Telecom News - שפות התכנות ואומת הסטארטאפ - תמונת מצב עכשווית ומבט לעתיד

שפות התכנות ואומת הסטארטאפ - תמונת מצב עכשווית ומבט לעתיד

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> שפות התכנות ואומת הסטארטאפ - תמונת מצב עכשווית ומבט לעתיד
שפות התכנות ואומת הסטארטאפ - תמונת מצב עכשווית ומבט לעתיד
מאת: רוני קרן, 13.6.18, 10:34רוני קרן

מ-Java Script ועד Python - אילו שפות תשלוטנה בישראל בעתיד הקרוב? בין מי מתקיים כיום קרב ענקים ומהי השפה, שחשוב לשים אליה לב?

העולם מלא בטכנולוגיות חדשות הצצות כל רגע. רובן חולפות כלא היו דוגמת WAP או DOJO, אך חלקן, כמו הבלוקצ'יין והבינה המלאכותית, משפיעות עלינו ומשנות לנו את החיים ללא הרף. בישראל, כאומה המתגאה ביכולתה הטכנולוגית ובחדשנות ייחודית בתחום הזה, טכנולוגיות חדשות לרוב מתקבלות באהבה וקבלה, לפעמים אף לפני שאר העולם.

השוק הישראלי אוהב קוד פתוח ו-Java היא שפת התכנות המלאה והבוגרת ביותר בתחום זה, מה שהופך אותה לשפה המובילה בישראל. ההובלה באה לידי ביטוי בכמות ההכשרות לחברות ובביקוש להסבות בתחום ה-Java.

2017 הייתה שנת פעילות חזקה בתחום ה-Java. זאת, למרות שהתחושה הכללית בעולם היא, שהשפה מזדקנת, תחושה הרחוקה מאוד מן המציאות. ניתן להניח, שכל פיתוח עדכני בשפת Java יתבסס באופן כזה או אחר על Spring, ולכן כל הכשרה בתחום כוללת את לימוד הטכנולוגיה שלה על כל היבטיה ויכולותיה השונים.

אך Java לא לבד בעולם, ישנה גם המתחרה הגדולה מבית מיקרוסופט, C# וסביבת הפיתוח לצד שרת NET. ניתן לומר, שישנה עקביות ארוכת שנים בקרב חברות המעדיפות את הפתרונות של מיקרוסופט וממשיכות לשמור לה נאמנות ללא פזילה לפלטפורמות אחרות.

שתי השפות הוותיקות והפופולריות מציעות פתרונות מרחיקי לכת בכל העולמות הטכנולוגיים, חדשים וישנים כאחד. כ"כ, שליטתן בעולמות ה-Enterprise וה-IT עודנה חזקה וללא עוררין.

מ-Java Script ועד Python - אלו השפות שתשלוטנה בעתיד הקרוב
אי אפשר להתייחס לשפות התכנות השונות בלי להזכיר את הכוכבת של התחום,  Java Script, שפה המתפתחת בקצב מסחרר בשנים האחרונות.

 Java Scriptנתפסת כרלוונטית ביותר לפיתוח Microservices ויישום Full-stack בסביבות האינטרנט ומתאימה בעיקר לארגוני SMB, אותם ניתן למצוא בישראל בשפע.

בימים אלה מתקיים קרב ענקים בין הרחבות של Java Script: Angular מול React, כאשר לכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה (שתיהן מאפשרות לבנות ממשקים רספונסיביים מורכבים בעוד Angular נהנית מיכולת "כניסה מהירה" לטכנולוגיה ואילו React נתפסת כבוגרת ויציבה יותר).

בצד שרת ישנו כמובן Node.js, שפה המבוססת על Java Script, והרחבותיה השונות כגון Express, שימוש בפתרונות צד שרת וצד לקוח, שמבוססים על אותה שפת תכנות, תורמים מאוד ליכולות פיתוח Full-stack ולכן אנו רואים, שהם נמצאים בעלייה מתמדת.

גם Python מגדילה את קהל המפתחים שלה בכל יום מעצם היותה שפת Script וההיסטוריה המוצלחת שלה בתצורת מערכות. השפה פופולרית כיום בעיקר בעולמות ה-DevOps וה-Machine Learning.

בשני העולמות הללו, על אף פי שאינם קשורים זה לזה כלל, נעשה שימוש באלגוריתמים לטובת חישוב או יישום ממוקד, בד"כ על גבי תשתיות מורכבות מאוד אך נסתרות מעיניו של המתכנת.

המודולריות של הקוד, הקשרים בין רכיבי התוכנה השונים והגדרת תשתיות לפיתוח פחות רלוונטיים לצרכים בעולמות אלה וישנה העדפה ברורה לשפות Script.

נעשה שימוש גם בשפת Scala אך הוא מצומצם יותר ועושה רושם, שהחברות, שבחרו בטכנולוגיה זו, נדרשות להתמודד עם פערי ידע קשים, שלא תמיד ניתנים לפיתרון נוח וזמין בהשוואה לשפות אחרות.

השפה האחרונה והחביבה, שחשוב לשים אליה לב, היא R, בה עושים לרוב שימוש בעולמות ה-Machine learning. רבים מהעוסקים במלאכה מגיעים מעולמות הנתונים והסטטיסטיקה. R היא שפה סטטיסטית, שרובם פגשו והכירו במהלך לימודיהם האקדמאיים ולכן הם ייבאו אותה באופן טבעי כמעט לפיתוחים, שעיקרם חקר נתונים בעולם ה-Big-Data.

ישנן שפות רבות וטובות שלא הוזכרו כאן, מכיוון שבחרתי לעסוק באלו, שכנראה תשפענה עלינו כבר בזמן הקרוב.

מאת: רוני קרן, יוני 2018.
CTO בג'ון ברייס הדרכה, זרוע ההדרכה של מטריקס



 
 
Bookmark and Share