Telecom News - ניק זאבו ודיוויד צ'אום להם מיוחסת המצאת הביטקוין השתתפו בכנס Bittax

ניק זאבו ודיוויד צ'אום להם מיוחסת המצאת הביטקוין השתתפו בכנס Bittax

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> ניק זאבו ודיוויד צ'אום להם מיוחסת המצאת הביטקוין השתתפו בכנס Bittax
ניק זאבו ודיוויד צ'אום להם מיוחסת המצאת הביטקוין השתתפו בכנס Bittax
מאת: מערכת Telecom News, 9.1.19, 15:50דיוויד צ'אם, קרדיט ניר פרץ

1,000 איש השתתפו ב-Bitcoin summit, שנערך ב-8.1.19 בת"א. גידי בר זכאי, לשעבר סמנכ"ל רשות המיסים: "הממשלות תצטרכנה להתרגל למציאות החדשה". סיכום ועיקרי הדברים שנאמרו בכנס.

יותר מ-1,000 משתתפים הגיעו אמש לוועידת הביטקוין הישראלית, אותה אירח הסטארטאפ Bittax בהובלת גידי בר זכאי ונערכה באוניברסיטת תל אביב. בין הנואמים הבולטים בוועידה היו מניחי היסודות לעולם הבלוקצ'יין והביטקוין, דויד צ'אום וניק זאבו, שיש המייחסים להם גם את המצאת המטבע עצמו.

גידי בר זכאי, (בתמונה למטה), לשעבר סמנכ"ל רשות המיסים, שעומד כיום בראש Bittax, שמפתחת טכנולוגיה לחישוב מיסוי מטבעות דיגיטליים אמר: "השליטה של ממשלות היא השלב הראשון, אבל גם הן תצטרכנה להתרגל למציאות החדשה. כיום, החסם היחיד העומד בפני ביטקוין הוא החסם הרגולטורי. היכולת של המדינה להקל על מחזיקי המטבעות תקבע את קצב האימוץ ופיתוחים כמו שלנו יוכלו להאיץ אותו.
 
האתגר הגדול יהיה להגן על הפרטיות. כך, שהרגולטור יקבל רק את מה שדרוש לו. עם זאת, ביטקוין ממוסה כבר היום, והצעד הנכון הוא ללכת יד ביד עם הרשויות בנושא מכיוון שרק כך נוכל לקדם את המטבעות הדיגיטליים לקראת הכרה מלאה בהם במטבעות לכל דבר".

פרופ' אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה: "הממשלה יכולה לוותר על הכסף, שהיא מדפיסה, כדי להתייעל. הייתי חלק מצוות של בנק ישראל, שהחליט בסופו של דבר, שלא לייצר שקל דיגיטלי, כי אף מדינה לא ביצעה זאת. השוודים צפויים לבצע ניסיון ואם הוא יצליח אולי מדינות נוספות ילכו בעקבותיה".

עו"ד יהונתן קלינגר, הגיב לדבריו: "פרופ' שמחון אומר ,שלהדפיס כסף לא עולה למדינה. אבל אם המדינה תעבור לשקל דיגיטלי היא תחסל את ההון השחור ברגע אחד ותחסוך מיליארדים".

דיוויד צ'אום, (בתמונה למעלה), מהקריפטוגרפים, שהניחו את היסודות לביטקוין ולרשת המחשבים המאובטחת TOR, חשף בכנס את המיזם החדש שלו, שיצור מערכת מאובטחת לתשלומים והעברת הודעות: "שמעתי את אדוארד סנודן מדבר על מושג ה-Full take, כאשר ה-NSA לוקח את כל המידע על אדם, וזה גרם לי להבין, שאני חייב לחזור לעבוד על פיתוח, שיגן על הפרטיות, כשם שפיתוחי עבר שלי הביאו להקמת רשתTOR  המאפשרת גלישה אנונימית ברשת. לכן, אני עובד היום עלElixxir , שתאפשר העברת הודעות ותשלומים באופן פרטי ומאובטח ברמה גלובלית".

ניק זאבו, (בתמונה למטה), שהמציא את BitGold, אביו הרוחני של ביטקוין, והאיש שניסח את קונספט החוזים החכמים: "ביטקוין לא יכול לעבוד כמו שהוא באופן גלובלי. זה התחיל בפרויקט קטן - שתי פיצות תמורת 10,000 ביטקוין, ואנשים חשבו, שיוכלו להשתמש בו כדי לקנות כוס קפה או המבורגר. אבל זה בלתי אפשרי. לשם כך יש צורך בשכבה שנייה ולייטנינג ייתן את הפתרון לכך.

צריך להבין, לביטקוין יש את היכולת להפוך להיות אמצעי ההעברה האמין ביותר בעולם. הרי אנו יכולים לדמיין מצב בו בנקים מרכזיים לא יכולים להאמין האחד לשני. אי אפשר לסמוך על אגרות חוב, ניירות ערך או שטרות. במקרה הזה הגו פתרון - נסמוך על השוויצרים. אבל גם שוויץ מושפעת פוליטית.

והנה ביטקוין - מערכת ,שלא ניתן לשנות אותה, ובה אין צורך לסמוך על אף אחד, כי הכל שקוף ובלתי ניתן לשינוי. לכן, במקום לסמוך על שוויץ, במשבר העולמי הבא נוכל לסמוך על ביטקוין כאמצעי העברת כספים גלובלי, שאיש לא יוכל להפריע לו. כך למשל, אנו רואים, שלאור המשבר הקשה בוונצואלה, יש עלייה מאסיבית בשימוש בו, וזו הסיבה, שכאשר אי אפשר לסמוך על המטבע המדינתי, עוברים לביטקוין".

יוני אסיא, מייסד ומנכ"ל eToro, דיבר על הצורך בשירותי אחזקה ייחודיים לביטקוין, בשונה מבנקים: "אף אחד לא יכול לפרוץ לבנק ולגנוב מיליארד דולרים. יש יותר מידי מנגנוני אבטחה וביטוחים. הסיכון בקריפטו הוא, שאם מישהו משיג גישה למפתח הפרטי, הכסף אבוד. זהו שינוי מהותי, רמת סיכון סייבר, שלא קיימת בשום מקום. לכן, נדרשים גורמים מקצועיים ,שיודעים איך לאחסן את הכספים הללו ולהחזיק אותם עבור לקוחות".

בכנס השתתפו, כאמור, שניים מקבוצת ה-CypherPunks, ניק זאבו ודויד צ'אום, אקטיביסטים, שעסקו בקריפטוגרפיה עוד בשנות ה-80 המוקדמות ומיוחס להם חלק מרכזי בפיתוח הביטקוין עצמו. קיימות הערכות שונות בעולם המייחסות לזאבו ועמיתו צ'אום את היותם סטושי נקמוטו, על אף שהכחישו זאת. כאמור, זאבו, ידוע כמי שניסח לראשונה את רעיון החוזים החכמים בו נעשה שימוש נרחב בתעשיית המטבעות הדיגיטליים, וצ'אם, ידשוע כמי שייסד את DigiCash, מהחברות הראשונות שעסקו בכסף דיגיטלי, ואחראי על חידושים בתחום לאורך השנים,

עוד השתתפו בכנס, אלנה ורונובה ממייסדי TREZOR, ארנק החומרה המוביל בעולם, פרופ' אביב זוהר, המדען הראשי ב-QED-itשלי הוד מויאל, משקיעת הון סיכון מראשי M21, יובל רואש, מנכ"ל Bits of gold, מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, גיל דבורה, מנכ"ל ומייסד של TheFloor, רון גולדי, מנכ"ל First, גיא יצחקי, ראש מערך הסייבר והבלוקצ'יין באינטל, ג'ף ברוויק, אקטיביסט מוכר בארה"ב בתחום האנרכו- קפיטליזם.

קרדיט צילומים: ניר פרץ

בתמונה: גידי בר זכאי וניק זאבו:
גידי בר זכאי וניק זאבו, קרדיט ניר פרץ



 
 
Bookmark and Share