Telecom News - הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הצטרפה לפנייה בינ"ל לחב' Apple ו-Google

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הצטרפה לפנייה בינ"ל לחב' Apple ו-Google

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הצטרפה לפנייה בינ"ל לחב' Apple ו-Google
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הצטרפה לפנייה בינלאומית לחברות Apple ו-Google
מאת: מערכת Telecom News, 13.3.19, 16:35מיכאל אטלן יחצ קרדיט שאולי לנדנר

זאת, למניעת הטעיה בגילוי הצהרת הפרטיות בחנויות האפליקציות שלהן.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פנתה יחד עם 26 רשויות מקבילות בעולם לחברות אפל וגוגל בדרישה להכניס שינויים בממשקי האפליקציות שלהן. כך, שספקי אפליקציות יימנעו מהטעיית הצרכנים אודות מדיניות הפרטיות שלהן בנוגע לאיסוף ולשימוש במידע האישי של הצרכן מראש, בצורה ברורה ומקיפה במסך הראשי של האפליקציה בחנות.

בין 27 הארצות החתומות על הפנייה נמנות הולנד, נורווגיה, לטביה, מלאווי ומקסיקו. זו הפעם הראשונה, שמספר רב כל כך של רשויות בינלאומיות בתחום הגנת הצרכן משלבות כוחות בפעולה אחת.

בשנה שעברה ארגון ICPEN - International Consumer Protection and Enforcement Network המורכב מרשויות הגנת הצרכן הפועלות בכ-60 מדינות בחן את האופן בו מיידעים צרכנים בחנויות אפליקציות לגבי איסוף המידע האישי של הצרכן והשימוש שנעשה בו.

הארגון והרשויות החברות בו הגיעו למסקנה, שהמידע, שנמסר לצרכן בעניין מדיניות הפרטיות, אינו מספק. חנויות האפליקציות של אפל וגוגל נותנות לספקי אפליקציות (App Providers) מקום למסירת מידע אודות הפרטיות עם זאת, באופן שאינו מספק ואינו מאפשר לספקי אפליקציות לספק לצרכנים את המידע ההכרחי באופן המהווה גילוי נאות. על פי ממצאי הארגון כדי להגיע למידע בנושא על הצרכן לגלול יותר ממסך אחד ולהיכנס לקישור המפנה את הצרכן למדיניות באתר של מפתח האפליקציה.

לכן, 27 רשויות הגנת הצרכן חברו יחד ודורשות מאפל וגוגל להתאים את המבנה של חנויות האפליקציות שלהן כך, שספקי אפליקציות יוכלו לספק לצרכנים את המידע ההכרחי אודות השימוש במידע שלהם בצורה ברורה ומקיפה במסך הראשי של האפליקציה בחנות.

מחקרים מראים, שצרכנים משווים בין אפליקציות באשר לאופן בו האפליקציות משתמשות במידע שלהם אם הם מקבלים את המידע המתאים מראש. שקיפות היא תנאי מקדמי לכך. אם הצרכנים יקבלו מידע ברור אודות מדיניות הפרטיות של כל אפליקציה בזמן המתאים, הדבר יאפשר להם לקבל החלטות מושכלות לגבי אפליקציות על בסיס גילוי זה.

הקריאה המשותפת מתמקדת בליבת ההגנה על הצרכן - יידוע הצרכנים בשלבים מוקדמים לפני קבלת החלטה על רכישה / הורדת אפליקציה, באשר לפרט מהותי בעסקה ובמקרה דנן, מידע על איסוף ושימוש במידע אישי. דרישה בסיסית של הגנת הצרכן היא, שצרכנים יהיו מודעים להשלכות של הבחירות שלהם לפני שהם בוחרים להוריד את האפליקציה ולעשות בה שימוש.
 
עו"ד מיכאל אטלן, (בתמונה למעלה), הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "הרשות פועלת גם במרחב הבינלאומי כדי להגן על הצרכנים. במקרה זה שיתוף פעולה עם רשויות מקבילות לנו הוא צו השעה להגנת הצרכן הישראלי מפני חברות בינלאומיות בכלל וענקיות האינטרנט בפרט".

להלן המכתב לאפל - כאן.

להלן המכתב לגוגל - כאן

 קרדיט צילום תמונה עליונה: שאולי לנדנר
 
PRIVECY FREE
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share