Telecom News - האם עסקים וארגונים בישראל מיישמים את גישת ה-SD-WAN?

האם עסקים וארגונים בישראל מיישמים את גישת ה-SD-WAN?

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> האם עסקים וארגונים בישראל מיישמים את גישת ה-SD-WAN?
האם עסקים וארגונים בישראל מיישמים את גישת ה-SD-WAN?
מאת: אבי וייס, 13.11.18, 08:00שלומי אביב
 
השוק הישראלי עבר מהפך בשנתיים האחרונות והחל להוביל בפתרונות ענן, קונטיינרים, ובשנה האחרונה באימוץ נרחב של פתרונות SD-WAN. כל הפרטים ממי שמוביל את המהפכה הזו בשוק הישראלי.  
 
"יש לנו כבר כ-250 לקוחות רק בישראל, שלקחו ויישמו פתרונותSD-WAN ", מתאר שלומי אביב, מנהל פעילות NSX אזורי MEDI, VMware אזור EMEA. "הגידול החזוי שלנו הוא של 30% לפחות, בתחום מכירת והתקנת פתרונות SD-WAN, באזור, שעליו אני ממונה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם שלומי אביב (בתמונה), לאחר שהוא נחשף אצלנו בשנה שעברה (כאן), במסגרת המהפך, שעבר אז על VMware בסניף ישראל, כדי לשמוע על יישום הפתרונות החדשים לעולם הארגונים, העסקים וספקי התקשורת בישראל ובמדינות אירופה.
 
שאלה: מה התחדש בתחום בו אתה עוסק?
שלומי אביב: "אני מנהל את הפעילות של Virtual Cloud Networks באזור פעילות חדש יחסי ב-VMware, אזור בשם MEDI, שהוא חלק מ-EMEA, ואזור זה כולל 19 מדינות ובהן ישראל. שמוליק ענתבי הוא הדירקטור האזורי - .MEDI
 
הפתרונות, שאני עוסק בהם, כוללים במרכזם את תפיסת ה-NSX, שהחל דרכו כפתרון למרכז ה-Data Centers וכיום הוא נמצא בכל פתרון ענן, מקומי, ציבורי או היברידי, פתרון, שנכנס גם ל-Edge (קצה הרשת), פתרון מאובטח, שלאחרונה החל לכלול בתוכו גם את פתרון ה-,SD-WAN שהפך ללהיט בשוק. מכאן, שהפתרונות שלנו מחברים כל דבר בכל מקום בכל ענן, כולל על רשתות ה-WAN, בצורה מאובטחת, מהירה ושרידה.
 
הקבוצה, שאני עומד בראשה, גם מספקת את פתרונות הקונטיינרים עם עולמות ה-PKS  לניהול הקונטיינרים, כ'שכבת על' מעל לכלי הקוברנטיס. הכיוון הזה קיבל תנופה אדירה עם ההכרזה הטריה שלנו על רכישת Heptio, שמביאה לשוק שלנו יכולות קוברנטיס מעל לכמה עננים במקביל, בקלות ובשקיפות.
 
כך, ניתן להעביר אפליקציות בקונטיינרים מענן לענן, בין אם הוא ציבורי או פרטי. באותה פלטפורמה אפשר להעביר VM מ-Data Center פרטי לענן ציבורי ולהיפך, בכל מקום בעולם.
 
פלטפורמת ה-NSX נשארה בכל ההתפתחויות הללו כבסיס לכל עולמות התוכן ולכל תהליכי המעבר לקונטיינרים וליישום SD-WAN. מעל זה אנו מספקים כלי ניהול, מוניטורים, מערכות תפעול, אבטחה, שרידות וגם מבצעים ומיישמים את תכנון מדיניות האבטחה הארגונית. כך, שניהול העננים תחת הרשת המאוחדת שלנו מתבצע במעטפת שליטה אחת, קלה מהירה ואוטומטית, קצה לקצה, גם ב-WAN".
 
שאלה: איך השוק הישראלי מקבל את הכיוונים החדשים הללו בעולם העננים?
תשובה: "ישראל היא מובילה בכל התחומים הללו והיא 'אור' למדינות מזרח ודרום אירופה הנמצאות באזור MEDI.
 
בארץ, מרבית הלקוחות שלנו הם הארגונים הגדולים ביותר הקיימים במשק הישראלי, החל מהממשלה, גופי מערכות הביטחון והתעשיות הביטחוניות, דרך חברות הביטוח, הבנקים, חברות ההייטק הגדולות וכלה בחברות טלקום ועוד. יש תחומים, שבהם הפכנו ללהיט, דוגמת Online Gaming ועל הבמה בברצלונה חשפנו את הפתרונות, שיישמנו בחברת ההזנק פלייטיקה, שהיא מובילת שוק עולמי בתחום הגיימינג. אין פינה בשוק, שאנו לא נמצאים בה.
 
לכן, אני מנסה לשכפל את מה שאנו עושים בהצלחה בישראל, גם למדינות האחרות באזור MEDI. יש לנו כבר כמה הצלחות למשל בסקטור הציבורי. הצוות שלי כולל 12 איש, לרבות אנשי Presale, מומחי ארכיטקטורה ומומחי אבטחה ואנו מכסים כל תחום ידע נדרש ע"י הלקוחות שלנו. אנו עובדים מול גופי המכירות של EMEA ובונים ביחד עם הלקוחות את הפתרונות, שהם מבקשים וצריכים".   
שאלה: האם גם פתרונות SD-WAN מבוקשים בשוק הישראלי?
תשובה: "בהחלט. אנו רואים, שישראל היא שוק המקדים את כל המדינות האחרות המצויות באזור MEDI, גם בעולמות של פתרונות SD-WAN. יש לנו כבר כ-250 לקוחות רק בישראל לתחום הזה וכ-400 לקוחות SD-WAN בכל מדינות האזור. זה הישג יפה שלנו, להחדיר את פתרונות SD-WAN לשווקים בהם אנו מצויים ובראשם ישראל.
 
חברת המחקר גרטנר ציינה די בצדק, בדו"ח האחרון שלה, שהפכנו להיות מובילי שוק בתחום ה-SD-WAN, תחום שלא היינו בו לפני כשנתיים".
 
שאלה: מה קורה עם מעבר חברות הטלקום הישראליות ל-Telco Cloud?
תשובה: "יש לנו יחסים מאוד טובים עם החברות המובילות בשוק הישראלי ויש לנו כבר התקנות פעילות בתחום הזה בחברת תקשורת גדולה. אנו, למעשה, בונים בדיוק כעת את הפתרונות הללו, עם כל השחקנים הקיימים בשוק. למשל, כל חברות הסלולר הגדולות בישראל נמצאות כרגע בשלב ה-PoC עמנו וכשיהיה לנו ולהם מה לבשר - נחשוף זאת לציבור".  
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים?
תשובה: "אנו משקיעים כעת המון מאמצים לכיוון מזרח אירופה, ביחד עם שמוליק ענתבי, כדי שגם שם נוכל ליישם את הפתרונות החדשים שלנו, שהצלחנו בהם בשוק הישראלי.
 
אנו אומרים לארגונים בכל המדינות, שבהן אנו פועלים, שזה הזמן לבצע טרנספורמציה דיגיטלית. אנו לא רק מדברים באופן תיאורטי. אנו עצמנו ב-VMware עברנו ועדיין עוברים טרנספורמציה מאוד משמעותית בפעילות שלנו. כעת חגגנו 20 שנה לחברה, ואנו חברה, שהתמקדה במשך שנים בתחום המחשוב - Computing עם הפתרונות לווירטואליזציה של שרתים. אנו כבר לא מדברים על התחומים הללו, כי הפכנו להיות חברה לפתרונות ענן, פתרונות של קונטיינרים, פתרונות של אבטחה וסייבר, פתרונות של רשתות תקשורת מרחביות - SD-WAN. שכחנו, שהיינו חברת מחשוב. אנו עוברים את הטרנספורמציה הזו במקביל ללקוחות שלנו ונותנים להם דוגמה אישית חיה, שאפשר לבצע טרנספורמציה לענן ולהצליח.
 
המעבר של השוק לכיוון SD-WAN מביא טכנולוגיה חדשה, שמשנה את כל מה שהכרנו עד היום בתחום התקשורת. הפיכת הרשתות לווירטואליות גם בתחום ה-WAN - זו מהפכה של ממש. אין יותר צורך בחיבורי ה-WAN היקרים מאוד והמסורבלים של העבר.
 
אנו נמצאים בכל ה-POP הקיימים בעולם בכ-120 מדינות. כך, שניתן לבנות ב-2 דקות חיבור ענן בינלאומי לכל מקום, דרך כל POP המצוי בעולם, לפי צרכי התעבורה של הארגון. הפתרון הזה מקורו, בין היתר, ברכישה של VeloCloud, שמספקת את הפריסה הזו ומספקת ללקוחות הקצה נתב קטן, שבחיבור של פחות מ-2 דקות מחברים כל מקום בעולם כל משרד בכל פינה בעולם לרשת הארגונית ב-SD-WAN.
 
ל-VeloCloud יש נוכחות בכ-4,500 POP ברחבי העולם. כך, שאנו יכולים לספק שירותי WAN בכלים שלנו, שפועלים על כל ענן, לכל נקודה בעולם, על כל תשתית קווית, אלחוטית או סלולרית.
 
היתרון במעבר ל-SD-WAN הוא לא רק במהירות החיבור, קלות הפריסה והוזלת עלויות התקשורת, אלא בכך, שהכול הופך לווירטואלי, גם ה-WAN. הכל מבוסס תוכנה. בכך, 'עקפנו בסיבוב' את ספקי החומרה, ששלטו עד היום בתחום ה-WAN: סיסקו וג'וניפר. אני מאמין, שהשוק יתמוך בכיוון הזה ונמשיך להפיץ את בשורת המהפכה שלנו גם לתחום ה-WAN".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
שלומי אביב: "החלום שלי, שאני כבר מגשים אותו, הוא להחזיר ולתרום לקהילה. זה מאוד משתלב עם תפיסת העולם הכוללת של VMware בתחום התרומה לקהילה. אני באופן אישי אימצתי קומונר במקום שבו אני גר.
 
אני מאוד מאמין ומעוניין לתרום לקהילה בה אני חי ואני עוסק לא מעט ומקדיש לא מעט מזמני להתנדבות בקהילה. אני מאמין בתפיסה האומרת כשאתה תורם, זה חוזר אליך ברמה הרבה יותר גבוהה. אתה מקבל בחזרה מהתרומה שלך המון אנרגיה פנימית".
 
הכותב היה אורח VMware בכנס בברצלונה.
 
SD-WAN



 
 
Bookmark and Share