Telecom News - חסימת מספרי טלפון ע"י עסקני ועדת הרבנים לענייני תקשורת הגיעה גם לבחירות

חסימת מספרי טלפון ע"י עסקני ועדת הרבנים לענייני תקשורת הגיעה גם לבחירות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> חסימת מספרי טלפון ע"י עסקני ועדת הרבנים לענייני תקשורת הגיעה גם לבחירות
קווי המידע של מפלגת זהות בראשותו של משה פייגלין נחסמו ביום 4.4.19 בלחיצת כפתור, בכל ספקי התקשורת, כך שהציבור החרדי לא יכול לחייג ולשמוע את מצע התנועה (קווי המידע של המפלגות החרדיות והדתיות האחרות פתוחים לציבור החרדי). הוגשה עתירה לכבוד השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שהוציא החלטה בבקשה. פנייה קודמת ב-4.4.19 לשר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת - לא נענתה. עדכון ל"תשובת" משרד התקשורת - בגוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 5.4.19, 17:25כבוד השופט חנן מלצר. התמונה מאתר בית המשפט.

כהקדמה לחשיפה כאן אני ממליץ לקרוא את הכתבה הקודמת, שפורסמה תחת הכותרת:"חשיפה: מי מסוגל לשתק בישראל מיליוני מספרי טלפון בלחיצת כפתור מרחוק?", שמתארת כיצד ניתן לחסום מיליוני קווי טלפון מרחוק בכמעט כל חברות התקשורת בישראל, בלחיצת כפתור של עכבר. פעילות, שנעשית מחוץ לכל מסגרת חוקית הקיימת בישראל.

את הכאוס הזה "חטפה" כעת מפלגת זהות בראשותו של משה פייגלין, כשפעיל של המפלגה פתח תוך שימוש בפלטפורמה טלפונית חינמית 2 קווים להשמעת מצע התנועה ודברים דומים לגבי המפלגה, קו שבשעות הספורות, שהיה פתוח, התקשרו אליו לא פחות מכ-30 אלף חרדים, מה שעורר את עסקני "ועדת הרבנים לתקשורת" "ללחוץ על הכפתור" ולשתק את 2 הקווים הללו, בכל ספקי התקשורת המרכזיים בישראל.

קווים דומים של מפלגות חרדיות מתחרות - נשארו פתוחים.

פנייה דחופה לשר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת נשארה ללא מענה (כרגיל). עדכון לתגובה בסוף הכתבה
הפנייה לשר ולצמרת משרד התקשורת נמצאת כאן

עדכון 7.4.19, 18:50: קיבלתי את "התשובה" הבאה ממשרד התקשורת (זו תשובה משוכפלת, כי קיבלתי וגם אחרים קיבלו - בדיוק אותה תשובה בעבר וכמה פעמים, ממש בדיוק באותו נוסח המתחמק מכל אחריות ובניגוד לחוקי מדינת ישראל): 
"בהמשך לפנייתך אל משרד התקשורת בנושא חסימת קווים:
לגבי קווים כשרים, אבקש להשיבך שמשרד התקשורת אינו מתערב בהסכמים עצמאיים הנחתמים בין וועדת הרבנים לחברות התקשורת בנושא מכשירים כשרים. 

בכל שאלה שיש לך בעניין, הנך מוזמן לפנות לוועדת הרבנים לענייני תקשורת בטל': 02-5381858.
יש לציין, שוועד הרבנים אינו גוף שהוסמך ע"י המשרד, אלא הוא קיבל הכרה ושת"פ של כלל המפעילים.

המשרד אינו נוטל חלק בהסדרה שמונהגת בין ועד הרבנים למפעילים ובוודאי שאינו צד למחלוקות הפנימיות בין הזרמים החרדים השונים.

כאמור, מוצע לפנות ישירות אליהם ולברר פרטנית לגבי הסיבה שהוחלט כך או אחרת".

מפלגת זהות פנתה בעתירה דחופה להוצאת צו מניעה כנגד ועדת הרבנים וחברות התקשורת, עתירה, שהוגשה לכבוד השופט חנן מלצר, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 (בתמונה למעלה משמאל).
את העתירה הגישו עורכי הדין יסכה בינה ונריה הרואה מעפרה. 

העתירה המלאה נמצאת כאן - למתעניינים.

כבוד השופט חנן מלצר הוציא החלטה מהירה לכל המשיבים (ועדת הרבנים לענייני תקשורת וכל חברות התקשורת הגדולות) להגיב עד 7.4.19. ההחלטה של השופט מצויה כאן, למתעניינים.

מהנסיון שלנו, בסקירת הפעילות הבלתי חוקית הזו, שהציבור החרדי מתקומם נגדה, של עסקני ועדת הרבנים לענייני תקשורת, עצם הגשת העתירה, תוביל לפתיחת הקווים החסומים (כך ראוי כי כך דורש החוק). זה לא אומר שצריכים להסכים עם המסרים של המפלגה הזו, אבל "לסתום פיות" - זה אנטי דמוקרטי ולא חוקי. 

יצויין, שאך לפני מספר ימים חשף הכתב ארז רביב מהעיתון "דבר ראשון" - כאן, כיצד עסקי "ועדת הרבנים לתקשורת" חסמו גם קווי חירום המופעלים מכח חוק, ובהם אפשרות לדווח על פגיעות מיניות, או לבקש עזרה נפשית וקווים חיוניים נוספים.  

הבעיה היסודית היא, שיש לעסקנים הללו את הכוח לחסום קווים מרחוק כרצונם. זו בעיה חריפה ביותר, שוועדת הבחירות המרכזית לא תוכל לפתור.

זה יוכל להפתר בדרכים אחרות לגמרי, למשל חקירה ב"להב 433".
גם שר התקשורת ומנכ"ל המשרד, ששותקים מול הכאוס הזה ולמעשה מגבים אותו, אמורים להיחקר.
הם חלק בלתי נפרד מהבעיה החמורה הזו.

מעניין לעניין ובאותו עניין:
עו"ד צח מלול מהדרום, אזרח הגון ושומר חוק שלא מקלל איש וגם לא חבר במפלגה או אוהד מפלגה שיש כעת במרץ, נחסם אמש בטוויטר, רק בגלל שהעיז להשמיע את דעתו שמנוגדת לדעת אלו שמנהלים בישראל קמפיין שלילי מלא שנאת חינם, כנגד מי שלא מסכים איתם ואף קוראים להם בשמות גנאי דוגמת "בוטים".
צח מלול ביקש שאפרסם שהוא בוט גאה, עם נשמה ומחשבה עצמאית, שמעולם לא התבטא בשפה נמוכה, מעליבה או פוגענית, ולמרות זאת חבורת "סותמי הפיות" שאיבדו כיוון וכל רסן, לחצו על טוויטר והצליחו לסגור לו את החשבון - רק בגלל שהיה לו זמן פנוי להביע את דעתו העצמאית. דמוקטיה ישראלית למופת (בסגנון רפובליקת בננות).  

עדכון 8.4.19, 17:30
: המתלוננת על החסימה במשרד התקשורת (נמצאת כאן), שפנייתה הועברה גם לוועדת הבחירות המרזית, קיבלה את התשובה הבאה מוועדת הבחירות המרכזית: "עתירה בעניין זה הוגשה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, כב' השופט ח' מלצר. כאשר תתקבל החלטתו, היא תפורסם באתר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, תחת כותרת ההליך – תב"כ 58/21 רשימת זהות נ' ועדת הרבנים לענייני תקשורת."

עדכון 8.4.19, 20:0: העתירהנדחתה ע"י השופט, בעיקר בגלל הטענה שהעתירה לא כללה התייחסות להליך שיפוטי שמתקיים בנושא (בג"ץ) וכן שמשרד התקשורת אינו צד לעתירה. החלטת השופט במלואה נמצאת כאן

עדכון 29.4.19: גם בג"ץ דחה את העתירה הדומה, בנושא דומה, שהוגשה קודם לכן (כאן) והטיל על התובע לשאת בהוצאות פרטנר בסך של 15,000 ₪, ובהוצאות לאוצר המדינה בסך של 10,000 ₪. 



 
 
Bookmark and Share