי נפרדת, כזו המספקת הזדמנות להרהר על השנה החולפת ולהתכונן לשנה שנכנסת. 2017 הייתה שנה טובה עבור DevSecOps, השילוב של אבטחת מידע בתהליכי DevOps, שבמהלכה התפתח מקונספט מעורפל למחצה לפונקציה חיונית לארגונים.

התפתחות זאת קודמה בחלקה הגדול ע"י ההתרחבות המהירה של קונטיינרים ושל שוק הקונטיינרים, שבאופן טבעי הולכת יד ביד עם DevOps ו-DevSecOps. באופן כללי, צמיחה מהירה וחדשנות נוטות להפוך תחזיות ליותר אמנות מאשר מדע, אבל ראוי לתת לזה סיכוי.

עם יותר מ- 12 מיליארד משיכות אימג'ים מה-Docker Hub, ואקוסיסטם מתבגר של עולם הקונטיינרים, אנו בקושי רואים את קצה הקרחון בכל הנוגע ל-DevSecOps בארגון. עם זאת אני מאמין, שב-2018 תהיה תחילת שינוי יסודי, ואני מאמין שזה ייראה כך:

1.    מובילים בארגונים ובעלי תפקידי IT יבינו, ש-DevSecOps משפר  DevOps, ולא פוגע בו
DevOps הוא הצירוף יחדיו של צוותי פיתוח ותפעול. כך, שלא צריך להפתיע אף אחד, שהוא מקדם תרבות של שיתופיות. בתקופה בה מגה-פריצות הן הנורמה. הוספת אבטחה לתמהיל עשויה להישמע כהחלטה מובנת מאליה, אבל במשך השנים אבטחה טופלה כלאחר יד, מה שבא לביטוי בתרבות ארגונית בה צוותי אבטחה עומדים בניגוד עניינים מול קבוצות IT אחרות, כולל צוותי הפיתוח.

אבל הדברים השתנו. בעולם עסקי בו Yahoo הפסידה 350 מיליון דולרים מערכה כאשר נחשפה חולשת האבטחה שלה, נגמרו הימים בהם חברות מובילות רואות אבטחת סייבר רק כבולען של תקציבי תפעול. חיזוק אבטחת הסייבר הוא כעת צו קיומי עסקי. אבל  ייקח זמן עד ששינוי זה יחלחל בחזרה לתרבות הארגונית של IT.

בעוד שעליית ה-DevOps ו-DevSecOps יצרה, ללא ספק, הזדמנות נדירה להמציא מחדש אבטחת אפליקציות, לעתים DevOps מביא לשינויים במהירות עצומה, מה שעלול לגרום לאיבוד חוש כיוון. מדי יום ביומו אנו רואים, שצוותי DevOps וארכיטקטים של אפליקציות מזהים את החשיבות של אבטחה, ומכירים בערכם של צוותי אבטחה, אבל עדיין יש ביניהם פערים, שעליהם צריך לגשר.

כדי להטמיע DevSecOps בצורה נכונה צריכים צוותי אבטחה לתאם את קצב ההתקדמות שלהם אל צוותי DevOps, וגורמי ניהול בארגונים צריכים ליצור את המרחב והתקציב, שיאפשרו לדברים לקרות. יש לצפות, שבטווח של 2018, מובילים עסקיים, שחשים את ההזדמנות לקדם הישג אבטחתי גדול, יתאגדו מאחורי DevSecOps כמודל הנכון לאבטחה המתבצעת באופן אפקטיבי.

2.    יופיעו מודלים ארגוניים מוצלחים עבור DevSecOps, ככל הנראה, שיתוף פעולה הדוק בין צוותי אבטחה ו-DevOps
בעוד תחזית זו עשויה לא להיראות כחדשה מרעישה, היא רלוונטית. ההבנה,ש-DevSecOps ידרוש שיתוף פעולה שווה גם מצוותי אבטחה וגם מצוותי DevOps, תצמיח במהירות תכנית אב סטנדרטית, או מודל הטמעה עבור אינטגרציה (ובסופו של דבר אוטומציה) של DevSecOps לתוך תהליכי עבודה של CI/CD

בעוד לארגונים שונים יש צרכים שונים, הרי מרבית החברות' ללא קשר לגודלן או לתחום שלהן, משתמשות באותם כלים טכנולוגיים עבור DevOps, במיוחד אם הן משתמשות בקונטיינרים. הדבר מאפשר סטנדרטיזציה אחידה. בנוסף, השכיחות של שימוש בקוד פתוח בקונטיינרים מוביל לאותו סוג של שיתוף מידע ולפיתוח סטנדרטים המיטיבים עם כל המעורבים.

מכיוון שלצוותי DevOps יש בעלות על צנרת הפיתוח, עד היום הם לקחו לעצמם את ההובלה בנושא האבטחה. עם זאת, לדעתי, את פעילות ה-DevSecOps צריכים להוביל צוותי האבטחה, מכיוון שהם אלה האחראים לאבטחת הארגון ולניהול הסיכונים שלו, והם אלה, שיפוטרו או יישאו באחריות במקרה של אירוע אבטחה (פריצה לאובר, נשמע מוכר?)

ב-2018 צריכים צוותי אבטחה לעלות לקדמת הבמה, ולהראות לצוותי DevOps את הערך ואת הכישורים, שהם מביאים לשולחן. התפיסה של הטמעת האבטחה לתוך מארג ה-IT, במקום הדבקה שלה לאחר מעשה, היא גן עדן חסר תקדים לאבטחת מידע. כעת יש הזדמנות לגרום לכך לקרות.

3.    צוותי אבטחה ימשיכו להסתגל למציאות ה-DevOps באיטיות
אנשי ה-,DevOps שאני מדבר איתם, מבינים, שאבטחה חשובה. בעבר, צוותי אבטחה ארגוניים פעלו לעיתים קרובות בתוך תרבות, שלא העריכה או לא הבינה את הצורך באבטחה. אין פלא, שנוף עסקי הסייבר כיום הוא כזה בו רוב החברות נפרצות בקלות (יחסית).

אבל תרבות משתנה. כיום מובן, שאבטחה חזקה מורכבת מיותר מאשר firewall היקפי. עד כמה שאנשי אבטחה רבים עשויים להרגיש הקלה לאור השינוי המתחולל סוף סוף, הם עלולים לא להיות גמישים במידה, שצוותי DevOps עשויים לצפות לה. וכאשר מדובר בקונטיינרים (ואבטחת אפליקציות באופן כללי), אפילו מקצועני האבטחה המוכשרים ובעלי הביצועים הטובים ביותר, ניצבים בפני עקומת למידה. זאת, מבלי להזכיר את המחסור בכישורי אבטחת סייבר המתועד היטב.

בעוד בטווח הקצר גורמים אלה כנראה יאטו את אימוץ DevOps ו-DevSecOps ע"י גורמי האבטחה, אני רואה ב-DevSecOps חלק מהפתרון למחסור במיומנויות, ואני לא לבד. אינטגרציה ואוטומציה של אבטחה לתוך שרשרת אספקת התוכנה, הן דרך הרבה יותר יעילה וחסכונית מאשר חזרה לאחור כדי לתקן פגמי אבטחה, שניתן היה להימנע מהם בקלות אם היו מטופלים לפני שהאפליקציה הוטמעה.

למקצועני אבטחה יש הרבה מה להרוויח מכך, שישמרו על פתיחות לשינוי ויישמו את כישוריהם בדרכים חדשות.

מאת: אמיר ג'רבי, ינואר 2018.
CTO, אקווה סקיוריטי
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share