Telecom News - יש לעודד שילוב בעלי יכולות מתמטיות ממקצועות המח"ר בעולם ההייטק

יש לעודד שילוב בעלי יכולות מתמטיות ממקצועות המח"ר בעולם ההייטק

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> יש לעודד שילוב בעלי יכולות מתמטיות ממקצועות המח"ר בעולם ההייטק
פיתוח הון אנושי בהנדסה: לשלב בעלי יכולות מתמטיות ממקצועות המח"ר בעולם ההייטק
מאת: חיים חביב, 25.5.18, 13:40עמי מויאל

לא פחות מ-20 אלף מאמרים אקדמיים פורסמו בשנה האחרונה מאיראן, מתוכם מספר המאמרים, שהתפרסמו במגזינים מקצועיים מובילים, זהה לישראל. כמות הציטוטים האקדמיים מערב הסעודית בתחום המתמטיקה זהה לכמות מישראל. יש לעודד מוסדות אקדמיים לפתח תכניות, שתענקנה הכשרה במתמטיקה במגוון תחומי לימוד. אין סיבה, שמשפטן בעל יכולות מתמטיות לא יוכל להשתלב בתעשיית הייטק הישראלית.

הכנס השנתי, שקיימה אתמול מכללת אפקה להנדסה בתל אביב, עסק בדרישות ממהנדסים בעולם החדש העובר תמורות מהותיות, בכישורים החיוניים ובדרכים להבטיח את התאמת האקדמיה ואת חווית הלימוד לצרכי ההכשרה.

היה זה אירוע להחלפת דעות, לשבירת מוסכמות ולחשיבה מחוץ לקופסא, והייתה זו הזדמנות למפגש פתוח (נדיר) של בכירי המערכות השונות בארץ האמונות על הכשרת מהנדסים למשק ולתעשייה הישראלית בהם בכירי התעשייה, צה"ל, מערכת החינוך והאקדמיה.

פרופ' יפה זילברשץ, (בתמונה משמאל), יו"ר הות"ת (הועדה לתכנון ותקצוב): "נעודד מוסדות אקדמיים, שייפתחו תכניות לימוד, שתענקנה הכשרה במתמטיקה במקביל לתחומי לימוד נוספים ולא רק בהנדסה ומדעים.יפה זילברשץ

יכול להיות, למשל, משפטן או בוגר פסיכולוגיה, שיהיו לו יכולות מתמטיות גבוהות לצד התחום שלמד, ואין כל סיבה, שאנשים כאלה לא יוכלו גם הם להשתלב בהייטק הישראלי.

בפורום בנושא הכשרה למקצועות ההייטק שאלנו מעסיקים מה הם מחפשים מעובדים המשתלבים בארגון. מרביתם ציינו, שאינם משוכנעים, שהם זקוקים לכל החבילה של הנדסה, מדעי המחשב ומקצועות נוספים, שהאקדמיה מעניקה, אלא מעוניינים באנשים בעלי יכולות מתמטיות גבוהות, שיגיעו אליהם עם הבסיס הנדרש.

המהלך הזה אינו בא על חשבון חיזוק לימודי המדעים והטכנולוגיה אלא מהווה מהלך מקביל. אני חושבת, שאם יש צמא כל כך גדול בשוק לאנשים כאלה יש מקום לתכנית כזו. אנו מאמינים, שלא צריך רק לחשוב על מהנדס ולתת לו כישורים נוספים אלא לחשוב איך אלה, שלא למדו הנדסה ומגיעים ממקצועות אחרים, יכולים להיות חלק ממארג ההייטק".

פרופ' עמי מויאל, (בתמונה למעלה), נשיא מכללת אפקה להנדסה: "עבור מהנדסים, שמצטרפים היום לתעשיית ההייטק, 'כישורים רכים' הם חיוניים, מעבר להתמחות הדיסציפלינרית, וכבר אין מחלוקת בדבר הצורך בהם.

אחד מתפקידיה העיקריים של האקדמיה הוא להכשיר את ההון האנושי הלאומי, ולכן עליהם להיכלל במסגרת הלימודים האקדמיים ובכך להביא לשיפור הלמידה והתוצרים היוצאים מהאקדמיה. שינוי זה דורש הסכמה, היערכות והתאמה של כל הגופים בשרשרת חינוך המהנדסים".

פרופ' פרץ לביא, (בתמונה משמאל, יח"צ דוברות הטכניון), פרופ' פרץ לביאנשיא הטכניון: "המדינות באזורנו עוברות תהליך של צמיחה ניכרת בתחומי המדעים והטכנולוגיה. לא פחות מ-20 אלף מאמרים אקדמיים פורסמו בשנה האחרונה מאיראן, מתוכם מספר המאמרים, שהתפרסמו במגזינים מקצועיים מובילים, זהה לישראל.

גם בטורקיה יש שינוי מרשים דומה, והמדינה המרשימה מכולם היא ערב הסעודית. כך לדוגמא, כמות הציטוטים האקדמיים משם בתחום המתמטיקה זהה לכמות מישראל, זאת למרות, שאנו יודעים, שהם 'קונים' את החוקרים המצטיינים ומושכים אותם אליהם.

קצב ההתקדמות של הטכנולוגיה מטורף ואנו לא מצליחים להדביק את הקצב. עלינו לתת את הדעת לכך, במיוחד בהתחשב בכך, שהשכנים שלנו הבינו, שהשכלה גבוהה היא ערך לאומי מהמעלה הראשונה.

אין ספק, שצריך לבחון מה הכישורים של מהנדס וכל עובד יזדקק להם בהמשך המאה 21. מדובר על כך, שכמחצית מהמקצועות המוכרים ייעלמו במהלך 50 השנים הקרובות. האם אנו מכשירים את הסטודנטים היום לאותם מקצועות חדשים (שמקצתם לא ידועים גם לנו)?

היום הידע נמצא בהישג יד, בכיס של כל אחד מאתנו, וכבר לא צריך 'לשבת' בכיתה ולספוג ידע ממרצה. אוניברסיטאות הן מוסד שמרן ואיטי ולפעמים ההחלטה לוותר על קורס מסוים אורכת שנתיים. הכישורים הרכים הם אלה הבאים לידי ביטוי באופן יומיומי יותר מהכישורים הרב תחומיים.

כששואלים מהנדסים לאלו כישורים הם נדרשים בעבודתם הם מציינים תקשורת בינאישית, עבודה בצוות, חשיבה יצירתית ושפות זרות. אנו צריכים לחשוב מחדש על מכלול הכישורים ועל שיטות ההוראה.

כאשר שימשתי דיקאן בית הספר לרפואה בטכניון, לימדנו קורס אחד בגנטיקה, היום צריך רופא לדעת יותר מפי 3 חומר. כך, שהרופאים משנות ה-90 לא מיומנים בכך. למידה לאורך כל מחזור החיים (המקצועיים) היא אחד מהצרכים הדחופים ביותר, שעל האוניברסיטאות לקדם, כדי שהבוגרים ימשיכו ללמוד באמצעות קורסים מקוונים או באמצעים אחרים.

היום אנו במצב, שהטכניון איננו יכול לגדול. יחס הסטודנטים לסגל עומד על חבר סגל לכל 25 סטודנטים. בMIT- למשל, היחס הוא 1:9. אתה משלם על איכות ההוראה בגידול בסטודנטים ופשוט לא ניתן לגדול ולכן דו-שיח בין האקדמיה לממשלה הוא קריטי".

נפתלי בנט, שר החינוך (בברכה מוקלטת לבאי הכנס): "המשימה שלנו היא להכין את עצמנו לעולם מלא בחוסר ודאות. עם התקדמות הטכנולוגיה השאלה היא מה מותר האדם מהרובוט, והתשובה היא שהרבה. צריכים להשקיע בכלים של שפות האנגלית, שפות המחשב והמתמטיקה.

הדבר השני הוא הכישורים הרכים. מחשב לא יוכל לחוש אמפתיה, אבל, בסופו של דבר, יזמות, קשר בין אישי וטיפוח בני אדם הם התכונות, שצריך לחפש בעובד או מנהל טוב, אפילו יותר מציוני הבגרות שלו. לצד זה חשוב להקנות גם את הבסיס הערכי. נצטרך, שהליבה הפנימית של אנשים תהיה ליבה של ערכים ועזרה לחברה. בצורה זו המהנדסים שלנו ימשיכו להמריא".

אהרון אהרון, אהרון אהרון(בתמונה משמאל, קרדיט יח"צ), מנכ"ל הרשות לחדשנות: "ב-2017 הייתה עלייה חדה (בישראל) בכמות האקזיטים ובמכירות ונרשמה עלייה במספר הסטארטאפים, והתעשייה עובדת היטב לפי המדדים השונים.

אני מייחס זאת בעיקר ליתרון הקוטן של ישראל הגורם לכך, שכל מנגנון עובד עם השני בצורה הדוקה. אנשי הטכנולוגיה מהצבא משיקים באקדמיה ובתעשייה, יש תכניות המשתפות בין כל אלה ויש סיכוי גבוה של כל המערכות להיפגש, מה שלא קורה במדינות אחרות.

למרות כל זאת, להייטק הישראלי יש בעיה. אמנם 8.3% מהשכירים מועסקים בתעשיית ההייטק אבל זה רחוק מלספק. משקל ההייטק בתעסוקה לא עלה בעשור האחרון. צריך להגביר השתתפות של אוכלוסיות, שנמצאות בתת-ייצוג בהייטק כמו ערבים, נשים וחרדים, שנמצאים בשיעור של פחות מאחוז אחד. המספרים האלה צריכים לגדול וזה מה שיניע אותנו קדימה.

בעיה נוספת  היא, שהייטק מאד מונוליטי, יושב ברובו במרכז הארץ ומעסיק יהודים לא חרדים בצורה מובהקת. 90% מההייטק מרוכז בטכנולוגיות המידע. כל מערכות האקוסיסטם, שהיו יכולות לצמוח, צריכות לקבל דחיפה רצינית כדי לקדם מערכת חדשנות פוריה יותר. זה מוביל לכך, שגם בלי חיזוק יזמות בפריפריה יהיה קשה להאיץ את התהליך להנעת התעשייה קדימה".

פרופ' יוג'ין קנדל, שכיהן כיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רוה"מ וכיום עומד בראש עמותת "סטארט אפ ניישן סנטרל": "אחת הבעיות שלנו היום היא, שאנו לא בטוחים, שבעוד עשור יהיה לנו עדיין אותו יתרון טכנולוגי ברמת הידע והמצוינות כפי שהיו לנו לפני עשור, ואנו עלולים למצוא עצמנו כאומת סטארטאפ לשעבר אם לא ינקטו צעדים דחופים.

עדיין המדינה לא שואלת את עצמה מה מוקדי הידע, שצריך לפתח, כדי לענות על אתגרים, שאנו עדיין לא יודעים מה הם. המחסור באנשים טכניים ומחסור במעטפת להייטק מקשים על המערכת לגדול.

ההייטק בישראל עדיין מורכב מאוכלוסיות דומות. היום ערבים הם 1.4% בלבד בהייטק למרות שהם 17% בשוק העבודה הכללי. כדי להביא לצמיחה צריך לאפשר גם לאוכלוסיות כאלו הכשרה טובה הכוללת גם כישורים רכים".

תובנות אישיות (של מהנדס ותיק):
המהנדס בעולם החדש ורב התהפוכות נדרש כיום למגוון כישורים רחב, שלא בהכרח אפיינו את המהנדסים של דור ההורים, בוגרי האקדמיה של שנות ה-70-80.

הצפי ממנו לגלות:
יכולת למידה עצמאית ממוקדת מטרה לכל אורך חייו המקצועיים, ואפילו יכולת להתאים ולשדרג את עצמו במהלך הקריירה המקצועית;

יכולת רב-תחומית מעמיקה במגוון תחומים מעבר לתחום הדיציפלינרי הראשי (תחומי הנדסה משיקים, פסיכולוגיה, כלכלה ועוד);

יכולת יצירתיות וחדשנות גבוהה (אימוץ, הכרה ופיתוח 'פתרונות משבשים');

יכולת ביטוי בהצגת הבעיות ובקבלת החלטות מושכלות (שלדעת לא מעטים הן בבחינת 'עקב אכילס' של המהנדס הישראלי המצוי);

יכולת בינאישית גבוהה, עבודה בצוותים מגוונים ויכולת הנעה, מובילות ומנהיגות;

שימור יכולת 'האינטואיציה' ההנדסית והתכנסות לפתרון מעשי  בר ביצוע של בעיות מורכבות (לא מרדף שווא אחר שלמות בלתי מושגת, אלא התפשרות מושכלת על פתרון הנדסי בדגש על time to market(.

לכל אלו אין פתרונות קסם מהירים.

'לפי הספר' ראשי האקדמיה, הממשלה והתעשייה, יידרשו להמשיך 'להתכתש' ביניהם, להיפגש  ולשקוד על חיפוש פתרונות יעילים, ברי ביצוע, שוברי מוסכמות ופורצי דרך תוך התגברות על מחסומי בירוקרטיה, מצוקת משאבים וגם...ניתוץ מיתוסים ומוסכמות מושרשים.

צילום תמונה משמאל (פרופ' יפה זילברשץ): אסף גאם הכהן
צילום תמונה עליונה (פרופ' עמי מויאל): חיים חביב

מתמטיקה
    



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים