Telecom News - נחשפו פרויקטים במכללת אפקה ובכללם מערכת בלוקצ'יין לניהול בחירות

נחשפו פרויקטים במכללת אפקה ובכללם מערכת בלוקצ'יין לניהול בחירות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> נחשפו פרויקטים במכללת אפקה ובכללם מערכת בלוקצ'יין לניהול בחירות
נחשפו פרויקטים מרתקים במכללת אפקה ובכללם מערכת בלוקצ'יין לניהול בחירות
מאת: חיים חביב, 17.6.19, 11:30עמי מויאל

סקירת 4 פרויקטים, שנחשפו לציבור, בתחום הבלוקצ''יין, בתחום ה-VR ו-2 בתחום הבריאות הדיגיטלית.

סטודנטים במכללה האקדמית להנדסה אפקה בתל אביב שוקדים בשנה האחרונה ללימודיהם על עבודות הגמר שלהם, שנועדו לספק מענה לבעיות אמת.

להלן סקירת מדגם של פרויקטים, שנחשפו לציבור בימים האחרונים:

מערכת בלוקצ'יין לניהול בחירות
בבחירות הקרובות, שצפויות להתקיים בפעם השנייה בתוך חצי שנה, מוערכת עלות המבצע בסך כ-1.5 מיליארד ש"ח. סטודנטים להנדסה במכללה פתחו מערכת חדשנית להצבעה בבחירות, שמבוססת על טכנולוגיית בלוקצ'יין ומאפשרת חסכון ניכר בעלויות לצד פתרון למניעת הצבעות כפולות וזיופים.

המערכת, ניתנת להתקנה במסופים ייעודיים בפריסה ארצית (בדומה לכספומטים) וחוסכת את הצורך בהקמת קלפיות והעסקת צוותים עתירי כוח אדם בקלפיות. כ"כ, המערכת מייתרת את הצורך בהשבתת כלל המשק ביום הבחירות - נזק עצום לכלכלה.

בעת שימוש במערכת ההצבעה החדשה, המצביע מזדהה באמצעות פרטים אישיים וטביעת אצבע, ובכך גם נמנעים זיופים. ההצבעה נשמרת באופן מאובטח, ובנפרד מהפרטים האישיים. כך, שלא ניתן לשחזר את דפוס הצבעתו.
תוצאות הבחירות מתעדכנות באופן אוטומטי, ובשקיפות מלאה (בנטרול זהות המצביעים), תוך מניעת זיופים (ומעקב בזמן אמת על כמות המצביעים).

הסברים ומידע נוספים:
חלק 1 - ממשק משתמש - כאן.
חלק 2 - אופן פעולת הבלוקצ'יין ומנגנון שחזור עצמי - כאן.

התקן להתרעה מפני שבץ מוחי
מדובר ברצועה לבישה המתריעה מפני שבץ מוחי. מדובר במערכת חכמה המיועדת לאוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה לחוות שבץ מוחי. המתקן כולל רצועת דופק וממשק משתמש. המערכת מספקת חיווי על כך, שלובש הרצועה חווה שבץ. מקבל החיווי יוכל לפנות מידית לקבלת טיפול הולם ובכך יופחת הסיכוי לנזק בלתי עקיף.

מערכת לניטור תסמיני מחלת גבהים
המערכת מיועדת למטפסי הרים בגבהים של 5,000 מטר ומעלה. בגבהים אלה יש השפעה דרמטית על התפקוד של האדם כתוצאה ממחלת הגבהים.
המכשיר החדש ניתן לנשיאה קלה ומאפשר לנטר תסמינים בולטים למחלת הגבהים, כמו לדוגמה שיעור החמצן בדם, קצב פעימות הלב, קצב הנשימה ומידת הנפיחות בידיים. חיישנים שולחים את האותות באמצעות מערכת בקרה אלקטרונית.

לאחר איסוף הנתונים השונים ואלגוריתם של עיבוד אות, המכשיר מספק התרעה למטיילים האם להמשיך לטפס או להימנע ובכך מונע החמרה של המצב.

מטיילים רבים אינם מודעים בזמן אמת למצב גופם במהלך טרקים בהרים ולהשלכות המסוכנות של מחלת הגבהים. מטרת הפרויקט היא להגביר את המודעות למחלת הגבהים בקרב המטיילים ולמנוע מהם מקרים טרגיים.

דאלי - מערכת מציאות רבודה להצגת יצירות אומנות
הפרויקט מאפשר לאמנים להציג את יצירותיהם ללא מגבלות הקשורות בזמן, מקום, מרחב או כסף. כתוצאה מכך, פרויקט דאלי פותח צוהר ליצירות, שלא ניתן היה לבצען עד היום ומאפשר לאומנים לבטא עצמם, ולחובבי אומנות לצפות ביצירות באופן נגיש וחופשי.

הסבר נוסף - כאן.
 
ד"ר ישראל טירקל, ראש מחלקת פרויקטי גמר במכללת אפקה: "בעיניי, פרויקט גמר הוא שיא המיצוי האקדמי של הסטודנט. הפרויקט משקף אינטגרציה של כלל תחומי הלימוד, שצבר במהלך לימודיו, ויישום תאורטי ומעשי שלהם. הסטודנט משלב תחת קורת גג אחת את כלל הידע ההנדסי שלו באופן מעשי בין אם זה פרויקט העוסק ברעיון חדשני וראשוני ובין אם זה בחברה בתעשייה המשפרת תהליכים קיימים.

לפרויקטים מטרות שונות וכולם נועדו לשפר איכות חיים ולסייע לאנשים הזקוקים לכך כמו כיסא גלגלים מתקדם, מערכת משחקים ממוחשבת מותאמת לילדים בעלי מוגבלויות, ניהול מסד נתונים לעמותות המסייעות למוגבלים ועוד פרויקטים רבים במעורבים בקהילה".
 
פרופ' עמי מויאל, (בתמונה למעלה), נשיא המכללה: "החזון של אפקה הוא להכשיר מהנדסים בעלי ידע אקדמי אך גם בעלי יכולת להשתלב ולהנהיג את שוק העבודה הדינמי. פרויקטי הגמר של הסטודנטים הם נקודת השיא בלימודים שלהם ומספקים להם הצצה אל אופי העבודה המחכה להם בעתיד, בשילוב מיומנויות של חשיבה יצירתית, עבודה עם בעלי תפקידים מגוונים והתחשבות בשיקולים מגוונים.
אני גאה בכל אחד ואחד מהסטודנטים ומשוכנע, שהם ימשיכו להיות מהנדסים ולא רובוטים, כאלה המעורים בחברה, יודעים להתנהל בה ומחוללים שינוי ממשי".

BLOCKCHAIN FREE

 



 
 
Bookmark and Share