Telecom News - האם ניתן להשיג כיום 30 גיגה בדור רביעי - LTE ו-100 גיגה ב- 5G די בקרוב?

האם ניתן להשיג כיום 30 גיגה בדור רביעי - LTE ו-100 גיגה ב- 5G די בקרוב?

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> האם ניתן להשיג כיום 30 גיגה בדור רביעי - LTE ו-100 גיגה ב- 5G די בקרוב?
האם ניתן להשיג כיום 30 גיגה באוויר ברשת הסלולר בדור רביעי - LTE ו-100 גיגה ב- 5G די בקרוב?   
מאת: אבי וייס, 28.03.19, 08:15אופיר גילת
 
התשובה חיובית. הביצועים המדהימים הללו ברשתות הסלולר הן פרי פיתוח של סטארטאפ בשםNetworks  Exband, שנמצא בחממת אינקוביט הממוקמת בפארק הטכנולוגי בבאר-שבע, ושנחשף כאן לראשונה. המיזם מפתח פתרון חדש לחלוטין לדור חמישי של הסלולר, שמתחרה בכל פתרון של חיבורי סיבים אופטיים. הסטארטאפ מחפש כרגע משקיעים להמשך הפיתוח.
 
"אנו מכוונים את עצמנו בעיקר לגדולים", מתאר אופיר גילת, מייסד ומנכ"ל .Exband Networks  "אנו מציעים להם פתרון, שמספק קפיצת מדרגה טכנולוגית וברמת ביצועים לקצבים אדירים באוויר, שבעבר רק חלמו עליהם".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם אופיר גילת (בתמונה), מנכ"ל סטארטאפ הנמצא בחממת אינקוביט -  Incubit Technology Ventures הממוקמת בפארק הטכנולוגי בב"ש, כדי לשמוע על יוזמה, שמפתחת פתרון חדש לחלוטין לדור החמישי של הסלולר, פתרון המותאם גם לדור הרביעי של הסלולר, שיישאר עמנו עוד שנים רבות.

היזמים מפתחים פתרון לינאריזציה אנלוגית לאנטנות הסלולר, במקום לינאריזציה דיגיטלית, מה שמקובל מזה שנים בתעשיית הסלולר. כך, שהם משיגים רוחבי סרט של 300 מגהרץ, שזה דבר שנראה מטורף לגמרי בעולם הסלולר.
 
המצגת המלאה של המיזם המדהים הזה נמצאת כאן - למתעניינים ובמיוחד למשקיעים ולשותפים פוטנציאליים.
 
שאלה: מה זה Exband Networks ומה אתם מפתחים?
אופיר גילת: "אנו מפתחים טכנולוגיה חדשה לרשתות הסלולר כאשר המטרה המרכזית שלנו היא פיתוח טכנולוגיה לרשתות של דור חמישי בסלולר - 5G, כדי להעביר קצבי מידע, שחשבו עד היום, שהם בלתי אפשריים להעברה על רשתות רדיו.
 
זה פתרון המתחרה בכל פתרון של חיבורי סיבים אופטיים, רק שלא צריך לסלול סיבים אופטיים בפתרון שלנו. הוא על אנטנת הסלולר הרגילה שיש בכל פינה בעולם".
 
שאלה: זה פתרון חומרה, או תוכנה, או שניהם?
תשובה: "אנו מפתחים חומרת RF. זה לא פתרון תוכנה, למרות שמעל שכבת החומרה יש תוכנה. הטכנולוגיה שלנו ישימה למשדרי הסלולר של היום, כלומר גם לדור רביעי - LTE בדגש על LTE-A, והפתרון הזה ייחודי ואני לא מכיר שום מתחרה, שיש לו פתרון כזה בשוק העולמי".  
 
שאלה: מה הסוד של הפתרון שלכם?
תשובה: "הפתרון שלנו מוגן בפטנט והעיקר הוא הגישה השונה שלנו ל-RF, גישה הנקראת לינאריזציה.
 
כל משדר RF יוצר עיוותים באות המשודר ובכל משדר RF בעולם יש תיקון לינארי. באופן די מפתיע, הטכנולוגיה היחידה הקיימת בשוק לנושא זה היא DPD, טכנולוגיה, שיש לה מגבלות של רוחב סרט לכל משדר והמגבלה הזו גדלה ככל שהקצב של המשרד גדל. כ"כ, ככל שרוחב הסרט גדל יש תצרוכת זרם יותר גדולה והמעבדים יותר גדולים, מה שמייקר מאוד את המשדרים.
 
אנו באנו בגישה אחרת, בפתרון אנלוגי, במקום הפתרון הדיגיטלי הקיים במשרדי ה-RF. הפתרון שלנו גם יותר קטן וקומפקטי וגם צורך הרבה פחות זרם.
 
המעבר לפתרון אנלוגי יכול לפתוח רוחבי סרט, שהם בבחינת חלום כיום ואיש לא הצליח בעולם להגיע לרוחבי סרט כאלה, לכל משדר RF".
 
שאלה: מה מצב הפיתוח שלכם?
תשובה: "אנו מצויים במצב של מדגים טכנולוגי, כלומר אנו במצב של אלפא. אנו מציגים רוחב סרט של 300 מגהרץ עם קידוד של.1024 QAM  הביצועים הם לפחות פי 3 מכל אנטנת RF הקיימת בשוק.
 
במעבדות, הצליחו המתחרים שלנו להגיע עד 100 מגהרץ. אנו באב טיפוס מתחילים עם 300 מגהרץ. זה חלום של מהנדסי תקשורת, שלא חשבו שאפשר בכלל להגיע לדבר כזה".  
 
שאלה: באילו תדרים אתם מתכננים את הפתרון שלכם?
תשובה: "בעיקרון, הפתרון יכול להתאים לכל תחום תדר ולכן יכול להתאים אפילו לגלים מילימטריים בתחומי התדרים המאוד גבוהים.
 
אולם, מכל הניסיון, שצברנו במבדקים שלנו, התחום הכי טוב לקבלת הביצועים הכי טובים בדור חמישי הוא סביב תדר ה-2.5 גיגהרץ".
 
שאלה: למי אתם מכוונים את הפתרון הזה?
תשובה: "אנו פונים לשחקנים הכי גדולים בשוק פתרונות רשתות הסלולר. אנו מספקים פתרון, שיכול להיות טוב לכל תחום תדרים ולכל שימוש, כי זו חומרה בסיסית.
 
אנו יכולים להדגים כבר כיום השגה של 3 גיגהביט על תחום התדרים של 26 גיגהרץ. אין דבר כזה בכלל על קו הפיתוח של שום מתחרה. זה יהיה השלב הבא של הפיתוח שלנו".
 
שאלה: מה אתם מחפשים כרגע?
תשובה: "אנו כרגע מחפשים משקיעים להמשך הפיתוח. אנו כבר אחרי שנתיים וחצי של פיתוח ונמצאים בנקודה של צורך להשקיע עוד מאמצים כדי להגיע עם פתרונות מגוונים לשוק, גם בתחום התדרים הנמוכים וגם בתחום התדרים הגבוהים, כי דור 5 הולך להיות מאוד מגוון מבחינת השימוש בתדרים, עם שונות גם בין היבשות ובין המדינות".
 
שאלה: לאן אתם מעוניינים להתפתח?
תשובה: "השלב הבא שלנו, בהנחה שנשיג את ההשקעות המתאימות, יהיה להיכנס לתחום הגלים המילימטריים, שזו טכנולוגיה של פס רחב מאוד באוויר המתחרה ב-G5. הפתרון שלנו בהחלט מתאים גם לשוק הזה.
 
כבר התחלנו לעסוק בפיתוח לכיוון של ה-28 גיגהרץ עם Full Duplex, פתרון, שאין כיום בשוק".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
אופיר גילת: "להגיע לרמת ביצועים של כ-100 גיגה באוויר. זה התכנון שלנו ואני משוכנע, שניתן להגיע לשם די מהר, בהשקעה לא גדולה".
 
5G FREE



 
 
Bookmark and Share