Telecom News - סטארטאפ Read Books: כ-50000 ספרים לדפדפן. שיתופים נפתחים בדף הנכון

סטארטאפ Read Books: כ-50000 ספרים לדפדפן. שיתופים נפתחים בדף הנכון

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> סטארטאפ Read Books: כ-50000 ספרים לדפדפן. שיתופים נפתחים בדף הנכון
הסטארטאפ Read Books: 50,000 ספרים ישירות לדפדפן. שיתופים נפתחים בדף הנכון
מאת: מערכת Telecom News, 16.4.19, 19:10אריאלה סוויד
 
סטארטאפ ישראלי חדש מבית TLV Generator עושה לספרים מה שיוטיוב עשתה לווידאו - מזרים בחינם טקסט בהיר וקריא ישירות לדפדפן ללא צורך ברישום, הורדת קבצים או מכשיר ייעודי.
 
Read Books, סטרטאפ ישראלי חדש, עושה לספרים מה שיוטיוב עשתה לווידאו - מזרים טקסט בהיר וקריא ישירות לדפדפן ללא צורך ברישום, הורדת קבצים או מכשיר ייעודי. האתר הושק לפני ימים אחדים בכתובת https://readbooks.cloud ומכיל בשלב זה כ-50.000 ספרים מפרויקט גוטנברג המוצעים לקריאה חינם.
 
יתר על כן,Read Books  מאפשר לראשונה לשתף ציטוטים אהובים ברשתות חברתיות, ולחיצה על הציטוט פותחת את הספר בעמוד הנכון להמשך קריאה.
 
כך יוכלו לראשונה מחברים והוצאות להגיע ישירות לקוראים הפוטנציאליים בשיטות בהן מופצים כיום כל סוגי התוכן, פרט לספרים: קידום קטעים נבחרים המקשרים ישירות לתוכן עצמו.
 
היכולת להעלות ספרים לאתר תתווסף בקרוב. בשלב הראשון יוצעו ספרים לקריאה חינם עם קישור לרכישת עותק מודפס, במידה וקיים. בהמשך יוצעו גם ספרים בתשלום, כאשר שיתוף תכנים מתוכם יתאפשר באמצעות הגבלת מספר העמודים, שניתן יהיה לקרוא ללא חיוב בכל ספר. יכולות החיפוש תורחבנה, ומלוא תוכן הספרים יונגש לחיפוש גוגל. גם כאן - לחיצה על תוצאת החיפוש תפתח את הספר בעמוד הנכון.
 
אריאלה סוויד, (בתמונה למעלה), מנכ״לית תוכנית הסטארטאפים TLV Generator: ״אנו גאים מאוד ב-Read Books. חברת הפורטפוליו שלנו המשחררת הראשונה מוצר השנה. הגיע הזמן, שניתן יהיה לצרוך תוכן ספרותי אונליין, בדומה לווידאו, משחקים ואפילו תוכנות ארגוניות. היכולת לשתף טקסטים בכלים מודרניים ונגישים עשויה לגרום לאוכלוסיות, שהתרחקו מקריאה, לשוב אליה ולמשוך קהלים חדשים.
 
האם נתחיל לראות 'ספרים ויראליים'? אכן כך. הרי עצם מושג הוויראליות מקושר להפצה ברשת, בעיקר באמצעות שיתופים ולייקים, דבר שכלל לא היה אפשרי עד היום בתחום הספרות.
 
כדי לוודא, שהאתר לא יהפוך לפלטפורמה להפצת תכנים פיראטיים, ננקטות פעולות כפי שעושה זאת יוטיוב, למשל, באמצעות השוואת תכנים. מטרתRead Books  היא להפוך במהירות לחלופה של ממש בשוק הספרים. זה יכול לקרות אך רק אם בעלי זכויות היוצרים יבטחו בפלטפורמה.
 
בנוסף תהייה ביקורות, אבל באמצעות מנגנון ספירת הדפדופים ניתן לוודא, שרק אלה, שקראו את הספר במלואו, יוכלו לכתוב ביקורת, או להציע ציטטה, שתייצג אותו. הקוראים הראשונים של כל ספר יקבלו גםBadge  אותו יוכלו לשתף.
 
ולגבי גוטנברג ולא בן יהודה, האתר תומך בעברית ויאפשר העלאת ספרים עבריים, ולגבי בן יהודה זו בהחלט הכוונה. אם רישיון השימוש מאפשר זאת, כל ספרי הפרויקט יתווספו ל-Read Books".

קישור לסרטוון יוטיוב - כאן.
ספרים
לוגו



 
 
Bookmark and Share