Telecom News - האם נתב פרטי משלך יפעל בשירותי ה"שוק סיטונאי" של פרטנר על הוט?

האם נתב פרטי משלך יפעל בשירותי ה"שוק סיטונאי" של פרטנר על הוט?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> האם נתב פרטי משלך יפעל בשירותי ה"שוק סיטונאי" של פרטנר על הוט?
לאור ההצלחה המהירה והדי מדהימה של פרטנר גם בפריסת סיבים לבתים וגם בשירותי טלוויזיה (OTT) ולאור כניסתה לתחום שירותי "שוק סיטונאי" כולל טריפל גם על רשת הוט, "נרים את המסך" מעל מה שראשי פרטנר לא מספרים לכם: איך הם מפעילים שירותים ללא רישיונות ותוך התעלמות מהחוק והרישיון, בהצלחה יפה ולמה. "רמז עבה כפיל": זה גם קשור ל"קליקת אוהדי סלקום בצמרת משרד התקשורת". 
עדכון בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 17.8.18, 07:40איציק בנבנישטי

ניתוח: קבוצת פרטנר דיווחה לבורסה ולציבור על תוצאות רבעון שני 2018 (הדיווח המלא באנגלית ובעברית נמצא כאן - למתעניינים). זה דו"ח שונה לחלוטין באופיו מהדו"ח המקביל של סלקום - כאן

הנתונים הכי חשובים בדו"ח של פרטנר הם: יותר מ-100 אלף מחוברים לפרטנר TV, תוך כשנה מיום השקת השירות, שירות ללא כל רישיונות (יש צורך בלפחות 2 רישיונות, על פי 2 חוקים שונים: רישיון ל-VOD על רשת האינטרנט ורישיון לשימוש במשאבי "עידן +" על רשת האינטרנט), וכיסוי של יותר מ-170 אלף משקי בית בחיבורי סיבים לבתים (בשירות "פרטנר פייבר", שכולל בתוכו גם שירות טריפל על פס רחב, של עד 1 גיגה), גם כן תוך כשנה מאז השקת השירות, גם כאן, ללא כל רישיון (או עדכון 3 הרישיונות, שיש לחברות בקבוצת פרטנר, במסגרת הסדר "רישיון כללי אחוד") וללא Open Access (כלומר: פרטנר היא גם ספק התשתית וגם ספק האינטרנט), גם כן בניגוד לחוק, לתקנות ולרישיון (שאין).

אין ספק, שההישגים היפים הללו של השירותים החדשים של פרטנר, נזקפים למדיניות הדי חכמה והעקבית של הצוות הניהולי הבכיר של פרטנר, בראשות המנכ"ל, איציק בנבנישתי (בתמונה משמאל). 

כדי להבין את השוני בתפיסת העולם של פרטנר מול מתחרותיה, אתייחס כרגע רק לפרמטר אחד מעניין, שמגיע מהדו"ח הטרי של GSA, בעניין התפתחות רשתות הסלולר בעולם - מ-LTE לעבר 5G. הדו"ח המלא לאוגוסט 2018 מצוי כאן - למתעניינים. הדו"ח הזה, כמו כל קודמיו בשנים האחרונות, מבליט עד כמה ישראל נמצאת מאחור וכבר בלתי אפשרי, שנשיג את ההתקדמות המהירה הקיימת בעולם (לרבות במדינות ערב, שמזמן השיגו אותנו). 

הפרמטר, שאליו אני מעוניין להתייחס כרגע מהדו"ח של GSA הוא הנתון: כמה רשתות סלולר, שמספקות שירות VoLTE, יש בעולם. על פי הדו"ח מאוגוסט 2018, יש כיום 156 מפעילי סלולר ב-76 מדינות, שכבר מספקים שירותים מסחריים ללקוחותיהם ב-VoLTE, ואם מצרפים לזה את הספקים, שכעת מתנסים ובדרך ליישום קרוב של שירותים מסחריים של VoLTE, זה יוצא על פי דו"ח זה 229 מפעילי סלולר ב-107 מדינות. חברת המחקר הבריטית Hadden Telecoms, שעוקבת אף היא אחרי נתוני חברות הסלולר בעולם, מדווחת, שנכון ל-1 לאוגוסט 2018, יש בעולם 233 מפעילי סלולר ב-102 מדינות, חברות סלולר המפעילות ומשקיעות ב-VoLTE, מהן 162 כבר מספקות שירותים מסחריים מלאים עם VoLTE.

כלומר: על פי 2 הדו"חות המחקריים הבלתי תלויים הללו, VoLTE הוא שירות נפוץ בכל העולם, גם במדינות הכי עניות ומסכנות. ובישראל? כאן יש רק שירות אחד על רשת PHI (הרשת המשותפת של פרטנר והוט-מובייל), ובשירות, שניתן מזה כשנה רק ללקוחות פרטנר ול"מותג הבית" של פרטנר - 012-מובייל), ללקוחות שלהן, ללקוחות, שיש בידם את הסמארטפונים המתקדמים של אפל וסמסונג גלאקסי (ועוד כמה דגמים מתקדמים). 

ככה פרטנר חושבת ומתנהגת. היכן שאפשר מבחינתה ומבחינת צרכי הלקוחות לספק ללקוחותיה טכנולוגיות מתקדמות - היא עושה זאת. זאת, ברמת שירות הרבה יותר טובה, למשל, מזו של סלקום וגולן טלקום (כמפורט במאמר: באילו מוקדי שירות של חברות התקשורת אין סיכוי לקבל מענה אנושי בזמן סביר?.

יתרה מכך, כשפרטנר פורשת סיבים לבתים, היא עושה זאת ביותר מקצועיות מסלקום (תמונות של החלטורה של פריסת הסיבים העצמאית של סלקום לבתים, יש בנספח בתחתית המאמר). שתיהן עושות זאת ללא כל רישיון (או עדכון רישיון קיים), ובהמשך הכתבה נסביר למה זה קיים ואפשרי. אולם, יש הבדל תהומי בין אי קיום החוק ע"י פרטנר לבין זה של סלקום. זה יובהר בהמשך הכתבה.

לאחרונה, פרטנר החלה לספק שירותי "שוק סיטונאי" כולל שירותי טריפל, על הרשת של הוט. למיטב הערכתנו, גם סלקום תצטרף לזה, עם נתב הכבלים של Arris (אותו נתב, שפרטנר משתמש בו), כפי שכבר חשפנו וממזמן, למשל כאן וכאן. כדי לקבל טריפל מפרטנר על רשת הוט, לרבות שירותי הטלפוניה מסוג VoB של קבוצת פרטנר, יש צורך במוצר נוסף ברשת: נתב של חברת Technicolor. מכאן אנו מגיעים לשאלה המרכזית הבאה, שתישאל לכל אורך המאמר כאן:

האם אני יכול להביא נתב (או נתבים, אם מעוניינים בטריפל) משלי, ב"שוק הסיטונאי" של פרטנר על רשת הוט?
למי שלא בקי, חוק התקשורת, תקנות התקשורת ורישיונות כל חברת התקשורת (ללא יוצא מן הכלל), מחייבים את חברות התקשורת לספק ללקוחותיהם את "חופש הבחירה" של ציוד הקצה, שהם ישתמשו בו, לקבלת שירותים על הרשת של ספק השירות בו בחרו. 

העניין הזה מוסבר בהרחבה, כולל צילומי סעיפי החוק, התקנות והסעיפים ברישיון, בניתוח נרחב, שערכנו כאן (למי שמתעניין בפרטים, כולל צילומי מסך ולינקים רבים למסמכים הרשמיים, שנמצאים בחלק התחתון במאמר), לגבי מה שקורה ברשת YES והאם ללקוחות YES יש את "חופש הבחירה", כמוגדר בחוק, בתקנות, בהחלטות מועצת הכבלים והלוויין, בהסכם של YES עם לקוחותיה, הסכם מנוי, וברישיון שלה (סעיפים: 12.2.1, 12.4.5, 15.4.5 ועוד), "שחור על גבי לבן". אני מניח, שיש קוראים, שמתחילים לקלוט את "התרגיל", שאין שום "חופש בחירה" ברשתות התקשורת הקוויות בישראל (למעט ב"שוק הסיטונאי" וגם לא "בשוק הסיטונאי", על רשת בזק). 

למה?
מפני שאם היה צריך לאפשר את זה, אזי חקירת "תיק 4000" הייתה אמורה להתחיל במעצרים וחקירות של אנשים אחרים לגמרי, דוגמת: משה כחלון, או אבי גבאי, וכמובן צמרת משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין, בדגש על "קליקת הפרקליטים", שמחפה מזה שנים על הפרות החוק הללו. מי שמעוניין לצלול לפרטים בנושא המרתק הזה, יכול למצוא את המידע הרב, שחשפנו למשל: כאן, כאן, כאןכאן, כאן, כאןכאן, כאןכאן וכאן. לא נחזור כאן על הפרטים, כי זה לא הנושא של הכתבה (שמתמקדת ב"חופש הבחירה" בציוד הקצה, של הלקוחות בשוק הקווי, שכולל בתוכו גם את תשתיות הוט ו-YES).  

כבר בתחילת העשור הנוכחי, למעשה מסוף העשור הקודם, חברת YES הייתה רוכשת נתבים וממירים - STB רק מיורוקום (זו חברה, שהייתה כל השנים בבעלות מלאה של בעליה, שאול אלוביץ'). זאת, ב"עצימת עין" והסכמה של הרגולטורים (צמרת משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין), להפרות החוק הללו, רכישות, שהחלו בהיקף שנתי של כ-150 מיליון ש"ח. זה גדל במשך השנים והפך למיליארדים רבים במצטבר. פירוט כל "עסקאות בעלי עניין", שביצע שאול אלוביץ' בחברות בקבוצת בזק בדגש על YES ובזק, מה שמגיע לעשרות מיליארדים (מעבר למיליארדים הרבים, ששאול אלוביץ' קיבל בתצורה של דיבידנדים, אותם קיבל באותן שנים מבזק, בעיקר בגלל "הרווחיות העודפת" של בזק), כמעט כל העסקאות הללו מפורטות כאן - למתעניינים, לגבי השנים 2010-17.

כלומר: ה"הטבות" או "השוחד" שמיוחסים כיום לרוה"מ (ביבי נתניהו), שבהיותו שר התקשורת קיבל ונתן צ'ופרים לשאול אלוביץ', זה "כסף ממש קטן", לעומת מה שנעשה קודם לכן וזה ממשיך ונעשה כך בדיוקעד היום. זאת, כי "קליקת הפרקליטים" ברובה לא התחלפה מאז ועד היום.

למי שלא הבין, אז הנה הסבר יותר פשוט: אי אפשר לבצע "עסקאות בעלי עניין" בהיקפים כאלה ענקיים, של מיליארדים, אלא רק במצב, שבו ללקוחות הקצה אין את "חופש בחירה" והם חייבים לרכוש או לשכור את הציוד של יורוקום. זה יכול להתרחש רק אם בעלי תפקידים מאוד בכירים במערכת אכיפת החוק בישראל, ממש מאוד בכירים, נותנים לזה להתקיים, באין מפריע. 

לכן, במצב הכיאוטי של הרגולציה בתקשורת במדינת ישראל, אין כל סיכוי, שהיועמ"ש (ד"ר אביחי מנדד"ר אביחי מנדלבליטלבליט, בתמונה משמאל) יורה למשטרה לחקור את בני טיפוחיו, גם כי (לכאורה) הוא אישית נתן גיבוי (או חיפוי, תבחרו לבד את המילה המתאימה)  למהלכים הלא חוקיים של אותה קליקה, בשנים, שבהם הוא בתפקיד היועמ"ש.

יתרה מכך, הוא עצמו פתאום עשוי (או עלול, תבחרו לבד את המילה המתאימה) להידרש להסביר כיצד הוא מינה את היועצת המשפטית של משרד התקשורת להיות "שומרת הסף" לרוה"מ (ביבי נתניהו), כדי שביבי יפעל וינהג "נכון וללא ניגודי עניינים" בהקשר לרגולציה של קבוצת בזק ובנוגע לידידו שאול אלוביץ', בזמן שהיא עצמה מעורבת בכך אישית באופן לא חוקי (לכאורה), ואם לא די במצב המדהים הזה, היא עצמה "שקועה עד צוואר" בניגודי עניינים אישיים ענקיים משל עצמה, עם חברות המתחרות "ראש בראש" עם קבוצת בזק, דוגמת אנלימיטד וסלקום.

כ"כ, הוא (ד"ר אביחי מנדלבליט) ידע (לכאורה) בזמן אמת על "המזימה" והאוסף האדיר של עבירות (לכאורה) בהקשר של אנלימיטד- סלקום ולא עשה דבר כדי לבדוק בזמן אמת ולעצור את המהלכים הבלתי חוקיים (לכאורה) הללו, ובכך נתן להם (לכאורה) גיבוי (או חיפוי, תבחרו לבד את המילה המתאימה). 

לכן, במשטרה חקרו, חוקרים ויחקרו רק לכיוון של ביבי נתניהו. זהו. כל שינוי בכיוון החקירה לחשיפת כל האמת וכל העובדות וכל המעורבים, יוביל ל"מפולת שלגים אדירה", שתוביל, ככל הנראה, היישר ל"קליקת הפרקליטים" וליועמ"ש עצמו.

כך, "החסינות", שהחלה ב"עסקאות בעלי עניין" די קטנות (יחסית), שכופות ממירים ונתבים על הלקוחות, בניגוד לחוק, נתבים וממירים של יורוקום עבור YES, מהלכים, שהחלו בסוף העשור הקודם, הפכו ל"חומת חסינות" ענקית, עם מהלכים בשווי של מיליארדי ש"ח, בעשרות רבות של הפרות חוק במשרד התקשורת הישראלי, שמתרבות וגדלות כל הזמן, גם אחרי החלפת בעלי התפקידים הבכירים (שר ומנכ"ל). 

זו בדיוק הסיבה מדוע הוט מרשה לעצמה לא להסתיר את העובדה, שללקוחותיה אין "חופש בחירה" והם חייבים לרכוש או להשכיר רק את הציוד של הוט (ראה למשל מכתב רשמי של הוט כאן). אגב, ב-2014-15 היה ניסיון להחיל על הוט את אותם הסדרים שחלים על ציוד הקצה ברשת בזק (ראה למשל: כאןכאן וכאן), אבל הניסיון הזה לא התקדם לשום מקום, די ברור למה. במסגרת "השוק הסיטונאי" על רשת הוט, החברות פרטנר וסלקום "הלכו על בטוח" ובחרו בנתב שהוט עצמה משתמשת ואישרה אותו לעצמה (מבית Arris), כדי למנוע מאבקים מיותרים על "חופש הבחירה" - שאיננו

יודגש, הפיקוח על הרישיון של הוט (כמו הפיקוח על הרישיון של YES) מצוי במועצת הכבלים והלוויין (ולא במשרד התקשורת), ולכן יש להוט "חסינות" מלאה בעניין זה מהחוק, בגלל של-YES - שקדמה לה עם התרגילים הבלתי חוקיים הללו ובקנה מידה עצום, יש "חסינות מהחוק", מהסיבה המצויה בסעיף הקודם. 

וזה מוביל אותנו ל-2 השאלות, ששלחנו למשרד התקשורת (ובמקביל גם לפרטנר ולהוט). שאלות, שלא "פתרו לנו את החידה" ("האם ניתן להביא ציוד פרטי להסדר "השוק הסיטונאי" של פרטנר על רשת הוט?"). אגב התשובה לשאלה כבר ידועה לכם, אם לא הבנתם אותה מהסעיפים הקודמים: לא. לא ניתן להביא ציוד פרטי - נתבים וממירים - STB לרשת הוט, לא מאתמול, לא היום ולא מחר. אולם, איש במשרד התקשורת לא מוכן להודות בכך, בגלל הפרות החוק המרובות הכרוכות בהודאה כזו, מה שיכול להוביל ל"מפולת שלגים חקירתית", ש"תפיל" המון אנשים בכירים. 

ביום 3.8.18 שלחנו את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת (וגם לפרטנר ולהוט):
"על פי חוק התקשורת, התקנות וסעיפי הרישיון (גם הרישיון של הוט וגם זה של פרטנר), יש חובה לאפשר ללקוחות לבחור את ציוד הקצה שלהם ברשת התקשורת, שבה הם מנויים ומקבלים שירות ולא ניתן לכפות על הלקוח, שמעוניין ברכישת שירות תקשורת, התניה של רכישת ציוד קצה לאספקת השירות הזה, ביחד עם השירות (יש סדרה של עבירות בחוק התקשורת, למשל ב"תוספת חלק א'", למי ש"מתנה חיבור של מנוי ברכישת ציוד").

אולם, גם הוט וכעת גם פרטנר (כעולה מהמסמך של פרטנר המצ"ב ולאור הפנייה למשרד התקשורת המצויה כאן למטה - שלא נענתה), לא מאפשרים ללקוחות לבחור את ציוד הקצה לקבלת השירות על רשת הוט ומתנים זאת בהשכרה או רכישה של ציוד שרק הם (הוט או פרטנר) מספקים תמורת שכירות או רכישה.
הכיצד?" 
***********************************************************************************
פניית אחד מקוראינו לחברת פרטנר ולמשרד התקשורת:
שלום רב 
לפי  החוק יש איסור לחברות התקשורת להתנות בשימוש בציוד קצה של בעל הרישיון 
אך לצערנו איסור זה לא נאכף ע"י משרדכם  ולא מובן מודע לא נאכף איסור זה ?
אשמח לקבל מענה בנושא זה  
בברכה" 
*************************************************************************************
מי שיעיין בקפידה בתגובת פרטנר לאותו אזרח, יוכל לראות כיצד היא מנוסחת בצורה המאפשרת לפרש אותה לכמה כיוונים ולא מוזכר, שהנתב של פרטנר הוא חובה ובלעדיו לא יינתן שירות טריפל ללקוח. מה שנכתב הוא זה [ציטוט]: "יש צורך במכשיר ראוטר טכניקולור אשר באפשרותך להשכירו בעלות 21.9 ₪ כולל מע"מ לחודש, או לרכוש בעלות של 19.9 ₪ כולל מע"מ לחודש, למשך 36 תשלומים". כלומר: יש כאן את מה שנדרש מנקודת הראות של פרטנר, לשירות שהלקוח מבקש ממנה, אבל אין כאן שלילה מפורשת של אפשרות אחרת (רכישה פרטית). 

ממשרד התקשורת ומהוט לא קיבלנו תגובה לשאלתנו מ-3.8.18. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. אין מה להיות במתח, אין שום סיכוי שנקבל תגובה, לאור מה שכבר כתבתי על "החסינות", שנולדה בעניין YES והתפשטה לכל החברות, כדי למנוע "מפולת שלגים חקירתית" שתוביל (ככל הנראה), היישר ליועמ"ש עצמו. 

אגב, הייתה בידנו כבר תשובה, שנשלחה מפרטנר ב-10.7.18 לקורא מסור אחר לגמרי שלנו, תשובה, שאינה זקוקה לפירושים מיוחדים ושאותה אנו מביאים כאן (אנו שלחנו ב-3.8.18 את שאלותינו למשרד התקשורת, רק כדי להעצים את עניין הגיבוי והחיפוי של המשרד להפרות החוק והרישיון של חברות התקשורת בישראל, ובכללן פרטנר):
תגובת פרטנר

אותו אזרח (ששלח לנו את תגובת פרטנר, שיש בשאלות מ-3.8.18) ידע, שלא אקבל תשובה ממשרד התקשורת ולכן הציג לי תכתובת שלו מ-2015, עת הוא פנה בעצמו (טלפונית ואח"כ בכתב) למשרד התקשורת, כי באותה עת משרד התקשורת פרסם וכמה פעמים, שהנה מתחיל "שוק סיטונאי" על רשת הוט, והוא כתב אז למשרד כך:
"פנינה זקרויסקי 
ראש ענף פניות הציבור 
משרד התקשורת 
בהמשך לשיחתנו בטלפון אשמח לדעת מה קודם בפניה שלי לגבי חיבור מודם כבלים פרטי לתשתית הוט באופן עצמאי ע"י הלקוח
בברכה".

את התגובה של משרד התקשורת אני מביא בתצלום כאן במלואו, כדי שלא תחשבו, שאולי המצאתי את התשובה המדהימה הזו:
 משרד התקשורת
כלומר: כבר ב-2015, המדיניות הרשמית של משרד התקשורת הייתה, שמותר להוט (או לכל ספק שירות, שעובד על רשת הוט, כיום אנו מתייחסים לפרטנר), להפר חוק, תקנות ואת הוראות הרישיון שלה ולכפות על הלקוח לשכור או לרכוש רק נתבים וממירים - STB של הוט. אין ללקוח שום אופציה אחרת כמו שקיים, למשל, על רשת הפס הרחב של בזק, שכל נתב, שקיבל "אישור סוג" ממשרד התקשורת, הלקוח יכול לרכוש ולהתקין אצלו כרצונו בלי כל תלות בהסכמת או אי הסכמת בזק, לגבי אותו נתב, או כל ציוד רשת אחר. אותו הסדר בדיוק קיים גם בשוק הסלולרי, שספק הסלולר לא יכול להכתיב ללקוחות איזה ציוד קצה יהיה ברשותם על רשת הסלולר. רק בתחום של שירותי ותשתיות YES והוט, שלטון החוק פשוט התאדה ולא קיים.

כפי שכבר ציינתי, זה התחיל עם "עסקאות בעלי עניין" בין יורוקום ל-YES, בסוף העשור הקודם, וזה נמשך עד עצם היום הזה, בתחומים רבים מאוד בשוק התקשורת


אני החלטתי לא להרפות מהנושא ושלחתי ביום 15.8.18 שאלה דחופה נוספת לצמרת משרד התקשורת (וגם להוט ולפרטנר) בזו הלשון"
"בהמשך לנשאל כאן למטה [כאן בכתבה זה נמצא מעל, בשאלה הקודמת שלנו למשרד התקשורת] לגבי פרטנר, גם YES והוט אינן מאפשרות "חופש בחירה" בציוד קצה ללקוחותיהן.
מצ"ב תשובה, שקיבל אחד מקוראינו הוותיקים מהוט, בדיוק בנושא הזה.
מה משרד התקשורת עשה או עושה (או מתכוון לעשות) בנדון?"


תגובה ממשרד התקשורת או מהוט לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל - אעדכן בהתאם. אני חושב, שברור לכל מי שהגיע במאמר הזה עד כאן, שתשובה לא אקבל... 

פרטנר, לעומת זאת, כן הגיבה לפניותינו מ-3.8.18, וגם קיבלתי התייחסויות מאנשים בכירים מתוך פרטנר, התייחסויות, שניתן לפרש אותן לכאן ולכאן (מייד בהמשך נסביר איך פרטנר נוהגת שונה מסלקום, בכל הקשור לציות לחוק ולכן קשה לבוא אליה בטענות על "הפרות חוק", מה שאפשר לומר בבירור על חברות אחרות, דוגמת סלקום). 

ההתייחסויות, שקיבלתי מהכיוון של אנשים בפרטנר, נשמעים (אם אוכל לסכם אותן בלשוני ולפי מיטב הבנתי ממה שאמרו לי) בערך כך: בפרטנר פועלים על פי חוק ובהתאם לרישיון בתיאום מלא ובשקיפות מול משרד התקשורת. להערכת פרטנר, אין שום חובה לרכוש ציוד מפרטנר, בהתייחס כרגע רק לעניין הטריפל ולא לחיבור הפס הרחב עצמו על רשת הוט, זו אפשרות, שכנראה עומדת בפני הלקוח, אך לא חובה.

אז מה ההבדל בין הפרות החוק והרישיון של סלקום לאלו של פרטנר?
כפי שהראתי קודם, התשובה של פרטנר נכונה רק בחלקה (מיד נסביר למה). בפועל, גם בפרטנר אין "חופש הבחירה" ללקוחות, אולם, בניגוד לחברות האחרות דוגמת סלקום, פרטנר לא מודה בזה בגלוי וטוענת, שהיא עובדת בשקיפות מול משרד התקשורת, וזה נכון. פרטנר עובדת בשקיפות גם מול ציבור לקוחותיה (למשל בפורטל שלה יש את הפריסה של הסיבים שלה לבתים ברחבי הארץ, עם יכולת בדיקה פרטנית לגבי כל רחוב ובית, מה שאין בסלקום).  

השקיפות של פרטנר מול משרד התקשורת וגם מול הציבור מתבצעת בגלוי, מה שלא קיים בשנים האחרונות בסלקום, מייד נסביר למה, ואביא כאן רק 3 דוגמאות להמחשה:
  • פרטנר הודיעה בגלוי ב-2016, שהיא מתכננת לפרוס סיבים לבתים ברחבי המדהשר איוב קראינה ולספק על החיבורים הללו את כל שירותיה, ומשרד התקשורת הוציא הודעה רשמית, שהוא תומך ומעודד את המהלך הזה של פרטנר. 
  • פרטנר השיקה את שירותי ה-OTT שלה ב-2017 בברכת שר התקשורת איוב קרא (כאן) (בתמונה משמאל). 
  • פרטנר השיקה את שירותי הסיבים לבתים שלה בטקס רב רושם עם עיתונאים (גם אני הייתי שם...) ועם שר התקשורת (איוב קרא) והמנכ"ל בפועל באותה עת (שמילה מימון), כמפורט כאן
אז איך זה שאין לפרטנר רישיונות לכל השירותים החדשים שלה (סיבים לבתים, שירותי OTT לרבות שימוש במשאבי "עידן +" על רשת האינטרנט) ואין אצלה "חופש בחירה" ב"שוק הסיטונאי" על רשת הוט?

התשובה מאוד פשוטה: אם משרד התקשורת ידרוש רישיונות ומילוי כל סעיפי החוק והרישיון מפרטנר, הוא קודם כל אמור לדרוש זאת מסלקום (שהשיקה את שירותי סלקוםtv שלה כ-3 שנים לפני פרטנר), ועוד קודם לכן יש צורך לדרוש זאת מ-YES והוט, ודרישה כזו תוביל ל"מפולת שלגים חקירתית" שכבר תיארתי אותה לעיל.

על פי מיטב ידיעתי, אין לפרטנר "אוהדים" בצמרת משרד התקשורת והיא מקבלת מהמשרד טיפול ענייני וקורקטי. זאת, בשונה מ"קליקת האוהדים" של סלקום בצמרת משרד התקשורת, שכיום מגיעה ומכסה בהיקפה גם את השר והמנכ"ל. זאת, כי הצורך בגיבוי (או חיפוי, תבחרו לבד את המינוח הנכון), חייב להימשך לכל אורך השרשרת, אחרת "כולם ייפלו" ב"מפולת השלגים החקירתית".

לכן, פרטנר רוצה להיות "בסדר", אבל אינה יכולה בפועל, כי זה בלתי אפשרי מנקודת הראות של כל "הקליקות", ש"מגינות היטב על התחת" של חבריהן. 

אם כולם יצטרכו לעבוד בשקיפות ולפי כל החוקים, התקנות ותנאי הרישיון, אז פתאום אתם תדעו מהם האינטרסים הכלכליים האישיים ומה היקפם, של מי מראשי משרד התקשורת (וזה לא רק ביבי ופילבר), בכל המהלכים הבלתי חוקיים (לכאורה), שתיארתי מתחילת הכתבה ועד כאן.

אגב, המשקיע הראשון שככל הנראה יצטרף לסלקום-אנלימיטד כשותף \ משקיע יהיה, למיטב הערכתי, חזי בצלאל (מרתון - אקספון -018 - We4G), ולא פרטנר. למה? תשאלו את השר איוב קרא. הוא יודע את התשובה לשאלה הזו.

לא פלא, ש"חסידי סלקום בצמרת משרד התקשורת" דהיום, לאחר ש"חסידי בזק" בצמרת המשרד סולקו, יכולים לעשות כרצונם, מחוץ לכל חוק ולכל נורמה רגולטורית אפשרית, וגם לדאוג לירושה נהדרת וממש ענקיתהכל על חשבונכם, לצאצאים וליורשים של עורכי הדין של אנלימיטד \ IBC.

המשך יבוא, ודי בקרוב. 

נספח
אחד מקוראינו הוותיקים, שאין לו שום קשר לבזק (למי שחושד בו), צילם כיצד סלקום, כנראה באמצעות אחד מקבלניה, פורסת סיבים לבתים, לרבות על התשתית הפיזית של בזק, בגישה הבלתי חוקית שחשפנו כאן. זאת, בציוד ישן נושן ובשיטות פריסה עתיקות, פרימיטיביות וידניות, ממש חלטורה של טכנולוגיות התקשורת הכי מתקדמות, במקום לפרוס סיבים לבתים בשיטות המודרניות, שפרטנו, למשל, במאמר שהוקדש לנקודה הזו בדיוק - כאן. והנה כאן 3 תמונות משלל התמונות, שהקורא הוותיק שלנו צילם, תמונות המדברות בעד עצמן:

עדכון 5.10.18: נחשף שיש עכשיו פיילוט ללקוחות של הוט על גבי תשתית של הוט, ללקוחות ששמצטרפים לסלקום - טריפל טלוויזיה+אינטרנט של סלקום, על גבי תשתית של הוט ב-99₪ לחצי שנה. זאת, עדיין בלי טלפון. אחרת זה לא אפשרי (בגלל הויכוח בין משרד התקשורת בשליחות סלקום מול הוט, בעניין טלפוניית ה-VoB של סלקום). על פי התכנית הזו, התשתית של הוט היא בלעדית ללקוחות שעוברים מהאינטרנט של הוט-נט על גבי תשתית של הוט, לחבילה החדשה של סלקום 
סלקום סיבים 1
סלקום סיבים 2
סלקום סיבים 3
עדכון 18.4.21: גד פרץ פרסם כאן ב"גלובס" (כותרת בלבד): "משרד התקשורת מוטרד מספקי אינטרנט שלא מתירים שימוש בציוד פרטי.
בכיר במשרד הביע אי שביעות רצון מכך שספקי אינטרנט לא מאפשרים שימוש בציוד פרטי, ובמקביל לא מאפשרים לקנות מהם את הנתב, אלא רק להשתמש בו במודל של השכרה חודשית."
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים