Telecom News - פתרון מסטארטאפ ישראלי ליצרני רכב שיצטרכו אישור רגולטורי לכל עדכון תוכנה

פתרון מסטארטאפ ישראלי ליצרני רכב שיצטרכו אישור רגולטורי לכל עדכון תוכנה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> פתרון מסטארטאפ ישראלי ליצרני רכב שיצטרכו אישור רגולטורי לכל עדכון תוכנה
פתרון מסטארטאפ ישראלי ליצרני רכב שיצטרכו בקרוב לקבל עבור כל עדכון תוכנה אישור רגולטורי
מאת: מערכת Telecom News, 6.6.19, 19:33CAR FREE
 
הסטארטאפ הישראלי בתחום הרכבים המחוברים והאוטונומיים - אורורה לאבס, מפתח תוכנת Self-Healing לתעשיית הרכב, השיק פתרון, שיאפשר ליצרניות הרכב להציג ראיות על השינויים ולעמוד ברגולציה החדשה, שתאושר השנה ותחוקק בשנה הבאה.
 
ככל שהרכבים הופכים להיות יותר מחוברים ותעשיית הרכב האוטונומי ממשיכה לצמוח, הרגולציה ו-type approval הופכים להיות משמעותיים ומורכבים יותר ויותר. אומנם, תחומים אלה אינם חדשים בתעשיית הרכב, המתייחסים לתהליך אישור רכבים עפ"י תקנות ורגולציה ספציפית לכל מדינה. אבל, ככל שהרכבים הופכים להיות יותר מבוססי תוכנה, נדרשים עדכוני תוכנה בעלי השפעה על הפונקציונליות של הרכב, שעובר תהליך של התפתחות לאורך השנים.
 
הרשויות עוסקות כיום בשאלה: איך ליצור type approval מתמשך למוצרים, שכל הזמן מתפתחים? הנושא נדון והמלצות לרגולציה גלובלית WP.29) גובשו ע"י United Nations Economic Commission for Europe - UNECE) בהשתתפות נציגים מאירופה, צפון אמריקה ואסיה. התקנות צפויות לקבל אישור עד סוף 2019 ולהיחקק ע"י רשויות הרגולציה הלאומית ב-2020.
 
עפ"י התקנות החדשות type approval יידרש עבור כל עדכון תוכנה חדש ברכבים, מלבד תיקוני באגים או תיקון אבטחה. בנוסף, במידה ושינוי הפונקציונליות בעקבות העדכון ישפיע באופן מוגבל על התוכנות המותקנות ברכב, יידרש type approval מוגבל בהתאם. עם כניסת תקנות אלו, יצרני הרכב יאלצו לעמוד בדרישות הרגולציה ביעילות מבלי להיות חשופים לתביעות.
 
השבוע, אורורה לאבס Aurora Labs, סטארטאפ, שנוסד ב-2016 ע"י זוהר פוקס ואורי לדרמן ועוסק בתחום Self-Healing Software לרכבים מחוברים ואוטונומיים, ומאפשר ליצרני הרכב להיות פרואקטיביים בנוגע לארכיטקטורות, תהליכים, ושירותים חדשים בתוכנת הרכב, הציג את Auto Validate, שמספק ראיות על השינויים בתוכנה, ומאפשר ליצרניות הרכב ולגופים רגולטוריים למקד את תהליך התקינה בתוכנה שהשתנתה ולחסוך זמן וכסף בקבלת אישור תקינה עבור שינוי פונקציונליות ברכב (לדוגמה הוספת "טייס אוטומטי", מערכת בטיחות).
 
בעידן בו התוכנה ברכב מתעדכנת מהענן, יצרני הרכב מתקשים לנהל את השפעת עדכוני התוכנה על כלל התוכנה, שרצה על מחשבי הרכב. בנוסף, עבור כל שינוי פונקציונליות על יצרני הרכב לקבל אישור תקינה עבור העדכון.
 
באמצעות הפתרון החדש של אורורה לאבס יצרניות הרכב יכולות לזהות את השינוי ברמת שורת הקוד של התוכנה להציגו בקלות ולייעל את קבלת אישור התקינה. הפתרון יסייע ליצרניות לענות על דרישות הרגולציה המחייבת אישור תקינה מעודכן, לאחר ביצוע שינוי בפונקציונליות של תוכנת הרכב, שתהפוך לחובה בתחילת שנה הבאה.יחצ זוהר פוקס
 
זוהר פוקס, (בתמונה משמאל), מנכ"ל אורורה לאבס: "זו עובדה קיימת, שמספר שורות הקוד ברכבים יגיע למאות מיליונים. תהליך type approval הוא ארוך ויקר. עם העלייה במספר עדכוני תוכנה, עדכון באגים ועדכוני אבטחה ובשילוב של רגולציה חדשה, תהליך type approval הופך להיות מורכב יותר. אנו מצפים לשיתוף פעולה עם יצרני הרכב ולסייע להם לאמץ את התהליך הדינמי החדש של type approval".
 
 
 



 
 
Bookmark and Share