Telecom News - מה דרוש למימוש ההבטחה של ה-XaaS בארגונים בישראל?

מה דרוש למימוש ההבטחה של ה-XaaS בארגונים בישראל?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מה דרוש למימוש ההבטחה של ה-XaaS בארגונים בישראל?
מה דרוש למימוש ההבטחה של ה-XaaS בארגונים בישראל?
מאת: אילן סגלמן, 18.2.19, 06:40אילן סגלמן יחצ

בישראל, מגמה זו עדיין נמצאת בשלב בו כולם מדברים עליה, אך מעט נעשה כדי לקיים אותה. ישנם מספר גורמים המגבילים את המעבר ל-XaaS בישראל ומונעים את פריצת הסכר.

בשנים האחרונות חלה מגמה מתחזקת לעבר מודלים של "הכל כשירות" - Everything-as-a-Service, או בקיצור - XaaS. על פי דו"ח, שפורסם לאחרונה ע"י RnR Market Research, המגמה תגדל בשיעור של 38% עד 2020. חברות עושות שינוי יסודי ומעבר מבניית IT לצריכת IT לסוגיו כדי להשיג גמישות, להתקדם ביעילות רבה יותר בתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, להציע שירותים חדשים במהירות גבוהה יותר ולנצל הזדמנויות.

XaaS היא מונח הכולל בתוכו את כלל השירותים, שבעבר נמנו עם הכניסה של הענן לחיים הארגוניים, בין היתר ,תוכנה כשירות (SaaS), תשתית כשירות (IaaS) ופלטפורמות כשירות (PaaS). ההגדרה הפשוטה ביותר שלו היא היכולת לרכוש כל שירות או טכנולוגיה דרך האינטרנט ולהשתמש בה באמצעות הענן במקום באתר הארגון.

כיום, רוב החברות הצעירות, שנכנסות לשוק, מאמצות מהיום הראשון את מודל ה-XaaS ואיתן גם חלק נכבד מהחברות הוותיקות. היתרונות ברורים: צמצום עלויות, גמישות, יכולת לגדול ולקטון לפי הצורך, תפעול המתבצע ע,י ספק השירות וגישה פשוטה וקלה לטכנולוגיות חדשות, שמאפשרות תגובה טובה ומהירה יותר לשינויים בשוק.

העולם נמצא ממש על סף ה"המפץ הגדול" של המגמה הזאת. הסיבה, שהמגמה כה מתחזקת, היא ההתקדמות הטכנולוגית האדירה בכל תחום ותחום, עם היצע מטורף של פתרונות, שמתחדשים, משודרגים ומתעדכנים חדשות לבקרים.

מחלקות מערכות המידע המסורתיות פעמים רבות פשוט לא מצליחות לעמוד בקצב השינויים וזקוקות לשירותים חיצוניים, שיספקו את הטכנולוגיה וינהלו אותה. כאן נכנסים לתמונה ספקי השירות (ה-MSPs), שמגשרים על הפער בין ההיצע הטכנולוגי האדיר לבין הארגונים. הללו מספקים את הטכנולוגיה המתאימה, יחד עם הניהול שלה והידע הדרוש כדי להפעילה בצורה אופטימלית וממצות ממנה את המיטב.

בתחום אבטחת המידע הנושא הפך אקוטי יותר מתחומים אחרים בשל הקצב המואץ של התפתחות האיומים והמגוון הגדול שלהם. קצב ההתקדמות הטכנולוגית של כלי ההגנה וטכניקות ההגנה גם הוא הואץ בהתאם, כאשר מגוון חדש של כלים מוצג לשוק מידי חודש בחודשו.

אם נוסיף לכך גם את סגנון העבודה הגמיש של העובדים, שפועלים בכל מקום עם מגוון מכשירים, את השימוש הגובר בהתקני IoT ואת הצורך להגיב במהירות לשוק עם גמישות מרבית, קיים קושי רב למנהלי אבטחת המידע לתת את המענה המקיף, העדכני והמתקדם ביותר.

בישראל, מגמה זו עדיין נמצאת בשלב בו כולם מדברים עליה, אך מעט נעשה כדי לקיים אותה. ישנם מספר גורמים המגבילים את המעבר ל-XaaS בישראל ומונעים את פריצת הסכר:

ספקי השירות הקטנים מתמקדים בנישות - בישראל ישנם הרבה ספקי שירות קטנים, שמעוניינים לספק XaaS, אך קשה להם להתמודד עם מודלים מורכבים של תשלום חודשי. כל אחד מהם מתמחה בנישה קטנה מאד, דוגמת אבטחת מידע, דאטה בייס, פיתוח וכדו', שלא מאפשרת להם לבנות פלטפורמת MSP מקיפה, שתהיה כדאית לאספקת שירותים במודל הזה.

כדי לשרוד באקוסיסטם המשתנה, ספקים אלה יצטרכו לצמוח ולהגיע לפריסה גדולה יותר של שירותים. לחלופין, הם יצטרכו לשמור על נישה ורטיקלית מבודלת, שתייחד אותם לעומת מתחרים.
 
ספקי השירות הגדולים לא מתמחים מספיק - ספקי השירות הגדולים מציעים פורטפוליו נרחב של שירותים ומוצרים, אולם הם לא תמיד יכולים להציע את אותה רמת התמחות וידע מעמיק, שמציעים ספקי השירות הקטנים בנישה שלהם. חברות אלו תצטרכנה לשים את תהליך ההתמקצעות של הצוותים בראש סדרי העדיפות שלהן, כמטרת על, כדי ליצור התמחות גדולה יותר ולספק שירות ברמה הגבוהה ביותר בכל נישה.
 
מחסום תפיסתי - מצד הלקוחות, המחסום הוא בעיקר תפיסתי, בוודאי בחברות הגדולות והוותיקות, בהן השתרשו הרגלי עבודה ונהלים מוסדרים מזה שנים. חשוב להבין, שהשוק רץ מהר מאד קדימה עם הרבה פיתוחים חדשים.

כדי לשמור על הארגון בחזית הטכנולוגיה ולתמוך היטב בתהליכים העסקיים של הארגון, יש לשנות דפוסי חשיבה, לשחרר את משאבי הארגון ולאפשר למנהלי מערכות המידע להשתמש בכלים טכנולוגיים במודל XaaS.

יותר ויותר ארגונים, הן מצד ספקי השירות והן מצד הלקוחות, מבינים את היתרונות הבולטים של XaaS ושל עבודה בתמיכת ספקי השירות. אין ספק, שהמגמה הזאת יכולה להאיץ תהליכים של טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים רבים ולייעל אותה.

בהיבטי אבטחת המידע, היא יכולה לשנות מקצה לקצה את פוטנציאל הנזק של פריצות הסייבר. יחד עם זאת, חשוב לבחור בשותף הנכון, שיבטיח זאת, עם רמה מקצועית גבוהה, גמישות ותמיכה בעסק.
 
מאת: אילן סגלמן,פברואר 2019.
סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-Power Communications המפיצה את פתרונות Sophos בישראל

XAAS FREE
 
 
 



 
 
Bookmark and Share