Telecom News - סקר בקרב ארגונים: פחות ממחצית מפרויקטי החדשנות מגיעים לשוק

סקר בקרב ארגונים: פחות ממחצית מפרויקטי החדשנות מגיעים לשוק

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> סקר בקרב ארגונים: פחות ממחצית מפרויקטי החדשנות מגיעים לשוק
סקר בקרב ארגונים: פחות ממחצית מפרויקטי החדשנות מגיעים לשוק
מאת: מערכת Telecom News, 20.2.19,  18:57אסף טובול יחצ צילום עזרא לוי
 
הסקר נערך בקרב 5,000 מקבלי החלטות בתחומי התוכנה ופתרונות הענן. המשיבים בסקר ייצגו ארגונים מ-24 שווקים. התחייבות לפרויקטים רבים מדי, היעדר מנהיגות ומחסור בתהליכים מובילים לפערי חדשנות. למרות קשר ברור בין צמיחה לחדשנות, הארגונים מתעכבים בגלל תהליכים לקויים וחוסר מיקוד.
 
חברת הענן אורקל פרסמה דו"ח המלמד, שחברות אינן מצליחות לממש יותר ממחצית ממיזמי החדשנות, שהן מציעות. למרות קשר ברור בין הצמיחה לבין החדשנות, הארגונים מתעכבים בגלל תהליכים לקויים וחוסר מיקוד. הדו"ח מראה, שחסמי החדשנות משמעותיים בעיקר בקרב חברות גדולות, כמו גם בקרב חברות המתאפיינות בקצבי צמיחה גבוהים יותר.
 
הדו"ח, שכותרתו "איך לקיים סדר יום מוצלח של חדשנות", מבוסס על סקר, שנערך בקרב יותר מ-5,000 מקבלי החלטות בתחומי התוכנה ופתרונות הענן. המשיבים בסקר ייצגו חברות מ-24 שווקים, עם הכנסות פחות ממיליון אירו ועד 500 מיליון אירו, וכוח אדם שנע בין 100 ל-50,000 עובדים.
 
ממצאים עיקריים:
  • שליש מכלל החברות קורסות תחת הנטל של מיזמי חדשנות רבים מדי.
  • 85% מכלל החברות שחוות צמיחה חזקה עד משמעותית משקיעות בחדשנות.
  • 21% מהן גורסות, שחוסר מחויבות מהצד העסקי מהווה מכשול משמעותי בפני החדשנות.
  • לטענת 22%, היעדר תהליכים פוגם במאמצי החדשנות, בעוד ש-22% תולים את האשמה בהיעדר חזון.
  • 22% מהנשאלים בסקר טוענים, שהשקעות נמוכות בטכנולוגיה מעכבות את תכנית החדשנות שלהם.
 
מחסור במיקוד ובמבנה
התחייבות לפרויקטים רבים מדי מונעת מהחברות לממש את יוזמות החדשנות שלהן, ושליש מתוכן מודות, שהן קורסות תחת הנטל של פרויקטים רבים מדי. הבעיה בולטת במיוחד בקרב חברות, שמתאפיינות בשיעור צמיחה גבוה, ש-38% מתוכן מדווחות על מספר רב מדי של יוזמות מקבילות.
 
למרות השאיפה להטמיע תהליכים המעודדים חדשנות, 22% מכלל הארגונים סבורים, שתכנון סדר הפעולות האידיאלי טרם יושם כהלכה. 19% מכלל החברות טוענות, שהיעדר טכנולוגיה מתאימה מעכב אותן.
 
היעדר מנהיגות
התחייבות בלתי מספקת מצד העסק בשילוב היעדר מנהיגות ברורה מהווים מכשולים משמעותיים בפני הצלחת החברות בתחום החדשנות. מנהלים בכירים (48%) ומנהלי IT (46%) זוהו כמובילים משותפים של החדשנות בארגון, אולם גם בעלי תפקידים אחרים בארגון זוהו  כמובילי חדשנות ביחס שווה כמעט (35-41%).
 
מעורבות לקוחות כחיווי להצלחה
הארגונים מתרחקים ממדדי הביצוע (KPIs) המסורתיים של פריון עובדים (53%) והכנסה (53%) ומתמקדים יותר ויותר בחוויית הלקוח (57%) כמדד להחזר השקעה (ROI). עם זאת, שינוי זה מסיט את תשומת הלב ממעורבות העובדים וכיום 44% בלבד רואים בצינור הארגון מנוף לחדשנות ורק 41% לוקחים בחשבון את התרבות הארגונית.
 
ניל שוליי (Neil Sholay), סגן נשיא לחדשנות, אורקל: "העובדים תמיד יהוו גורם קריטי בכל תכנית חדשנות בכל מה שנוגע להצעת רעיונות חדשים, שנותנים מענה לבעיות ממשיות, ובהקשר של ליווי הפתרונות עד לשלב שהם נושאים פרי. אבל כדי להצליח בכך, העובדים זקוקים לתרבות אפקטיבית ותומכת של חדשנות. תרבות כזו מתחילה בחזון ברור של המנהיגים וכן בתעדוף ובמימון של פרויקטים נבחרים. החדשנות לא נסובה על רעיונות בלבד, אלא גם על ביצוע.
 
החברות צריכות להיות מסוגלות לתת מענה לדרישות הלקוח המשתנות, ע"י מימוש מהיר של רעיונות. לדוגמא, רשת מלונות Melia זיהתה את הצורך של הלקוחות בפתרון שיאפשר להם לא לשאת מזומנים, תעודות זהות, כרטיסי אשראי ומפתחות. בעקבות זאת, הרשת השיקה במהירות דרכון אישי בצורת צמיד, שמעניק לאורחים חופש חסר תקדים ומאפשר להם להסתובב בנוחות ברחבי המלון. הקונספט התקדם תוך שבועות ספורים משלב הרעיון לשלב החדשנות, משום שלרשת היה גיבוי של טכנולוגיה, שהייתה מוכנה למימוש, מוכנה לבנייה ומוכנה לצאת לדרך".
 
אסף סובול, (בתמונה למעלה), מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל: "אנו נמצאים בתקופה מצוינת לחדשנות הרבה בזכות הענן. ההזדמנויות, שהענן מציג, הן אמיתיות ונגישות. כך, שארגונים יכולים להתבסס על טכנולוגיות מתקדמות כמו AI, ML, בלוקצ'יין, IoT , כדי לממש יוזמות חדשנות באופן מהיר יותר, זול יותר ומאובטח יותר מאי פעם. תפקידנו להיות שותף טכנולוגי לחדשנות של הלקוחות, ה-enabler שלהם".

צילום תמונה עליונה: עזרא לוי

INNOVATION FREE
 
 



 
 
Bookmark and Share