Telecom News - מחקר: דור ה-Z ישנה את שוק העבודה יותר מאי פעם

מחקר: דור ה-Z ישנה את שוק העבודה יותר מאי פעם

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> מחקר: דור ה-Z ישנה את שוק העבודה יותר מאי פעם
מחקר: דור ה-Z ישנה את שוק העבודה יותר מאי פעם
מאת: מערכת Telecom News, 21.11.18, 11:10Z FREE
 
עם הבנה וידע טכנולוגי עמוקים, לצד חששות מהיעדר כישורים רכים, נכנסים ה"פוסט-מילאניאלס" (נולדו אחרי 1995) לשוק העבודה ומעמיקים את הפער הבין-דורי. פירוט ממצאי המחקר. מה מומלץ לארגונים לעשות?

עוד בטרם יבשה הדיו על מחקרי דור ה-Y ויחסם כלפי שוק העבודה, ודור ה-Z כבר נכנס לשוק התעסוקה, ומביא עמו מנטליות המציבה את הטכנולוגיה בראש סדר העדיפויות.

תהליך זה אומנם יתרום לכניסתם של עסקים רבים לעידן הדיגיטלי אך במקביל יעמיק את הפער הבין דורי, כאשר כוח העבודה הגלובלי יכלול 5 דורות במקביל.

לפי ממצאי מחקר עולמי, שביצעה דל טכנולוגיות, יש לדור ה-Z (נולדו אחרי 1995) הבנה עמוקה ואוניברסלית בטכנולוגיה וגם יכולת למצות את הפוטנציאל שלה כדי לשנות את האופן בו אנו עובדים וחיים.

המחקר, שכלל יותר מ-12 אלף תלמידים בתיכונים ומכללות ב-17 מדינות שונות, חושף כיצד מתייחס דור זה לטכנולוגיה ולעולם התעסוקה העתידי. בין הממצאים המרכזיים:
  • 98% משתמשים בטכנולוגיה כחלק מתהליך החינוך הרשמי שלהם.
  • 91% טוענים, שהטכנולוגיה המוצעת ע"י המעסיק היא קריטריון עתידי לבחירת משרה מבחינתם.
  • 80% מעוניינים לעבוד עם טכנולוגיה מהשורה הראשונה, מתוכם 38% מעוניינים במשרות IT, 39% באבטחת מידע/סייבר ו-46% שואפים לעולמות המחקר והפיתוח הטכנולוגיים.
  • 80% מאמינים, שטכנולוגיה ואוטומציה תאפשרנה ליצור סביבת עבודה שוויונית יותר, בכך שתימנענה אפליה, שחיתות והטיה חברתית.
עוד עולה מהמחקר, ש-89% מהצעירים מבינים היטב, שאנו נמצאים בנקודה קריטית בזמן בה אנו מעמיקים את הקשר בין אדם למכונה,

51% מאמינים, שאדם ומכונה יעבדו בצורה אינטגרטיבית כחלק מצוותים משולבים,

בעוד 38% רואים במכונות כלי בידי האדם.

בעוד מרבית בני דור ה-Z בטוחים בעוצמה הטכנית שלהם, באותה עת הם מודאגים הן מרמת הכישורים "הרכים" שלהם (לרוב בתחום היחסים הבינאישיים) והן מרמת הניסיון הנדרשת ע"י המעסיקים העתידיים.

73% מדרגים את האוריינטציה הטכנולוגית שלהם כטובה עד מצוינת,

בעוד 68% טוענים, שיש להם כישורי תכנות מעל הממוצע.

77% מעוניינים להיות מעין מנטורים לעובדים מבוגרים יותר, שלרוב נמצאים בחסך טכנולוגי.

יחד עם זאת, כמעט כל בני הנוער, שהשתתפו במחקר, הביעו חשש כללי מהצפוי להם בעולם התעסוקה העתידי:
  • מעט יותר מחצי (57%) מדרגים את רמת החינוך שלהם כטובה עד מצוינת בכל הנוגע להכנתם לכניסה לעולם התעסוקה.
  • 52% בטוחים ביכולת הטכנית שלהם, שתעמוד בציפיות המעסיקים אך באותה עת מודאגים מהיכולות הלא-טכניות להן הם יידרשו.
לצד זאת, אנשי מקצוע וותיקים מודאגים מהדריכה במקום שלהם ומהעובדה, שרוב תפקידי הניהול העתידיים יופקדו בידי "הילידים הדיגיטליים". על פי מחקרים קודמים של דל טכנולוגיות, 87% מהמנהלים הנוכחיים בעולם התעסוקה חוששים, שארגונם יתקשה להציע הזדמנויות שוות לכל הדורות המועסקים במקביל.
 
עם תפוסה של עד 5 דורות במקום העבודה, ארגונים חייבים לעזור לעובדים שלהם למצוא מכנה משותף כדי ליצור תרבות מוכוונת דיגיטציה. צוותים מרובי תפקידים, שמכילים עובדים בעלי מיומנויות משלימות, יכולים לעודד את חילופי הידע מחד, וליצור גישה חדשה לפתרון בעיות מאידך.

התמחויות, רוטציות במקום העבודה ומתן הזדמנויות לפיתוח הקריירה, יעניקו דחיפה משמעותית לניסיון של העובדים הצעירים ולפיתוח הכישורים הרכים שלהם. גם תוכניות "חונכות הפוכה", בהן דור ה-Z מוביל את התהליך, יכולות לשפר את היכולות הטכניות ברחבי הארגון.

למרות, ואולי בגלל האינטראקציה הצמודה בין דור ה-Z ומכשירים אלקטרוניים כמעט מאז לידתם, ולצד הגדילה עם הרשתות החברתיות, נראה, שבני דור זה כמהים לאינטראקציות חברתיות במקום העבודה:
  • תקשורת בינאישית עם קולגות היא הגישה המועדפת על 43%. תקשורת טלפונית מועדפת על פי 21%, כאשר לבסוף יישומי טקסט והודעות מדורגים כעדיפות אחרונה.
  • 75% מצפים ללמוד על עבודתם מקולגות או מאנשים אחרים ולא בצורה מקוונת.
  • 82% טוענים, שמדיה חברתית יכולה להיות כלי רב ערך במקום העבודה.
  • יותר מחצי (53%) מעדיפים ללכת לעבודה (ולא לעבוד מהבית) ו-58% יעדיפו לעבוד כחלק מצוות, מאשר בצורה אינדיבידואלית.
דני קוב, סגן נשיא לאסטרטגיות טכנולוגיות, Dell Technologies: "זה כמעט מובן מאליו, שלילידי עידן הדיגיטל יש שפע של ידע וכישורים בעולם הטכנולוגיה המתקדמת ומדעי הנתונים. עדיין, מפתיע לראות את רמת הבגרות, שהם מביאים עמם למקום העבודה. לא גידלנו דור של רובוטים, כי דור ה-Z רואה בטכנולוגיה לא רק כלי להשגת קידמה אנושית, אלא גם אמצעי להעצמה אישית בעולם המידע. השילוב הקיים בהם, של חזון ואופטימיות , הוא מדהים.

בסופו של דבר, ארגונים היוצרים כוח עבודה, שכל הדורות הכלולים בו נתמכים ומועשרים בידי הארגון, הם אלה, שיצעידו את שותפות האדם-מכונה קדימה. כוח עבודה משולב (אדם ומכונה) הוא כוח עבודה חזק ומוסמך היטב, שיכול לעזור בטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגון ולעזור לו להצליח בעתיד הדיגיטלי".
 
מאריבל לופז, יועץ טכנולוגי-אסטרטגי במכון לופז: "אנשי המקצוע הצעירים של היום גדלו בסביבה חינוכית שיתופית, ואלו הציפיות, שעמן יגיעו למקום העבודה. למרות שתקשורת בינאישית לא תמיד אפשרית במקום העבודה המודרני, טכנולוגיות מוטמעות (כגון AR, VR וכד') מאפשרות לכל סוגי העובדים לשתף פעולה, בעולם הפיזי ובעולם הווירטואלי".

דל

דל

דל



 
 
Bookmark and Share