Telecom News - אילו מאפייני המקלדת בסמארטפון הם האהובים ביותר על ידי הצרכן הישראלי?

אילו מאפייני המקלדת בסמארטפון הם האהובים ביותר על ידי הצרכן הישראלי?

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> אילו מאפייני המקלדת בסמארטפון הם האהובים ביותר על ידי הצרכן הישראלי?
אילו מאפייני המקלדת בסמארטפון הם האהובים ביותר על ידי הצרכן הישראלי?
מאת: מערכת Telecom News, 21.3.18, 08:42מקלדת

מקשי המקלדת באפליקציות הם אחד מהגורמים המרכזיים המניעים את הישראלים להמשיך לעבוד עם אפליקציה מסוימת או למחוק אותה לאלתר מהמכשיר. הקלדה במכשיר הסלולר עדיין לא מובנת מאליה כמו הקלדה על מקלדת מול מסך מחשב. איזו מקלדת אוהבים הישראלים?

שמתם פעם לב לכך, שכמעט כל האפליקציות, שאתם משתמשים בהן, מציעות לכם שימוש במקלדת שונה? האם יצא לכם פעם להתרשם מאופן שימוש באפליקציה מסוימת או מנגד לקבל החלטה, שבאפליקציה הזו אתם לא משתמשים יותר? מסתבר, שמקשי המקלדת באפליקציות הם אחד מהגורמים המרכזיים המניעים את הישראלים להמשיך לעבוד עם אפליקציה מסוימת או למחוק אותה לאלתר מהמכשיר.

המקלדת כחלק משגרת חיינו
הנראות שלה, הנפח שהיא תופסת על המסך ועוד פרמטרים רבים הקשורים לאופן הצגתה של המקלדת והשימוש בה, לעיתים מכריעים את עתידה של אותה אפליקציה. פעולות שגרתיות מהיום יום כמו לנשום, לאכול, ואפילו להקליד במכשיר הנייד, אלו פעולות המוטמעות בטבע שלנו ולא דורשות מחשבה. האמנם? רבים מאתנו עושים זאת לא מעט, אבל הקלדה במכשיר הסלולר עדיין לא מובנת מאליה כמו למשל הקלדה על מקלדת מול מסך מחשב.

מסך הטלפון קטן, המקלדת תופסת "נדל"ן" יקר משטח המסך ומסתירה חלק מהתוכן, האצבעות מסתירות את התווים, יש הרבה מקום לטעויות הקלדה וגם התנאים לא תמיד מאפשרים למלא אחר הצורך, כמו ידיים רטובות או תפוסות למשל. המגבלות הללו הן כר פורה לשלל פתרונות יצירתיים, שמטרתם להקל על חוויית המשתמש בפעולה הכל כך יומיומית הזאת.

איזו מקלדת אוהבים הישראלים?
מחקר, שנערך ביחידת חווית הלקוח של מטריקס - Matrix Experience, שמספקת שירותי תכנון, אפיון וניהול נכסים דיגיטליים תחת מעטפת אסטרטגית אחת, בחן את היחס בין מגוון רחב של משתמשים לממשקי מקלדת שונים. המחקר מעלה כמה תנאים משמעותיים, שהם חלק ממכלול הפרמטרים הגורמים לנו, המשתמשים, לעשות שימוש חוזר באפליקציות שונות - חלקם מבוססים על עקרונות השמישות של המקלדת (usability):

לכל תו מקום משלו - מקלדת, שבמהלך השימוש בה לא יוסתר תוכן חשוב, כמו השדה, שבו צריך להזין מידע או כפתור הנעה לפעולה כמו "המשך" או "שלח", תחסוך מאיתנו מפח נפש לא קטן. כן, נהיינו מפונקים ואנו רוצים את הכל כאן ועכשיו וזמין, בלי לעבוד יותר מדי קשה. מעבר לזה, מחווה קולית או גרפית בזמן לחיצה על התו, תספק לנו את הפידבק לו אנו זקוקים כדי לוודא, שהצלחנו לבצע את הפעולה שביקשנו לעשות בזמן ההקשה על המקלדת.

התזמון חשוב! - הנגשת המקלדת המתאימה ברגע המתאים היא קריטית עבור המשתמש. כאשר אנו נדרשים להזין מספר כרטיס אשראי, אנו מצפים, שתופיע לפנינו מקלדת מספרים. כך, גם כאשר אנו נדרשים למלא שדה ספציפי באותיות גדולות באנגלית, נצפה מהמקלדת להציג לנו אותיות בהתאם. נוחות כבר אמרנו?

להקליד? - אין לי כוח - ממשק, שידע להציג מקלדת, שתחסוך הקלדה ותציג אפשרויות מהירות יותר להזנת נתונים, יזכה באמון שלנו. מקלדת כזו תאפשר בחירת מילים מרשימה, פריסת שדות למילוי פרטים על גבי מספר מסכים נפרדים וברורים, אפשרות של הקלטה קולית במקום הקלדה, השלמות אוטומטיות, ולמעשה, כל פתרון, שיצמצם או יחסוך מהמשתמש את פעולת ההקלדה.
אין ברירה - כאשר אין מנוס מהקלדה ומילוי פרטים, סביר, שנבחן את נראות מסך המקלדת, אופן השימוש בה וכיצד היא מגיבה לפעולות, שאנו מבצעים. אם נתרשם שהשימוש קל, רציף, נוח ופשוט, סביר, שנחזור להשתמש בה.

איפה האימוג'י של הסמיילי ההפוך? - כשישנם הרבה סוגי תווים ופריטים, מקלדת, שתדע ליצור מבנה היררכי לפי הצרכים שלנו, תאפשר ניווט קל בין כל התווים, תספק אפשרויות חיפוש מהירות ושמירת תווים, שנעשה בהם שימוש לאחרונה או שנמצאים בשימוש שכיח, תקצר לנו את משך ההקלדה ותקל על חיינו.

מה הלאה? - כאשר אנו ממלאים שדות הזנה שונים, אנו לעיתים נדרשים לסמן כל שדה בפני עצמו וזה הופך מסורבל כשהמקלדת צריכה להפתח בפנינו כל פעם מחדש. מהסיבה הזו אנו מחבבים יותר את האפליקציות, שמספקות כפתור מעבר פשוט בין שדה לשדה, כמו "הבא" או "חזור" מבלי הצורך לסגור את המקלדת כדי להתקדם.

פידבק לגבי אופן ההזנה של השדה מקל גם הוא על השימוש, למשל, האם מילאתי את השדות על פי הנדרש ואם לא, מה עלי לתקן. יתרה מכך, אם הפידבק הוא באופן מיידי בעת המעבר לשדה הבא, מה טוב. הרי כולנו יודעים איזה מבאס זה למלא טופס ארוך, ללחוץ "שלח" בסוף ולקבל הודעה על שדה מסוים אי שם בהתחלה, שלא מילאנו כראוי.

בין אם שמתם לב לזה או לא, סביר מאוד להניח, שישנן אפליקציות שאתם מאוד אוהבים את הממשק שלהן, בין היתר, משום שהמקלדת שלהן עונה על המאפיינים המצוינים מעלה. אם לרגע חשתם, שהמאפיינים האלה באמת משפיעים על השימוש שלכם באפליקציה זו או אחרת והרגשתם קצת מפונקים או עצלנים, אל תהיו קשים עם עצמכם, אתם לא לבד.

בעולם, שבו הכל נגיש וזמין כאן ועכשיו, אנו מחפשים את הממשקים המהירים והיעילים ביותר, שיקלו על חיינו ולכן המאפיינים הללו בהחלט קריטיים להחלטות שאנו מקבלים לגבי כל אפליקציה. אל תתנו לזה להטריד אתכם, זה כבר כאב הראש של מפתח האפליקציות. תנו להם לדאוג ליצור את המקלדות הטובות ביותר עבורכם.

מקלדת
 
 



 
 
Bookmark and Share