Telecom News - האם הטמעת קו מוצרי פנסוניק בתדיראן טלקום תגרום לך להישאר עם המותג?

האם הטמעת קו מוצרי פנסוניק בתדיראן טלקום תגרום לך להישאר עם המותג?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> האם הטמעת קו מוצרי פנסוניק בתדיראן טלקום תגרום לך להישאר עם המותג?
אלפי לקוחות מוצרי פנסוניק בישראל, מותג יפני, שהיה חלק מקבוצת יורוקום (של שאול אלוביץ'), קבוצה, שפשטה את הרגל, היו "תלויים באוויר" במשך חודשים רבים ללא "אבא ואמא". כעת, אחרי רכישת קו הפעילות הזה מכונס הנכסים, תדיראן טלקום מטמיעה את פתרונות פנסוניק בתוך קו מוצריה המאוד מגוון. האם ההצלחה הענקית של יורוקום עם קו מוצרי פנסוניק תימשך גם תחת כנפי תדיראן טלקום? האם הלקוחות ימשיכו לשמור נאמנות למותג עם בעל הבית החדש?
מאת: אבי וייס, 27.4.19, 19:56משה מיץ

בסוף 2018 דיווחנו כאן, ש"המסך ירד" על "ספינת הדגל" של שאול אלוביץ'. באישור של הממונה על ההגבלים העסקיים, הסתיימה הטרגדיה של החברה הזו, שעיקר הפעילות המוצלחת שלה הייתה בתחום העסקי, בדגש על תחום הטלפוניה העסקית.

יורוקום-פנסוניק הייתה חברה בבעלותו של שאול אלוביץ', חברה, שנכנסה תחת כונס נכסים בעקבות התמוטטות "הפירמידה" של שאול אלוביץ', בהמשך לפתיחת החקירות של "תיק 4000", והפעילות של יורוקום-פנסוניק עם כל הלקוחות הרבים, שהיו לה, נרכשה ע"י המתחרה הגדולה והוותיקה שלה: תדיראן טלקום.

תדיראן טלקום היא חברה ותיקה (50 שנה) וגדולה בתחום העסקי בישראל ובעולם ולאחרונה השיקה 2 שירותי ענן (כאן) לציבור הלקוחות שלה ואף איחדה את 2 הזרועות הוותיקות שלה (היצרנית והמשווקת), שהתנהלו במשך שנים רבות כחברות נפרדות, לחברה אחת בניהול אחד.

ממש כעת הסתיים תהליך ההטמה של קו פתרונות פנסוניק בתוך תדיראן טלקום ומנהלי פנסוניק (שמרכזה ביפן) נתנו את "ברכת הדרך" לקו החדש הזה, בבית החדש של פנסוניק בישראל, בתוך חברת תדיראן טלקום, שהמרכז שלה ממוקם בפתח-תקווה. 

ישראל רייף, יו"ר קבוצת אפקון החזקות (תדיראן טלקום היא חלק מקבוצת אפקון. המצגת של אפקון - כאן. אפקון היא חלק מקבוצת שלמה שמלצר אחזקות. מצגת הקבוצה - כאן): "קבוצת שלמה (שמלצר החזקות) כוללת מעל ל-5 אלף עובדים, עם מחזור הכנסות שנתי של מעל ל-7 מיליארד ש"ח.

תדיראן טלקום היא חלק מקבוצת אפקון, קבוצה הנסחרת בבורסה ולכן היא ציבורית ונתוניה גלויים. מה שמייחד אותנו זה, שכולנו משפחה. אנשים באים לעבוד בקבוצה ונשארים בה עד הפנסיה, כי זה הבית שלהם. כך גם אנו מתייחסים ללקוחות שלנו - כולנו משפחה אחת גדולה הנמצאת בבית אחד של כולנו. זה הסוד של ההצלחה של הקבוצה.

אפקון נוסדה ב-1945 כחלק מהתפתחות הקבוצה, שהקים שלמה שמלצר ז"ל. אפקון כוללת כיום מעל ל-1,500 עובדים והקבוצה מתרכזת בפתרונות תשתית בכל התחומים שאפשר להעלות על הדעת. פרויקט הדגל הכי גדול שלנו כיום הוא הקמת הקריה החדשה של אינטל בפ"ת, שזה יהיה הבניין הכי גדול והכי מתקדם בעולם ההייטק, הבנין, שאינטל מגדירה אותו כבניין החכם ביותר בעולם, הכל בביצוע מלא של כל זרועות אפקון, כולל תדיראן טלקום.

אנו חברה בריאה ורווחית הנמצאת בצמיחה עקבית, עם צבר הזמנות אדיר לשנים הבאות ועם חזון מבטיח הצלחה והתפתחות בכל מה שאנו עוסקים בו. 

משה מיץ, (בתמונה למעלה משמאל), עומד בראש חטיבת התקשורת של הקבוצה, הוא הוביל את איחוד תדיראן טלקום היצרנית עם תדיראן טלקום המשווקת, וכך נוצרה חברת שירותי תקשורת בין הגדולות בארץ וכעת מוסיפים לה את פנסוניק, מה שמעצים ומרחיב את יכולות החברה.

הרכישה של פנסוניק לא הייתה הרכישה היחידה שלנו, של חלקים מיורוקום, שהועמדה למכירה אצל כונס הנכסים. רכשנו את חברת הבת DM של יורוקום, שעסקה ועוסקת בתחומי המולטימדיה, 'חדרים חכמים' ומוקדי שליטה ובקרה, ורכשנו גם חברה בתחום שירותי מיזוג האוויר בשם 'שירות הוגן'. 

אנו באפקון לא 'שוקטים על השמרים' וכל הזמן מתחדשים, כי זה העולם התחרותי בו אנו נמצאים. לאחרונה נכנסנו לעולם טעינת הרכבים החשמליים, עם פתרון מהפכני ואנו מתקינים ומתחזקים מערכות טעינה חשמלית לרכבים חשמליים, מה שמוזיל את התחזוקה ומקצר באופן דרמטי את זמני הטעינה של רכבים חשמליים. התחלנו להקים תחנות לטעינה חשמלית מהירה ברחבי הארץ, עם הפתרון המהפכני שלנו, כי אנו מאמינים, ששוק הרכב החשמלי ימשיך ויצבור תאוצה, גם בשוק הרכב הישראלי".

משה מיץ, מנכ"ל תדיראן טלקום (המאוחדת): "האמונה והחזון של יו"ר אפקון אפשר לנו לבצע את המהלך הדרמטי של רכישת פעילות פנסוניק בישראל מידי יורוקום. זאת, כי רבים התנגדו למהלך הזה וגם פנסוניק בתחילת המו"מ היתה מאוד מסויגת מהרעיון הזה. אולם, די מהר כולם השתכנעו, שאנו הבית הכי מתאים למותג פנסוניק בישראל וכיום גם בפנסוניק נלהבת מהבית החדש של קו המוצרים והפתרונות שלה.

אני בטוח, שנצעיד את המותג הזה קדימה לכיוון הנכון ו'נחזיר עטרה ליושנה'. הלקוחות הקיימים וגם החדשים יקבלו פתרונות ורמת שירות, כמו שרק אנו יודעים לתת בשוק הישראלי והעולמי. תדיראן טלקום היצרנית ההיסטורית של פתרונות חומרה - היא כיום בית תוכנה ולכן זה היה טבעי לשלב את פתרונות פנסוניק אצלנו בבית, שמבוסס כבר על פתרונות מתקדמים בתוכנה, לפתרונות של תקשורת עסקית מבית פנסוניק, שמשלבים חומרה ותוכנה.

הסינרגיה בין המוצרים היא מצוינת. פנסוניק מאוד חזקה בתחומים, שלא היו בליבת העשייה שלנו, דוגמת עסקים קטנים עד בינוניים. עד רכישת פנסוניק, היו לנו בישראל כ-1,500 לקוחות עסקיים ומעל ל-100 אלף לקוחות בכל רחבי העולם.

אנו מתפעלים ונותנים שירות למעל ל-20 מיליון פורטים בלמעלה מ-41 מדינות, כשבישראל יש לנו מעל ל-1 מיליון פורטים, בנוסף לכ-250 מערכות CES למוקדי שירות לקוחות גדולים בישראל.

אנו מאוד חזקים במדינות דוגמת הודו וסין, וגם בארה"ב, ויש פלחי שוק, שאנו מובילים עולמית ומקומית באותן מדינות, למשל, בתחומי התחבורה והאנרגיה. בישראל אנו הספק הגדול ביותר גם בתחום ה-UC, 'תקשורת אחודה' ועד היום הצענו מגוון מוצרים רחב, שפותחו אצלנו בבית ובראשם האיוניקס, הקורל וקומפוזיט.

הלקוחות שלנו נשארים נאמנים לנו שנים וממליצים עלינו בפני לקוחות חדשים בעיקר בגלל שאנו מספקים תמיכה 24X7 ללקוחות בכל פינה בארץ, כדי לוודא, שמערכות התקשורת של כל לקוח תתפקדנה בכל מצב ובכל זמן. מערך השירות של החברה הוא הנכס הכי גדול של החברה. בשאלוני משוב, שאנו מעבירים מידי שנה בין לקוחותינו, אנו רואים את התפתחות שביעות הרצון בעיקר מהשירות. זו הסיבה, שלקוחות יורוקום, שהיו חודשים רבים ללא כל תמיכה, בגלל מה שקרה ליורוקום, ימצאו את הבית המתאים להם - אצלנו. הם יכולים לסמוך עלינו כפי שכל הגדולים בעולם סומכים עלינו, דוגמת אינטל. 

סיימנו את 2018 ברווחיות, מה שהסיר את כל הספקות, שהיו במהלך של איחוד החברות שהובלתי. כך, שאנו נמצאים כעת בתהליכי צמיחה, וחגיגות 50 שנה לייסוד החברה תיעשנה באווירה של הצלחה וצמיחה.

בין מנופי הצמיחה שלנו, נמצאים שירותי הענן, שהשקנו ב-2018, והשירותים הללו נמצאים בצמיחה מהירה כחלק מהמגמה הכוללת להעברת התקשורת לענן.

רכישת פנסוניק על ידנו היא צעד אסטרטגי, שאמור לפתוח לנו פלחי שוק, שלא היינו בהם, בעיקר בשוק הבינוני והבינוני-גבוה, שבו פנסוניק הייתה מאוד חזקה, וגם בשוק הנמוך, עם פתרונות מתקדמים של תקשורת אחודה לעסקים קטנים. כך, נגיע לכל פלחי השוק העסקי, כי לפנסוניק יש פתרונות לכל רבדי השוק ויש סגמנטים של השוק, שפנסוניק הוא ממש מותג חזק ושולט בישראל, למשל בבתי מלון, ברישום שיחות, במוקדי שירות, בקיבוצים, בלחצני מצוקה וחירום, ברשויות מקומיות ועוד. 

רכישת פנסוניק כללה בתוכה גם את רכישת פתרונות התוכנה שפיתחה יורוקום בשת"פ עם פנסוניק, פתרונות תוכנה דוברי עברית, במערכת שנקראת Smart, שיש בה מגוון רחב של יישומים המתאימים כמעט לכל פלחי השוק בישראל כמו גם בעולם.

אנו נשלב את פתרונות התוכנה המתקדמים הללו ב-2 קווי פתרונות, שאנו מציעים לשוק העולמי והמקומי:
1. תדיראן Big Cloud, פתרונות לשוק הנמוך עד הבינוני. בארה"ב זה כבר זוכה להצלחה, עם כמות גדולה של לקוחות, שעברו לשירותי הענן הללו. בישראל אנו בתחילת הדרך עם צפי לצמיחה.
2. פתרונות Contact Center בענן עם מספר ספקים המספקים פתרונות למוקדי שירות לכל סדר גודל, עם גרסאות חדשות לאור ההתפתחות העולמית, של מעבר לענן ולשירות בסמארטפונים. פתרון Smanager, שהוא חלק ממערכת Smart של פנסוניק, משתלב היטב בפתרון שלנו למוקדי השירות.

אנו נשלב את כל הפתרונות במגוון יכולות, כי אנו מציעים ללקוחות פתרונות תקשורת מלאים 'קצה לקצה', כולל תשתיות פסיביות ואקטיביות, פתרונות של 'רשת לפי דרישה' בשת"פ אלקטל - ALE, מערכות בקרת כניסה עם מצלמות אבטחה, טלפוני IP עם צגי מגע צבעוניים, פתרונות סייבר מגוונים ועוד. כך, שאפשר לקבל אצלנו מענה אינטגרטיבי לכל הצרכים, תחת מעטפת שירות אחת". 

מרכזיה עתיקה
עדכון 9.7.23: פורסם כאן (כותרת בלבד): "אפקון מוכרת את תדיראן טלקום ב-15.3 מיליון דולר.
אפקון תקבל אחרי שנתיים עוד 750 אלף דולר במניות, אם תדיראן טלקום תמשיך לייצר EBITDA חיובי."



 
 
Bookmark and Share