Telecom News - תחזית טכנולוגית 2019: 5G מתקרב, טכנולוגיות Edge ומחשוב לביש בארגונים

תחזית טכנולוגית 2019: 5G מתקרב, טכנולוגיות Edge ומחשוב לביש בארגונים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> תחזית טכנולוגית 2019: 5G מתקרב, טכנולוגיות Edge ומחשוב לביש בארגונים
תחזית טכנולוגית ל-2019: דור 5G מתקרב, טכנולוגיות Edge ומחשוב לביש בארגונים
מאת: מערכת Telecom News, 16.12.18, 13:40ניב יוסיפון יחצ טושיבה
 
2019 הולכת להיות שנת שינויים מהירים, שיעצבו בהדרגה את הדרך בה נעבוד בשנים הקרובות. על משקפיים חכמים בתעשייה 4.0, פתרונות IoT מכווני עסקים ופתרונות Edge בזירת המלחמה באיומי הסייבר.
 
בשנים האחרונות קל היה לכל מי שקצת מעורב בעסקי הטכנולוגיה והמחשוב, לראות, שהנוף הטכנולוגי משתנה מול העיניים ובקצב מהיר. אנשי עסקים, צרכנים ו׳אנשים מין השורה׳ הפיקו תועלת מתמשכת בתחומי הפעילות שלהם מחיבורי ענן, IoT, רישות ומציאות וירטואלית ומדומה, אם רק להזכיר כמה מהטכנולוגיות. לקראת 2019 שבפתח נראה, שסללו הדרכים לכמה טכנולוגיות בסיס שכבר הפגינו את תצוגת הבכורה אצלנו.
 
ניב יוסיפון, (בתמונה למעלה), סמנכ״ל "מפעיל", נציגת טושיבה: "השנה הקרובה הולכת להיות שנה של שינויים מהירים ומשמעותיים, שיעצבו בהדרגה את הדרך בה כולנו נעבוד בשנים הקרובות. כמה דוגמאות:
 
דור 5
אחת הטכנולוגיות היותר בולטות, שדוהרות אלינו בקצב מאוד מהיר, היא טכנולוגיית דור 5 בתקשורת. ההערכה היא, שעד 2022 חצי מיליארד אנשים כבר יישמו את ההטבות הכרוכות בשימוש בטכנולוגיה ודי ברור, שהתגבור המשמעותי במהירות ובקצב זרימת הנתונים ברשת החדשה יביא את השימוש במכשירים ניידים לסוגיהם לרמות חדשות.
 
רשת הדור הבא כבר קרובה מאוד ליישום מסחרי באירופה, זאת על בסיס מספר הנסיונות, שנערך כיום בתחום.
 
מהירות גדולה יותר, רוחב פס, כל אלה יהיו טובים בהרבה מאלה של היום והם שיאפשרו לארגונים לאמץ ולנצל את היתרונות של התקני ה-IoT לסוגיהם, שעל פי התחזית של אריקסון, מספרם יגיע למעל 18 מיליארד עד 2022, כש-70% מהם יתקשרו באמצעות טכנולוגיה סלולרית.
 
מחשוב Edge
 
ככל שדור 5 יקדם את אימוץ טכנולוגיות ה-IoT כך הוא גם יקל על יציאתם המהירה לשוק של פתרונות דוגמת מערכות מחשוב Edge ניידות, כשבמקביל החברות תמצאנה עצמן נאלצות להתמודד יום יום ולנהל כמויות של נתונים תוך שמירה ואבטחה על המערכות הללו.
 
למעשה, אבטחת מידע היתה ונשארה אחת הדאגות הגדולות של ארגונים. 62% ממקבלי ההחלטות בזירת ה-IT האירופאית הודו, ששם הם ישקיעות קודם כל את כספם בשנה הקרובה. ואכן, בעידן של פשיעת סייבר, ניהול של תשתיות IT ניידות, עם מספר גדל והולך של ממשקים ונקודות השקה, אכן יהיה לאתגר לא קטן.
 
על פי חברת המחקר SonicWall, צפוייה קפיצה של מעל 275% במספר האיומים המוצפנים וב-229% בהתקפות במטרה לבקש כופר. אין ספק, שב-2019 ה-IoT הולך להיות זירת המלחמה החדשה באיומי הסייבר. פתרונות Edge ניידים לא רק יסייעו להגן על המתחמים שבסכנה, אלא גם יסייעו ליצור סביבת עבודה ניידת יעילה ופרודוקטיבית יותר.
 
במהלך 2018 כבר ראינו בשוק את ניצני המהפיכה, עם הכניסה של פתרונות IoT מוכווני עסקים, דוגמת משקפיים חכמים המיועדים לשלל עיסוקים, ועם ההשפעה הצפויה בשנה הקרובה של כניסת ה-5G, מערכות ופתרונות IoT נוספים ומחשוב Edge, ללא ספק, ידחפו עוד יותר את ההתקדמות.
 
משקפיים חכמים בתעשייה 4.0
 
סקטור התעשייה 4.0 יהיה, ללא ספק, הראשון, שיחוש את היתרונות שבטכנולוגיות החדשות, כשבתוכו, הנהנים הראשונים יהיו אותם אלה העובדים בחזית, אותם אלה, שגם יכולים באמת ובתמים ליהנות מהם. כך לדוגמה, העובדים במחסנים הלוגיסטיים.
 
משקפיים חכמים, לדוגמה, שיסרקו אוטומטית ברקודים על מוצרים, יאפשרו להם לשחרר את הידיים למשימות חדשות ומורכבות יותר בעוד נתונים על הזמנות ומפרטי מוצרים שעל מדפים יוקרנו היישר לשדה הראייה של העובדים. בדרך זו כל התהליך יועצם ויתייעל ומקבלי המשלוחים בקצה השני.
 
על פי סקר של טושיבה, 43% ממקבלי ההחלטות בתחומי ה-IT, נותנים קדימות לשימוש חדשני יותר בכלים דיגיטליים כדי להפוך את סביבת העבודה לפרודוקטיבית יותר. נראה ש-2019 בהחלט תשמש סביבה מתאימה לאימוץ פתרונות טכנולוגיים חדשים ומסעירים. נשאר רק לחכות בסבלנות״

טושיבה יחצ
Bookmark and Share