Telecom News - נחשפו מל"טים PERES-עם יכולת המראה/נחיתה אנכיות וטיסה מאנכית לאופקית

נחשפו מל"טים PERES-עם יכולת המראה/נחיתה אנכיות וטיסה מאנכית לאופקית

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> נחשפו מל"טים PERES-עם יכולת המראה/נחיתה אנכיות וטיסה מאנכית לאופקית
נחשפה משפחת המל"טים PERES - בעלי יכולת המראה ונחיתה אנכיות ומעבר מטיסה אנכית לאופקית
מאת: מערכת Telecom News, 19.3.18, 15:47מל"ט

ה-PERES הוא מל"ט ייחודי הממריא ונוחת אנכית (VTOL), שבמרבית הטיסה טס כמטוס רגיל ומשיג בכך יתרון בזמן השהייה וביכולת נשיאת מטענים ייעודיים .בכך הוא יהווה בסיס טכנולוגי למשימות צבאיות ולתחבורה מסחרית-אווירית.
 

מתכננת ויצרני המל"טים הישראלית APG, שמטה הפיתוח שלה שוכן בנתניה ושהוקמה ב-2013 ע"י ערן גרוס ושלמה צח, כאשר ב-2015 הצטרף אליהם המנכ"ל יאיר דובסטר, חשפה את משפחת המל"טים PERES, הייחודית מסוגה בעולם, שמהווה פריצת דרך טכנולוגית, מבצעית ולוגיסטית. המל"טים מאפשרים טיסה אנכית, אופקית ומעבר ממצב טיסה אנכי VTOL (Vertical Take-Off and Landing) לאופקי ולהיפך, באמצעות טכנולוגיה חדשנית, שפותחה ע"י APG. טכנולוגיית הסטת המנועים בזמן הטיסה מוגנת בפטנטים והיא ראשונה מסוגה בעולם בתחום המל"טים.
 
המל"טים הטקטיים הם הפתרון המושלם למגוון משימות צבאיות ובעתיד לצרכים אזרחיים-מסחריים: הפעלה מספינות, אסדות קידוח ימיות וסיוע לוגיסטי לכוחות קרקע, שינוע חבילות ללקוחות, חקלאות מדייקת ועוד, ומאפשרים נחיתה והמראה בתא שטח של 5 מטרים מרובעים.
 
זה המל"ט הראשון בעולם, שבאמצעות 4 מנועיו עובר ממצב טיסה אופקי לאנכי, שלא כמו פלטפורמות, שנמצאות בשלבי פיתוח עם מנועים ייעודיים לכל סוג טיסה, שמופעלים ומכובים בהתאם למצב ומאפשרים יכולת נשיאת משקל מינימלית.
 
ה-PERES 2, השלים בימים אלה בהצלחה את ניסויי הטיסה האחרונים לפני השלמת תהליכי הרישוי והתקנון מול רשויות התעופה. המל"ט הוא בעל 4 מנועים, מוטת כנפיים של יותר מ-2 מטרים ומשקל המראה מירבי (MTOW) של 42 ק"ג. המל"ט מאפשר שהייה מקסימלית של 8 שעות עם מטען של 3.3 ק"ג ורדיוס משימה של 150 ק"מ. מהירות השיוט של המטוס היא 55 קשרים בגובה שיוט של 8000 רגל עם תקרת שירות של 15 אלף רגל.
 
עד כה, פותחו, נוסו ונבחנו בטיסות בדיקה המל"טים PERES 1 ו-PERES 2, כשהתכנון הוא להמשיך בתכנון והייצור של דגמים 3 ו-4 בעתיד הקרוב, שיהיו בעלי משקל של יותר מ-200 ק"ג ושהות של 12 שעות באוויר.
 
יאיר דובסטר: "רוב החברות הגדולות שואפות לתת בעתיד פתרון תעבורתי המתנתק מהכבישים והפקקים. APG פותרת את האתגרים הטכנולוגיים עם כלים בלתי מאוישים, שבהמשך יירשו אותם מכוניות, משאיות ומוניות מעופפות. החברה מצליחה במקום בו חברות גדולות ממנה מתקשות. אנו מציגים משפחת מל"טים שוברת שוק, שמאפשרת גם מתארי טיסה קיימים ואת השילוב המנצח המאפשר מעבר מטיסה אנכית לאופקית ולהפך עם אותם מנועים.
 
רחפנים מסוימים מסוגלים לבצע את המעבר מטיסה אנכית לאופקית, אך לא עם משקל, טווח, רום שיוט ומהירות כמו המל"ט שפיתחנו. חילות ים, חברות אנרגיה המפעילות אסדות קידוח וכן צבאות הנזקקים למל"טים לצורך סיוע לוגיסטי לכוחות קרקע יוכלו ליהנות מיכולות, שטרם נראו בעולם. המל"ט הטקטי פותח אפשרויות מבצעיות פורצות דרך ואנו ממשיכים בהשלמת תהליכי הפיתוח והייצור של המל"טים מדגמים 3 ו-4".
 



 
 
Bookmark and Share