Telecom News - פלטפורמת VR ה-Openmind 360 תחבר צעירים לנושא מצוקות נפשיות

פלטפורמת VR ה-Openmind 360 תחבר צעירים לנושא מצוקות נפשיות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> פלטפורמת VR ה-Openmind 360 תחבר צעירים לנושא מצוקות נפשיות
פלטפורמת VR - 360 Openmind תחבר צעירים לנושא מצוקות נפשיות
מאת: מערכת Telecom News, 7.3.18, 14:12VR

זאת, דרך חוויית למידה חדשנית באמצעות משקפי מציאות מדומה. הפלטפורמה הטכנולוגית המהפכנית היא פרי פיתוח בHIT- מכון טכנולוגי חולון. 1 מתוך 5 בני נוער מתמודד עם מצוקות נפשיות. ל-1 מתוך 10 בני נוער יש מחשבות אבדניות.

איך מרגיש בן נוער, שכיתה שלמה מנדה אותו חברתית? מה עושים כשמופעל עליך לחץ חברתי לעשן סמים יחד עם כולם? ומה זו בעצם סכיזופרניה?

הסטיגמה סביב הנושא של משברים רגשיים ומצוקות נפשיות היא הסיבה המרכזית הגורמת לאדם לפנות לקבלת עזרה וטיפול רק לאחר 10 שנים בממוצע. בגלל הסטיגמה צעירים רבים אינם פונים לקבלת עזרה, למרות שזו קבוצת הסיכון המשמעותית ביותר. מחקרים מגלים, ש-1 מכל 5 מתבגרים חווה משבר נפשי משמעותי היכול להתפתח למחלת נפש. לכן זיהוי מוקדם של מצוקות נפשיות הוא בעל משמעות.

openmind360 היא פלטפורמה פורצת דרך המאפשרת לבני נוער לחוות דרך מציאות מדומה את המצבים המורכבים האלה ולהרגיש כאילו הם עצמם מתמודדים איתם. הפלטפורמה נעשתה ביוזמת ארז מולאי, מרצה בHIT- מכון טכנולוגי חולון ותֹם מיטלמן, בוגרת תואר שני בעיצוב משולב במכון, בשיתוף יפתח ויזר איש הייטק.

הפרויקט נולד במסגרת פרויקט הגמר של תֹם מיטלמן. היא החליטה לעסוק בנושא של הסטיגמה כלפי נפגעי נפש בעקבות סיפור משפחתי אישי,  ומטרתה הייתה ליצור שינוי תפיסה בכל הנושא של הפרעות נפשיות מתוך הבנה, שזהו המחסום העיקרי לקבלת טיפול מציל חיים בזמן. למשפחות יש מחסום בושה לחשוף ולקבל עזרה, מה שמוביל לא פעם להחמרה קשה במצב ואף להתאבדויות.

מתוך הכרה בפוטנציאל החברתי החשוב הטמון בפרויקט, חברו ארז, יפתח ותֹם לפיתוח אותה פלטפורמה, שתביא את הנושא המורכב לבני הנוער באמצעות שימוש חדשני בטכנולוגיה של מציאות מדומה.

 בני הנוער "זוכים" לחוות התמודדויות יומיומיות שונות של בני נוער בני גילם הנמצאים במצבים נפשיים מורכבים ונכנסים לנעליהם.

התמודדויות אלו מוצגות באמצעות סיפורים שונים המשתקפים דרך משקפיי ה-VR. במהלך הצפייה יכולים המתנסים להחליט מה יהיה המשך הסיפור ובכך כל אחד יוכל להרכיב לעצמו חוויה אישית בהתאם לתחושותיו. השימוש במשקפיים נעשה במסגרת של סדנאות מודרכות.

ויזר, מולאי ומיטלמן: "בחרנו לסייע בשבירת הסטיגמות על מצוקות נפשיות ומצבים נפשיים מורכבים מתוך החוויה האישית של שלושתנו. לכל אחד מצוות המפתחים יש קרוב משפחה המתמודד עם בעיה נפשית. רצינו לחשוף את בני הנוער לנושא של מצוקות נפשיות, לאפשר להם לדבר על זה ולא להתבייש לבקש עזרה.

כולנו מתמודדים עם חוויות רגשיות, לעיתים מסובכות וקשות. אבל שינוי התפיסה של בני הנוער בנוגע למשברים ומצוקות נפשיות, יכול לא רק לשנות את הסטיגמה כלפי אוכלוסייה זו בעתיד אלא אף להציל רבים מבני הנוער וסביבתם הקרובה ואף לסייע להם להתגבר על המשבר ולהשתלב חזרה בחברה".

הקרנת הסרטונים האישיים בפלטפורמה החדשה נעשית בטכנולוגית "גוגל קרדבורד" ובאמצעות משקפי VR  שנתרמו ע"י סמסונג. כיום הטכנולוגיה מאפשרת לכל טלפון לשדר ולצפות בתכנים ב- 360° באמצעות משקפי מציאות מדומה.

בשלב הראשון, השימוש בטכנולוגיה יתאפשר לקהל הצעירים בגילאי העשרה, שמהווים את קבוצת הסיכון המשמעותית ביותר בשכיחות של משברים ומצוקות נפשיות. בהמשך  הפלטפורמה תותאם למגוון רחב של קהלים בארץ ובעולם המתמודדים עם מצביי קצה העלולים להוביל למשברים נפשיים.

Openmind 360 קיבלה מענק מו"פ שנה שנייה ברציפות מטעם הרשות לחדשנות (המדען הראשי).
 
סרטון הדמיה - כאן.
 



 
 
Bookmark and Share