Telecom News - איגוד הביטקוין מברך על פרסום טיוטת צו איסור הלבנת הון לקריפטו

איגוד הביטקוין מברך על פרסום טיוטת צו איסור הלבנת הון לקריפטו

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> איגוד הביטקוין מברך על פרסום טיוטת צו איסור הלבנת הון לקריפטו
איגוד הביטקוין מברך על פרסום טיוטת צו איסור הלבנת הון לקריפטו
מאת: מערכת Telecom News, 24.5.18, 14:45עופר רותם
 
איגוד הביטקוין הישראלי: הצו יאפשר לבנקים לקבל כסף שמקורו בקריפטו. מני רוזנפלד יו"ר האיגוד ועופר רותם חבר ועד האיגוד ועו"ד יעל נאמן בן ארי מביטס אוף גולד מסבירים את המשמעויות.
 
משרד האוצר פירסם אמש טיוטה לצו איסור הלבנת הון, שיחול על נותני שירותים פיננסיים במטבע קריפטוגרפי.
 
ב-1.6.18 יכנס לתוקפו חוק הפיקוח על נותני שירותים בנכס פיננסי, שלראשונה יכלול בתוכו אסדרה של נותני שירותים פיננסיים בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים. כדי להכניס את החוק לתוקפו מפרסמת המדינה צו איסור הלבנת הון המפרט את ההוראות הספציפיות ליישום החוק, כאשר טיוטת הצו פורסמה אמש.
 
מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי: "ברבים מהסירובים של בנקים לקבל כסף, שמקורו במטבעות קריפטוגרפיים, אנו נתקלים באמירה, שהתחום אינו מוסדר.
 
ב-1.6.18 יכנס לתוקפו חוק הפיקוח על נותני שירותים, שכולל גם מי שסוחר בקריפטו. הצו ייתן ודאות רגולטורית לעוסקים בתחום ויגדיר כללי מותר ואסור, מה שיאפשר לבנקים ולמוסדות פיננסיים לדעת מי עומד בכללים ואת הכסף של מי ניתן לקבל.
 
האיגוד הניח על שולחנה של הרשות לאיסור הלבנת הון הצעה בנושא כבר לפני מספר שבועות ואנו מברכים על הפעולה הזריזה של הרגולטור, שתאפשר לעוסקים בתחום לפעול".
 
עופר רותם, (בתמונה למעלה), חבר ועד האיגוד ומשקיע הון סיכון בתחום הקריפטו: "גיוס ההון בתחום הקריפטו מתבצע במטבעות קריפטוגרפיים. כך, שחברה, שעשתה ICO וגייסה כסף לפעילות, חייבת להמיר מידי חודש סכומים לא קטנים כדי לשלם משכורות, שכירות ומס בישראל.
 
אני מקווה, שהצו יתקבל במהרה ויאפשר ליותר בנקים לקבל כספים, שמקורם בגיוסים אלה כדי שנוכל להמשיך ולהביא את התעשייה הזו לישראל".
 
עו"ד יעל נאמן בן ארי, מנהלת הסיכונים וקצינת הציות של ביטס אוף גולד: "הרשות לאיסור הלבנת הון מבצעת כאן פעולה מהירה ונחושה, שאנו מקווים כי תביא את השוק לאסדרה בזמן, מה שיקבע מסגרת לפיקוח בתחום איסור הלבנת הון ומימון טרור ותיתן למערכת הבנקאית את הוודאות הדרושה לפעילות בתחום.
 
עם זאת, לצערנו, בחרו ברשות, שלא לציין, שיתאפשר שימוש בטכנולוגיות זיהוי משתמש מרחוק וזיהוי פעולות חשודות, בהן טכנולוגיות ביומטריות של זיהוי פנים, שתאפשרנה לזהות לקוח מבלי לדרוש ממנו להגיע פיזית. לא יתכן שנשתמש באמצעים של המאה ה-20 עבור הטכנולוגיה של המאה ה- 21, ואנו קוראים לרשות להוסיף זאת לצו הסופי".

צילום תמונה עליונה: רונן גולדמן



 
 
Bookmark and Share