Telecom News - היזהרו מאפליקציות לאנדרואיד המתחזות לתוכנות אבטחה למובייל

היזהרו מאפליקציות לאנדרואיד המתחזות לתוכנות אבטחה למובייל

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> היזהרו מאפליקציות לאנדרואיד המתחזות לתוכנות אבטחה למובייל
היזהרו מאפליקציות לאנדרואיד המתחזות לתוכנות אבטחה למובייל
מאת: מערכת Telecom News, 10.4.18, 16:56אפליקציות

במקום לספק אבטחה, אפליקציות האבטחה המזויפות מספקות רק פרסומות לא-רצויות ואבטחה מדומה חסרת השפעה. סך ההורדות של כל האפליקציות מגיע לפחות ל-6 מיליון.
 
חוקרי אבטחת המידע של ESET בחנו סדרת אפליקציות, שהתגלו לאחרונה ב-Google Play, חנות האפליקציות הרשמית של אנדרואיד, שמציגות את עצמן כתוכנות אבטחה. במקום לספק אבטחה, הן סיפקו רק פרסומות לא-רצויות ואבטחה מדומה חסרת השפעה.
 
על פי AV-Comparatives, ארגון בדיקה עצמאי, ישנם הבדלים משמעותיים ברמת האבטחה הניתנת ע"י פתרונות אבטחה ניידים שונים. עם זאת, גם הגרועים ביותר מבניהם טובים בהרבה מאפליקציות שנויות במחלוקת המתחזות לאפליקציות אבטחה כדי להציג פרסומות למשתמשים. 35 אפליקציות כאלו התגלו בזמן האחרון בחנות האפליקציות הרשמית של אנדרואיד, Google Play.
 
האפליקציות האלה הצליחו להישאר מתחת לרדאר במשך כמה שנים בזמן שהמדדים של Google Play מראים, שסך ההורדות של כל האפליקציות מגיע לפחות ל-6 מיליון. עם זאת, לא בטוח שכולן היו התקנות אמתיות: רבים משתמשים בבוטים, שמורידים את התוכנה ב-XXX פייק ולאחר מכן "כותבים" ביקורות טובות ו"מדרגים" את האפליקציה בדירוג גבוה. כל 35 האפליקציות סומנו ע"י חברת האבטחה ESET והוסרו מחנות האפליקציות.

35 אפליקציות האבטחה המזויפות ב-Google Play:

1
 
נוסף על כך שהאפליקציות מטרידות את הקורבנות שלהן עם פרסומות, עצם זה שהן מסוות את עצמן כתוכנות אבטחה מביא להשפעות לוואי חמורות נוספות. במקרים רבים, תוך כדי חיקוי פונקציות האבטחה הבסיסיות, למעשה, כולן מתפקדות כתוכנות פרימיטיביות לבדיקת וירוסים המתבססות על כמה חוקים מוּבְנים ופשוטים – הן מזהות אפליקציות לגיטימיות כנוזקות. לסיום, הן יוצרות תחושות ביטחון מזויפת אצל המשתמשים, שעלולה לחשוף אותם לסיכונים אמייים מצד נוזקות, שלא תתגלנה כנוזקות.
 
הניתוח של ESET הראה, שמבין 35 האפליקציות האלו, רק למעט מהן יש תכונות ייחודיות: אחת מהאפליקציות היא לא בדיוק חינמית, והיא מציעה שדרוג בתשלום; אחת מהאפליקציות אימצה מנהל נעילת תוכנות פרימיטיבי וקל לעקיפה; תוכנה אחרת סימנה את שאר האפליקציות מהקבוצה הנ"ל כמסוכנות; ולסיום, אחת מהאפליקציות משתמשת בסימני המותג של ESET.

אחת מ-35 האפליקציות המזהה תוכנות דומות אחרות כ"מסוכנות מאוד":

2

אחת האפליקציות המסמנת את עצמה כ"מסוכנת מאוד":

3


אחת מהאפליקציות המציעה שירות בתשלום:

4
 
הצגה של פונקציות אבטחה
כדי שתוכלנה להישאר מתחת לרדאר, כל האפליקציות להצגת פרסומות הנ"ל מחקות פתרונות אבטחה ניידים אמתיים. עם זאת, "מנגנוני הזיהוי" שלהן הם לא-מושלמים ופרימיטיביים מאוד, מה שהופך אותן לקלות לעקיפה ומועדות לטעויות. רבות מהן מסמנות אפליקציות לגיטימיות כנוזקות.
 
"פונקציות אבטחה" נוספות
חלק מאפליקציות האבטחה השנויות במחלוקת מסוגלות להגן על האפליקציות של המשתמש באמצעות סיסמה או תבנית נעילה. הרעיון מאחורי הפונקציה היעילה-לכאורה הוא הענקה של שכבת אבטחה נוספת באפליקציות הנבחרות.
 
עם זאת, בשל הטמעה לא-מאובטחת, הפונקציה הזאת לא מצליחה לספק אבטחה אמתית למשתמש.
 
הבעיה היא, שהמידע הרלוונטי לא מאוחסן באופן בטוח על המכשיר. במקום להשתמש בהצפנה, עיקרון בסיסי באבטחת סייבר, האפליקציות האלו שומרות את שמות האפליקציות הנעולות ואת הסיסמאות לשחרור נעילתן כטקסט פשוט.
 
המשמעות של זה היא, שניתן לגשת לנתונים לאחר "פריצת" המכשיר (Root).
 
נוסף על כך, שניתן לגשת למידע הלא-מוצפן באמצעות "פריצת המכשיר", יש דרך נוספת לעקוף את נעילת האפליקציה. תוקף, שיש לו גישה פיזית למכשיר, יכול לשנות את הסיסמה לנעילת האפליקציה מבלי לדעת את הסיסמה הישנה!

אחת האפליקציות השנויות במחלוקת עם פונקציה לנעילת אפליקציות המאחסנת את נתוני המשתמש כטקסט פשוט:
 
5

לסיכום
באופן כללי, להתקין פתרון אבטחה על מכשיר אנדרואיד זה לא רעיון רע בכלל. עם זאת, לא כל האפליקציות, שכוללות מונחים כמו "אנטי-וירוס" או "אבטחה" בשמן, עושות את מה שהן מבטיחות לעשות. לפני שאתם מתקינים פתרון אבטחה, חשבו פעמיים: האם אפשר באמת להסתמך על הכלי הזה?
 
35 אפליקציות האבטחה המזויפות, שתוארו במאמר זה, הן לא נוזקות כופר או נוזקות "רציניות". הנזק היחידי שהן עושות הוא הצגת פרסומות מרגיזות, סימון אפליקציות לגיטימיות כנוזקות ומתן תחושת ביטחון מזויפת. עם זאת, מיליוני המשתמשים הלא-מודעים, שהורידו את האפליקציות האלה יכלו גם להוריד נוזקות אמתיות המסתירות את עצמן באותו האופן.
 
במקום להשתמש באפליקציות מחשידות עם אייקון ושם בולט ועם הבטחות לא-מציאותיות ללא כיסוי, חפשו פתרון אבטחה אמין.

המחקר המלא – כאן.
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share