Telecom News - אתרי קניות נערכים לחודש הקניות הגדול: חשיבות הנתונים המלאים בזמן אמת

אתרי קניות נערכים לחודש הקניות הגדול: חשיבות הנתונים המלאים בזמן אמת

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> אתרי קניות נערכים לחודש הקניות הגדול: חשיבות הנתונים המלאים בזמן אמת
אתרי קניות בארץ ועולם נערכים לחודש הקניות הגדול: חשיבות הנתונים המלאים המתקבלים בזמן אמת
מאת: גיל גבעתי, 8.11.18, 11:10גיל גבעתי צילום הדר צדקה חזן

בכל פעולה של הקונה המקוון באתר מכירות מעורבות 182 טכנולוגיות שונות. אך הגולש רואה רק בבעלי האתרים אחראים לחוויית הקניה שלו. בהיערכות לצמצום תגובות בעייתיות של משתמשים יש חשיבות לבחירת פלטפורמות איסוף נתונים ובקרה בזמן אמת, שהוכיחו את יעילותן.

זהו. נובמבר כבר כאן. החודש, שבו כל העולם מנקה את המושבים שליד המחשבים, מבריק את קווי האינטרנט ונערך למבצעי הענק של אתרי המכירות בארץ ובעולם. יום הרווקים הסיני, Black Friday, Cyber Monday ו"סתם" מבצעי חיסול מלאי צפויים לגרוף הכנסות של קרוב ל-120 מיליארד דולרים רק בארה"ב לבדה, גידול של 15% לעומת השנה הקודמת, וזו כבר סיבה טובה להיות בעלים של חנות מקוונת בימים האלה.

אבל החיים כבעלי חנויות אינם פשוטים. בעוד שבכל פעולה של ה קונה המקוון באתר שלכם מעורבות 182 טכנולוגיות שונות, שחלקן אפילו לא באחריותכם, הגולש רואה בכם ורק בכם אחראים לכל החוויה שלו.

למשל כדוגמא, אתר קניות חדש העולה בימים אלה לתקופת ניסיון. כבר בתחילת העבודה ותקופת ההרצה ניתן לראות ברשתות החברתיות צילומי מסכים של שגיאות וקריסות, שחוו גולשים. אף אחד לא שואל מי פיתח, כמה משתמשים חוו את הבעיה, מה מקורה, האם תוקנה ועוד עשרות שאלות חשובות. התמונה עוברת ברשתות החברתיות כמו אש בשדה קוצים והנזק התדמיתי מתחיל להצטבר.

דוגמא נוספת ראינו בפריים דיי האחרון, היום העמוס ביותר של ענקית הקמעונאות אמזון. אתר החברה קרס בתחילת היום וגולשים רבים חוו עומס ואף לא יכלו לבצע רכישות כלל. את הזעם הוציאו הגולשים ברשתות החברתיות ופגעו בתדמית החברה, בנוסף לפגיעה האפשרית בהכנסות.

It’s all about data!
לאור העובדה, שבעולם המחשוב הדבר הבטוח היחידי הוא, ששום דבר אינו בטוח, הדרך היחידה של כל ארגון להיערך ככל האפשר לצמצום תגובות בעייתיות של משתמשים היא באמצעות ידיעה מלאה, בזמן אמת, של כל המתרחש ברוב, אם לא כל, 182 הטכנולוגיות המשמשות את הקונה הדיגיטלי עבור כל פעולה ופעולה. בלי ממוצעים, בלי סטטיסטיקות, בצורה מפורטת ובזמן אמת.
חשוב, שמנהלי הדיגיטל בארגון יבינו את ההבדלים באופן שבו המשתמשים חווים את הארגון בדיגיטל כדי להבין האם נדרשת התמודדות עם טכנולוגיות מסויימות.

דוגמא לחשיבות הנתונים היא השילוב שבין ה-Visually Complete ל-Speed Index:

Visually Complete מציין את הזמן הנדרש לגולש לראות את כל המידע (כולל תמונות) בחלק הדפדפן הגלוי לעין. זהו מדד קריטי בטכנולוגיות הנוכחיות של Single Page Applications, כיון שכבר בטעינת הדף הראשון אנו מיישמים פעולות נוספות, שנועדו לאפשר את המשך הגלישה באתר. אולם, המשתמש אינו מודע להן ופסיכולוגית כבר בטוח, שהוא יכול להתחיל לבצע את הרכישות מרגע שסיימנו לצייר עבורו את החלק הגלוי של הדף.

Speed Index מציין את המהירות, שבה סיימנו לצייר לגולש את מרבית השטח הגלוי לעין. כיון שהאחרון תלוי בין היתר ברזולוציית המסך של המשתמש, אבל גם ביכולות הדפדפן ובאופן שבו פותח האתר, מדידה מפורטת של 2 מדדים אלה תצביע על אותן טכנולוגיות הדורשות התייחסות מיוחדת.

מנהל המחשוב והכפופים לו מתעניינים בראש ובראשונה בשירות, שמספקות תשתיות המחשוב לאתרים. אולם, גם כאן לא מספיק להתייחס למדדים היבשים של ניצול מעבדים או זיכרון אלא לאופן שבו הם מנוצלים. שכן, עם תחילת המבצע ו"התנפלות" הגולשים על השרתים יש חשיבות מהותית להבנה מה גורם לצריכה הגבוהה ולדעת לנתב את התעבורה והעומסים בהתאם.

משימה זו נעשית מסובכת יותר ויותר בעקבות ריבוי השירותים והמרכיבים, וללא הבנה בזמן אמת של תלות הרכיבים זה בזה, החיפוש אחר מקור התקלה יהיה ארוך ומייגע, ובזמן זה הכנסות תאבדנה ותדמית העסק תהיה נתונה לחסדי הרשתות החברתיות.

רבים מבעלי אתרי המסחר הגדולים בעולם הבינו כבר את חשיבותם של נתונים מלאים ומפורטים בזמן אמת ובוחרים בפלטפורמות איסוף נתונים ובקרה בזמן אמת, שהוכיחו את יעילותן. באמצעות פריסה מהירה של סוכני ניטור, יכולות בינה מלאכותית המאפשרות למפות בקלות את תלויות הרכיבים ולזהות שינויי התנהגות ורמות שירות בזמת אמת, וממשק משתמש המאפשר לכל משתמש לקבל את המידע המעניין אותו בדרך הנוחה לו, מקבלות אותן חברות נראות מיידית ושקט נפשי בחודשים העמוסים בשנה כמו חודש זה.

בכנס, שייערך ב-21.11.18 בת"א, שמאורגן ע"י מטריקס מוצרי תוכנה, יוצגו חידושים כגון Session Replay - יצירת סרטון דינמי המתאר את חווית המשתמש של כל גולש, בינה מלאכותית מתקדמת ועוד. בנוסף, יוצגו "סיפורי הצלחה" על האופן בו נמדדת חוויית המשתמש כדי לשפר את זמינות המערכות תוך כדי התמודדות עם אילוצי תקציב וכח אדם. רישום לכנס - כאן.

קרדיט צילום תמונה עליונה: הדר צדקה חזן.

מאת: גיל גבעתי, נובמבר 2018.
מנהל פעילות Dynatrace במטריקס מוצרי תוכנה.

מבצעים



 
 
Bookmark and Share