Telecom News - הענן המוביל הבא בעולם העננים ההיברידיים: ענן חברת הטלקום - Telco Cloud

הענן המוביל הבא בעולם העננים ההיברידיים: ענן חברת הטלקום - Telco Cloud

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> הענן המוביל הבא בעולם העננים ההיברידיים: ענן חברת הטלקום - Telco Cloud
המהפך בעולם העננים משנה את השוק והוביל לשינוי כיוון דרמטי גם אצל המובילה של תחום הווירטואליזציה והענן - VMware, שנמצאת כבר כמעט ב-100% של הארגונים והעסקים וכעת משנה את עולם שירותי התקשורת לכיוון Telco Cloud, שיכלול גם עננים זעירים בכל פינה: Edge Clouds. 
מאת: אבי וייס, 18.11.18, 09:00VMWARE

האירוע הגדול ביותר בתחום המחשוב, הווירטואליזציה והענן נערך לאחרונה בברצלונה, והיה נקודת מפנה מוחשית להתפתחויות מרתקות ומהירות, שהחלו בכל העולם וגם בישראל.

תחומים חדשים בתחום הווירטואליזציה דוגמת ה-SD-WAN הפכו תוך זמן קצר ללהיט היסטרי, גם בישראל.

אסקור כאן את עיקרי החידושים, שהובילו לכך, שכבר 60 ספקי תקשורת בעולם יישמו אצלם וירטואליזציה בדמות NFV בשילוב SD-WAN ו-Edge Services - בדרך ל-5G והחלו לספק שירותים כאלה ללקוחות הקצה.

350 מיליון לקוחות קצה של רשתות הסלולר כבר מופעלים ברשתות ושירותים וירטואליים. לא היה דבר כזה בשוק אך לפני כשנתיים. 

ז'אן פייר ברולרד, (בתמונה למעלה מימין), סגן נשיא בכיר ומנהל כללי לאזור EMEA, חברת VMware: "תודתי למעל ל-12 אלף איש, שבאו להשתתף ב-VMworld 2018 כאן בברצלונה. אנו חוגגים היום 20 שנה להקמת VMware ו-10 שנים להקמת שלוחת EMEA באירופה. 

ההתקדמות שלנו ב-EMEA היא פשוט פנטסטית, מעבר לכל התחזיות. כבר כ-200 מיליון משתמשי קצה נהנים משירותים מבוססי NFV. אירופה היא מובילה בווירטואליזציה של עולם התקשורת.

ספקי תקשורת ענקיים דוגמת וודאפון, נמצאים בשורה הראשונה של הספקים המיישמים את כל הכלים החדישים ביותר שלנו בעולם הווירטואליזציה".


פט גלסינגר, (בתמונה למעלה משמאל), מנכ"ל VMware: "השוק היום מונע ע"י 4 כוחות מרכזיים:
  • עננים. הדגש עובר לעננים היברידיים ול-Multi-Cloud.
  • ניידות. עולם המובייל נע ל-5G. כולם הפכו לניידים. 
  • AI, ML ו-Deep Learning. החוכמה כבר כאן.
  • הענן הולך לקצה - Edge. זה כולל את עליית תופעת ה-IoT, שנכנסת לכל פינה בהיקפים עצומים.
כל תחום הקיים כיום בכל ארגון ועסק בכל פלח שוק מושפע מ-4 הכוחות המרכזיים הללו. פעם אמרו, שהמחשב זה הרשת. אולם, הכיוון הנכון הוא: The Application is a Newtork. האפליקציה היא הרשת ולכן האפליקציות הופכות לווירטואליות, בקונטיינרים. מעל זה קיים תחום האבטחה, שחייב לעבור מהפכה, שאנו מובילים אותה בגישת ה-NSX שלנו.

אנו באים היום עם שלל של הכרזות חדשות וכיוונים חדשים לשוק:
  • האבטחה נכנסה כחלק מובנה בכל שרת וירטואלי. מערכת vSphere Platinum כוללת בתוכה כעת את ה-AppDefence.
  • שילבנו Adaptive Micro-Segmentation של NSX עם AppDefence ביחד עם vSphere. 
  • הענן ההיברידי, שהובלנו והימרנו עליו לפני כ-5 שנים, זכה להצלחה ולהכרה של השוק, שזה הכיוון הנכון ו-VMware Cloud Foundation מובילה כיום את השוק. יצאנו כעת בגרסה חדשה (3.5), כשאנו עם יותר מ-4,200 ספקי ענן מוסמכים על ידינו ב-120 מדינות. כך, שאנו ספקי הענן השניים בגודלם בעולם אחרי אמזון - AWS.
  • הברית שלנו עם AWS מתפתחת מהר מאוד והכרזנו על AWS-RDS על המערכות שלנו.
  • הפכנו את WorkspaceONE לפלטפורמת העבודה המובילה בעסקים ובארגונים והוספנו לפלטפורמה הזו שפע של יכולות חדשות ומלהיבות
  • רכשנו היום את חברת Heptio כדי לספק כלים חדשים של העברת קונטיינרים בקלות ובשקיפות מענן לענן באמצעות כלי קוברנטיס. כ"כ, הכרזו על כלי PKS חדשים התומכים במגמת ה-Multi-Cloud.
  • שירותי אחסון המידע שלנו הם הצלחה היסטרית. יש לנו כבר מעל ל-15 אלף לקוחות בשירותי ה-vSAN שלנו.
  • הברית שלנו עם IBM מתפתחת אף היא יפה. יש לנו כבר כ-1,700 לקוחות גדולים היושבים על מערכות הענן של IBM עם הכלים שלנו. השילוב הצפוי של רד-האט בתוך IBM יגדיל וירחיב את ההתפתחות הזו. IBM יצאה בכמה הכרזות של פיתוחים המובססים על השת"פ שלנו, לרבות פתרון לשרידות שירותי הענן המשותפים ברמה של 99.99%, מה שאין בשום שירות ענן בינ"ל מתחרה. פיתוחים נוספים עם IBM נעשו בתחום הקונטיינרים ובתחום של שילוב היכולות של פלטפורמת ווטסון בכל מערך הפתרונות המשותפים. 
  • פרויקט הדגל העתידי שלנו יצא לדרך תחת השם Project Dimension. המטרה: הענן יינתן כשירות ויהיה בכל מקום. ההתמקדות החדשה שלנו היא בענני ה-Edge. זה יכלול 2 תצורות: Pulse למערכות IoT ו-WorkspaceONE לבני אדם. הכרזנו, שנכנסו בפרוייקט דיימנשן - לבטא
  • הכרזנו על פתרון חדש בשם VMware Cloud Operation המבוסס על רכישת Cloud Health Technologies, שמספק כלים לניהול Multi-Clouds. 
  • ה-NSX ביחד עם הכלים המשלימים, דוגמת ה-NFV, הוביל ספקי טלקום רבים להקים את ה-Telco Cloud גם עבור עצמם וגם עבור לקוחותיהם. דוגמה מובהקת היא חברת AT&T, שהפכה את מערכותיה לוורטואליות וגם מספקת פתרונות ענן ושירותים וירטואליים ללקוחותיה. הענן הבא, שיוביל את עולם העננים, הוא ה-Telco Cloud, משום שחברות הטלקום רוצות לעבור לענן במסגרת המרוץ ליישום 5G. אולם, רק 10% ממערכי חברות הטלקום בעולם עברו וירטואליזציה. כך, שיש לנו עוד הרבה לאן להתפתח. 
  • פתרון ה-NFV שלנו בשם VMware vCloud NFV מתפתח יפה וכולל כיום 3 כיוונים מרכזיים: א) Network Slicing, ב) Edge Services, ג) SD-WAN. לפני שנתיים התחלנו עם הכיוון הזה והתחלנו ממש מאפס. כיום כבר 60 ספקי תקשורת עם כ-350 מיליון לקוחות קצה מיישמים שירותי SD-WAN.
  • חברות הטלקום החלו להשתמש בקוברנטיס ובקונטיינרים, מה שלא היה בעבר. המטרה שלהן ליישם Native Applications בענן עם המעבר ל-5G. הן מגלות את כל הכלים שלנו ומתקדמות מהר מאוד ביישום הכיוון הזה. 
  • יש לנו שת"פ חדש עם אינטל.
  • התחלנו לפתח בעולם הבלוקצ'יין. הפרויקט שלנו נקרא Concord, הוא כרגע בבטא. נרצה לתת כלים חדשים ויכולות חדשות לתשתיות בלוקצ'יין, כדי שתורדנה את צריכת החשמל האדירה הנדרשת ליישום הבלקוצ'יין. נשלים בכך את הפתרונות של עולם הבלוקצ'יין שיש לשותפים שלנו דוגמת IBM. יש כבר לקוחות עסקיים בכמה פלחי שוק המעוניינים להתנסות בפתרונות בלוקצ'יין לצרכים מגוונים. כרגע הטכנולוגיה הזו מאוד בזבזנית בצריכת האנרגיה שלה והיא תשתית מאוד מסובכת ומסורבלת להפעלה. נרצה למצוא פתרונות מתאימים לאתגרים הללו". 
הכותב היה אורח VMware בברצלונה.

CLOUD FREE
 



 
 
Bookmark and Share