Telecom News - האיחוד האירופי יקציב 400 M יורו לקונסורציום MOBiLus שבו שותף הטכניון

האיחוד האירופי יקציב 400 M יורו לקונסורציום MOBiLus שבו שותף הטכניון

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> האיחוד האירופי יקציב 400 M יורו לקונסורציום MOBiLus שבו שותף הטכניון
האיחוד האירופי יקציב 400 מיליון יורו לקונסורציום MOBiLus שבו שותף הטכניון
מאת: מערכת Telecom News, 8.1.19, 20:12TRANSPORTATION FREE
 
הקונסורציום יתמקד בשיפור מערכות הניידות ב-13 ערים חכמות ובהן תל אביב. הוא יפעל לשילוב מערכות אופטימיזציה ותכנון, תוך הסתמכות על נתונים אקטיביים (סקרים) ופסיביים (חיישנים, מצלמות, רשתות חברתיות ועוד) ואוטומציה של הקצאת משאב התחבורה.
 
האיחוד האירופי יקציב כ-400 מיליון יורו לקונסורציום MOBiLus, שבו שותף הטכניון. זאת, בעקבות זכיית הקונסורציום בקול הקורא, שהוציא האיחוד האירופי.
 
השם MOBiLus הוא קיצור של "ניידות לטובת מרחבים עירוניים ראויים למגורים", ומטרת הקונסורציום היא לחולל מהפכה בניידות העירונית באירופה ומחוצה לה באמצעות הטמעה של חדשנות טכנולוגית בניידות עירונית בת קיימא. הוא יפותח ויוטמע ב-13 ערים חכמות ובהן תל אביב, כולן הוגדרו כערים חכמות ע"י פורום הקהילות החכמות ICF.

הקונסורציום יפעל לשילובן של מערכות אופטימיזציה ותכנון, תוך הסתמכות על נתונים אקטיביים (סקרים) ופסיביים (חיישנים, מצלמות, רשתות חברתיות ועוד) ואוטומציה של הקצאת משאב התחבורה.
 
המענק יינתן ל-MOBiLus בעקבות זכייתו של הקונסורציום בתחרות של EIT – המכון האירופי לחדשנות ולטכנולוגיה, שפועל במסגרת האיחוד האירופי.
 
המכון מפעיל שורה של קהילות ידע וחדשנות (KIC) בתחומים שונים, והמענק הנוכחי יינתן בתחום של "ניידות עירונית". בקונסורציום MOBiLus חברים 48 גופים ובהם 11 אוניברסיטאות והוא יפעל בתיאום עם חברות מובילות ובהן סימנס, BMW, פולקסוואגן, אוראקל, סקודה וסיאט.
 

מטעם הטכניון מוביל את המיזם פרופ' אמנון פרנקל מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים יחד עם מנהל יחידת קידום המחקר בטכניון דוד שם טוב. לטובת קידום הפרויקט נרתמו גם חברי סגל נוספים מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית ומהפקולטה לתעשייה וניהול ע"ש דוידסון וכן מרכזי מחקר ובהם המרכז לחקר העיר והאזור, המכון לתחבורה והמעבדה למערכות אוטונומיות שיתופיות.

פרופ' פרנקל: "MOBiLus תפעל מנקודת המבט של המשתמש הבודד ותתמקד בשיפור מערכות הניידות ולאו דווקא בכלי הרכב עצמם. היעד הוא להבטיח זמינות מרבית של כלי רכב בטוחים וירוקים, ולכן תינתן עדיפות לפתרונות, שיובילו להפחתת הבעלות הפרטית וכך להקטנת מספר כלי הרכב הנעים בעיר.
 
בתהליך זה ניקח בחשבון את זמינותם המוגבלת של משאבים כגון מרחב, אנרגיה ומקורות כספיים וכן את סובלנותם של התושבים לרעש, לזיהום, למשך הנסיעה ועוד".


 



 
 
Bookmark and Share