Telecom News - מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין בוועדת הכספים: להגדיר הביטקוין כמטבע

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין בוועדת הכספים: להגדיר הביטקוין כמטבע

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין בוועדת הכספים: להגדיר הביטקוין כמטבע
מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין בדיון בוועדת הכספים: להגדיר הביטקוין כמטבע
מאת: מערכת Telecom News, 8.1.18, 14:09מני רוזנפלד
 
רוזנפלד: "דרושה בהירות ומסגרת רגולטורית מתאימה, שתיבנה מתוך הכרה במאפיינים היחודיים של התחום במשק הישראלי". הדברים נאמרו במסגרת דיון בוועדת הכספים של הכנסת, שעסקה בהסדרת הפעילות והשימוש במטבעות דיגיטליים. בנוסף, פרסם רוזנפלד אזהרה לציבור.
 
ועדת הכספים של הכנסת עסקה היום בהסדרת המדיניות בפעילות ובשימוש במטבעות דיגיטליים. בוועדה נכחו יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ראש האופוזיציה, שיזם את הדיון, ח"כ רחל עזריה, המשנה לנגידה ד"ר נדין טרכטנברג, נציגת הרשות להלבנת הון, נציגי איגוד הביטקוין הישראלי, נציגי משרד האוצר, נציגי בנק ישראל ומומחים נוספים.
 
מני רוזנפלד, (בתמונה), יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, קרא בדיון להקים מחדש את הוועדה שעסקה בנושא, ולהגדיר את ביטקוין כמטבע.
 
רוזנפלד: "הביטקוין יכול להוציא את הכוח ממוקדי כוח ריכוזיים ומגורמים מתווכים, ולהעביר אותו לאנשים. כמו כן, מטבע כזה יכול להיות קל וזול לשימוש, מאובטח, פעיל באופן רציף, עמיד לאינפלציה ולשחיקת ערך, בינלאומי ושקוף, הרבה יותר מהמערכות המקובלות כיום.
 
לתחום הזה פוטנציאל עצום, גם לעולם בכללותו ולמשק הישראלי בפרט. בשביל לממש את הפוטנציאל הזה, דרושה בהירות רגולטורית ומסגרת רגולטורית מתאימה, שתבנה מתוך הכרה במאפיינים היחודיים של התחום, ותהיה כזו שתמנע ניצול שלו לרעה ותסייע לרתום את החדשנות למטרה שלשמה היא נוצרה". 
 
ח"כ הרצוג: "כשאני שומע את הדור הצעיר, אפילו אצלי בבית, אני מבין, שמשהו קרה, ויש דרמה עצומה בטכנולוגיה הנקראת בלוקצ'יין המייצרת לך שוק סחורות קונה ומוכר מחוץ למתחם המדינתי ומחוץ לרשויות שלטון והיא יכולה להשפיע על העולם המסחרי והכלכלי באופן ארוך טווח, עד כדי, לדעתי, השפעה על קיומו של עולם הבנקאות, שלא נדבר על דברים אחרים. 
 
ישראל חייבת להתייחס לסוגיית המטבעות הקריפטוגרפיים, ומה ההשפעה של זה על משק הבית הפרטי, על החיסכון הלאומי, על הרזרבות של המטבע, ובכלל על הבורסה, הרשות לניירות ערך והמדדים, שלא נדבר על ההשפעות בעולם המיסוי וכיו"ב.
 
ב-2014 בנק ישראל מינה ועדה בראשות פרופ' זוסמן, ומאותה ועדה לא שמענו מהן מסקנותיה ומה קרה איתה ואנו נרצה להבין האם אותו שולחן משותף יצר משהו או שמא הגיע הזמן, שהוועדה תדרוש את השולחן הזה מחדש.
 
צריך להתחיל לנוע לעבר ודאות ישראלית בנושא הזה, גם אם היא תיקח זמן, אבל ודאות המייצרת ודאות אצל משקיעים, אצל יזמים, אצל אזרחים, וכמובן בכל מה שקשור למשק הישראלי."
 
בתוך כך, על רקע העלייה המסחררת של שער הביטקוין, התריע היום מני רוזנפלד על כך, ששער הביטקוין גם יכול לרדת לחצי מערכו הנוכחי.

רוזנפלד: "בטווח הקצר, כמו ששער הביטקוין עלה הוא יכול בקלות גם לרדת. תנודות השער בטווח הקצר אינן הדבר המעניין בביטקוין. מה שמעניין הם היתרונות של ביטקוין על פני צורות הכסף המוכרות. הטכנולוגיה מאחוריו, והפוטנציאל שלה להביא למהפכה טכנולוגית-כלכלית.
 
בטווח הארוך, אנו צופים, שיתרונות אלה יובילו לשימוש נרחב יותר בביטקוין, ואיתו גם עליה בשער. מי שמבין את ביטקוין ומאמין בחזון זה, יכול לשקול להשקיע על סמך זאת. אבל בטווח הקצר שער הביטקוין יכול לרדת לחצי מערכו הנוכחי ואף נמוך מזה, ולכן אין לסכן בהשקעה כזו יותר ממה שאתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד.
 
כבר ראינו מספר מקרים בהיסטוריה של ביטקוין של עליות חדות בשער ולאחריהן ירידות חדות. אם זה אכן יהיה המצב, אנו מקווים, שאנשים לא יראו בכך סימן, שביטקוין כבר אינו מעניין, אלא להיפך, ינצלו את הרגיעה בהיסטריה כדי ללמוד את התחום לעומק באופן מסודר, ליהנות מהפוטנציאל הגלום בו, ולהיות מוכנים לעתיד, בו אנו צופים שביטקוין יחזור חזק מאי פעם".

השער היום של הביטקוין נע מעל ל-15,000 דולרים

ביטקוין



 
 
Bookmark and Share