Telecom News - מערכות ה-ERP שהכרנו סיימו את חייהן והן עוברות טרנספורמציה ל-AI ו-MR

מערכות ה-ERP שהכרנו סיימו את חייהן והן עוברות טרנספורמציה ל-AI ו-MR

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> מערכות ה-ERP שהכרנו סיימו את חייהן והן עוברות טרנספורמציה ל-AI ו-MR
כנס המחשוב הארגוני (ERP Focus 2018) חשף את "הטרנספורמציה הדיגיטלית" המהירה, שמערכות ה-ERP המסורתיות עוברות, וכיצד הן משתלבות במהפכות הענן, ה-AI (ר"ת: Artificial Intelligence) וה-MR (ר"ת: Mixed Reality), תוך שילוב מלא של כל מערכות הארגון, ושבמרכזן מערכות ה-CRM, שתתמזגנה עם ה-ERP (בענן). 
מאת: אבי וייס, 21.6.18, 07:00הענקת מגן הוקרה לראובן אגסי

פורום המנמ"רים הגדול בישראל התכנס בכפר המכביה ר"ג ביום 11.6.18 כדי לעסוק במהפכה, שעובר עולם ה-ERP בעסקים ובארגונים בעולם כמו גם בישראל, כפי שנחשף בכנס תחת הכותרת: ERP Focus 2018.

סדרת כנסי "פוקוס" הם כנסים מקצועיים ממוקדים בתחום ה-IT ביוזמת Icon Conferences והמנכ"ל ינון הכהן ו-ERP.ORG. 

בכנס השתתפו מאות מנמר"ים ומקבלי החלטות בארגונים ועסקים בישראל, ובמהלך האירוע הפתיע שמואל מרדלר, מנחה האירוע, מנכ"ל ומייסד ERP.ORG, את ראובן אגסי, שנחשב כ"אבא" והמייסד של מערכות ה-ERP בישראל (וגם בעולם), והעניק לו תעודת הוקרה מטעם ארגון ERP.ORG על פועלו רב השנים בתחום זה (בתמונה משמאל: שמואל מרדלר מצד ימין וראובן אגסי מצד שמאל).

שמואל מרדלר, (בתמונה משמאל), מייסד ומנכ"ל ERP.ORG: "במסגרת המועדון הגדול שלנו, שכולל מעל ל-600 מנמ"רים ומקבלי החלטות בכירים בארגונים ובעסקים,שמואל מרדלר בכל ענפי המשק בישראל, זו השנה הרביעית, שבה אנו עורכים כנס בתחום המחשוב הארגוני, עם התמקדות לעולם ה-ERP.

השנה אני מעוניין לזעזע את הקונספט המוכר והוותיק של ה-ERP. אני שואל את המשתתפים וקובעי המדיניות בארגונים ובעסקים בישראל שאלות בסיסיות הקשורות להתפתחות עולם המחשוב הארגוני. השאלות הללו באות מניסיון של 13 שנה ויותר, שצברתי בתחום זה.

ממה שאני רואה, בעולם כמו בארץ, הענף הוותיק הזה של ה-ERP זז מהר קדימה ו"הגבינה כבר זזה". כלומר: כל מה שהכרנו בעבר כבר מת, גם אם לא מדברים על זה בגלוי. אם מנהל מערכות מידע לא ינוע ולא ייזום מענה לצרכים של היום ומחר עבור הארגון בו הוא עובד, הוא פשוט יימחק. 

ה-ERP נבנה עם השנים כפלטפורמה, שעונה על כל צרכי הארגון, גם של כל שרשרת הערך שלו ובעיקר ספקים. השאלה, שאני שואל היום: ה-ERP לאן? אני מעורב בלא מעט פרויקטים, במיוחד בחברות בינ"ל, שיש להן סניפים בארץ, בהם ה-ERP, שמופעל כיום, שונה לגמרי מה-ERP הוותיק, שהכרנו עוד מהמאה הקודמת. 

מנהלים שואלים: מה ייצא לנו מזה? התשובה המקובלת עד היום הייתה שזה "מחזק את הדבק הארגוני". זה נימוק, שהיה ברור במשך שנים וזו תשובה, שסיפקה מנהלים ומועצות מנהלים במשך שנים רבות.

אולם, המציאות היא אחרת לגמרי. המודל של ה-ERP, שהחל להתפתח משנות ה-60 של המאה הקודמת, התפתח לאט, בזמן שהעולם מסביב התפתח מהר ורץ קדימה מהר. הכל השתנה.

ה-ERP של היום חייב לענות על "הטרנספורמציה הדיגיטלית", שכל ארגון עובר. זה כולל את רשתות האספקה האינטרנטיות, שלא קיימות בכלל ב-ERP המסורתי, את המערכות הניידות, שלא קיימות ב-ERP המסורתי, את המערכות החברתיות, שלא קיימות ב-ERP המסורתי, את מערכות ה-IoT שלא שמעו עליהן בעבר והעיקר: זה חייב לעבוד בסמארטפונים, שבידי האנשים. זה כלי העבודה הקיים והעתידי. ה-ERP המסורתי בכלל לא שמע, שיש סמארטפונים בעולם.

בנוסף, כמעט הכל עבר ל-Web, הכל עובר לעננים ציבוריים או היברידיים. עננים במרכזי מחשוב ענקיים. היכן ה-ERP המותאם להתפתחות הזו? 

לכן, ה-ERP של היום ומחר חייב להשתנות, גם מבחינת ארכיטקטורה וגם מבחינת התפיסה הרעיונית.

בנוסף, יש לשנות את התפיסה לגבי המידע הארגוני, המידע הנמצא ונצבר במערכות. בעבר, האחריות על המידע הארגוני הייתה של הלקוח של מערכת ERP. אולם, זה כבר לא רלבנטי לצרכים של היום ומחר. היום צריכים לדעת כיצד לחבר מערכות AI לתוך מערכות המידע הקיימות. המידע הארגוני הפך להיות חשוב בצורה מאוד דרמטית. בעולם ה-ERP של העבר, נהגנו לדבר על "טיוב מידע". זה היה תהליך ידני מעצבן וארוך, שעשו אותו אולי פעם בשנה. כיום, הכל חייב להיות אוטומטי וזמין. המידע הארגוני הפך לחסם, חסם שבלעדיו אי אפשר להפיק תועלת מרבית מהפעלת תשתיות ERP.

תחום שלישי של טרנפורמציה נוגע לשיפור היעילות של המשאב האנושי. ה-ERP החל להכניס לתוכו מודולים של תכנון פריטים, תכנון המלאי ואחר כך החלו להכניס מודולים של ניהול משאבי הארגון ומזה עברו לרצפת הייצור ולניהול שרשרת האספקה וניהול קווי הייצור והמחסנים. אולם, שכחו את מה שהכי חשוב: האנשים. האנשים, שמאחורי כל המערכות. מערכת ERP של הדור הקודם לא עסקה בנצילות של המשאב האנושי, לא עסקה בשיפור התפוקות של המשאב האנושי. זה נעשה, אם בכלל, במערכות אחרות לגמרי, שלא היו קשורות ל-ERP. 

בעידן של מיצוי וניצול מיטבי של המשאבים בארגון, חייבים להתייחס גם ב-ERP למשאב האנושי. בלי זה, אין כל ערך ל-ERP של המחר". 

גולן בראור, (בתמונה משגולן בראורמאל), שותף, Prodware: "אני השתכנעתי ואנסה לשכנע אתכם, למה כדאי לעבוד כיום על תשתיות מיקרוסופט. העולם בו אנו נמצאים נע מהר קדימה. ב-2020 כ-100 מיליון צרכנים יבצעו קניות אונליין באמצעות מציאות רבודה - VR. כלומר: ההתפתחות היא מהירה ממה שחושבים. המערכות של העבר בכלל לא מספקות מענה לתופעות ולהתפתחויות הללו. 

מערכות ה-ERP הוותיקות המצויות בשוק, דומות זו לזו וכמעט כולן עושות אותו דבר. השאלה, שכיום כל מנהל צריך לשאול את עצמו: איזו מערכת מסוגלת להתאים את עצמה מספיק מהר לצרכים של היום ומחר?

לכן, מי שכבר היום יודע לטפל ב-IoT, בענן, ב-VR, MR ועוד, יכול להיות בטוח, שזו מערכת המתקדמת מספיק מהר עם צרכי השוק, המשתמשים והארגון.

אלה לא דברים דימיוניים. יש לנו כבר לא מעט לקוחות, גם כאן בישראל, שנמצאים בעולם, שבו המנהלים והעובדים מפעילים את המערכות באמצעות פקודות קוליות והמערכות שלנו תומכות ב-MR (ר"ת: Mixed Reality) וזה עובד גם על הסמארטפונים, שבידי המנהלים והעובדים.

הגישות החדשות הללו משפרות את הביצועים של כולם, מספקות יותר בטיחות בסביבת העבודה, משפרות את רמת הביצועים של כל המערכות ומסייעות לשיפור היכולות האנושיות.

למיקרוסופט יש מערכת של 'מציאות רבודה' (בשם HoloLens), שמופעלת כבר בארגונים רבים ברחבי העולם וגם בישראל, לסוגי עובדים רבים דוגמת: טכנאים, מהנדסים, מתכננים, אנשי תחזוקה ועוד. הכל נמצא בשליטה של מערכת ERP בענן של מיקרוסופט. 

המציאות, שאני מכיר: ה-ERP הולך לכיוונים של IoT, Big-Data, והכי חשוב: AI. הכל כבר עובד ומספק ערך ממשי למשתמשים במערכות הללו. התפיסה של מיקרוסופט היא: Mobile First ו- Cloud First. זה בדיוק עונה לשאלות של שמואל מרדלר

סביב ה-ERP אנו מחברים את כל המערכות המשלימות והתומכות לרבות אופיס 365, Dynamics 365, שירותי הענן Azure, שירותי Cortana Analytics, פתרונות סייבר, ניהול המידע, מסחר אלקטרוני, AI ועוד. הכל משתלב.

מערכת Dynamics 365 היא כבר שילוב של CRM ו-ERP בפלטפורמה אחת. אין צורך בעולמות נפרדים של CRM ו-ERP. ממה שאני רואה ושומע, המערכת הזו היא המערכת הפופולרית ביותר בשוק הישראלי". 

יורם זולנץ, (בתמונה משמיורם זולנץאל), מנהל פתרונות NetSuite, אורקל ישראל: "יש כיום תופעה הנקראת The New Cloud Hairball. כולם רצים לענן. בגלל שיש המון מערכות בכל ארגון, הארגון מוצא את עצמו מנהל המון עננים.

אז קוראים לאינטגרטורים ומנסים לבצע אינטגרציה בין העננים השונים, שכל אחד מהם עובד בממשקים אחרים, בתהליכי עבודה שונים, במחירים שונים, בתהליכים מחשוביים שונים ובבסיסי מידע שונים, מה שלא מאפשר לסנכרנן דוחות ומערכות ניהול בין העננים השונים.

חברת NetSuite נולדה במטרה להיות חברת הענן של הארגון, מהרגע הראשון שלה. לפני כשנה ורבע החברה נרכשה ע"י אורקל, ברכישה ענקית וייחודית, כי אורקל קונה וקנתה כ-140 חברות בעשור האחרון ובלעה לתוכה את החברות הנרכשות. לגבינו, אורקל החליטה להשאיר את NetSuite כפעילות עצמאית במסגרת קבוצת אורקל. זה איפשר לחברה לצמוח במהירות.

כיום אנו עם כ-7 אלף עובדים עם 45 אלף לקוחות, כש-3 אלף לקוחות חדשים הצטרפו למערכת שלנו רק בשנה האחרונה. אנו מציגים פתרונות גם לשווקים וורטיקליים וייחודיים וגם פתרונות רוחביים לכל התחומים.

בישראל, בשנה האחרונה הוספנו 35 לקוחות חדשים, שזה קצב גידול מאוד מהיר בשוק המקומי. המיקוד שלנו הוא בבניית בסיס נתונים אחד בענן. אצלנו אין צורך באינטגרציות בין מערכות, כי הכל נשען על בסיס נתונים אחד, שהוא בסיס אחיד לכל. הכל נעשה אצלנו בזמן אמת עם כלי BI ו-AI.

המערכת שלנו היא CRM עם ERP ביחד. היא כוללת מסחר אלקטרוני, ניהול משאבי אנוש ויכולות רבות בכל תחומי הפעילות העסקית, הנייחת והניידת, לרבות ניהול שרשרת ההפצה, שרשרת האספקה, ניהול מערכות, ניהול אפליקציות מותאמות בחנות יישומים ארגונית, שיש בה כבר כ-400 אפליקציות עסקיות לכל תחום, ועוד. 

העיקרון שלנו: Act Global Be Local. המערכת שלנו לא יקרה ויש לה ייתרון: ניתן לגדול איתה. לכן היא מתאימה לסטארטאפ כמו גם לארגון ענק הנסחר בבורסות העולמיות". 

עמי גור, (בתמונה מעמי גורשמאל), מייסד ומנכ"ל SaverOne: "אנו סטארטאפ בשלבי המו"פ ותחילת הצמיחה. יש לנו משקיעים אסטרטגיים דוגמת איתורן ו-UMI המסייעים לנו.

המטרה שלנו: להציל חיים בנהיגה. אני הגעתי לזה מעולם הביטוח בתחומי הניהול ומערכות התוכנה. פיתחנו מערכת, שמונעת כמעט באופן מוחלט תאונות הנגרמות בגלל שימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה.

בעיית הסחת הדעת בנהיגה ע"י הסמראטפון היא מגיפה עולמית. יותר מ-25% מתאונות הדרכים בעולם נובעים משימוש בטלפון סלולרי. בישראל, טוענים שזה סביב ה-50%. בארה"ב זה מביא להרג של כ-10 אנשים ביום עם כ-1.6 מיליון תאונות בשנה, עם נזקים אדירים לכולם. 

עד היום, היו אפליעקציות רבות, שפותחו לבעיה הזו. אולם, במציאות זה לא מונע את השימוש בסמארטפון, כי כל האפליקציות תלויות במשמעת עצמית של הנהג.

הפתרון שלנו הוא פתרון מוכוון רכב ולא תלוי במשתמש ברכב - הנהג. זו קופסה, שנראית כמו טלפון סלולרי קטן, קופסה המותקנת ברכב. כרגע אנו בטא עם חברת השכרת רכב כשברכב שלה זה מותקן עם 4 סנסורים. המערכת הזו משיגה כמה תנאים כדי לשלוט בהתנהגות הנהג:
א. המערכת עם הסנסורים מזהה את הטלפון הסלולרי של הנהג ורק משתלטת עליו ולא על מכשירי סלולר אחרים המצויים ברכב.
ב. המערכת לא תלויה במה שהנהג עושה. 
ג. זו טכנולוגיית RF המתחברת לסמארטפון, למשל בבלוטוס', והיא קובעת לנהג במה הוא יכול להשתמש ומתי. למשל: באפליקציות ניווט כמו וויז, בדיבור, בשמיעת מוזיקה וכיו"ב. 
ד. היות וזה פתרון ארגוני ומיועד כרגע לציי רכב, המנהל בארגון מחליט מה מותר לנוהגים ברכבי החברה ולכל סוגי הנהגים המצויים בחברה. ניסיון של הנהג לעקוף את המערכת מוביל לצפצוף מעצבן יותר מהצפצוף של אי חגירת חגורת בטיחות.

זה יוצר תהליך של גמילה של הנהגים ובכך מורידים את רמת הסיכון. זה נושא, שמאוד חשוב לכל ארגון, שיש לו צי רכבים, זה חשוב לחברות הביטוח וזה חשוב לרגולטורים.

אנו בשלבי פיתוח של המערכת, כדי שבסוף הפיתוח הכל יישב על צ'יפ אחד קטן. הלכנו לכיוון של ציי רכב, כי כאן אפשר יותר בקלות להשפיע על הנהגים והתנהגותם. אנו חלק מעולם האוטומוטיב, שהתפתח בישראל ומונה כיום כ-600 סטארטאפים, ויש לנו תחרות קשה על מציאת כוח אדם איכותי, שייעסוק בפיתוח אצלנו.

בגלל שאנו עוסקים במערכות חכמות, בחנו כחברה בתחילת דרכה, אילו מערכות ERP יש בשוק ומה מתאים לנו. כך, שנוכל לגדול עם המערכת עם הזמן. חיפשנו מערכת, שיש בה כבר CRM. היה חשוב לנו, שהמערכת תבצע הכל ותלווה אותנו מהשלב בו אין לנו עדיין מכירות ואנו מרוכזים בפיתוח, ובהמשך, שנתחיל לגדול ועד שנקווה שנצליח ונהיה חברה גלובלית וגדולה". 

גדי רחלזון, (בתמונה משגדי רחלזוןמאל), סמנכ"ל מכירות, סאפ ישראל: "מערכת ERP בענן אמורה לפתור את הבעיות, שלא נפתרו מחוץ לענן. לכן אנו מציגים פתרון זמין, מודרני, פשוט, קל להפעלה וקל ללמידה, עם עלויות ברורות.

השקנו בישראל את המערכת החדשה שלנו בשם: SAP Business by Design, וזו מערכת המבוססת על 45 שנות ניסיון במערכות ERP. אנו מכירים היטב את הצרכים של הלקוחות שלנו ומציגים מערכת, שפותחה במשך 10 שנים ומונגשת לכל הסגמנטים של השוק, החל מסאטראפים וכלה בארגוני ענק. המערכת מותאמת לעולם ה-IoT וכוללת כלי BI ו-AI. הבסיס שלה הוא SAP HANA.

כבר כ-4 אלף לקוחות ברחבי העולם הטמיעו את המערכת הזו ויש לנו כ-3,500 פתרונות משלימים, שמספקים יכולות ודו"חות, מעל ל-500 דו"חות BI מובנים.

בישראל, יש לנו למערכת החדשה כבר 6 לקוחות, שהגדול שבהן זו חברת גילת. המערכת בעברית ומאושרת ע"י שלטונות המס הישראליים". 

בלה יעקובי, (בתמונה משמבלה יעקוביאל), מנכ"לית Novilis: "אנו בשוק מ-2004 בתחום האינטגרציה, יישום והטמעת של מערכות ארגוניות.

בשנתיים האחרונות עסקנו ביישום הטרנספורמציה הדיגיטלית והמעבר לעולם ה-AI וה-Cognitive בלא מעט עסקים וארגונים בישראל. אנו שותף עסקי של IBM ומציגים את עולם ה-AI ללקוחות שלנו.

ה-AI מספק יכולות להתמודד, להבין, להתנסות ולקבל החלטות, במצבים חדשים. ה-AI לעסקים כולל לפחות 5 תחומים המתפתחים במהירות בעולם:
  • זיהוי תמונות ומה יש בתמונות, ובהמשך גם זיהוי מה רואים בווידיאו.
  • הבנת השפה.
  • למידת מכונה - ML: Machine Learning.
  • רובוטיקה. כיום התחום הזה כולל כל סוגי הרובוטים, כשהלהיט הוא רובוטים וירטואליים.
  • סייען אישי.
התחום הזה מתפתח מהר וכולל כיום יישומים רבים של שירותים וירטואליים, כולל בוטים וצ'טבוטים. תחום ה-ML נמצא בצמיחה מהירה מאוד, למשל בתחומים של הבנת הלקוח שלי.

במציאות של היום, כולם הולכים לכיוון של אימוץ טכנולוגיות ענן, ביג-דאטה. אבל זה לא מספק. רוב הארגונים, שאני מכירה בישראל, לא שמעו על AI, לא שמעו על רובוטיקה וכיו"ב. רק 3% מהארגונים בעולם מיישמים מערכות מלאות של AI. זה נתון של חברת מקנזי, שבדקה כ-700 ארגונים. זה מעט מדי.

אולם, אני בטוחה, שהעתיד כבר כאן. אם אני מסתכלת על עולם הרכב, אין כיום יצרן רכב בעולם, שלא החל להשתמש בכלים כאלה. כולם עברו ליכולות הללו. אם נסתכל על כל חברות המסחר הגדולות בעולם, דוגמת אמזון, עליבאבא ועוד, הכל אצלן מבוסס על AI, רובוטיקה, ML ועוד. הן מזמן שם.

למיטב הערכתי, תוך כ-3 שנים, ה-AI ישלוט בכמעט כל פלחי השוק. טרנספורמציה של ארגון לכיוון ה-AI חייבת לשלב את כל חלקי הארגון וחייבת לקבל תמיכה ודחיפה מלאה מההנהלה הראשית של הארגון".

אמיר משולם, (בתמונה משאמיר משולםמאל), מנכ"ל IConduct: "אנו עוסקים במוצר ישראלי חוצה מערכות לתהליכים עסקיים. זה ענף היברידי, שיכול להיות מיושם גם בענן היברידי.

ראינו מנסיוננו, שבכל פרויקט ארגוני, הבעיה הראשית היא אינטגרציה. לכן, פיתחנו טכנולוגיה, שהפכה למוצר לטיפול בנושא האינטגרציה. כך, כל לקוח יכול לחבר את כל המערכות וכל בסיסי המידע שלו, בלי להכיר שורת קוד אחת, לחבר הכל בכמה קליקים של עכבר.

בכל ארגון, שאנו מגיעים אליו, אנו מוצאים, שיש לו מערכות רבות, לעיתים מאות מערכות, בעשרות רבות של עננים ובעשרות פלטפורמות שונות.

האתגר הוא לחבר את הכל, כדי לייצר רציפות של תהליכים עסקיים ויצירת אקוסיסטם עסקי אחיד בארגון. כל המערכות יכולות להחליף ביניהן מידע וכך, ניתן לקבל תמונה כוללת מכל בסיסי המידע.

המערכת שלנו משלבת מידע גם מעננים פרטיים, היברידיים וציבוריים, לרבות מהתקנות מקומיות מחוץ לענן כלשהו. החיבורים הללו חייבים להיות מאובטחים, מוצפנים ועונים לכל הרגולציות, עם שימוש ב-API של כל מערכת בנפרד, כדי שהכל ינגן.

המערכת שלנו מבוזרת ב-4 עננים ברחבי העולם לרבות בישראל, כדי להבטיח את השרידות והיתירות. אנו תומכים גם בנתוני שימוש ענקיים ובסיסי מידע ענקיים ויש לנו לקוחות מכל השווקים וכל הוורטיקלים".

ליאור ברט, (בתמונה משמאל), סמנכ"ל פיתוליאור ברטח, Priority Software: "מערכת פריוריטי, שנולדה בישראל ובעברית, כוללת כיום כ-8,700 לקוחות, מהם כאלפיים לקוחות כבר בענן שלנו. במערכת הזו מבוצעים כ-18 מיליון טרנזקציות לחודש ואנו פרוסים כיום ב-40 מדינות בעולם עם לוקליזציה ל-18 שפות. רכשנו לאחרונה 2 חברות בארה"ב כדי להרחיב את הנוכחות שלנו שם.

הגישה שלנו היא: ERP as a Platform. בעבר חשבו, שה-ERP זו מערכת מונוליטית, יחידה לכל עובדי הארגון. היום ברור, שזה לא קרה ובארגונים הצטברו מאות מערכות, לפי הרצון והצרכים של היחידות השונות בארגון. כך, נולדו המון מערכות מידע ובסיסי מידע.

הגישה שלנו כיום היא, שה-ERP אמור לאסוף את המידע מכל המערכות האחרות וכך יהפוך לפלטפוטרמה של כולם, שדרכו ינוהל הכל. זה חייב להיות פתרון קל לשימוש, קל ליישום וקל לתחזוקה. חשוב, שזה יהיה קל לחיבור לכל הטרנדים החדשים דוגמת: AI, IoT, בלוקצ'יין ועוד.

הפתיחות היא חלק חשוב מתפיסת העולם החדשה. זה מחובר ל-MarketPlace, חנות של אפליקציות, שמפתחים עצמאיים מפתחים לצרכים שלהם ומספקים את הגישה לאפליקציות הללו לכולם.

ברוב הארגונים, 95% מהעובדים לא מפיקים תועלת עסקית מהסמארטפון שלהם, כי הארגון לא תומך בכך במערכותיו. כך, שיש לנו עוד המון אתגרים ולאן להתפתח כדי להשפיע על התהליכים העסקיים ולהתאים אותם לעולם הנייד.

במערכת שלנו אפשר לפתח לבד אפליקציות סלולריות, ע"י כל אחד, בלי לדעת שורת קוד. שלב נוסף, שאנו עוסקים בו, הוא חיבור העולם החברתי למערכות הארגוניות הללו. עבודה קבוצתית היא מציאות וניתן ליישם אותה בכל מקום ולכל משימה. 

הפריוריטי של היום הוא גם כלי חברתי, עם ממשק הדומה ל-WhatsApp. יש כיום קפיצה גדולה בחשיבות של 'חוויית המשתמש'. זה הוביל ליצירת צ'טבוטים גם במערכת שלנו.

כיום אנו מספקים גם יכולות של ML ו'עוזר אישי'. הכל עובד ומנגן בענן". 

אירית פולק, (בתמונה מאירית פולקשמאל), מנכ"לית Zu Consulting: "אנו מלווים חברות, שהופכות מחברות מקומיות ישראליות להיות חברות גלובליות. אנו משתמשים בכלים דוגמת פריוריטי. 

בפתיחת נוכחות במקום חדש, במדינה זרה, יש למנהלים התלבטויות אילו מערכות מידע יש להתקין שם. זו לא החלטה פשוטה.

הבעיה הזו קיימת גם כשרוכשים חברה זרה וצריך להחליט איך לשלב אותה בחברה הישראלית. אם יש 2 מערכות ERP, שלא מדברות אחת עם השניה, זו מכשלה עצומה לעסק הצומח לחו"ל.

לכן, רילוקיישן או פתיחת סניף בארץ זרה, דורש תכנון מדוקדק, גם בהיבטים של מערכות המידע, מערכות המיסוי, מענה לרגולציות מקומיות ובינלאומיות ומענה לצרכים המקומיים.

מערכת מקומית, שלא עונה על הרגולציות האירופאיות החדשות, לא ניתן להפעיל אותה באירופה. מהנסיון שלנו, ראינו, שלמערכת פריוריטי יש יכולות לתמוך בפעילות במדינות רבות בעולם, כולל בארה"ב, עם כל הרגולציות של SOX וה-FDA". 

מיכל שטל-דיסקין, (בתמונה משמאל), ממיכל שטל-דיסקיןנכ"לית Botique Solutions: "אנו עוסקים בייעוץ בתחום מערכות המידע ומנהלים פרויקטים. אנו עוסקים בכל מערכות המידע ולא כבולים לספק ספציפי. אנו מחפשים את הפתרון הטוב ביותר לארגון, בלי שיש לנו התחייבות מראש למערכת מסוימת.

מהנסיון שלנו בארגונים, בכל סוגי המערכות, בא לנו הרעיון של: "אחד פרויקט עובד". יש לא מעט ארגונים הנרתעים מפרויקטים של ERP, מפחדים מכשלון. אולם, זו תפיסת עולם שגויה. פעם, מערכות המידע היו בגדר הוצאה לארגון. כיום, הפרויקטים מביאים ערך לארגון.

ה-ROI מאוד חשוב ומערכות המידע של היום נמצאות במשבצת של המערכות המביאות הכנסות לארגון. הן תומכות בצד העסקי ואין הן בגדר הוצאה יותר. פרויקטים של היום הם בני 3 עד 4 חודשים, לא שנים - כמו שהיה בעבר.

כיום, גם עסקים וארגונים קטנים, כמעט עם אפס תקציב, יכולים להקים פרויקט ERP. ביוזמה שלי, דחפנו ונפתח מסלול חדש בתמיכה ומימון של משרד הכלכלה, שתומך בהטמעת ERP בעסקים קטנים, עם מערכות מתקדמות. מאוד מומלץ לעסקים קטנים לנצל את ההזדמנות הזו, להטמיע מערכת ERP בכמעט אפס עלויות והתועלות של ההטמעה הזו - ברורות".

שירלי גרתי - הראל, (בתמונה משמאל), מנהשירלי גרתי הראללת Application Care: "אנו עוסקים בניהול פרויקטים בסביבת מקרוסופט. זו נישה חדשה הנמצאת בצמיחה מהירה. 

בעבר, ניהול פרויקטים נעשה באקסל, במיילים, בפתקים, בגרפים על נייר וכיו"ב. זה נגמר. כיום אנו מעוניינים בניהול משימות אפקטיבי, תקשורת יעילה עם כולם ובמיוחד עם הלקוחות, מעוניינים לסנכרן בין כולם ולנהל את הכל על אותה פלטפורמה.

מיקרוסופט השיקה מודול לניהול אוטומטי של פרויקטים. הכל מוצג במקום אחד. זה כולל פרסונליזציה מלאה לכל עובד.

המערכת החדשה מובילה לפחות ישיבות תיאום וסנכרון, יותר ניצול נכון של יום העבודה, כולל שילוב של עבודה אישית עם עבודה בצוותים, עם מיקוד ברור, ניהול חריגים מובנה ואי-צורך בניתוחי הנתונים האין-סופיים".

בסיום האירוע התקיים פאנל מומחים לדיון על ה-ERP של המחר בהשתתפות (משמאל לימין): שמואל מרדלר, ברוך רוטשילד, גולן בראור, ליאור ברט, יורם זולנץ, בלה יעקובי, גדי רחלזון. 
פנל מומחי ERP

ברוך רוטשילד, (בתמונה משמאל), יועץ בכברוך רוטשילדיר ERP, שותף ומנהל בחברת סקר: "ERP מבחינתי זו מערכת התומכת בכל, קצה לקצה. ככל שיש יותר תהליכים בארגון, צריך להרחיב עוד את ה-ERP כדי שיפעל על הכל.

דוגמה להמחשה: לקוחות פונים כיום לארגון בסמארטפון שלהם. לכן, צריך לענות ולטפל בהם בסמארטפונים, במערכת היודעת לזהות סמארטפונים.

לכן, ה-ERP מבחינתי זה כלי אין סופי, שמכסה תהליכים מאופק לאופק. זו מערכת המתפתחת מהר ומתאימה את עצמה לתהליכים הקיימים בשוק ואצל הלקוחות.

בגדול, מערכת ERP של היום ומחר צריכה להתאים את עצמה לאינטואיציה האנושית. ככל שהיא תהיה יותר מותאמת לכל אחד באופן אישי, כך היא תצליח יותר. זה הכיוון הנכון". 
ERP.ORG



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים