Telecom News - מפתחים/סטארטאפים: Filemaker לבית אפל שב לארץ. רישום לסקירתו בעיצומו

מפתחים/סטארטאפים: Filemaker לבית אפל שב לארץ. רישום לסקירתו בעיצומו

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מפתחים/סטארטאפים: Filemaker לבית אפל שב לארץ. רישום לסקירתו בעיצומו
מפתחים וסטארטאפים: Filemaker לבית אפל שב לישראל. הרישום לאירוע סקירת יכולותיו בעיצומו
מאת: מערכת Telecom News, 9.8.18, 05:30FILEMAKER
 
מסופונים אולטרה-חכמים, מחשוב פנים ארגוני ופלטפורמה לפיתוח-בזק של שרתי אפליקציות - פלטפורמת FileMaker תופץ בארץ באופן רשמי בגרסה 17.

מהירות הפיתוח ופשטותו הופכים את שרתי FileMaker/api.all לאידאליים עבור מפתחי אפליקציות אייפון/אנדרואיד וסטארטאפים השואפים לפתח מוצר תקף מינימלי (MVP) בכוחות עצמם או בעלות נמוכה.
 
פלטפורמת FileMaker לבית Apple, שהופצה בישראל לזמן קצר בתחילת שנות ה-90, שבה לארץ ותופץ כאן באופן רשמי בגרסה 17.
 
לפיילמייקר, מחולל יישומים מתוחכם הנתמך בידי אפל כבר למעלה מ-20 שנה, יש כמיליון התקנות פעילות. הפלטפורמה כוללת שרת מתארח בענן, בסיס נתונים יחסי, שפת סקריפט חזקה, קישוריות מלאה וממשק משתמש ברמת אפליקציה. בגרסתו הפועלת על מכשירי אייפון ואייפד, מאפשר פיילמייקר גישה למלוא משאבי המכשיר, לרבות מיקום, צילום, סריקת ברקוד, חתימה, מצפן וכו׳.
 
פיילמייקר פועל על גבי מחשבי חלונות ומק, בנוסף לגרסאות Web וiOS-. הפיתוח בפלטפורמה קל ומהיר, ויש באתר החברה דוגמאות רבות לאפליקציות מורכבות, שפותחו בתוך הארגון בסיוע מינימלי של אנשי מקצוע. ברמה מתוחכמת יותר, מאפשר פיילמייקר קישוריות למערכות הארגון ול-API חיצוניים, וכך להפכו ל״לקוח״ אידאלי לשימושי קצה.
 
יכולתו של פיילמייקר לפתח במהירות ״אפליקציות נייטיב״ לסביבת iOS, הופכת אותו לפלטפורמה אידאלית לפיתוח מסופונים ״סופר חכמים״ לפי צרכיו הספציפיים של הארגון. מסופון כזה, שרגיש למיקום ומאפשר שימוש במלוא חומרת האייפד, וכמובן, קישור לאפליקציות נוספות המותקנות על המכשיר ולבסיסי הנתונים של הארגון עצמו, עשוי לשנות מן היסוד את האופן בו מתבצעות מטלות רבות. היות והפיתוח מהיר בהרבה מבכלים קונבנציונליים, תהיה גם עלותו של מסופון כזה נמוכה משמעותית.
 
בתוכנית הסטארטאפים TLV Generator נעשה שימוש בפיילמייקר יחד עם כלי, שפותח במקום בשם api.all, לשם הקמת שרתי Web/Mobile עבור חברות הפורטפוליו בתוכנית.
 
מאמץ הפיתוח של שרת FileMaker/api.all  הוא כ10%-20% מזה הכרוך בפיתוח שרת קונבנציונלי בעל יכולות דומות. מפתחי האפליקציות או האתרים המקושרים לשרת, שמיוצג בממשק REST API סטנדרטי, אינם חייבים להכיר את פיילמייקר. מבחינתם מדובר בשרת רגיל לכל דבר.

מהירות הפיתוח ופשטותו הופכים את שרת FileMaker/api.all לאידאליים עבור סטארטאפים השואפים לפתח מוצר תקף מינימלי (MVP) בכוחות עצמם או בעלות נמוכה.
 
בין אם מדובר בניסוי שטח בו נוטלים חלק 50 מכשירי אייפון, ובין אם ה-MVP הוא אפליקציית אייפון/אנדרואיד ברמת פרודקשן, פיילמייקר מאפשר לפתח גרסה פועלת בחלק קטן מהמאמץ הנדרש כרגיל.
 
במיטאפ - Meetup, שיתקיים ב-15.8.18 (18:00-20:00) במתחם אורבן פלייס, רח' אחד העם 9 בת"א, יסקור אלי סוויד, מפתח פיילמייקר החל מגרסה 1.0 ומנהל הטכנולוגיה של TLV Generator, את יכולותיו של פיילמייקר, ככלי לפיתוח ״סופר מסופונים״ ואבי טיפוס לאפליקציות ואתרים, אך בעיקר כפלטפורמת שרת בפיתוח-בזק. במהלך המיטאפ תודגם הקמת שרת Web/Mobile בסיסי, כולל בסיס נתונים, לוגיקה, API, אותנטיקציה למשתמשים והעלאת מדיה ישירות לשרתי אירוח בתוך דקות ספורות.
 
אלי סוויד: ״אנו מאוד נרגשים מכך, שפיילמייקר יוצע רשמית בישראל, גם בגרסתו העברית/ערבית. אנו בטוחים, שממש כמו בארה״ב ובאירופה, גם כאן ימצא הכלי במהירות את מקומו בשוק הארגוני ועוד יותר בסטרטאפים, שצמאים לפלטפורמת פיתוח מהירה באמת, שתאפשר להביא את חזונם בפני משתמשים בזמן ועלות ריאליים״.
 
לינק להרשמה לאירוע - כאן.

 
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share