Telecom News - הרשות להגנת הצרכן הטילה קנס גדול על אתר גט איט www.getit.co.il

הרשות להגנת הצרכן הטילה קנס גדול על אתר גט איט www.getit.co.il

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> הרשות להגנת הצרכן הטילה קנס גדול על אתר גט איט www.getit.co.il
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הטילה קנס גדול על אתר גט איט www.getit.co.il
מאת: מערכת Telecom News, 17.6.18, 15:43אניטה יצחק
 
כוונת החיוב נשלחה בגין הפרות שונות לפי חוק הגנת הצרכן. לחברה קיימת זכות טיעון.
 
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הטילה קנס בסך 2,096,400 ₪ על אתר גט איט www.getit.co.il. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת פירלס רמקולים ואלקטרוניקה בע"מ על כוונתה להטיל עליה את הקנס האמור. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל חברת פירלס רמקולים ואלקטרוניקה בע"מ המפעילה את אתר גט איט. החברה מוכרת באתר שלה מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (כמו טלוויזיות ומחשבים), מצלמות, מוצרי טלפוניה ותקשורת (במיוחד סמארטפונים) ועוד.
 
יודגש,  שלחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.
 
החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני, שהגיע לרשות ותלונות רבות, שהתקבלו מצרכנים כנגד אתר גט איט., הצרכנים התלוננו, שרכשו מוצרים שונים באתר גט איט, אך האתר לא עמד בהוראות החוק לגבי זמני אספקת המוצרים, אספקת סוג המוצר שפורסם והוזמן ו, אספקת מסמכי גילוי פרטי עסקת מכר מרחוק. כך, למשל, קיבל צרכן באיחור של כשבועיים מוצר מסוג אחר מזה שהזמין.

עוד עולה מתלונות הצרכנים, שחלק מהמתלוננים, שביטלו את העסקה מסיבות שונות ובמסגרת הזמנים המצוינים בהוראת החוק, לא קיבלו את כספם במועד הקבוע בחוק, וצרכנים, שטרם קיבלו את המוצר על אף שזמן האספקה, שצוין בהזמנת המוצר, עבר, ביקשו לבטל את העסקה בשל האיחור באספקה אך החברה התנתה את ביטול העסקה באספקת המוצר (שכאמור טרם סופק).

במקרים מסוימים פרסמה החברה קופון הטבה בסך 25 / 50 ₪ וכו' לרכישה באתר החברה. קבלת קופון ההטבה הותנה בהרשמה בלבד באתר החברה. אך כאשר הצרכנים ביקשו לממש את קופון ההטבה גילו, שקבלת ההטבה מותנית ברכישה בסכומים של 1,500 ₪ ומעלה.

בתקנון האתר, שפורסם, נמצאו תנאי ביטול עסקה, שאינם עומדים בהוראות החוק: תנאי הביטול כללו התניית ביטול בהימצאות המוצר באריזתו המקורית, שלם ו / או ללא פגיעה ו / או ללא נזק ו / או פגם ו / או קלקול כלשהו. תנאי זה עלול להטעות צרכן בכל האמור לביטול עסקת המכר מרחוק, שכן החוק מאפשר להחזיר מוצר בשל פגם.

כל אלה מעשים או מחדלים המנוגדים להוראות חוק הגנת הצרכן.

חלק מההפרות נעשו בנסיבות מחמירות, הפרה הנוגעת למספר רב במיוחד של צרכנים. ולכן העיצום הכספי בגינן יהיה פי 1.5 מהקבוע בחוק (סעיף 22ד לחוק).
 
סעיפי חוק הגנת הצרכן לפיהם החברה נמצאה מפרה:
  • סעיף 2(א) - איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (אופן מימוש הטבה המוצעת על ידי החברה נחשב למידע מהותי).
  • סעיף 2(א)(1) - איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (טיב, מהות וסוג המוצר נחשב למידע מהותי).
  • סעיף 2(א)(3) - איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (מועד אספקת המוצר נחשב למידע מהותי).
  • סעיף 2(א)(21) - איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (תנאי הביטול של העסקה נחשב למידע מהותי).
  • סעיף 14ג(ב) - בעת ביצוע עסקת מכר מרחוק, על העוסק לספק לצרכן מסמך גילוי אשר יכלול פרטים אודות העסקה).
  • סעיף 14ה -בעת ביטול עסקה, יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים את הכספים, שנגבו מהצרכן, יבטל את החיוב ויספק לצרכן עותק מהודעת הביטול.
אניטה יצחק, (בתמונה), סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "רכישות באינטרנט הפכו בשנים האחרונות לצורת מכר נפוצה בקרב הצרכנים, משכך הרשות שמה דגש על תחום זה. קיימת חשיבות רבה לשקיפות המידע במיוחד בעסקות מסוג זה כאשר הצרכן לא פוגש פיזית את העסק ולא את המוצר. הרשות תמשיך ותפעל כנגד עוסקים מפרים וביניהם את אתרי המכירות אונליין כדי לשמור ולוודא את קיום הוראות החוק. במקרה של הפרה, הרשות תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים".
 
קרדיט תמונה: שאולי לנדנר



 
 
Bookmark and Share