Telecom News - ראש מערך הסייבר הלאומי: "איראן ושלוחותיה הן איום סייבר מרכזי על המזה"ת"

ראש מערך הסייבר הלאומי: "איראן ושלוחותיה הן איום סייבר מרכזי על המזה"ת"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> ראש מערך הסייבר הלאומי: "איראן ושלוחותיה הן איום סייבר מרכזי על המזה"ת"
ראש מערך הסייבר הלאומי: "איראן ושלוחותיה הן איום סייבר מרכזי על המזה"ת"
מאת: מערכת Telecom News , 26.6.19, 15:18יגאלאונא שבוע הסייבר הלאומי קרדיט חן גלילי

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, נשא דברים בכנס שבוע הסייבר הלאומי 2019 באונ' ת"א. הוא הציג ממצאי סקר של 300 חברות במגזר הפרטי. 68% מהחברות במשק חוו בשנה האחרונה מתקפת סייבר או ניסיון לה.

יגאל אונא: "ישראל ערוכה מול איומי סייבר. יש לנו את היכולת להגיב בעוצמה מול תוקפי סייבר, לא בהכרח באותו התווך בו תקפו".

אונא הציג נתונים לפיהם האיראנים הם בין 5 השחקנים המדינתיים הפעילים במרחב הסייבר. הנתונים מראים, שהאיראנים פועלים באופן שוטף ולאורך זמן במתווה תקיפה רחב הכולל תקיפות למטרת איסוף מודיעין, תקיפות לשינוי תודעה ותקיפות, שמטרתן פגיעה והרס מערכות. איראן היא בין המדינות הבודדות המבצעות תקיפות הרס בעיקר נגד מדינות המפרץ.
 
בין המגמות החדשות והנפוצות כיום של משטחי תקיפה בעולם הסייבר, שהציג אונא:

מיקוד נוסף של תקיפות בשרשרת האספקה,
תקיפות כופרה ממוקדות מול תאגידים גדולים,
ריבוי משמעותי של גילויי חולשות ותשתיות טכנולוגיות שונות,
וצמצום משמעותי מזמן זיהוי החולשות ועד לניצולם.
 
68% מהחברות במשק חוו בשנה האחרונה מתקפת סייבר או נסיון לה.

אונא הציג תוצאות חדשות של סקר, שהוביל מערך הסייבר הלאומי בקרב חברות במגזר הפרטי. על הסקר השיבו 300 חברות המהוות מדגם מייצג של המגזר הפרטי בישראל וכלל חברות מענפי המשק השונים. הסקר בוצע בהזמנת מערך הסייבר הלאומי ע"י חברת הסקרים M.I.S.
 
מהסקר עולה:
68% מהחברות במשק חוו בשנה האחרונה לפחות מתקפת סייבר אחת או ניסיון לכך, מכל סוג שהוא, על הארגון שלהם.

63%  מהמדווחים על אירועי סייבר ציינו גם, שלא נגרם נזק כתוצאה מכך.

84% מהחברות מייעדות תקציב להגנת סייבר.

80% מצהירות, שנושא הגנת הסייבר מקבל אצלן סדר עדיפות גבוה, במיוחד בקרב חברות מתחום המידע והתקשורת ובקרב חברות עם פעילות בין-לאומית.

ב-75% מהחברות כבר יש ממונה סייבר.

כ-60% מהארגונים נוהגים לעדכן את הדירקטוריון שלהם לפחות אחת לרבעון בנושא הגנת סייבר.
 
מהסקר עולה ,שהסיבה העיקרית להשקעה בסייבר היא רמת מודעות גבוהה של ההנהלה לנושא. מודעות גבוהה של ההנהלה לנושא הסייבר עלתה בשכיחות גבוהה יחסית בארגונים עם פעילות בינלאומית.

קרדיט צילום: חן גלילי

הכתבה לקראת שבוע הסייבר הלאומי: דו"ח: תעשיית הסייבר בארץ מזנקת - גייסה כ-4 מיליארד $ ב-5 השנים האחרונות: דו"ח מקיף של חברת המחקר IVC, ממפה את תעשיית הסייבר לפי היקף, תחומים ונתחי שוק, ומתייחס ליתרונות ולאתגרים של תעשיית הסייבר, להון האנושי, לגיוס ההון ולתפוקות הסטארטאפים, מספק המלצות לקידום תחום הסייבר ומפרט כיצד מקדם מערך הסייבר הלאומי את תעשיית הסייבר בארץ ובחו"ל - כאן.

הכתבה משבוע הסייבר הלאומי: ראש המוסד: "אנו מוקפים בעולם הקיברנטי ולכן אנו מאוימים ופגיעים יותר": המוסד ייסד חברה בשם "ליברטד", קרן סייבר של המוסד, כלי חשוב בפעולות שלו. הקרן מתמקדת במימון חברות פרי סיד להגנה על אזרחים. "אות מגן הסייבר" הוענק למוסד - כאן.

הכתבה לקראת שבוע הסייבר הלאומי: רק ל-13% מהחברות במשק יש ביטוח סייבר: ביטוח סייבר הוא כלי חיוני בשיפור ההגנה ויכולת ההתאוששות של המשק מפני תקיפות סייבר. מרואיינים בקרב מנהלים ומקבלי החלטות ממגוון ענפי המשק בסקר של מערך הסייבר הלאומי ציינו בשכיחות גבוהה, שלא ידעו, שקיים ביטוח סייבר. מה מעניקות הפוליסות המתפתחות ומהם האתגרים בשוק ביטוחי הסייבר? מערך הסייבר זיהה את כשלי השוק הקיימים ומקדם תוכנית המיועדת להאצת שוק הביטוח בתחום - כאן.

הכתבה משבוע הסייבר הלאומי: רוה"מ נתניהו: ישראל סייעה למשטרה האוסטרלית לסכל פיגוע של דעאש במטוס: ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים באירוע שבוע הסייבר הלאומי 2019 באוניברסיטת תל אביב - כאן.

 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share