Telecom News - אוני' ת"א הצטרפה לרשת הבלוקצ'יין הגלובלית של אלגוראנד (Algorand)

אוני' ת"א הצטרפה לרשת הבלוקצ'יין הגלובלית של אלגוראנד (Algorand)

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> אוני' ת"א הצטרפה לרשת הבלוקצ'יין הגלובלית של אלגוראנד (Algorand)
אוני' ת"א הצטרפה לרשת הבלוקצ'יין הגלובלית של אלגוראנד (Algorand)
מאת: מערכת Telecom News, 19.6.19, 13:05גל לנדאו יערי יחצ אוני תא

אוני' ת"א היא המוסד האקדמי הראשון בישראל המצטרף לרשת, בה משתתפים 10 מוסדות אקדמיים מובילים כמו MIT וברקלי, כדי לקדם את המחקר בתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין.
 
אוניברסיטת תל אביב הודיעה היום על הצטרפותה כמשתתפת פעילה לרשת הבלוקצ'יין הגלובלית של אלגוראנדAlgorand) ), כדי לקדם את המחקר הגלובלי בתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין.

אוניברסיטת תל אביב היא המוסד האקדמי הראשון בישראל המצטרף לרשת הגלובלית, בה משתתפים 10מוסדות אקדמיים מובילים, וביניהם MIT בבוסטון  אוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, ואוניברסיטת צ'ינגואה בסין.

כחלק מהצטרפותה ליוזמה המחקרית, תהפוך אוניברסיטת תל אביב לשחקנית פעילה על רשת הבלוקציין של אלגוראנד – ותתפעל צומת (node)  בלוקצ׳יין, וכן תעשה שימוש במטבעות וירטואליים (tokens) הנקראים אלגוס.

אלגוראנד נוסדה ע"י פרופ' סילביו מיקלי (Silvio Micali) מ-MIT מומחה בעל שם עולמי  במדעי המחשב, ומהדמויות המשפיעות בקריפטוגרפיה המודרנית. הוא גם חתן פרס טיורינג, שנחשב ל'פרס נובל" של מדעי המחשב.

אלגוראנד פועלת לבנייתה של רשת בלוקצ'יין חדשנית ופורצת דרך, מבוזרת ומאובטחת, כדי לקדם כלכלה שיתופית וחסרת גבולות בעידן הדיגיטלי.

רשת הבלוקצ׳יין של אלגוראנד מבוססת על עקרונות שונים מאלה של רשתות בלוקציין אחרות, כדוגמת הביטקויין והאת'ריום, ובין השאר, היא ידידותית הרבה יותר לסביבה (צורכת פחות משאבי אנרגיה).

כחלק מפעילותה המחקרית פורצת הדרך הזמינה אלגוראנד לאחרונה מספר קטן של אוניברסיטאות מובילות להצטרף לרשת הבלוקצ׳יין שלה, כדי לרתום את הכוחות המחקריים באוניברסיטאות אלו לבניית רשת הבלוקציין, ולקידומו של מחקר חדשני בתחומי הבלוקצ׳יין על נגזרותיו.פרופ בני נשרי יחצ אוני תא

פרופ׳ בני שור, (בתמונה משמאל), ראש בית הספר למדעי המחשב באוני' ת"א: "עצם שילובם של מוסדות אקדמאיים כמשתתפים פעילים ברשת בלוקצ'יין, כשהחוקרים והסטודנטים מעורבים בפעילות קהילת אלגוראנד ובמחקר הנלווה - מהווה מהפכה.

הפוטנציאל לקידומו של מחקר בלוקצ׳יין ולשיתופי פעולה חוצי גבולות, הוא ממש עצום. זו הזדמנות חסרת תקדים עבורנו לשלב את הידע והמומחיות, שנצברו באוניברסיטת תל אביב בתחומים הטכנולוגיים והקריפטוגרפיים השונים, במסגרת פרויקט יישומי גלובלי כזה".

גל לנדאו-יערי, (בתמונה למעלה), מנהלת המחקר של מכון חוגג לחקר יישומי הבלוקצ׳יין, בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוני' ת"א: "לטכנולוגיית הבלוקצ'יין יש פוטנציאל עצום לקדם דמוקרטיזיציה של המערכות הפיננסיות בכללותן, ולשנות את התשתית עליה בנויים יסודות הכלכלה, כפי שאנו מכירים אותם היום.

אני מברכת וגאה על הצטרפותנו לקהילת אלגוראנד, ולהיותנו חלק מנבחרת של כוחות אקדמיים גלובליים מובילים, שייקחו חלק משמעותי בבניה ובמחקר של רשת בלוקצ'יין פעילה. הצטרפותנו למיזם תאפשר לנו להעמיק את יכולות המחקר הבין-תחומיות, שביקשנו לבנות בתוך מכון הבלוקצ׳יין, שכן לטכנולוגיית הבלוקצ׳יין פוטנציאל השפעה על כל מרחב חיינו".

ד״ר טל רבין, ראשת המחקר הקריפטוגרפי בקרן אלגוראנד: "כקהילה בעלת שורשים עמוקים באקדמיה, אנו שמחים לשתף פעולה עם כמה מהאוניברסיטאות הבולטות בעולם, וספציפית עם אוני' ת"א. זו רמת תמיכה חסרת תקדים עבור פלטפורמת בלוקצ'יין, לקראת השקתה. היא מעידה על האיכות הייחודית של הטכנולוגיה ועל חשיבות המשימה שלנו".
 
 BLOCKCHAIN FREE



 
 
Bookmark and Share