Telecom News - מחקר עולמי: ירושלים במקום ה-8 בעולם לסטארטאפים במדעי החיים

מחקר עולמי: ירושלים במקום ה-8 בעולם לסטארטאפים במדעי החיים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> מחקר עולמי: ירושלים במקום ה-8 בעולם לסטארטאפים במדעי החיים
מחקר עולמי: ירושלים במקום ה-8 בעולם לסטארטאפים במדעי החיים
מאת: מערכת Telecom News, 13.5.19, 15:59ביוטק

מדובר בסטארטאפים בתחום הביוטק, הפארמה והמדטק. בירושלים נמצא המקבץ העולמי הגבוה ביותר של סטארטאפים בתחום מדעי החיים יחד עם סאן דייגו המדורגת במקום השלישי. כ"כ, ירושלים הפכה להיות מרכז בינ"ל בתחום הרכב האוטונומי והמרכז לפיתוח ומחקר של בינה מלאכותית הגדול בישראל. 
  
האקוסיסטם הירושלמי במגמת צמיחה. מחקר בינלאומי מקיף של startup genome הממפה את תעשיית הסטארטאפים העולמית ב-150 ערים, מעניק לירושלים ולתל אביב יחדיו את המקום השמיני בדירוג הערים המובילות לאקוסיסטם עבור סטארטאפים בתחום מדעי החיים.

ברשימה בה מופיעות 20 מדינות בסך הכללי:
אזור הסילקון ואלי בקליפורניה דורג במקום הראשון,
במקום השני בוסטון ,
במקום השלישי סאן דייגו.
 
בשלושתן נמצא המספר הגבוה ביותר של סטארטאפים בתחום מדעי החיים. על פי המחקר, מדעי החיים הוא מגזר ליזמות וחברות הזנק העוסקות באבחון וטיפול של מחלות כמו כן מערכות מידע, רישום, ניהול ומכשור רפואי - סטארטאפים בתחום הביוטק, הפארמה והמדטק.

על פי הדו"ח, תחום הסטארטאפים במדעי החיים דורש השקעות כבדות על פני תקופות זמן ארוכות. הערים, שהגיעו למקומות הגבוהים בדירוג, מקצות מימון גבוה, זמין ונגיש יחד עם המשקיעים ואף מראות תוצאות פיננסיות מרשימות.
 
השנה נכתב הדו"ח עם פרק חדש ומיוחד, שעוסק במדעי החיים. זאת, מתוך הבנה, שאקוסיסטמים בתחום מדעי החיים דורשים חוזקות אחרות משאר תחומי הטכנולוגיה הכוללות: בסיס מדעי חזק וקרבה לבתי חולים מובילים.
 
הפרק על מדעי החיים בדו"ח נכתב יחד עם ארגון Hello tomorrow ועם פרופי  David Rigby מאוניברסיטתUCLA . הניקוד לערים חולק על פי כמה קטגוריות, דוגמת ביצועים, מספר החברות בתחום (ביחס לשאר החברות), מימון לתחום מדעי החיים באקוסיסטם, ידע מקומי, כישרונות מקומיים ותשתיות ייחודיות לעיר ומדיניות
.
מהסקירה של הדו"ח עולה, שבירושלים נמצא המקבץ העולמי הגבוה ביותר של סטארטאפים בתחום מדעי החיים יחד עם סאן דייגו המדורגת במקום השלישי.

ירושלים עומדת על כ 30% כאשר הערך הכי גבוה מבין כלל האקוסיסטמים עומד על 11%.

הדו"ח סוקר את המהלכים, שהביאו למיקומה הגבוה של העיר ומציין לחיוב את הקמת קרן ההשקעות של 130 מיליון דולרים בחברות בתחום מדעי החיים בעיר הבירה, מהלך, שבוצע ע"י הרל"י בשנה שעברה יחד עם המשרד לירושלים ומורשת. כמו גם את פעילותן ותפקידן החשוב של האוניברסיטה העברית ובצלאל בתחום.

עוד עולה, שבירושלים קיימות כיום 154 חברות בתחום מדעי החיים ו-2 מתחמים: מתחם Biohouse בבית חולים הדסה המשמש מעבדה לסטארטאפים ואקסלרטור עבור IBM בתחום הבריאות הדיגיטלית, ומתחם הביוגיב בגבעת רם, שהוקם במימון והכוונה של הרשות לפיתוח ירושלים יחד עם האוניברסיטה העברית, והוא מיועד אך ורק לחברות ביוטק.

גם בתחום הבינה המלאכותית ירושלים הגיעה להישג מרשים ודורגה ברשימת 20 המדינות המובילות באקוסיסטם, שהן מציאות ליזמים ומשקיעים בעולם זה. 

הדו"ח מציין, שבעקבות מכירת מובילאיי, ירושלים הפכה להיות מרכז בינלאומי בתחום הרכב האוטונומי והמרכז לפיתוח ומחקר של בינה מלאכותית הגדול בישראל.
 
ח"כ זאב אלקין, שר ירושלים, הגנת הסביבה והמורשת: "ירושלים היא לא רק עיר בת 3000 שנה עם היסטוריה מפוארת היא גם עיר העתיד. זה לא במקרה שירושלים היא בין הערים המובילות בתחומי מדעי החיים והבינה המלאכותית.

בשנים האחרונות אנחנו כמשרד ירושלים מובילים יחד עם עיריית ירושלים תוכנית נרחבת לתמיכה בפעילות סטארטאפים בירושלים, כולל דגש מיוחד על תחום מדעי החיים. במסגרת אישור תוכנית חדשה לפיתוח איסטרטגי של ירושלים, שהובלנו בקדנציה הזאת, הגדלנו את הפעילות שלנו בתחום כחלק מהגדלת ההיקף של התוכנית הכוללת פי שניים וחצי.

אנו רואים בפיתוח של התחומים הללו כלי חשוב ביותר להצעיד את ירושלים במאה ה-21 להיות עיר עם כלכלה מתקדמת, שמייצרת הרבה מקומות עבודה אטרקטיביים לצעירים בוגרי מוסדות להשכלה גבוהה ירושלמיים ומאפשרת להשתמש בסינרגיה בין המעמד של ירושלים בעולם לבין היכולות שלה בתחום ההשכלה הגבוהה והמדע.

ההישגים של הדירוג מראים, שאנו בדרך הנכונה ונמשיך לפעול כדי להפוך את ירושלים להיות גם הבירה הטכנולוגית של מדינת ישראל״.

AI FREE



 
 
Bookmark and Share