Telecom News - מהם האיומים הגדולים ביותר כיום למכשירים ניידים ואיך מתגוננים?

מהם האיומים הגדולים ביותר כיום למכשירים ניידים ואיך מתגוננים?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> מהם האיומים הגדולים ביותר כיום למכשירים ניידים ואיך מתגוננים?
מהם האיומים הגדולים ביותר כיום למכשירים ניידים ואיך מתגוננים?
מאת: אילן סגלמן, 4.6.18, 13:34אילן סגלמן

אבטחת המידע במובייל: ככל שיותר טכנולוגיות מובייל אוספות יותר מידע עלינו ומשתלבות בכל חלק קטן של חיינו, אבטחת המידע של הסמאטרפונים (במיוחד אנדרואיד) צריכה לקבל תשומת לב גבוהה יותר. יש גם לנקוט באמצעי זהירות כאשר מנסים התקני IoT חדשים.

הסמארטפון שלנו נמצא לידינו במהלך רוב היום ולפעמים גם במהלך הלילה. הוא המכשיר הראשון בבוקר, שאנו מושיטים אליו יד והאחרון, שאנו נפרדים ממנו לפני השינה. הודות לאינספור יישומים, שהופכים את החיים שלנו לנוחים, מעניינים וקלים יותר, הסמארטפונים קיבלו מעמד, שהיה שמור פעם לשעון, ארנק, מפה, בנק ועוד. אולם, ככל שיותר טכנולוגיות מובייל אוספות יותר מידע עלינו ומשתלבות בכל חלק קטון של חיינו, אבטחת המידע של המכשירים הניידים צריכה לקבל תשומת לב גבוהה יותר.

הנתונים שלנו מראים, שרמת אבטחת המידע של המכשירים הניידים טובה יותר מכפי שנדמה לנו. ישנו שימוש רב יותר בכלי אבטחה חשובים כמו הצפנה, שהופכים את הפריצה למכשיר למסובכת וקשה יותר. הדבר נכון עבור רוב האנשים, שאינם משמשים כמטרות ספציפיות של תוקפים רבי אמצעים.

יחד עם זאת, חשוב מאד לנקוט באמצעי אבטחה מתאימים כדי להימנע מהתקפות, במיוחד מאיומים חדשים ומסוכנים מהתקנים מבוססי IoT הנשלטים ע"י הסמארטפון. צרכנים צריכים גם לדאוג לפרטיות המידע במובייל.

אז, מהם האיומים הגדולים ביותר למכשירים ניידים וכיצד משתמשים יכולים להגן על עצמם?
 
אבטחו את היישומים
מרבית הנוזקות, שמסתננות למכשירים הניידים, הן, למעשה, קבצים היורדים לסמארטפונים באמצעות יישומים. חשוב לציין, שמדובר ביישומים היורדים למכשירי אנדרואיד מחנות יישומים צד שלישי, שאינם באנגלית ואינם זמינים בחנות היישומים הרשמית של גוגל. הורדת יישומים מחנויות צד שלישי חושפת משתמשים ליישומים טרויאנים המזוהמים בנוזקות. באופן דומה, פריצה למכשירים ניידים כדי להוריד יישומים לא מאושרים ותוכנות גם היא תחשוף את המשתמש להורדת נוזקות בשוגג.

במקרים רבים, נוזקה, שנמצאת בתוך יישום טרויאני, משויכת למקרי מרמה. יישומים, שמודבקים בסוג זה של נוזקה, בד"כ מורידים אוטומטית יישומים נוספים המכילים מודעות פרסומת. בכל פעם, שהיישומים הללו רצים בסמארטפון של המשתמש, פושעי הסייבר, שאחראיים לנוזקה, מקבלים מספר אגורות על צפייה במודעה.

הסוג השני והפופולרי של התקפות, שמוטמעות ביישומים טרויאנים, כולל נוזקות השולחות אוטומטית הודעות SMS למספרי פרימיום. הנוזקה תמחק הודעות אזהרה מספק הרשת ומהודעות מתיקיית השליחה. כך, שהקורבן לא ישים לב ,שהכסף מתבזבז על הודעות SMS. גם במקרה זה פושעי הסייבר גוזרים קופון מהרווחים.

לעומת זאת, כופרות הן צורת התקפה, שראינו פחות במכשירים ניידים. כאשר כופרות תוקפות מכשיר נייד, הקורבן יצטרך מכשיר נוסף כדי לשלם את הכופר, וזה משהו שפושעי הסייבר לא רוצים לסמוך עליו.

האתגר השני הוא, שמרבית המידע של משתמשי המובייל מאוחסן ביישומים, שכופרות לא יכולות לגשת אליהם ובכאלה המוגנים על ידי גיבוי בענן. בסופו של דבר, כופרות למכשירים ניידים הן אופציה פחות רווחית לפושעי הסייבר לעומת טקטיקות אחרות. יחד עם זאת, עדיין אפשר להיות מותקפים ע"י כופרות במכשיר הנייד ולכן חשוב מאד, שצרכנים ישמרו על אבטחת מידע הולמת כדי להגן על עצמם מכך ומאיומים נוספים שכיחים יותר.
 
דעו היכן המידע שלכם מאוחסן
פרטיות המידע ממשיכה להיות דאגה מרכזית למשתמשי המכשירים הניידים. יישומי מובייל מבקשים תמיד רשות ממשתמשים לגשת למידע שלהם הנמצא ביישומים אחרים. משתמשים רבים לא לוקחים בחשבון את מה שהיישומים הללו עושים עם המידע הזה.

חוקרים בבית הספר למדעי המחשב ב- Georgia Institute of Technology מצאו לאחרונה, שפרסום בתוך יישום גרם לדליפה של מידע אישי רגיש של מיליוני משתמשי מובייל למפרסמים. בין היתר, הודלף מידע אודות כמות הכסף, שמרווחים משתמשים, האם יש להם ילדים, מהן נטיותיהם הפוליטיות ועוד. משתמשים רבים אינם מודעים לכך, שהיישומים אוספים עליהם מידע ולא יודעים כיצד הוא מאוחסן, כיצד הוא מועבר הלאה וכיצד שומרים עליו וזה צריך להשתנות.

כדי להבטיח, שאינכם משתפים יותר ממה שאת רוצים, אתם חייבים לשים לב לאיזה מידע אפשרתם ליישומים שלכם לגשת ולעולם לא לאפשר גישה ללא צורך.
 
שמרו על הפרטיות שלכם בזמן שאתם משתמשים ב-GPS של הנייד
מפות נמצאות בשימוש רב בסמארטפון והן עוזרות לאנשים להגיע מנקודה א' לנקודה ב' בלחיצת כפתור. לכן, משתמשים רבים משאירים את שירותי המיקום שלהם מופעלים כל הזמן. סמארטפונים מודרניים משתמשים בקוקטייל של סימנים כדי לזהות את המיקום של המשתמש והם מתקשרים אותו לאפל, גוגל, מיקרוסופט וספקי יישומים אחרים. באופן דומה, יישומי כושר גופני, שעוקבים אחרי צעדי המשתמשים, שואבים מידע מה-GPS.

הבעיה עם המעקב אחר מיקום המשתמשים היא, שככל שנאסף יותר מידע ללא צורך, כך סביר יותר, שיפרצו אליו בשלב כלשהו. לכן, מומלץ להפעיל את שירותי המיקום רק כל עוד אתם זקוקים להם. רק המשתמש צריך להחליט כמה עשירה חווית המובייל שלו תהיה. בסופו של דבר, זאת צריכה להיות החלטה מודעת.
 
נקטו משנה זהירות כאשר אתם מנסים התקן IoT חדש
התקנים מבוססי IoT (האינטרנט של הדברים), דוגמת התקנים לבישים, שעונים חכמים, מדדי כושר ומכשירי חשמל הנשלטים מרחוק באמצעות הסמארטפון, הופכים פגיעים יותר בשל אבטחה לקויה של המכשירים הניידים.

כאשר רוכשים את הגדג'טים החדשים הללו, צריך להיות מודעים לסיכונים הכרוכים בהם. לדוגמה, יישומי מובייל, שאינם מאובטחים כהלכה, שמקושרים להתקנים מבוססי IoT, חשופים להתקפות המתבצעות באמצעות כלי "man in the middle". כלים אלה מאפשרים להאקרים להסתנן לאיתות שבין הסמארטפון של המשתמש לבין ההתקן המבוסס IoT.

באופן דומה, אותה טקטיקה של man in the middle יכולה לגרום להתקנים מבוססי IoT להצטרף לרשת של נוכלים. היא יכולה בקלות לנתק את ההתקן מהרשת הביתית של המשתמש ולחבר אותו לרשת העבריינית של ההאקר, שנמצאת תחת אותו שם. לאחר מכן ההאקרים יכולים לחבר את כל ההתקנים של המשתמש לרשת הזאת ולגשת לכל המידע, שנמצא לאורך החיבור, כולל מספרי כרטיס אשראי וסיסמאות, דבר המאפשר לגנוב אותם או לבצע בהם מניפולציה.

בעוד איומי מובייל נתפסים כשכיחים פחות לעומת התקפות אחרות, ישנם עדיין איומים רבים שמתמקדים ספציפית במכשירים ניידים. כדי להגן על פרטיותכם, עליכם לוודא, שאתם מורידים יישומים אך ורק מחנויות היישומים הרשמיות ושאתם מודעים לאופן, שבו היישומים מאחסנים, משתמשים ומשתפים את המידע מהטלפונים.

בנוסף, יש לנקוט באמצעי זהירות כאשר מנסים התקני IoT חדשים ע"י יישום פתרונות לאבטחת מידע למכשירים ניידים, כדי להגן על המידע במכשיר הנייד מפני גניבה ולחסוך הרבה זמן, כסף ומתח בעתיד.
 
מאת: אילן סגלמן, יוני 2018.
סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-Power Communications המפיצה את פתרונות Sophos בישראל

 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share