Telecom News - הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תטיל קנס של 965,600 ₪ על הוט מובייל

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תטיל קנס של 965,600 ₪ על הוט מובייל

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תטיל קנס של 965,600 ₪ על הוט מובייל
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תטיל קנס של 965,600 ₪ על הוט מובייל
מאת: מערכת Telecom News, 1.11.18, 19:00ענת בן עזרא דוקן
 
כוונת החיוב נשלחה בעקבות הטעיית הצרכנים לגבי רכישת מוצרי קצה בנוסף לחבילת השיחות. לצרכנים הובטחו מוצרים ללא עלות אך לאחר המכירה גילו, שהם משלמים מחיר מלא בגינם.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת הוט מוביל בע"מ על כוונתה להטיל עליה קנס בסך 965,600 ₪. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל חברת הוט מובייל. יודגש, שלחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

לחברה אין הפרות קודמות ולכן הקנס הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 1,207,000 ₪ ופחת ל- 965,600 ₪).

החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני, שהגיע לרשות, ותלונות, שהתקבלו מצרכנים כנגד הוט מובייל. התלונות עסקו בדבר מכירת מוצרי קצה, שהוצגו כחלק מהוזלה כוללת במסלול התעריפים. המכירה נעשתה באמצעות פניית נציגי השירות של הוט מובייל במרכזי השירות ובאמצעות נציגים טלפוניים.

אלה הציעו לצרכנים להפחית את עלויות המנוי בכפוף "לקבלת" מוצרי קצה (טאבלטים, אוזניות, מצלמות וכו') ללא עלות. כך, שעלות החבילה הכוללת תהיה לרוב זהה לעלויות המינוי טרם השדרוג או נמוכה ממנה. בפועל, הצרכנים חויבו עבור מוצרי הקצה הללו.

בנוסף, נציגי המכירות לא החתימו את הצרכנים על חוזי רכישה ו/או לא מסרו העתקים של חוזי הרכישה. כמו כן, לא נאמר לצרכנים כי בעת פתיחת אריזתו של מוצר ע"י נציג השירות, מאבד הצרכן את זכות הביטול.

החברה פנתה אל צרכנים שונים לצורך שיחות מכירה, ברוב שעות היממה, שלא פסקו גם לאחר שהצרכנים ביקשו באופן מפורש מהנציגים, שהחברה תחדל מפניותיה אליהם.

סעיפי חוק הגנת הצרכן לפיהם החברה נמצאה מפרה:
  • סעיף 2(א)(13) - איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (מחיר העסקה, תנאי האשראי ושיעור הריבית נחשבים למידע מהותי).
  • סעיף 2(א)(21) - איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (תנאי ביטול העסקה נחשבים למידע מהותי).
  • סעיף 3(ב)(4) -איסור ביצוע פניות חוזרות ונשנות לצרכן כדי לקשור עסקה, אף שהצרכן הביע במפורש את רצונו להימנע מכך, מהווה השפעה בלתי הוגנת.
  • סעיף 3(ב)(8) - איסור אספקת נכס לצרכן בתשלום שלא לפי בקשתו המפורשת, מהווה השפעה בלתי הוגנת.
  • סעיף 5(ב) - עוסק העומד לחתום על חוזה עם צרכן, חייב לתת לו הזדמנות סבירה לעיין בחוזה טרם חתימתו, וכן למסור לו עותק ממנו.
  • סעיף 14ג(א) - בעת ביצוע עסקת מכר מרחוק חייב העוסק לגלות לצרכן פרטים (פרטים אודות העוסק, פרטים אודות המוצר, מחירו, מועד האספקה וכו').
  • סעיף 14ג(ב) -בעת ביצוע עסקת מכר מרחוק יש לספק לצרכן מסמך גילוי הכולל פרטים אודות העסקה.
ענת בן עזרא דוקן, (בתמונה למעלה), סמנכ"ל אסדרה ומנהל וראש אגף חקירות ומודיעין בפועל: "הרשות תמשיך להילחם בכל העסקים העושים שימוש בפרקטיקה מטעה בה מבטיחים לצרכנים מוצרים הניתנים 'במתנה' לכאורה ובפועל גובים עבורה תשלום. זו תופעה, שיש לעקור מהשורש בכל ענף. ברוב המקרים מדובר בהפרות, שנעשו כלפי צרכנים מוחלשים ותמימים הקלים לשכנוע. במקרה של הפרה, הרשות תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים".
 
קרדיט תמונה עליונה: שאולי לנדנר.

FINE FREE
 
 



 
 
Bookmark and Share