Telecom News - מש' התקשורת לוקח על עצמו את הובלת ישראל באופן הדרגתי לפרוטוקול IPv6

מש' התקשורת לוקח על עצמו את הובלת ישראל באופן הדרגתי לפרוטוקול IPv6

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מש' התקשורת לוקח על עצמו את הובלת ישראל באופן הדרגתי לפרוטוקול IPv6
משרד התקשורת לוקח על עצמו את הובלת ישראל באופן הדרגתי לפרוטוקול IPv6
 מאת: מערכת Telecom News, 17.7.18, 12:00משרד התקשורת יחצ

המעבר לפרוטוקול יאפשר להגדיל את מרחב הכתובות בעידן ה-IoT תוך הבנה, שבעתיד עידן הבתים החכמים כל מוצרי החשמל יידרשו לכתובת ip.
 
מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, (בתמונה משמאל), נשא דברים היום בכנס: "מדיניות ציבורית מומלצת לפרישתipv6  בישראל", שנערך בתל-אביב. בדבריו הוא הדגיש את החשיבות אותה הוא מייחס למעבר של ישראל מפרוטוקול ipv4  לפרוטוקול ipv6 .

מי דחף את הנושא הזה בישראל במשך שנים - ראו כאן. מה איגוד האינטרנט הישראלי עשה (או לא עשה) בעניין זה: כאן, כאן וכאן
 
נתי כהן: "משרד התקשורת עמל בשנה האחרונה בלמידה והבנה של מהות המעבר בעולם לפרוטוקול IPv6 והגיע למסקנה, שמרחב הכתובות הקיים היום בהתאם לפרוטוקול  ipv4, מהווה חסם למעבר ישראל כמדינה טכנולוגית  מתקדמת לעידן ה-IoT.
 
משרד התקשורת מגבש בימים אלו אסטרטגיה מעודכנת, שתכליתה למסד את תחום התשתיות העתידיות. כך, שתוכלנה לתמוך בעולמות היישומים המתפתחים.
 
המשרד לוקח על עצמו את ההובלה להעביר את ישראל באופן הדרגתי וישים לפרוטוקול ipv6.
 
הטמעת  פרוטוקול ipv6 תועיל לכלל המשק ללא יוצא מן הכלל. המעבר לפרוטוקול יאפשר להגדיל את מרחב הכתובות בעידן ה-IoT תוך הבנה,
שבעתיד עידן הבתים החכמים כל מוצרי החשמל יידרשו לכתובת ip.
 
התכנית, שתצא לדרך בתקופה הקרובה, תכלול בתוכה: 
 
1) פרסום מסמך מדיניות לאומי.
2) דיון בוועדות הכנסת הרלוונטיות.
3) התאמות לתקנות.
4) הקמת ועדה בין משרדית בהשתתפות גופים ממשלתיים, חברות התקשורת ונציגי ציבור בהם איגוד האינטרנט הישראלי.
 
בכוונת המשרד לפעול לפי מפת דרכים, שכוללת הפצת מסמך ושימוע ציבורי בדגש על חברות התקשורת בישראל עד אמצע ספטמבר 2018, שיסתיימו עד מאי 2019.

באמצע דצמבר 2019, כל הקצאת כתובת ip חדשה בישראל תחוייב להיות בפרוטוקול  ipv6 . עד סוף 2021, 40% מכתובות הip תהיינה לפי הפרוטוקול החדש ובתוך עשור מהיום כלל כתובות ה ip תהיינה מתקדמות".
 
IPv6



 
 
Bookmark and Share