Telecom News - 2017 הייתה שנת שיא להייטק הלאומי: מצגת מאירת עיניים ממחישה זאת

2017 הייתה שנת שיא להייטק הלאומי: מצגת מאירת עיניים ממחישה זאת

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> 2017 הייתה שנת שיא להייטק הלאומי: מצגת מאירת עיניים ממחישה זאת
2017 הייתה שנת שיא להייטק הלאומי: מצגת מאירת עיניים ממחישה זאת
מאת: מערכת Telecom News, 12.2.18, 21:11רשות החדשנות
 
ישראל היא המדינה הראשונה בעולם בהשקעה במו''פ אזרחי מסך כל התל''ג. הרשות לחדשנות בודקת את איכויות הסטארטאפים הפונים להשקעות ב-3 מרכיבים: איכות החדשנות, האם ניתן לממש את החדשנות למוצר בר קיימא והאם הצוות מופקד על כך ויודע לעשות את העבודה נכון.
 
ועדת המדע והטכנולוגיה אירחה היום משרדי ממשלה, יזמי הייטק, תעשיינים ואורחים לסקירה מיוחדת של הרשות החדשה, שהחלה לפעול בשנה שעברה תחת משרד הכלכלה - 'רשות החדשנות', שנועדה לקידום והגדלת החדשנות בהיי טק. מנכ"ל הרשות לחדשנות, אהרון אהרון סיפק נתונים על ההייטק הישראלי, סיפר על המענקים והסיוע, שנותנת הרשות לחברות ומרכזי מחקר ופיתוח והסביר במצגת מפורטת את המשימות הבאות של הרשות [קישור למצגת בתחתית הכתבה].
 
ח"כ אורי מקלב, יו"ר הוועדה: "אחד הדברים הגדולים בפעילות החשובה של הרשות הוא, שרואים עתה גם את העתיד. עצם הקמת הרשות היא תפיסה חדשנית של ישראל להוביל ולתת משאבים נכונים לכל החידושים הטכנולוגיים. העתיד הכלכלי, המעמד שלנו וכל נושא אחר קשור היום להייטק ולחידושים הטכנולוגיים. הם ממקמים אותנו במקום חשוב ועי"כ, אנו זוכים להערכה גדולה. אנו רואים כל העת, שההצלחות בהייטק הן לאו דווקא לאנשי אקדמיה. כך ניתן לציין לדוגמא את אלה שלמדו סייבר בקורסים מקצועיים וגם תורמים רבות לחדשנות הטכנולוגית. לכן, היעד של הרשות צריך להיות גם עליהם ולאפשר לסייע להם בתמיכה וכן להגדיל את המקצועות המותאמות ללימודים כאלה".
 
ח"כ איל בן-ראובן: "כששומעים את הסקירה הנפלאה כיצד החידושים הטכנולוגיים מגדלים את התוצר ומסייעים לשוק, צריכים גם לחשוב איך לא לפגוע ע"י זה בתעשיינים ובכח האדם הפיזי. נוסף לכך, למרות כל ההשקעה הרבה, המצב כיום הוא, שצעירים נוטשים אותנו וזה נכון בעיקר לצפון הארץ. החברה' הצעירים בצפון מצוינים ולומדים שם במכללות את כל מקצועות הטכנולוגיה אלא שאין להם בסוף לאן ללכת לעבוד והם בורחים לת"א או לברלין. נדרשת כאן הסתכלות רחבה לנושא הזה כדי לדעת לאן להכווין את ההשקעה של המדינה בהייטק. עלינו לראות איך יחד עם זה אנו גם מחזקים את הפריפריה".
 
בסקירה נרחבת של אהרון אהרון, הוצגו הפרטים על הוצאה למחקר ופיתוח אזרחי בעולם ומהם עולה, שישראל היא המדינה הראשונה בעולם בהשקעה במו''פ אזרחי מסך כל התל''ג. הצטיינות נוספת של ישראל היא בהון סיכון ביחס לתמ''ג, מקום ראשון ביחס לתמ''ג הלאומי. גם בלי חברת מובילאיי 2017 הייתה שנת שיא להייטק הלאומי, כמעט כפול משנה קודמת. זה דבר עצום למשק הישראלי.
 
אהרון אהרון ציין גם, ש-2017 הצטיינה בכך, שאחרי הרבה שנים, שתעשיית הרכב לא הייתה שייכת לישראל, בשנה זו היא הצליחה לייצר בה הרבה עבודה גם מול האקדמיה.
 
מול הדרישות בוועדה, שהרשות לחדשנות תשקיע באפיקים נוספים הוא אמר: "משימות הרשות הן קידום חדשנות, השקעה רק במקום שיש בו ערך כלכלי בסוף, משהו שניתן למסחר אותו. הצמיחה אכן צריכה להיות מכלילה ולהכיל את כל האוכלוסיות בארץ, גם גיאוגרפית ולאורך זמן. כל חברה, שמגיעה אלינו, אנו בודקים את האיכויות שלה ב-3 מרכיבים מרכזיים: איכות החדשנות, האם ניתן לממש את החדשנות למוצר בר קיימא והאם הצוות מופקד על כך ויודע לעשות את העבודה נכון".
 
ח"כ אורי מקלב: "אל לנו לנוח על זרי הדפנה וצריך לראות היכן עוד ניתן עוד יותר להרחיב את היריעה. אנו נמשיך בעוד דיונים נוספים בוועדה על השאלות, שהוצגו כאן. מסקנת הביניים שלי היא, שצריך יחד למצוא גורם שיעבוד בשותפות עם הרשות ויראה בכספי ההשקעה של המדינה בהייטק גם את הצרכים האחרים".
 
המצגת - כאן.
 
הרשות לחדשונת
 
הרשות לחדשונת
GENERATOR



 
 
Bookmark and Share