Telecom News - שימוש באוטומציה ורובוטים שיתופיים-קובוטים מפחית 70% מפציעות במפעלים

שימוש באוטומציה ורובוטים שיתופיים-קובוטים מפחית 70% מפציעות במפעלים

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> שימוש באוטומציה ורובוטים שיתופיים-קובוטים מפחית 70% מפציעות במפעלים
שימוש בפתרונות אוטומציה ורובוטים שיתופיים (קובוטים) יכול להפחית עד 70%מהפציעות במפעלי הייצור
מאת: מערכת Telecom News, 7.7.19, 12:40UR
 
הקובוטים, שמחקים פעילויות דמוי-אנושיות, משחררים את הפועלים מביצוע משימות חדגוניות, מעייפות, או מסוכנות. ישראל היא זירה אוהדת לקבלה של קונספט הקובוטים.
 
המחסור בעובדים מיומנים, שימלאו משרות פנויות במפעלים ברחבי העולם, הולך ומחריף ומהווה את אחד האתגרים הגדולים בקרב מנהלי מפעלים. דו״ח חדש של Delotte מגלה, שלמעלה ממחצית מ-4.6 מיליון משרות שתיווצרנה בעשור הקרוב במפעלי תעשייה בארה״ב, תישארנה לא מאוישות. אתגר נוסף הוא ההוצאות הגדלות והולכות, שמפעלים צריכים לשלם לעובדים, שנפגעו במהלך עבודתם.
 
על פי נתונים של The National Safety Council (NSC) האמריקנית, למעלה מ-104 מיליון ימי עבודה ירדו לטמיון בגלל פציעות במהלך 2017. ב-2018, למעלה מ-115 אלף עובדי ייצור ומעל 17 אלף עובדי מחסנים בארה״ב החסירו ימי עבודה בגלל פציעות. נתון, שגרם להפסדים כבדים, ישירים ועקיפים למקומות העבודה. ברמת הפרט, העלויות הממוצעות למקום עבודה, בו נפצע עובד במהלך העבודה, מגיעות לקרוב ל-40 אלף דולרים ואילו מקרה מוות עולה למערכת 1.15 מיליון דולרים.
 
זיו שדה, סמנכ״ל המכירות והשיווק של חברת סו-פאד, נציגת Universal Robots בישראל: ״המחיר כבד, גם בישראל. אחד הפתרונות המידיים לבעיה הוא, ללא ספק, הרחקת העובדים מעבודות משעממות ומסוכנות והעברת העבודה לידי הקובוטים, הרובוטים השיתופיים מהדור החדש ושימוש באוטומציה.
 
תחום הקובוטים הוא התחום בעל הצמיחה המהירה ביותר בקטגוריית האוטומציה התעשייתית ולא בכדי: הקובוטים, שיכולים להפגין פעילות דמוי-אנושית, עובדים ביחד ובצמוד לפועלים במפעל ומשחררים אותם מביצוע משימות מסוכנות.
 
בניגוד לרובוטים התעשייתים של פעם, אין צורך לגדר אותם והם ׳ידידותיים׳ לבני האדם העובדים במחיצתם. השימוש בקובוטים מציע אפשרות נוחה וקלה לביצוע להגנה על עובדים, ובמיוחד במשימות, שהן מעבר ליכולתם של הרובוטים התעשייתיים הכבדים לבצע.

על פי ההערכות, השימוש בפתרונות אוטומציה וקובוטים יכול להפחית עד כ-70% מהפציעות במפעלי הייצור. מעבר לכך, הקובוטים אינם חולים או עייפים, לא משתעממים והם גם לא מתלוננים...
 
רובוטים שיתופיים, שתפקידם ביצוע משימות מרובות תוך קיום אינטראקציה פיסית עם בני אדם הנמצאים בסביבת העבודה, עובדים כיום בשיתוף מלא עם בני אדם ומשלימים את ׳הראש האנושי'.  
 
ישראל, היא זירה אוהדת לקבלה של קונספט הקובוטים. יש כאן תעשייה חזקה ופתיחות רבה לאימוץ טכנולוגיות מתקדמות. בענפים 'מסורתיים׳, כמו פלסטיק, מתכת ומזון, שימוש  בקובוטים לפעילויות אריזה, הרכבה, טעינת מכונה ועוד מגוון משימות, יכול לשחרר לא מעט בני אדם מוכשרים למשימות אחרות״.

הסיבות לפציעות במקומות העבודה:
 
סיבות לפציעות במקום העבודה
 
 
 



 
 
Bookmark and Share