Telecom News - פורסמו 3 הזוכים ב-t-hack: האקתון סטודנטים הגדול בארץ שנערך בטכניון

פורסמו 3 הזוכים ב-t-hack: האקתון סטודנטים הגדול בארץ שנערך בטכניון

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> פורסמו 3 הזוכים ב-t-hack: האקתון סטודנטים הגדול בארץ שנערך בטכניון
פורסמו 3 הקבוצות הזוכות ב-t-hack: האקתון סטודנטים הגדול ביותר בארץ שנערך בטכניון
מאת: מערכת Telecom News, 8.4.19, 02:25יחצ טכניון
 
באירוע השתתפו 600 סטודנטים מרחבי הארץ, ב-150 קבוצות, שזכו בפרסים מצטברים בשווי כולל של 100,000 ש"ח. לשלב הגמר הגיעו 10 קבוצות. ב-2 המקומות הראשונים זכו פיתוחים בתחום רפואת חירום ובמקום השלישי פיתוח בתחום הבטיחות.
 
באירוע t-hack - האקתון הסטודנטים הגדול ביותר בישראל, שנערך בטכניון בשבוע שעבר, השתתפו יותר מ-600 סטודנטים מרחבי הארץ, ב-150 קבוצות, שזכו בפרסים מצטברים בשווי כולל של 100,000 ש"ח.

לשלב הגמר הגיעו 10 קבוצות עם רעיונות מצטיינים, שהציגו את הפרויקטים שלהן מול פאנל השופטים, שכלל את פרופ' אדם שורץ המשנה הבכיר לנשיא הטכניון ויו"ר t-hub - מרכז היזמות והחדשנות בטכניון, ד"ר אירית עידן סמנכ"לית בכירה למחקר ופיתוח ברפאל, דב מורן יזם סדרתי, משקיע וממציא הדיסק-און-קי ואדן שוחט משקיע הון סיכון, שותף-מנהל בקרן אלף (Aleph) וממייסדי face.com לזיהוי פנים ברשתות חברתיות.

t-hack התקיים ביוזמת אגודת הסטודנטים בטכניון ומרכז היזמות החדש בטכניון, והוא התמקד ב-3 תחומים: מערכות אוטונומיות, ערים חכמות ורפואת חירום. כמנטורים לסטודנטים שימשו יזמים מובילים מהתעשייה הישראלית ומהחברות המשתתפות. האירוע התקיים במימון הטכניון ובתמיכת החברות.

את ההרצאה המרכזית באירוע "איך להרוג חדשנות?" נשא בוגר הטכניון מולי אדן, בעבר נשיא אינטל ישראל וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית. בהרצאתו אמר אדן: "המהפכה הטכנולוגית אינה נשארת רק בעולם הטכנולוגי אלא מחלחלת לכל תחומי החיים. האביב הערבי, עליית טראמפ, ההצלחה וההתרסקות של דעא"ש, כל אלה הושפעו באופן מהותי מהטכנולוגיה, ובעולם המטורף הזה, החיים שלנו כמהנדסים פחות נוחים ונעימים. מי שאינו רץ מספיק מהר מפסיק להיות רלוונטי. אנו חייבים להיות חדשניים. כלומר, לנסות את הבלתי ידוע, לקרוא תיגר על הסטטוס קוו. הפחד משינוי, ההצלחה, היעדר התחרות והאמירה 'זה עובד טוב אז אין מה לתקן' הם הדברים, שהורגים חדשנות.  מקום 1 יחצ
 
PneuMonitor, (בתמונה משמאל, עם השופטים), היא הקבוצה הזוכה בפרס הראשון, 50 אלף ₪, באירוע t-hack.  4 חברי הקבוצה: נוי מרק, ענת ליובים חיימוב, רפי ג'רסי וערן שאשא פיתחו טכנולוגיה חדשנית לניטור מצב רפואי מסכן חיים בשדה הקרב המכונה "חזה אוויר".
 
הסטודנטים בקבוצה הזוכה, PneuMonitor, משרתים כולם בחיל הרפואה. נוי מרק וענת ליובים חיימוב הן בוגרות הפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון, ומרק לומדת כיום לתואר שני בפקולטה בהנחיית פרופ' דן אדם. ערן שאשא הוא סטודנט בחוג למתמטיקה באוניברסיטת תל אביב ורפי ג'רסי הוא מהנדס חשמל ואלקטרוניקה מאוניברסיטת אריאל ובוגר תואר שני במנהל מערכות בריאות מאוניברסיטת בן גוריון.
 
הקבוצה פיתחה טכנולוגיה חדשנית לזיהוי מהיר של פנאומטורקס - חזה אוויר. מצב זה הוא הגורם השני בשכיחותו למוות בר מניעה בשדה הקרב. במצב רפואי זה חודר אוויר לפלוארה- הקרום הדו-שכבתי המקיף את הריאה, ופוגע בהתרחבות התקינה של הריאה ובהעברת החמצן לדם. מצב זה עלול להוביל לחסימת קנה הנשימה ולבעיות לב, ואבחון מוקדם שלו עשוי להציל חיים.
 
הבעיה היא, שפנאומטורקס אינו מתבטא בסימנים חיצוניים, בעיקר לא בשלבים הראשונים, ולכן קשה לאתרו באמצעים ידניים.  ההתקן, שפיתח הצוות, מבוסס על ניתוח אוטומטי של קולות הנשימה של המטופל, תוך סינון של קולות רקע. הקולות מתקבלים מסטטוסקופ פשוט ומנותחים ע"י האלגוריתם שפיתח הצוות. התוצאה: כלי קטן, קל ואוטומטי לזיהוי אובייקטיבי מיידי של פנאומטורקס. הכוונה היא, שמכשיר זה ישמש את החובשים בשטח. יחצ מקום 2
 
במקום השני וב-15,000 ש"ח זכו חברי ICPupil, (בתמונה משמאל, עם השופטים), שפיתחו מערכת לניטור לא פולשני של הסטטוס הנוירולוגי של המטופל ולהתרעה על מצבים מסוכנים. בעזרת עיבוד תמונה ואלגוריתמיקה מפיקים חברי הצוות ציון נוירולוגי המלווה את המטופל תוך כדי הפינוי, השהות במיון, ואף בביתו. הציון מקנה למטפל מידע קריטי אודות מצבו של המטופל בזמן אמת.
 
כל חברי הצוות הם סטודנטים בטכניון. רועי פרנצוס הוא דוקטורנט בפקולטה למדעי המחשב, יהודה וקסלר ויונתן פרט עומדים לסיים תואר ראשון כפול ברפואה ובהנדסה ביו-רפואית, ושני גלטשטיין ומיכל לנדסברג סיימו את אותו תואר ראשון כפול וכיום הן סטודנטיות לתואר שלישי במסגרת תכנית ה-MD/PhD של הטכניון.

במקום השלישי וב-10,000 ש"ח זכו חברי Cyclmate, (בתמונה למטה, עם השופטים), שפיתחו מערכת אלקטרונית חכמה, שנועדה למנוע מילדים ומנערים לרכוב על אופניים ללא קסדה. חברי הצוות הם כריסטאן שקור, סטודנט בפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי בטכניון, ניר אלטמן, מייסד הסטארטאפ Cyberty AB לאבטחת מידע, טל שחנובסקי, סטודנט בתוכנית אתגר וחוקר במעבדת rbd באוניברסיטת חיפה, בני ריין, עתודאי בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה באוניברסיטת תל אביב, וג'ורג' קסייב, סטודנט לתואר שני במדעי המחשב באוניברסיטת חיפה.
יחצ מקום 3



 
 
Bookmark and Share