Telecom News - נחשף וירוס פייסבוק המנסה לכרות ביטקוין מקורבנות

נחשף וירוס פייסבוק המנסה לכרות ביטקוין מקורבנות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> נחשף וירוס פייסבוק המנסה לכרות ביטקוין מקורבנות
נחשף וירוס פייסבוק המנסה לכרות ביטקוין מקורבנות
מאת: מערכת Telecom News, 30.4.19, 19:43קספרסקי
 
 מדובר בקובץ המתחזה לקליפ וידאו.
 
חברת קספרסקי הודיעה, שבחודש האחרון נרשם גל נוסף של תקיפות דרך הפייסבוק, כשבאחרונה שבהן מעורב קובץ המתחזה לקליפ וידאו. הקובץ נשלח דרך חשבונות שהודבקו וכך מגיע לקורבנות חדשים דרך חברים בצורה של פוסט עם קובץ מצורף.
 
בעת פתיחתו מדביק הקובץ הזדוני את התחנה ומטביע בדפדפן הכרום תוסף זדוני. התוצאה הסופית היא, ככל הנראה, כריית ביטקוין מהמחשב המותקף.
 
עידו נאור, מנהל מחקר בחברה, חקר את הווירוס ואף פרסם הודעת אזהרה בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו.
 
עידו נאור: "הקובץ הגיע אלי מחברים ,שככל הנראה נדבקו. הקובץ הזדוני מכבה את דפדפן הכרום (רק אם קיים שימוש בכרום) ומדליק אותו מחדש עם התוסף זדוני.
 
מבדיקת הקובץ הזדוני עולה, שהפצתו החלה כבר בדצמבר 2017. הקובץ, שנכתב עבור מערכת הפעלה של Microsoft בלבד, ומונחה להשתמש בכרום, מדביק את המחשב ופונה לשרת תקיפה כדי להוריד קובץ זדוני הכורה ביטקוין מהמחשב המותקף.
 
אם קיבלתם קובץ בעל שם video דרך הפייסבוק, אנא הימנעו מהורדה שלו. בנוסף, מומלץ  לגוון את הגלישה במספר דפדפנים כמו Brave, FireFox, Opera וכד'.
 
מומלץ למשתמשים ביתיים ועסקיים לעדכן את תוכנת האנטי-וירוס על כלל התחנות. ההמלצה לארגונים, היא להימנע במידת האפשר משימוש של עובדים בפייסבוק (או ברשתות חברתיות אחרות) בתוך הרשת הארגונית". 

קספרסקי
 
 
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share