Telecom News - חדש בדואר ישראל: כרטיס נטען רב-מטבעי של בנק הדואר

חדש בדואר ישראל: כרטיס נטען רב-מטבעי של בנק הדואר

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> חדש בדואר ישראל: כרטיס נטען רב-מטבעי של בנק הדואר
חדש בדואר ישראל: כרטיס נטען רב-מטבעי של בנק הדואר
מאת: חיים חביב, 12.3.18, 17:03כרטיס נטען

ניתן להטעין הכרטיס ב-3 מטבעות: ש"ח, אירו וליש"ט ללא צורך באחזקת חשבון בנק. בשורה לכמיליון ישראלים ללא כרטיס אשראי או חשבון בנק. וגם להורים המבקשים לשלוט בתקציב ילדיהם הצעירים המבצעים קניות בארץ ומאתרים בחו"ל.

מעוניינים לטייל בחו"ל בלי הארנק ולהסתדר בארץ בלי חשבון בנק או כרטיס אשראי? חברת דואר ישראל מקדמת באמצעות בנק הדואר את פעילות הכרטיסים הנטענים ומציעה ללקוחות כל הבנקים כרטיס נטען (pre-paid) רב-מטבעי הניתן לטעינה עד 20,000 ש"ח.
הכרטיס מאפשר לבעליו לשלם בישראל ובאירופה בש"ח, אירו ובליש"ט. הכרטיס החדש מצטרף לכרטיס השקלי ולכרטיס הדולרי, שחברת דואר ישראל מפעילה ללא צורך בחשבון בנק או בכרטיס אשראי.

ניתן לרכוש את הכרטיס ולהטעינו בכל סניפי דואר ישראל, או להזמין באתר החברה (כאן) בתשלום חד-פעמי בסך 45 ₪ ל-5 שנים.

הכרטיס הנטען החדש הוא מבית מאסטרקארד ואינו מצריך שיוך לבנק או לחשבון בנק ומתאים ללקוחות כל הבנקים, לרבות לאוכלוסיות חלשות, מגזרים והורים לבני נוער המעוניינים לשלוט בהוצאות ילדיהם. הכרטיס הנטען מאובטח, ומאפשר רכישות במאות אלפי עסקים בארץ ובאירופה, כולל בתחנות הדלק.

בימים אלה תעלה החברה קמפיין רדיו ודיגיטל להשקת הכרטיס. המסר המרכזי בקמפיין: "הכרטיס הנטען של בנק הדואר - הכרטיס ששומר על הכיס".

איוב קרא, שר התקשורת: "בנק הדואר הוא הזרוע הפיננסית של המדינה והוא נולד כדי לשרת את כל תושבי המדינה. בזמן שהבנקים בוחרים את לקוחותיהם וסוגרים סניפים, חברת דואר ישראל מציעה פרישת שירותים פיננסיים רחבה ביותר עם 700 סניפים. בישראל קיימים כמיליון תושבים ללא כרטיס אשראי או חשבון בנק, ועדיין הם צריכים לבצע קניות.

במסגרת 'מהפכת קרא' והורדת יוקר המחיה, אני מתכוון לסייע לאוכלוסיות החלשות ולהפוך את בנק הדואר לבנק חברתי אמיתי, שיסייע בחינוך פיננסי לנזקקים. כיום, למרות הגידול בשימוש בכרטיסי האשראי, לא חלה ירידה בשימוש במזומן ואני וחבריי לממשלה נלחמים בתופעה בדומה לכל הממשלות בעולם הפועלות לצמצום המזומנים. זו הסנונית הראשונה - הכרטיס הנטען של בנק הדואר".

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "חברת דואר ישראל עברה תוך 3 שנים מהפכה, מחברה, שנקלעה למשבר, לחברה בשינוי חיובי. החברה כיום ממוקדת עסקית ב-3 חטיבות: חטיבת הריטייל הכוללת כ- 1,200 נקודות מסירה ברחבי הארץ וכ- 50 מיליון ביקורים בסניפי החברה, חטיבת הסחר המקוון הכוללת שירותי סחר מקוון ישראלי, יבוא, יצוא ובלדרות וחטיבת הבנק המציעה סל שירותים פיננסיים ומשמשת גם כזרוע התשלומים של המדינה.

ב-2017 בוצעו דרכנו 13.8 מיליון פעולות תשלומים למשרדי הממשלה. זאת, בנוסף ל-3.6 מיליון פעולות ברב- קו עבור משרד התחבורה. בחצי השנה האחרונה הנפקנו 153 אלף רישיונות נהיגה, ובתוך פחות משנה הנפקנו 99 אלף רישיונות רכב ועוד היד נטויה.

מאז כניסתי לתפקידי כיו"ר דירקטוריון החברה לפני למעלה מ-4 שנים ראיתי בפיתוח בנק הדואר  מנוע צמיחה אסטרטגי. הבנק הוא פלטפורמה פיננסית מצוינת וסינרגטית ליתר הפעילויות שלנו, כאשר החשיבות של בנק הדואר בתמהיל ההכנסות של דואר ישראל היא עצומה ומהווה קרוב לרבע מהכנסות החברה עם כחצי מיליון חשבונות בנק.

החזון שלנו הוא, שבנק הדואר יציע מגוון שירותים בנקאיים ופיננסיים, לרבות מתן אשראי ופיקדונות לכלל התושבים. כחלק מהמיקוד העסקי מינינו מנהל מקצועי לחטיבת בנק הדואר, אבי בלו, הפכנו את בנק הדואר לחטיבה עסקית ואנו משיקים כל הזמן מוצרים חדשים כדי שבנק הדואר יהיה חלופה לבנקים".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "בתוך 3 שנים ביצענו קפיצת מדרגה בשיפור מגוון מדדי השירות בחברה. צמצמנו זמני המתנה, שיפרנו את איכות המיון ומסירת החבילות, הרחבנו את נקודות המסירה, העברנו פעילויות רבות לתחום הדיגיטל ואנו מטפלים בשיפור השירות גם בתחומים נוספים.

תחום הסחר המקוון הפך בשנים האחרונות למנוע צמיחה עסקי עבורנו. מסקר, שערכנו לאחרונה עולה, שמרבית בני הנוער קונים באינטרנט כבר מגיל 14, ומרביתם משלמים בכרטיסי האשראי של ההורים, יחד איתם או לבד.

הכרטיס הנטען של בנק הדואר הוא הפתרון המושלם עבור בני הנוער והוריהם לרכישות בטוחות ברשת, תוך שליטה בהוצאות. כיום כ-60% מהשימושים בכרטיסים הנטענים של בנק הדואר הם לקניות ברשת. הכרטיסים הנטענים מאפשרים להורים לשלוט בהוצאות של הילדים, באופן המאפשר גם לבני הנוער ליהנות מחוויית הקניה באינטרנט המתחילה בגיל צעיר".

אבי בלו, מנהל בנק הדואר: "בנק הדואר הוא כיום שחקן משמעותי ביותר בשוק הכרטיסים הנטענים, כאשר מתוך כמיליון כרטיסים נטענים בישראל, אנו מחזיקים בנתח של כ-70% מהשוק. זיהינו 3 קהלי יעד לתחום הכרטיסים הנטענים:

הורים לבני נוער הקונים ברשת,
נוסעים לחו"ל המשתמשים בכרטיס כתחליף למזומן,
והפלח המרכזי הוא קרוב למיליון ישראלים, שחברות כרטיסי האשראי והבנקים מסרבים לתת להם כרטיסי אשראי, ואנו רוצים אותם איתנו.

הכרטיס הנטען החדש הוא פתרון מושלם ל-3 הקהלים גם לקניות בארץ וגם לקניות באירופה. לנוסעים לארה"ב או לשימוש דולרי אנו מציעים את הכרטיס הדולרי, שהנפקנו בשיתוף ויזה העולמית.

מאז המשבר הכלכלי העולמי ב-2008, הביקוש והשימוש בכרטיסים נטענים הלך וגבר. היקף השוק הוערך ב-2016 בכ-900 מיליארד דולרים עם צפי צמיחה של פי 4, ל-3.6 טריליון דולרים ב-2022 (לפי נתוני חברת המחקר AMR -Allied Market Research).

עיקר השימושים בכרטיסים נטענים בעולם הוא משיכת מזומנים ורכישה בחנויות, לצד תשלומים לממשלה, לרבות העברת קצבאות לכרטיסים הנטענים. שימוש נוסף המגיע להיקפים דומים הוא השימוש בנסיעות לחו"ל וברכישות באינטרנט".  

בתמונה מימין לשמאל: אבי בלו, דני גולדשטיין, איוב קרא, חזי צאיג.
קרדיט צילום: איל קרן.
 
בנק הדואר

 



 
 
Bookmark and Share