Telecom News - שנה מוצלחת וצפי לשנה עוד יותר מוצלחת בקהילת StartUp Grind הענקית!

שנה מוצלחת וצפי לשנה עוד יותר מוצלחת בקהילת StartUp Grind הענקית!

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> שנה מוצלחת וצפי לשנה עוד יותר מוצלחת בקהילת StartUp Grind הענקית!
קהילת היזמים, המשקיעים, המפתחים והמנטורים הענקית (מעל ל-4,200 חברים) סיכמה במסיבה ענקית במתחם היזמות Be-All בת"א את שנת 2018 עם צפי לשנה מוצלחת לא פחות ב-2019. זאת, עם שפע של טיפים למפתחים ויזמים, שמעוניינים להצליח בשוק המקומי והעולמי, המאוד תחרותי ותובעני, כשהצורך לספק חוויית לקוח מוצלחת היא המוטו הכי חשוב היום ומחר.
מאת: אבי וייס, 4.1.19, 07:00שחר מטורין ואבי וייס

קהילת Startup Grind שלוחת תל אביב שנולדה לפני קצת יותר מ-5 שנים, נמצאת בצמיחה מואצת ומונה כיום כבר כמעט 4,300 איש (גם בפייסבוק).

כ"כ, שחר מטורין (בתמונה משמאל מצד ימין, עם כותב שורות אלו משמאל) הוא הדירקטור (המנהל) של Startup Grind בישראל, והשלוחה בתל אביב כמו שאר השלוחות, מנוהלת בהתנדבות מלאה

האירוע האחרון של שנת 2018, שהיה גם אירוע הסיכום השנתי של הקהילה היזמית הזו, נערך ביום 26.12.18 במתחם היזמות הענק של Be-All בתל-אביב, בהשתתפות עשרות רבות של יזמים, משקיעים, מנטורים ומפתחים.

הדס בוסקילה, (בתמונה משמאל), מהדס בוסקילהובילת פיתוח קהילות ב-Be-All: "התחלנו ממש מאפס לפני כשנה וחצי וכיום אנו אחת הקהילות הגדולות ביותר ואולי הגדולה ביותר בישראל.

בת"א אנו עומדים כיום על מעל ל-3,500 עמדות ליזמים והתפרסנו כבר על פני 5 מתקני יזמות ענקיים במרכז הארץ,

אנו ממשיכים להתרחב, לאור ההצלחה הזו. זאת,עם תכנון אקוסטי מוקפד בכל המשרדים והטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם.

אנו מתאימים לכל שלבי החיים של הסטארטאפ, החל ממיזם של אדם בודד ועד מיזמים, שגדלו ועברו את ה-100 עובדים קבועים במיזם, וממשיכים לצמוח במהירות. 

מסביב בנינו את התמיכה, שזקוק לה היזם בכל שלבי ההתפתחות שלו, והדבר הכי חשוב מבחינתנו זו הקהילה. 

אנו מספקים למי שבחר בנו, את הסביבה הכי מקצועית ומתקדמת שיש בישראל לעולם היזמות, עם הכלים הכי עדכניים שיש בכל תחום.  

מידי שבוע אנו יוזמים אירועים קהילתיים ליזמים המצויים אצלנו ומשלבים את כל האקו-סיסטם, שהיזמים זקוקים להם במהלך חיי המיזם.

חברנו לקהילת Startup-Grind כי ראינו, שיש לנו ערכים משותפים ורצון למנף את הקהילות, שיש אצלנו, עם הקהילה הנהדרת הזו, שבחרה בנו להיות הבית שלה".

השלוחה של Startup Grind בת"א נוהלה במשך כ-5 שנים בסיוע של רם יוניש (סמנכ"ל שיווק ומכירות במטריקס גלובל ויזם) וצוות ענק של מתנדבים מסורים ונותני חסות. לאחר 5 שנים מההקמה ועד התבססות הקהילה החליט רם לסיים את תפקידו הפעיל כ- Co-Director Startup Grind Tel Avivהקהילה מאחלת לו הצלחה בכל אשר יילך. 

במסגרת האירוע, התקיים מפגש מרתק עם היזם והמנטור הבינלאומי עמיר שבט, שהגיע לאירוע מארה"ב, כדי לספר על התובנות, שהוא למד מהניסיון רב השנים שלו, כיצד להצליח בעולם היזמות.

לעמיר ניסיון מגוון ורחב בתחום היזמות ופיתוח עבודה קהילתית בארגונים, בעסקים ובחברות יזמיות, גם בפעילותו במסגרת החברות הגדולות ביותר בעולם בתחום ניהול "קבוצות עבודה" ויצירת "חוויית משתמש" ובכלל זה: מיקרוסופט, גוגל, Slack, קומברס ומספר לא קטן של סטארטאפים ישראליים. הוא היה מנהל קשרי המפתחים של חברת Google העולמית ואחד ממייסדי "קמפוס גוגל" בתל אביב, יזם שהקים בעבר כמה חברות סטרטאפ ומחבר הספר ״Designing Bots". 

שחר מטורין (בתמונה מששחר מטוריןמאל): "אך לא מכבר, קיימנו 'חגיגת יום הולדת'. חגגנו את יום ההולדת החמישי של הסניף הישראלי התל-אביבי של Startup Grind.

קשה לי, כמי שהיה מהיום הראשון בפעילות הזו, להאמין איך כבר עברו מעל ל-5 שנים.

בנוסף, היום אנו במפגש ה-56 של סניף ת"א של קהילת Startup Grind העולמית. בהחלט הישג יפה, עם מעל ל-4.2 אלף חברים, כשהתחלנו ממש מאפס, בדיוק לפני כ-5 שנים.

אנו הקהילה היזמית הגדולה בעולם וגם הגדולה בישראל, עם נוכחות ופעילות בכל רחבי העולם. הקהילה העולמית מכילה מעל למיליון וחצי יזמים, מפתחים, מנטורים ומשקיעים

הארגון, שאנו חלק ממנו, פרוס כבר ב-606 ערים ברחבי העולם, מהן 526 ערים פעילות ובשאר אלו קהילות בשלבי הקמה. בשנה האחרונה נוספו כ-200 ערים חדשות לקהילה הזו. התפתחות פשוט מדהימה בהיקפה, ב-131 מדינות בכל רחבי העולם.

בניית קהילה ענקית כזו עבור היזמים, פותחת בפניהם דלתות בכל מקום ברחבי העולם שיש בו סניף של Startup Grind. החלה כבר תופעה של 'תיירות יזמות' של יזמים, שמגיעים לערים השונות בחבי העולם ומקבלים גישה לפלטפורמה המקומית של Startup Grind באותה עיר.

הערכים שלנו מאוד ברורים והערך של נתינה הוא במקום הראשון. תעזור לאחרים, תייצר חברים. זה מחזיר את הערך שלו אליך. 

ב-2018 בכל רחבי העולם נוצרו והתקיימו מעל לאלפיים אירועים של קהילת Startup Grind העולמית, עם השתתפות של מעל ל-100 אלף יזמים ומשקיעים באירועים הללו. יש כיום בממוצע כ-9 אירועים ביום בכל מקום בעולם. כך, שגם אם יזם מטייל באיזו מדינה, הוא יכול להיכנס לאירוע המתקיים בעיר, שבה הוא נמצא, ולקדם קשרים, שיועילו לקהילה ולמיזם שלו. 

בישראל, התרחבנו בשנה האחרונה לכמה קהילות חדשות: בראשון לציון - קהילה על בסיס המכללה למנהל, קהילה בעמק חפר, באילת, ברעננה וכמובן הקהילה הוותיקה שלנו כאן בת"א. יש לנו כאן בישראל כ-3,000 מתנדבים, שבאים מתוך תעשיית היזמות ואתם יכולים להצטרף לקהילת המתנדבים הזו, שתורמת לכולנו, לפי הערך המוביל שלנו, של נתינה

תודתי לכל המתנדבים המלווים אותנו לאורך השנים, ל-Be-All, שנתנה לנו את המקום ולכל נותני החסות, שבלעדיהם לא היינו יכולים לקיים את הפעילות הנהדרת הזו לטובת עולם היזמות הישראלית והחיבור שלו לקהילה העולמית הענקית של Startup Grind. 

ב-12-13 לפברואר 2019 ייערך הכנס השנתי העולמי של Startup Grind בסיליקון-ואלי. גם השנה נוציא משלחת מישראל לאירוע וניתן כבר להירשם אצלנו למשלחת. באירוע הקודם בפברואר 2018, היה רק סטארטאפ ישראלי אחד על הבמה המרכזית באירוע.

באירוע ב-2019 אנו מקווים, שיהיו יותר סטארטאפים מישראל, שיזכו לעלות על הבמה המרכזית ואנו מתכוונים גם לפתוח מתחם שלנו עם דוכנים, שיהיה מוקדש כולו לסטארטאפים מישראל".


עמיר שבט (בתצלום מעמיר שוואטשמאל), VP לפיתוח חוויית המשתמש, חברת Twitch: "הגעתי לכאן במיוחד היישר מהסיליקון-וואלי. אני מגיע להרצות לאחר שנות עבודה לא מעטות בחברות מובילות, והגדולה האחרונה הייתה Slack ולפני כן גוגל ופייסבוק ועוד חברות, כולל חברות הזנק.

כיום אני ב-Twitch, שהיא חברה ותיקה ודי ענקית, שהחל הדרכה כסטארטאפ, ונרכשה ע"י אמזון הענקית, והמטרה שלנו ליצור קהילות סביב פיתוח משחקים ואפליקציות של משחקים.

התפקיד הרשמי שלי בחברה הוא סמנכ"ל בכיר לפיתוח חוויית המשתמש. הצורך של יצירת חוויית משתמש הפך למעין מגיפה. החלק החשוב שלי הוא להדביק במגיפה הזו את מפתחי המשחקים והאפליקציות, שלא תמיד מבינים איך לספק את חווית המשתמש. זה הסוד להצלחה שלנו. 

התובנות, שאני מציג כאן, יכולות לעזור לכל יזם, מפתח, משקיע ומנטור. מה אני למדתי בקריירה שלי בחברות מצליחות, קטנות, בינוניות, גדולות וענקיות? המון. ואוכל לרכז את הטיפים הללו ממה שרכשתי מהניסיון שלי וזה ניתן לחלוקה לפי 3 נושאי פעילות מרכזיים הקיימים בכל חברה בכל סדר גודל: ניהול אנשים, ניהול מוצר, ניהול פעילות.

א. ניהול אנשים: כולם (כמעט) מבינים את חשיבות ה-Team, הצוות. וכאן יש כמה וכמה טיפים:
  1. אנשים זה המשאב היקר ביותר בכל חברה ובמיוחד בחברות הייטק. לכן, יש צורך למצוא את האנשים המתאימים. זה לא יכול להתבצע בשיטות המוכרות. השיטה שלמדתי, שעובדת הכי טוב: להקם פאנל של מראיינים, שיראיינו את כל המועמדים, שעברו סינון ראשוני. יש צורך ב-4-8 מראיינים בפאנל הזה, תלוי בגודל החברה. 4 זה המינימום. מאוד חשוב לשים לב ל-Diversity, כלומר, לגיוון. זה משפר את איכות קבלת ההחלטות ומשפר את איכות העבודה עצמה. לכן, אי אפשר שצוות המראיינים לא יכלול נשים וגם מיעוטים. צוות המראיינים חייב להיות מגוון, כדי לשפר את איכות ההחלטות על בחירת האנשים המתאימים ביותר לכל תפקיד בחברה.
  2. קריירה וגידול פנימי. בכל מקצוע חייבים לקבוע סולם של התפתחות. כל עובד שנכנס חייב לקבל את מיקומו בסולם ההתפתחות, כדי שידע לאן הוא יכול להתקדם. זה חל על כולם, כולל מנהלים, עובדי מנהלה ומתכנתים.
  3. יצירת אווירה של גידול. זה מושג בשימוש בכמה כלים דוגמת: פידבקים, הערכות תקופתיות, בונוסים, מיקוד משימות ועוד.
  4. תיאום, פרודוקטיביות ושיתופיות. המוטו מאוד ברור: Win-Win-Win. זה חובה בכל דבר.חשוב לחשוב כל הזמן מה חשוב לצד השני, לפני שאתה חושב מה חשוב לך.
  5. לעודד עובדים לחסוך כסף ולתת להם בחזרה חלק מהכסף, שהם חוסכים לחברה. זה נושא, שהחל בגוגל והפך להיות מקובל שם והתפשט להרבה חברות. זה מופעל בכל תחום, כולל נסיעות לחו"ל של עובדים ומנהלים וכלה במערכות פיתוח. העובד מקבל עידוד לחסוך ע"י כך, שחלק מהחיסכון נצבר עבורו ישירות בחשבון חיסכון, שעומד לרשותו לניצול עתידי כרצונו.
  6. לזכור את הכלל: ABC. ר"ת: Always Be Communicating. תמיד תהיה בקשר. יש לזה כלים חברתיים, שבהם מוצגת רמת החברתיות של כל עובד ומנהל. המדד הזה חייב להיות גלוי. יש לעודד את העובדים והמנהלים להיות בקשרים כל הזמן
  7. מנהיגות יוצרת חזון משותף, מה שמוריד עלויות של תיאום ציפיות מיותר ותקשורת מרובה, כדי להבין את המטרות והדרכים להשגת המטרות. לכן, היעדים תמיד צריכים להיות מוגדרים היטב ומובנים לכולם. יש צורך ליצור אסטרטגיה ברורה לכל משימה עם מונחים ברורים מה צריכים להשיג ועל מי מוטלת כל משימה בדרך להשגת המטרה.
ב. ניהול מוצר:
  1. המוצר מתחיל מהלקוח אחורה. לא להיפך. יזמים רבים שוכחים את הכלל החשוב ביותר הזה. זה כולל הרבה צעדים. למשל, להביא את הלקוחות אליך למשרד ולשמוע אותם. בצע בדיקות עם הלקוחות על כל דבר, שאתה מפתח. A/B Testing זה חלק מהתהליך.  אסור להניח שום הנחות לגבי הרצון או הצורך של הלקוחות, בלי לשאול אותם, שוב ושוב.
  2. מנה מנהל אחד (בלבד) לכל מוצר או שירות הנמצאים אצלך, או שאתה מפתח אצלך. זה מונע מריבות ופוליטיקות פנימיות מיותרות. יש אחראי אחד ברור לכל דבר.
  3. Instrument Everything. מדוד הכל. מה שלא מדיד, מצא לו מדד. בצע שוב ושוב מבחנים ומדוד תוצאות. אל תניח הנחות בשום נושא. הכל חייב להיות מדיד. מה שלא מדיד - לא קיים. לכן, אסוף מספיק מידע על המוצר או השירות שלך, לפני שאתה יוצא איתו לשוק. זה גם ימנע קטסטרופות וגם יוביל להצלחה.
ג. ניהול פעילות:
  1. חובה לייצר מיקוד על תוצאות ולא על משימות ולא על שעות עבודה או מאמץ. שעות עבודה רבות ומאמץ רב לא מבטיחים תוצאות. לכן חשוב להתמקד רק על תוצאות ותוצאות מדידות. התכנית העסקית ולוחות הזמנים של התכנון הראשוני - לא חשובים כמו שחשוב, שתענה על צרכי הלקוח או הלקוחות. תוכיח תוצאות, גם אם זה לא בלוח הזמנים והתקציב שתכננת.
  2. בנה מכניזם של חזרות ובדיקות. יש לבצע ישיבות, שבהן מבוצעות בדיקות לאחור מה הושג עד רגע זה. הבדיקות חייבות להיות שבועיות, כל שבוע, כל חודש, כל רבעון וכל שנה. אסור לרוץ קדימה בלי לבדוק את עצמך שוב ושוב עם מדידות.
  3. זה בסדר להיכשל. אולם, הכישלון חייב להיות תהליך של לימוד מהטעויות ומהנתונים, שנלוו לטעויות. יש לשאול 'למה?' על כל סעיף ותת סעיף בכישלון.
​הטיפים וטקטיקות הפעולה, שאני מציג, אינן רשימה סגורה ואינם כל הרשימה. מדובר במסע, שכל הזמן יש חובה לחשוב, שוב ושוב: איך אני משתפר, איך אני מודד, איך אני משיג תוצאות. מסע  הפיתוח והיזמות לא מתחיל ולא נגמר ביום אחד. גם הלקוחות לא נשארים קבועים והצרכים שלהם כל הזמן משתנים. חוויית הלקוח המוצלחת של האתמול היא לא זו של היום ולא זו של המחר. חייבים למדוד אותה כל הזמן". 

בתמונה: חלק ממשתתפי ומארגני אירוע הסיכום השנתי 2018, שנערך ביוזמת Startup Grind שלוחת ת"א:
המסיבה של סטארטאפ-גרינד ת"א
 
 



 
 
Bookmark and Share