Telecom News - סטארטאפ נולד: מי הם היזמים והמיזמים שזכו במאיץ הסטודנטים הראשון בנגב?

סטארטאפ נולד: מי הם היזמים והמיזמים שזכו במאיץ הסטודנטים הראשון בנגב?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> סטארטאפ נולד: מי הם היזמים והמיזמים שזכו במאיץ הסטודנטים הראשון בנגב?
סטארטאפ נולד: מי הם היזמים והמיזמים שזכו במאיץ הסטודנטים הראשון בנגב?
מאת: מערכת Telecom News, 14.6.18, 15:57AIR PAL

באירוע אקסלרטור JUMP בבאר שבע הוצגו 7 מיזמים, שעלו לשלב ה-Demo Day, בפני משקיעים פוטנציאלים ונבחרו 3 המיזמים הזוכים. לאירוע הגיעו עשרות יזמים, מפתחים, אנשי הייטק, משקיעים, מנטורים ואנשי אקדמיה.
 
אקסלרטור הסטודנטים הראשון בנגב Jump קיים ב-11.6.18 את אירוע ה-Demo Day הראשון שלו במשרדי WIX החדשים בבאר שבע. באירוע הוצגו 7 המיזמים מתוך 20 שעלו לשלב ה-DemoDay בפני משקיעים פוטנציאליים ונבחרו 3 המיזמים הזוכים. לאירוע, שנערך בחסות מועדון היזמות והחדשנות ,Starter הגיעו עשרות יזמים, מפתחים, אנשי הייטק, מנטורים,משקיעים ואנשי אקדמיה.

האקסלרטור Jump הוא יוזמה של מועדון היזמות והחדשנות Starter ובשיתוף קהילת Tech7 כדי לפתח יזמות עסקית, טכנולוגית וחברתית בקרב יזמים צעירים מהנגב. אל המאיץ הצטרפו משקיעים שונים מהאקדמיה ומתעשיית ההייטק בהם אוניברסיטת בן גוריון בנגב, Cisco, ו-Business Commando.

למקום הראשון בתחרות הגיעה אפליקציית Air-Pal, פלטפורמה המחברת בין אנשים פרטיים או ארגונים, שצריכים שירותי רחפנים, לבין מטיסים בעלי רחפן. באמצעות Air- Pal אנשים וארגונים יוכלו לקבל תיעוד אווירי של אירועים ולשתף עם כל מי שירצו.  את המיזם פיתחו יונתן ביטון, סטודנט למדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון והדר כהן סטודנטית לניהול ופסיכולוגיה אוניברסיטת בן גוריון (בתמונה למעלה). מיזם Air-Pal קיבל את הניקוד הגבוה מהקהל ומצוות השיפוט, שכלל את יקיר זלקין, נציג קרן הון סיכון היפנית Samurai, מירי אשכנזי, מנהלת פיתוח עסקי בפועלים טק, זקי דז'מל, נציג קרן ההון סיכון fresh.fun ודנה גביש, אחראית יזמות וחדשנות באוניברסיטת בן גוריון. 

במקום השני זכתה אפליקציית TikTook, פלטפורמה המחברת בין אנשים שיש להם משימות בבית, לבין אנשים שיעשו את המשימות האלו עבורם, בתשלום. עם TikTook הלקוח מקבל מענה לכל סוג של משימה בבית, תוך שירות ברמה גבוהה ותשלום בטוח אונליין.  אם Uber היא חברת המוניות הגדולה בעולם, שאין לה אפילו לא מונית אחת, ו- AirBnB היא חברת המלונות הגדולה בעולם, שאין לה אפילו לא חדר אחד במלון, TikTook תהיה חברת המשימות הגדולה בעולם, שאין לה אפילו לא עובד אחד. את המיזם פיתחו רוני רבינא, דנה פרידמן ויובל ורטלסקי, סטודנטים להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון.

במקום השלישי זכתה אפליקציית Lava, אפליקציית היכרויות חדשנית, שמשתמשת בחידושים בתחום הלמידה החישובית לצד אינטליגנציה אנושית. מדובר בפלטפורמת היכרויות המצליחה בעזרת חוכמת ההמונים להתאים בני זוג פוטנציאלים בצורה עקבית. עולם אפליקציות ההיכרויות רווי אפליקציות ופלטפורמות שונות, שהמכנה המשותף ביניהן הוא ההתבססות בעיקר על נתונים חזותיים. אחרי כל החידושים האחרונים, זה חידוש מאוד מרענן לשמוע על אפליקציה המשתמשת בחוכמת ההמונים כדי למצוא בן \ בת זוג.  את המיזם פיתחו סתיו הרץ, דוקטורנט למדעי המוח ועדן דניאל, סטודנטית לתואר שני במדעי המוח וקוגניציה.

אפליקציה נוספת שבלטה היא אפליקציית RealMeal, שהולכת לעשות מהפכה בעולם התפריטים. זו אפליקציה מבוססת מציאות רבודה. הלקוח מגיע למסעדה ודרך אפליקציה יכול לראות את המנה במציאות רבודה (בגודל טבעי ואף להסתכל מכמה זוויות). בנוסף האפליקציה נותנת את האפשרות לראות את מרכיבי המנה (מאוד עוזר לאלרגנים \ צמחונים \ טבעונים כו'). האפליקציה פותחה לאחר מחקרים וסקרי שוק רבים, שהגיעו למסקנה, שהסיבה, שרוב המנות החוזרות למטבח, היא מראה המנה. את אפליקציה ייזמו דוד אהרון וברק שושן, שסיימו את לימודי מדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון.    

כ"כ, עלו לשלב ה-Demo-Day המיזמים LabSpace -מערכת ניהול למעבדות מדעי החיים, Caza - מערכת ניהול תהליך השכרת דירה ו-Trendypax - אפליקציית קשר ביו אנשים שלא יודעים להתלבש לבין סטייליסט/ית.

במאיץ, השתתפו כ 20 יזמים ויזמיות, שנבחרו ע"י צוותים מקצועיים. המשתתפים נהנו מליווי והכשרה מקצועית במסלול ייחודי שארך כ-3 חודשים וכלל תמיכה וליווי אישי, מפגשים עם אנשי מקצוע בכירים ויזמים מנוסים, הכנת תכנית שיווק, סיוע בגיוס כספים ועוד. כאמור, לשלב ה-Demo Day עלו 7 מיזמים.

משקיעי הון סיכון ושופטים קבעו פגישות המשך עם מספר מיזמים מתוך רצון להשקיע בהם.

אביב ישראל, מנהל תכנית האצה JUMP" :Jump הוא האקסלרטור הראשון, שהוקם ע"י סטודנטים ונועד עבורם. אנו גאים להיות חלק מהאקוסיסטם הדרומי, ושמחים להיות חלק ממיזמים חדשניים של צעירים כל כך שאפתניים ומוכשרים. המאיץ נועד להעניק למשתתפים כלים וידע כדי שיוכלו להפוך חלום למציאות, ולאחר שבועות ארוכים של עשייה ולמידה אני בטוח, שהדרך לשם כבר סלולה".

דור גל, יו"ר מועדון היזמות והחדשנות Starter: "העובדה, שסטודנטים יוצאים מהמעבדות וכתלי האוניברסיטה וממש מפתחים מיזם משלהם, מחזק את האקוסיסטם המתפתח בנגב של פארק הייטק משגשג לצד אוניברסיטה וקהילה יוזמת".

קרדיט צילום: סטרטר

JUMP



 
 
Bookmark and Share