Telecom News - למה מחירי הדומיינים קפצו בבת אחת בכ-30%? ככה. כי אפשר.

למה מחירי הדומיינים קפצו בבת אחת בכ-30%? ככה. כי אפשר.

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> למה מחירי הדומיינים קפצו בבת אחת בכ-30%? ככה. כי אפשר.
כרבע מיליון בעלי שמות מתחם (דומיינים) בישראל קיבלו בהפתעה את החלטת איגוד האינטרנט הישראלי להקפיץ את מחיר הדומיינים בכ-30%. זאת, כדי לממן את חגיגות "הקליקה" המנהלת את האיגוד. למה המחיר קפץ עכשיו? כי "הקליקה" רגילה לצפצף על הציבור ויכולה לעשות "מה שבראש שלה", לטובת עצמה, חבריה וכיסה.
מאת: אבי וייס, 2.12.18, 07:30קרין נהור יחצ

עוד לא "יבש הדיו" מקריאתנו, שפורסמה תחת הכותרת: "האם מנכ"ל משרד התקשורת יוריד את יוקר המחיה ויזכה באהדה ציבורית?", כתבה, שקראה להוזיל את מחירי הדומיינים בישראל, כתבה שהיתה כתבת המשך לכתבה קודמת תחת הכותרת: "האם השר איוב קרא יוריד את יוקר המחיה ויזכה באהדה של כרבע מיליון אזרחים?", וכבר קיבלנו את התשובה המוחצת של האיגוד לקריאותינו: הקפצת המחיר של הדומיינים בהחלטה שערורייתית.

אמנם, זה נראה מעט כסף (תוספת של 10 ש"ח לדומיין), אבל במצטבר זה לא מעט כסף. לאיגוד האינטרנט עצמו, זו תוספת של מיליוני ש"ח הכנסות לשנה, על חשבון הכיס של הציבור, בלי להתאמץ ובלי כל הוצאות גבייה (הוצאות הגבייה מוטלות על הרשמים העצמאיים, שעובדים עבור האיגוד). 

ככה זה כשישראל היא המדינה היחידה בעולםבה תחום "שמות המתחם" (דומיינים) אינו מוסדר בחקיקה ו/או בפיקוח ממשלתי מתאים. היכן אירגוני הצרכנים בישראל?

כבר בתחילת 2018, לאור בזבוז הכספים הבלתי נשלט של האיגוד, חזינו ,שזה יקרה וזה אכן קרה. שום חלופה לצמצום ההוצאות הבזבזניות לא נשקלה. הציבור הוא זה שצריך לממן את "החגיגה של הקליקה". אם חסר כסף לחגיגות הללו, אז מקפיצים את המחיר ל"לקוחות השבויים". ככה זה עובד. 


לכן, שלחנו ביום 29.11.18 את השאלה הדחופה הבאה לצמרת איגוד האינטרנט הישראלי:
"באחד מ"אתרי המראה" של איגוד האינטרנט הישראלי פורסמה ידיעה על עליית מחירי הדומיינים בישראל בכ-30% החל מינואר 2019.
מי החליט על כך והיכן זה פורסם באתר האיגוד?
גילוי נאות: אתר Telecom News מחזיק לצורך פעילותו והפעילויות המשלימות לאתר בסה"כ 8 דומיינים. כך, שברור, שהאתר מושפע מההחלטה הזו".

תגובה טרם קיבלנו. ככל שנקבל תגובה, נעדכן בהתאם.

כנראה בעקבות פנייתנו, עלתה ההחלטה הזו לאתר איגוד האינטרנט (אבל בדף נסתר מאחור. לא תמצאו את זה בדף הבית של האיגוד. זה דף, שנשלח כעדכון במייל רק לכמות הזעומה של חברי האיגוד: כאן).

עדכון 3.12.18, 12:00: קיבלנו את תגובת איגוד האינטרנט לשאלתנו:
"ההחלטה בנושא עדכון מחיר יחידת הרישום נקבעה ע"י הוועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי, ופורסמה לכלל הציבור באתר האיגוד, בחלק המכיל עדכונים והודעות לעיתונות. https://www.isoc.org.il/news/domain-name-price-change
בהמשך יועלה לאתר האיגוד גם פרוטוקול סיכום ההחלטה."
 
למי שלא יודע איך איגוד האינטרנט הישראלי מתנהל, אזי הוא מוזמן לקרוא רק את 2 הכתבות הבאות: כאן וכאן (מתוך מאות כתבות החשיפה על ההתנהלות המופקרת של הארגון הציבורי הזה, שאמור לפעול עבורכם - תושבי ישראל המשתמשים באינטרנט, ולא עבור עצמו. כלומר: עבור מנהליו, ספקיו ו"המקורבים לצלחת"). 

כך, האיגוד מתנהל בדיוק כמו כל מונופול דורסני הקיים בישראל. למה? ככה. כי הוא יכול

לאור ההחלטה החוצפנית והאנטי-ציבורית הזו, פנה רפי הוידה, חבר האיגוד לרוה"מ (למה רוה"מ? כי נמצא, לאור דיון, שהתקיים בכנסת, שהוא "אחראי מניסטריאלית" על איגוד האינטרנט הישראל, כמפורט בכתבה: "תגלית: השר הממונה על איגוד האינטרנט הישראלי הוא רוה"מ (ביבי נתניהו)" ולהלן פנייתו במלואה:
"מר בנימין נתניהו – ראש הממשלה ושר הבטחון, החוץ, הבריאות, עליה וקליטה ויו''ר ועדת השרים למיזם הלאומי ''ישראל דיגיטלית''
שלום רב,

א. בהמשך לפנייתי אליך מיום 24.11.18 בנושא ''הסדרת המרשם הלאומי של שמות המתחם בישראל'', התברר היום כי ''איגוד האינטרנט הישראלי'' העלה את מחירי רישום שמות המתחם בישראל ב-30% !!... בהחלטה המשפיעה על כ-250,000 בעלי שמות מתחם בסיומת ישראל ...מצ''ב ...
     
ב. התייקרות זו נובעת בשל העובדה כי תחום שמות המתחם אינו מוסדר בחקיקה ואין גורם ממשלתי מוסמך המפקח על מחירי רישום שמות המתחם בישראל הנקבעים ע''י ''איגוד האינטרנט הישראלי'', שהינו מונופול לא מוסדר ולא מפוקח בתחומו.

ג. אציין כי סיומת ישראל ברשת האינטרנט הינה בעלת חשיבות לאומית ומהווה את סמל המדינה ולכן חייבת להיות בבעלות המדינה, כדוגמת מרבית מדינות העולם.

ד. אודה להיענותך למתן הנחיות מתאימות לקידום ''הסדרת המרשם הלאומי של שמות המתחם בישראל'' ... מצ''ב (כאן וכאן) הצעותי בנושא ...

ה. אודה קבלת אישור לפנייתי.

בברכה,
רפי הוידה
העתק: מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה".

תגובה טרם נתקבלה. ככל שנקבל את התגובה, נעדכן בהתאם.

במקביל, נשלחה פנייה לפרופ' קרין נהון, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי (בתמונה למעלה משמאל), בזו הלשון:
"קרין שלום,

א. טרם פורסם פרוטוקול הוועד של חודש נובמבר 2018, אולם היום פורסמה הודעה כי מחירי רישום שמות מתחם יתייקרו ב-30% !!!... מצ''ב ...
      
ב. עוד ב-3.6.18 חזיתי, לאור ניתוח מאזן 2017, כי האיגוד עלול להיקלע למצב כספי בעייתי על פי תרחיש פסימי, ואכן כעת מצב זה קורה בפועל.

ג. לא יעלה על הדעת להעלות את שעור אגרת הרישום ב-30% מבלי לנמק זאת בפרוטוקול מפורט ולרבות את הסיבות לכך וכן תוך בחינת חלופות אחרות לעידוד רישום שמות מתחם בסיומת ישראל.

ד. בנוסף, הצעת תקציב 2019 מוסתרת כבר תקופה ארוכה מחברי האיגוד וזאת בניגוד למדיניות השקיפות של האיגוד.

ה. המסקנה העגומה מההתנהלות הפסולה של האיגוד בראשותך, ובמיוחד כאשר מתנהל במקביל הליך בחירות לחברי ועד חדשים בו את מציגה שוב את מועמדותך, מביאים לידי צורך דחוף להסדרת מרשם השמות בישראל בחקיקה מתאימה.

ו. לידיעתך - פניתי היום שנית לשר הממונה על שמות המתחם בסיומת ישראל, לפעול בדחיפות להסדרת המרשם הלאומי של שמות המתחם בחקיקה מתאימה.
בברכה,
רפי הוידה.
העתק: ראש הממשלה, מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה".

תגובה טרם נתקבלה. ככל שנקבל את התגובה, נעדכן בהתאם.

בנוסף, נעשתה פנייה למנכ"ל האיגוד, עו"ד יורם הכהן עו"ד יורם הכהן(בתמונה משמאל), שיזם את ההחלטה בזו הלשון: 
"אבקש פירסום פרוטוקול הוועד, שבו התקבלה ההחלטה ל''עדכון מחיר יחידת שם מתחם לשנה'' ולרבות תקציב 2019 לא יאוחר מיום ראשון, 2.12.18 שעה 1200.

בברכה,
רפי הוידה
העתק: עו''ד אייל גלובוס – ראש רשות התאגידים – משרד המשפטים".

תגובה טרם נתקבלה. ככל שנקבל את התגובה, נעדכן בהתאם.

קרדיט צילום תמונה עליונה: עדי כהן צדק
 

אינטרנט ישראלי



 
 
Bookmark and Share