Telecom News - יש לכם KODI? סיכוי גבוה שהמחשב שלכם כורה מטבעות קריפטוגרפיים

יש לכם KODI? סיכוי גבוה שהמחשב שלכם כורה מטבעות קריפטוגרפיים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> יש לכם KODI? סיכוי גבוה שהמחשב שלכם כורה מטבעות קריפטוגרפיים
יש לכם KODI? סיכוי גבוה שהמחשב שלכם כורה מטבעות קריפטוגרפיים
מאת: מערכת Telecom News, 13.9.18, 12:10BITCOIN FREE
 
התגלו מספר תוספים לנגן הסטרימנג קודי, שמנצלים מערכות לינוקס ווינדוס לכרות מטבעות וירטואליים וכך לגרום למחשב להיות איטי. ישראל בין 5 המדינות המובילות שנפגעו. איך זה עובד? מה עושים?
 
מחקר חדש של חברת אבטחת המידע ESET חושף לראשונה נוזקה לכריית מטבעות קריפטוגרפיים, שמופצת באמצעות פלטפורמת התוכן קודי. באמצעות הורדת תוסף או עדכון התוכנה שותלים האקרים במחשבי הקורבנות כורים הגורמים להאטה ושחיקה של המחשב או הסטרימר.
 
למי שלא מכיר, קודי היא פלטפורמה המאפשרת למשתמשים לצפות בסרטים, תוכניות טלוויזיה, תוכניות רדיו, ופודקאסטים ממקורות מקוונים שונים. עיקר השימוש בקודי הוא סטרימינג - צפיה בסרטים/סדרות ממקורות מקוונים, כולל אך לא רק, מקורות מבוססי טורנט, צפייה בערוצי טלוויזיה חיה והאזנה לתחנות רדיו מכל העולם.
 
הצפייה נעשית ע"י שימוש בתוספים, שהם רכיבי תוכנה חיצוניים הניתנים להתקנה על גבי תוכנת קודי, בדומה ל"תוספים" בדפדפן כרום או יישומים לסמארטפון ומהווים חלופה, לרוב חינמית ולרוב לא חוקית, לחברות תקשורת המספקות שירותי טלוויזיה כגון HOT, YES וסלקום TV בישראל.
 
כעת מגלים חוקרי החברה לראשונה בתוספים Bubbles ו-Gaia של קודי נוזקה לכריית מטבעות וירטואליים, שמופעלת ומנצלת את הפלטפורמה של קודי.
 
איך זה עובד?
 
לתוקפים יש 3 דרכים אפשריות להתקין כורה מטבעות וירטואליים על מחשב הקורבן:

הראשונה היא הורדה של תוסף המפנה לאתר זדוני.
השנייה הורדה של קודי עם התוסף כבר בתוך התוכנה, כאשר ברגע שמתבצע עדכון תוזן הכתובת של האתר הזדוני.
השלישית בהורדה של קודי כשהתוסף הזדוני כבר מותקן ומעודכן אצלכם עם המטען הזדוני.
לתוקפים מאוד קל להסוות את התוסף הזדוני מכיוון שהכתובת זהה לכתובת של התוסף הלגיטימי.
 
התוקפים מנצלים את התאימות של קודי למערכות הפעלה שונות כדי שהנוזקה שלהם תפעל על ווינדוס ולינוקס ובהמשך ייתכן ונראה זאת גם במק ובאנדרואיד.
 
מה עושה נוזקת כריית מטבעות וירטואליים?
 
במידה והותקן על המחשב הקוד הזדוני הוא מנצל את משאבי המחשב כדי לכרות מטבעות וירטואליים (Cryptominer), במקרה הנוכחי כורה מטבע בשם Monero.
 
כריית מטבעות יכולה להתבטא בניצול של המעבד על חשבון משאבים להפעלת תוכנות אחרות, האטה של המערכת והעבודה על המחשב, שחיקה של המעבד וקיצור החיים שלו וצריכת חשמל מוגברת כתוצאה משימוש באחוז גבוה של המעבד באופן קבוע, דבר שיוביל לחשבון חשמל גבוה יותר.
 
על פי הסטטיסטיקות של אחד מהארנקים הווירטואליים של התוקפים, הם הצליחו לייצר 6,700 דולרים מ-4,774 קורבנות.
 
5 המדינות המובילות שנפגעו מאיום זה, על פי הנתונים של החברה, הן ארה"ב, ישראל, יוון, בריטניה והולנד, דבר שאינו מפתיע, שכן כל המדינות הללו נמצאות ברשימת "המדינות המובילות" המשתמשות בקודי.
 
על פי הנתונים של החברה, ישראל מדורגת במקום השני מבחינת זיהוי האיום הזה עם 9% מכלל הזיהויים. מלבד היותה של ישראל אחת המדינות המובילות בשימוש ב-Kodi, לא זוהתה סיבה ספציפית לשכיחות התופעה בישראל.
 
זיהויים של כורה המטבעות ברחבי העולם:

ESET
 
 
האם המחשב שלי נפגע? כיצד ניתן לנקות אותו?
 
אם אתם משתמשים ב-Kodi על מערכת הפעלה Windows או Linux והתקנתם את התוספים Bubbes או Gaia, תוספים אחרים ממאגרי צד שלישי או מהמאגר הרשמי של Kodi, יש סיכוי, שהתקנתם כורה מטבעות וירטואליים על המחשב שלכם.
 
כדי לבדוק אם המחשב נפגע, סרקו אותו באמצעות פתרון אנטי וירוס אמין.

במידה ולא מותקנת תוכנה המגינה מפני נוזקות על המכשיר: ב-Windows ניתן להשתמש בסורק החינמי של ESET, ועל לינוקס ניתן להתקין לניסיון ללא תשלום של ESET NOD32 Antivirus עבור שולחן העבודה של Linux, כדי לבדוק האם המחשב נגוע באיומים אלה ולהסיר כל דבר מזוהה.

הקלות היחסית בה ניתן לנצל את פלטפורמת קודי ולהתאים אותה לנוזקות שונות מצביעה על כך, שגם בעתיד נראה שימוש בפלטפורמה זו לכריית מטבעות קריפטוגרפיים או נוזקות אחרות.
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share