Telecom News - האם יש סיכויים לשינוי בכיוון ההתנהלות של איגוד האינטרנט - ממש בקרוב?

האם יש סיכויים לשינוי בכיוון ההתנהלות של איגוד האינטרנט - ממש בקרוב?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> האם יש סיכויים לשינוי בכיוון ההתנהלות של איגוד האינטרנט - ממש בקרוב?
ב-23.12.18 תתקיימנה בחירות לוועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי. מתמודדים 8 מועמדים על 4 מקומות, מתוך 7 המקומות שיש בוועד המנהל. יש מתמודדים המבטיחים לשנות כיוון בוועד המנהל, שכשל בשנתיים האחרונות כישלון חמור ביותר במשימה להגן על האינטרסים של הציבור המשתמש באינטרנט ועל כיסם של רבע מיליון בעלי הדומיינים.
מאת: אבי וייס, 17.12.18, 11:47פרופ' קרין נהון

כמות חברי איגוד האינטרנט הישראלי היא די קטנה (בלשון המעטה, מתחת ל-500, בעלי זכות הצבעה יש הרבה פחות מזה), אבל השפעת האיגוד על התפתחות רשת האינטרנט בישראל היא אקוטית.

לכן, יש חשיבות לבחירות המתקיימות ממש בקרוב (ב-23.12.18) ל-4 מקומות המתפנים (מתוך 7) בוועד המנהל של האיגוד.

שמות המתמודדים והמצע שלהם לקראת הבחירות פורסמו באתר האיגוד כאן

המועמד המרתק ביותר (לעניות דעתי, למרות שאני לא מכיר אותו אישית) הוא אשר רוטקופ, לאור נסיונו הרב כמנכ''ל מחב''א ותפקידים בכירים נוספים בעולם ה-ICT, והוא המועמד המתאים ביותר (לעניות דעתי) להיבחר לוועד המנהל וגם ליו''ר האיגוד ("נשיא האיגוד") ולהובילו לשינוי מהותי ולהשגת יעדים חדשים, לטובת האינטרסים של כלל הציבור בישראל ולטובת האינטרסים של חברי האיגוד.

וכך כתב אשר רוטקופ במצע שלו לבחירות: ''לנוכח הדרישה הכבדה של חיוב מס על פעילות האיגוד - בחינה של כדאיות ביצוע שינוי במבנה האיגוד כך שלדוגמא פעילות בעלת חשיפה לחיוב מס כגון שירותי תשתיות ה-IIX יועברו למתכונת של חברת בת עסקית, שאמנם תחויב במס אך מצד שני תשאיר את יתר פעילות האיגוד כפעילות ציבורית בעלת רמת חשיפה קטנה משמעותית לחיוב מס אפשרי''.

אני מסיק מכל המצע שלו, כי אשר רוטקופ מבין היטב את הצורך (אודותיו אני כותב מזה שנים באתר Telecom News), בביצוע שינוי מהותי במבנה האיגוד, שינוי הכולל הקמת חברה עסקית נפרדת לטיפול בתשתיות (מרשם שמות המתחם והמיחלף IIX). 

לעומת זאת, יש מתמודדת חוזרת, פרופ' קרין נהון (בתמונה למעלה משמאל), שבשנתיים האחרונות שימשה כנשיאת האיגוד, שלעניות דעתי אמורה לסיים את הקדנציה שלה ולא להיבחר שוב. אני מכיר ומלווה את האיגוד מבחוץ ומבפנים כבר מעל ל-20 שנה, ואני חייב לציין את התרשמותי, שלא היה נשיא (או נשיאה) של האיגוד כל כך כושלים, כל השנים הללו, כמו מה שקרה בקדנציה של פרופ' קרין נהון כחברת הוועד המנהל ובשנתיים האחרונות כנשיאת האיגוד.

מדובר בתקופה שבה האיגוד הפך מעמותה ציבורית ל"מונופול דורסני" הדורס את כל מי שלא "קרוב לצלחת" ו"שודד" את בעלי הדומיינים בישראל (כרבע מיליון משלמים, שתלויים בדומיינים והם "לקוחות שבויים" של האיגוד, למטרות לא ראויות, בלשון המעטה).

האינטרס הציבורי נעלם לחלוטין בקדנציה שלה כנשיאה, ואפשר לכתוב ספר שלם כל כל כשלונותיה, ונציין כאן רק 4 כשלונות בולטים וחמורים, שנעשו בתמיכתה ובאחריותה האישית, כנגד האינטרס הציבורי:
  • ייקור חצוף בסגנון של "מונופול דורסני" וללא כל הצדקה של עלויות הדומיינים בכ-30%:בבת אחת. מפורט כאן
  • טיפול כושל במעבר מ-IPv4 ל-IPv6 בישראל. זאת, תוך הסתרת מידע חיוני מהציבור ומחברי האיגוד. מפורט כאן
  • פטור מתשלום לנצח על דומיינים לכ-9 אלף בעלי דומיינים ה"מקורבים לצלחת" ולכן כל השאר (שכן משלמים), יממנו לנצח מכיסם את אלה שלא שילמו ולא ישלמו. מפורט כאן
  • הפיכת האיגוד ל"לטיפונדה" של "חברים" ובתמיכת בני משפחה ("נפוטיזם"), ש"מגינים זה על זה" ו"דואגים זה לזה", כולל לשכבה קטנה של קבלנים, שנהנים שנים רבות מ"בור השומן" הזה. מפורט לדוגמה: כאן, כאן, כאן וכאן
לכן, שלחנו ביום 11.12.18 את השאלה הדחופה הבאה לצמרת איגוד האינטרנט הישראלי:
"מה תגובתכם לפנייה שיש כאן למטה?" (הפנייה נמצאת בנספח א' - כאן למטה בתחתית המאמר).

תגובת איגוד האינטרנט:
"ביקשת את תגובת האיגוד לפניה ששלח רפי הוידה לרשם העמותות. אך מתבקש שהאיגוד יגיב אך ורק לשאלות שמופנות אליו באופן ישיר – ולא לצד ג'.
ובכל מקרה – המידע שרפי מחפש אודות ישיבת הוועד המנהל עלה לאתר האיגוד, כמובטח: כאן"

אם תעיינו בנספח א' כאן למטה, תגלו, שכרגיל התגובה של האיגוד אינה לעניין, משום שיש שם פנייה ישירה של רפי הוידה לנשיאת האיגוד ולשאר חברי הוועד של האיגוד בנושאים שונים וחשובים - שלא נענו.

הבעיה היותר חמורה היא, שבפרוטוקול של הדיון בוועד המנהל של האיגוד נחשף איך בוצע התרגיל של העלאת המחירים של הדומיינים בכ-30%. מדובר במצגת, שהיא כולה "ישראבלוף" מהסיבות העיקריות הבאות: 
  • תקציב האיגוד מוצג בצורה רוחבית בלבד ולא בצורה אנכית, לכן אי אפשר לדעת מהן העלויות המשוייכות לנושא הדומיינים בלבד (כולל הוצאות שכר, תקורות והוצאות נלוות), מכלל תקציב האיגוד
  • אין שום פירוט של מרכיבי ההוצאה על הדומיינים, שממנו ניתן לגזור את המחיר הראוי פר דומיין, שהאיגוד גובה ויגבה. 
  • לכן, אי אפשר לדעת האם האיגוד "עושה קופה" על הגב של הציבור במחיר, מה שמגלם רווח לא סביר. אם לא ידועה ההוצאה הכוללת על כל דומיין - אי אפשר לדעת מה הרווח הכספי שהאיגוד מקבל על כל דומיין. זו התנהגות טיפוסית של "מונופול דורסני", שמחביא את הרכב ההוצאות, שלא נדע את הרווח המופרז והלא סביר שלו על הכיס של הציבור. 
  • לא הובאו ולא הוצגו שום חלופות לתקציב ולאפשרויות קיצוצים בהוצאות (למשל הורדת כמות כוח האדם, הורדת רכבים צמודים וטלפונים צמודים ושאר הטבות, צמצום הוצאות על קבלנים, ביטול הוצאות על קבלנים מיותרים (יש כמה כאלה), צמצום ו\או הורדת פעילויות מיותרות, שגופים ציבוריים, ממשלתיים ואזרחיים אחרים מבצעים במקביל וכתחרות באיגוד).
וכמובן, התקציב עצמו לא צורף לפרוטוקול.

זו בדיוק הסיבה, שרפי הוידה הוציא את המכתב הדחוף הבא (ביום 13.12.18, לתפוצה רחבה של נמענים):
"מר מני צמח – הגוף המבקר של האיגוד ,  עו''ד אייל גלובוס – ראש רשות התאגידים ורשם העמותות
שלום רב,
א. תודתי לכם על פעולתכם הנמרצת מול איגוד האינטרנט לביצוע הפצת פרוטוקול הועד מ-13.11.18, היום 13.12.18 במועד המבוקש ...  מצ''ב ...
ב. כעת אבקשכם לפעול בצורה נמרצת להפצת פרוטוקול הוועד מ-11.12.18 בצרוף מלא של הצעת תקציב 2019 (בפירוט כל ההכנסות וכל ההוצאות ומצב הרזרבות)...  וזאת, תוך שבוע ימים ולא יאוחר מ-20.12.18 (לפני תחילת הליך הבחירות ב-23.12.18). ראוי כי כל חברי האיגוד הבוחרים והמועמדים לחברות בועד האיגוד יהיו מודעים למצב הכספי האמיתי.
ג.  אשר לפרוטוקול הוועד מ-13.11.18 אעיר:
     1. לא הוצגו בדיון חלופות נוספות לפתרון המשבר הכספי, כגון: שינוי ארגוני מהותי של פעילות האיגוד והפרדת תחום התשתיות ותחום הקהילתי לשני ארגונים נפרדים מוכווני מטרה, כדוגמת ההפרדה שנעשתה ע''י איגוד האינטרנט העולמי כאשר הופרד תחום ניהול סיומת אורג לתאגיד נפרד מוכוון מטרה.
     2. לא נמסר לחברי הוועד בעת הדיון ולא נרשם בפרוטוקול מידע עדכני בנושא המיסוי על הכנסות האיגוד שיש לו משמעות מהותית על הוצאות האיגוד בשנת 2019. כידוע לכל, הדיון בנושא בבית המשפט המחוזי בירושלים שנועד ב-3.10.18 נדחה ולא ברור מצב הנושא.
     3. האיגוד קיבל החלטה פסולה ל''שחרור לעד'' מחובת תשלום דמי חידוש של 8,650 בעלי שמות מתחם המהוים הפסד כספי ניכר מדי שנה ע''ס כ-380 אלף ש''ח !!!!....
     4. לא יעלה על הדעת שימשך המצב בו עודפי הכנסות מפעילות תחום התשתיות ישמשו להמשך פעילות קהילתית המבוצעת על ידי גורמים אחרים.
     5. נדרש בכל מקרה לפעול בצורה נמרצת להסדרת המרשם הלאומי של שמות המתחם בסיומת ישראל בחקיקה. זה אינטרס מהותי להמשך קיום האיגוד בהיתר הפעלה רב שנתי מטעם המדינה... מצ''ב הצעת החוק.
     6. לא יעלה על הדעת שלא מוצגת לוועד תוכנית רב שנתית להעלאת מספר בעלי שמות המתחם בישראל. ברור לכל שהעלאת מחיר הרישום בכ-30% לא תתרום לקידום תחום שמות המתחם, אלא להיפך.
     7. מסתבר שעד היום אין לאיגוד כל תוכנית אסטרטגית וכל ההבטחות להצגת התוכנית הזאת לשימוע חברי האיגוד היו הבטחות סרק!!!...
     8. אין מנוס, לדעתי, כי הועד הנבחר בהליך הבחירות לשנת 2018 יבצע רוויזיה של החלטות הועד הנוכחי תוך קיום התייעצות ושיתוף של חברי האיגוד וביצוע שימוע מתאים לקביעת יעדים חדשים ומעודכנים להסדרת תחום התשתיות בארגון מוכוון מטרה לטובת כלל כ- 250 אלף בעלי שמות המתחם בישראל והוזלה ניכרת של מחירי הרישום של שמות מתחם בסיומת ישראל.
ד. אודה להיענותכם ופעולתכם בהתאם.
בברכה,

רפי הוידה"

תגובה טרם התקבלה. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם.

אגב, אני חייב לציין לחיוב את 2 חברי הוועד המנהל של האיגוד (אבי נגר וקובי סלע) שהתנגדו להעלאת המחיר התלולה של הדומיינים ו"לא קנו" את ה"ישראבלוף" שמכר להם המנכ"ל של האיגוד. שמות חברי הוועד שהצביעו בעד ההעלאה החצופה הזו של המחיר הם: קרין נהוןבת שבע אנגלברג בר, לביא שיפמן, ומני לוי. פשוט מביש, אבדן דרך, חוסר שיקול דעת מקצועי וחוסר אחריות ציבורית מצדם - ממדרגה ראשונה.  

נספח א':
פניותיו של רפי הוידה שלגביהם ביקשתי את תגובת האיגוד ולא קיבלתי תגובה לעניין (כמופיע בתוך הכתבה למעלה):
From: rafi hoyda [mailto:hoyda@netvision.net.il]
Sent: Monday, December 10, 2018 10:25 PM
To: Moked-amutot@justice.gov.il; eyalg@justice.gov.il
Cc: Yoram Hacohen; מני צמח; Roi Shlomi; aviw@telecomnews.co.il; attorneygeneralfax@justice.gov.il; mevaker@mevaker.gov.il; pmo.heb@it.pmo.gov.il; eyalg@justice.gov.il; asherr@tau.ac.il; Chaim Litvin; roee.besser@gmail.com; Karine Nahon; Batsheva Engelberg; Lavi Shiffman; Meny Levy; sar@justice.gov.il; mancal@justice.gov.il; Kobi Sela; Avi@l7defense.com; Tal Kaplan
Subject: פעילות ''איגוד האינטרנט הישראלי'' - ע''ר - 58-0299543
 
עו''ד אייל גלובוס – ראש רשות התאגידים ורשם העמותות
אייל שלום רב,
א. טרם פורסם פרוטוקול הועד בו נדון נושא העלאת מחיר רישום שמות המתחם ב-30% ... וזאת למרות פניותי בנושא ... מצ''ב 
ב. כל השהיה נוספת של פרסום הפרוטוקול מעלה חשד לפעולת הסתרה מכוונת בניגוד למדיניות המוצהרת של האיגוד ולניגוד לניהול תקין של עמותות ... מצ''ב ...
     https://www.isoc.org.il/about/management

ג. אודה הנחייתך המיידית ל''איגוד האינטרנט הישראלי'' לפירסום מיידי של הפרוטוקול, שכן האיגוד מצוי בימים אלה בהליך בחירות ומוסתרים מחברי האיגוד (הן מהמועמדים לחברות בועד והן מהבוחרים).
לא רק פרוטוקול הועד הנ''ל אלא גם הצעת תקציב 2019 המהוים מידע נדרש להבהרת פעילות האיגוד ודרך קבלת ההחלטות בנושאים אלה ....
ד. ברור כי במצב מעורפל זה של אי בהירות של המצב הכספי של האיגוד לא ניתן לנהל הליך בחירות תקין (יתקיים ב-28-30.12.18) ולכן מתחייבת התערבותך המיידית לתיקון המצב.
ה. אודה להיענותך והתערבותך הדחופה במטרה למתן הנחיות מתאימות לפירסום הפרוטוקול הנ''ל והצעת תקציב 2019 לא יאוחר מ-13.12.18.

בברכה,
רפי הוידה
העתק: שרת המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה, מנכ''לית משרד המשפטים
 
From: rafi hoyda [mailto:hoyda@netvision.net.il]
Sent: Thursday, November 29, 2018 10:55 PM
To: Karine Nahon (karine.nahon1@gmail.com)
Cc: Yoram Hacohen (yoram.h@isoc.org.il); מני צמח (menicpa@gmail.com); Roi Shlomi (roi.shlomi@gmail.com); aviw@telecomnews.co.il; attorneygeneralfax@justice.gov.il; 'mevaker@mevaker.gov.il'; 'pmo.heb@it.pmo.gov.il'; eyalg@justice.gov.il
Subject: RE: הסדרת פעילות מרשם שמות המתחם ע''י איגוד האינטרנט
 
קרין שלום,
א. טרם פורסם פרוטוקול הועד של חודש נובמבר 2018, אולם היום פורסמה הודעה כי מחירי רישום שמות מתחם יתייקרו ב-30% !!!... מצ''ב ...
  https://www.pc.co.il/news/279541/
ב. עוד ב-3.6.18 חזיתי, לאור ניתוח מאזן 2017 כי האיגוד עלול להיקלע למצב כספי בעייתי על פי תרחיש פסימי, ואכן כעת מצב זה קורה בפועל.
ג. לא יעלה על הדעת להעלות את שעור אגרת הרישום ב-30% מבלי לנמק זאת בפרוטוקול מפורט ולרבות את הסיבות לכך וכן תוך בחינת חלופות אחרות לעידוד רישום שמות מתחם בסיומת ישראל.
ד. בנוסף, הצעת תקציב 2019 מוסתרת כבר תקופה ארוכה מחברי האיגוד וזאת בניגוד למדיניות השקיפות של האיגוד.
ה. המסקנה העגומה מההתנהלות הפסולה של האיגוד בראשותך, ובמיוחד כאשר מתנהל במקביל הליך בחירות לחברי ועד חדשים בו את מציגה שוב את מועמדותך מביאים לידי צורך דחוף להסדרת מרשם השמות בישראל בחקיקה מתאימה.
ו. לידיעתך – פניתי היום שנית לשר הממונה על שמות המתחם בסיומת ישראל לפעול בדחיפות להסדרת המרשם הלאומי של שמות המתחם בחקיקה מתאימה.
בברכה,

רפי
העתק: ראש הממשלה, מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה

 
From: rafi hoyda [mailto:hoyda@netvision.net.il]
Sent: Sunday, June 3, 2018 1:02 PM
To: Karine Nahon (karine.nahon1@gmail.com)
Cc: Yoram Hacohen (yoram.h@isoc.org.il); מני צמח (menicpa@gmail.com); Roi Shlomi (roi.shlomi@gmail.com); aviw@telecomnews.co.il; attorneygeneralfax@justice.gov.il
Subject: הסדרת פעילות מרשם שמות המתחם ע''י איגוד האינטרנט
 
פרופ' קרין נהון – נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי (ע''ר)
קרין שלום רב,
א. לידיעתך – פרוטוקולי ישיבות הועד מחודש אפריל ומאי 2018 טרם פורסמו באתר האיגוד וזאת בניגוד
למה שנקבע בישיבת הוועד במרץ 2016 ופורסם באתר האיגוד ... מצ''ב ...  https://www.isoc.org.il/about/management
''החליטו חברי הוועד המנהל של איגוד האינטרנט, על בסיס עבודת מטה של הדרג המקצועי באיגוד, כי יש לנקוט בשקיפות מרבית בכל הקשור לדיונים וההחלטות הנידונות במסגרת ישיבות הוועד, ויש לפרסם אותן לציבור ובפרט לחברי העמותה.'' .
ב. מכאן, גם לא ברור מדוע הוחלט בישיבת ועד האיגוד שלא פורסמה להקים ועדת השקעות נוספת, מה גם שפעילות זו הינה מתפקידי ועדת הכספים.
ג. מניתוח המצב הכספי של העמותה, מתוך מסמכי האספה הכללית לשנת 2018 אשר מכונסת ב- 18.6.18 ... מצ''ב ...
      https://www.isoc.org.il/isoc-il/general-meeting-2018  
    מתברר כי המצב הכספי על פי תרחיש פסימי הינו עגום ביותר:
    א. הרזרבה הכספית של האיגוד, על פי הדוח הכספי לשנת 2017, מסתכמת בכ- 8.5 מיליון ש''ח.
    ב. תשלום החוב למס הכנסה לשנים 2011 עד 2013 לפי הנדרש ב-30.4.17 מסתכם ב- 1.937 מיליון ש''ח.
   ג. תשלום החוב למס הכנסה הצפוי לשנים 2014 עד 2018, היה והפסיקה תהיה לחובת האיגוד, עלול להגיע ל- 4.5 מיליון ש''ח.
    ד. המשך תקציב גרעוני לשנת 2019 לא נראה אפשרי במצב זה.

    ה. המשך הפסד כספי שנתי, כתוצאה מאי חיוב תשלום אגרת חידוש ל-8650 שמות מתחם, מסתכם ב-300 אלף ש''ח (כ-6 מיליון ש''ח מצטבר ב-20 השנים האחרונות). נושא זה נבחן עדיין ע''י המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט כלכלי).
ד. התוצאה למצב עניינים כזה כבר נחזה על ידי בשנה שעברה – צמצום רציני של המועסקים בעמותה וכן פעילויות שאינן קשורות באופן ישיר לנושא מרשם שמות המתחם או לחליפין העלאה ניכרת של אגרת חידוש שמות המתחם שבודאות לא יקרה.
ה. לתשומת לבך דוח המבקר לשנת 2017 המצ''ב ...
      https://www.isoc.org.il/files/docs/general-meetings/2018/isoc-il-mevaker-2017.pdf

    הקובע בפסקנות בסעיף 5.4.10 ש''המשך המגמה לתקציב גרעוני לצמצום עודפי העמותה עלול להותיר את האיגוד ללא רזרבה, ככל שתינתן פסיקה כנגד האיגוד''.
ו. המבקר ממליץ כי ''על האיגוד להיערך תקציבית ותזרימית לכל תרחיש וההשלכות לשנים הבאות''... לא ברור האם האיגוד נערך לכך? ...
ז. עלי לציין פעם נוספת כי סוגיית המיסוי הועלתה על ידי באספה בשנה שעברה (לא נכללה משום מה בפרוטוקול האספה) והאיגוד לא מיצה עד כה הליך מתאים מול שר האוצר לאישור ''פעילות מרשם שמות המתחם'' כפעילות 
הראויה לפטור ממס והמתאימה ל''מטרה ציבורית'' שאושרה על ידו בהתאם לפקודת מס הכנסה – סעיף 9 (2) ... מצ''ב ...
ח. זאת ועוד, באור 14 בדוח הכספי לשנת 2017 מציג מצג מוטה ואינו נותן תמונה אמיתית לסוגיית המס. לעומתו דוח המבקר מציג תמונה עדכנית והסיכונים הכרוכים להמשך פעילות האיגוד.
ט. לפיכך, נדרשת פעילות נמרצת מול רשויות המדינה, וזאת בטרם כינוס האספה השנתית, ב-18.6.18, להסדרת מרשם שמות המתחם כחוק ולרבות הסדרת היבט המיסוי עוד בטרם פסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים ב-3.10.18.
י. בנוסף, נדרש כי הדוחות הכספיים להבא, כפי שהיה בשנים הראשונות לפעילות האיגוד, יתנו תמונה כספית ברורה יותר לפעילות מרשם שמות המתחם, כך שתהא הפרדה חשבונאית ברורה לתחום הפעילות העיקרית של האיגוד.
    יש לבחון ברצינות שינוי מעמד העמותה, כדוגמת השינוי שנעשה ע''י איגוד האינטרנט העולמי, כך שפעילות מרשם שמות המתחם בסיומת ישראל תהיה במסגרת חברה לתועלת הציבור שתפעל בהסדר עם המדינה.
יא. לסיכום, אבקשך:
     1. להנחות לפירסום מיידי של כל הפרוטוקולים של דיוני הועד המנהל, לא יאוחר משעה 1600 היום.
     2. לפעול מול רשויות המדינה להסדרת מרשם שמות המתחם וכולל היבט המיסוי.
יב. אודה להיענותך.
בברכה,

רפי הוידה
 From: rafi hoyda [mailto:hoyda@netvision.net.il]
Sent: Tuesday, December 11, 2018 10:01 PM
To: מני צמח (menicpa@gmail.com); elections@isoc.org.il
Cc: Yoram Hacohen (yoram.h@isoc.org.il); מני צמח (menicpa@gmail.com); Roi Shlomi (roi.shlomi@gmail.com); aviw@telecomnews.co.il; attorneygeneralfax@justice.gov.il; 'mevaker@mevaker.gov.il'; 'pmo.heb@it.pmo.gov.il'; eyalg@justice.gov.il; asherr@tau.ac.il; Chaim Litvin (jullyski@gmail.com); roee.besser@gmail.com; Karine Nahon (karine.n@isoc.org.il); Batsheva Engelberg (batsheva@openu.ac.il); Lavi Shiffman (lavi.s@isoc.org.il); Meny Levy (MenyL@elal.co.il); sar@justice.gov.il; 'mancal@justice.gov.il'; Kobi Sela (kobi@wmg.co.il); Avi@l7defense.com; Tal Kaplan (TKaplan@PearlCohen.com)
Subject: RE: פעילות ''איגוד האינטרנט הישראלי'' - ע''ר - 58-0299543
 
מר מני צמח – רו''ח ומשפטן – הגוף המבקר של ''איגוד האינטרנט הישראלי''
מני שלום רב,
א. מצ''ב לעיונך פנייתי לרשם העמותות המדברת בעד עצמה.
ב. אני מניח כי גם אתה בודק במקביל את תקינות קבלת ההחלטה בדבר העלאת מחירי רישום של שם מתחם החל מ-1.1.19 בכ-30%, שלדעתי אינה מוצדקת!!! ...
ג. ראוי כי תפעל גם אתה בהקדם לפירסום מיידי של פרוטוקול ישיבת הועד שדנה בנושא ולא יאוחר מ-13.12.18.
ד. ראוי כי כל חברי האיגוד, הבוחרים הזכאים בהליך הבחירות הנוכחי והמועמדים לחברות בועד האיגוד יקבלו מידע מלא אודות ההוצאות המתוכננות בשנת 2019 זאת לאור העובדה כי כבר נדונו בישיבת הועד האחרונה וטרם פורסמו.
ה. מתברר כי המשאבים שיעמדו לרשות האיגוד ב-2019 יהיו 19.5 מיליון ש''ח (יתרת 2017 ע''ס 8.5 מיליון ש''ח ועוד הכנסות 2019 מדמי רישום וחידוש שמות מתחם ע''ס של כ- 11 מיליון ש''ח) בהנחה ששנת 2018 אינה גרעונית ותשלום המס לרשות המסים טרם בוצע בפועל. כאמור, נדרש להבהיר לכולנו את כל החלופות שהוצגו לועד ואת תוכנית ההוצאות לשנת 2019.
ו. לא יעלה על הדעת שימשך המצב הנוכחי של הסתרת המידע הרלונטי מבוחרי האיגוד ומהמועמדים לחברות בועד האיגוד בעיצומו של הליך בחירות 2018.
ז. כיון שאתה חבר בתוקף תפקידך בועדת הבחירות מוטלת עליך חובה חוקית וציבורית לודא כי הליך הבחירות נעשה בצורה הוגנת ושקופה.
ח. אודה להיענותך ופעולתך בהתאם.
בברכה,

רפי הוידה
elections free
 
 



 
 
Bookmark and Share